oon vähän lueskellut palstaa ja hapokkaasta kuulemma kannattaa tehdä vähän kaikkea. onko fendereitä valmiina hapokaasta olevana vai pitääkö teetättää?
kannataako kaikki osat
17
1340
Vastaukset
- Putkivenemies
ne teettyä riittävän suuresta paksuseinäisestä putkesta joihin vain hitsautat päädyt joiden ei tarvitse olla edes kuperia jolloin saat hieman uutta muotoilua samalla, lisäksi tällaisten fendereiden etuna on ettei niitä tarvitse välttämättä täyttää koskaan kovin kovalla ilmanpaineelle kuten muovisia saa täytellä lähes joka vuosi.
Muuta veneet pysyy varman vielä kauempana kuin autonrenkaita käyttäviä vaikka ei nämä haponkestävästä teräksestä tehdyt fenderit värjääkän veneiden kylkiä, ei ainakaan mustaksi.- kehiin
Veneilyssä, jos jossakin, pitää noudattaa perinteitä. Suorat päädyt fendereissä saavat sinut näyttämään asiantuntemattomalta keltanokalta. Ja ratkaisukin on perin yksinkertainen, kun painesäiliön päädyt on keksitty. Hitsisauma pitää ehdottomasti hioa sileäksi ja koko fenderi kiillottaa. Et kai tahdo muutenkaan murjoa naapuriasi terävillä kulmilla tai törröttävillä hitsisaumoilla.
- sisävesilaivuri
kehiin kirjoitti:
Veneilyssä, jos jossakin, pitää noudattaa perinteitä. Suorat päädyt fendereissä saavat sinut näyttämään asiantuntemattomalta keltanokalta. Ja ratkaisukin on perin yksinkertainen, kun painesäiliön päädyt on keksitty. Hitsisauma pitää ehdottomasti hioa sileäksi ja koko fenderi kiillottaa. Et kai tahdo muutenkaan murjoa naapuriasi terävillä kulmilla tai törröttävillä hitsisaumoilla.
Sisävesilaivoissahan fendarina on iät ja ajat käytetty puolipuhdasta propsia ja siinä on tasaiset päät. Kyllä tasainen pää sopii fendariin hyvin ;)
- ilman muuta
sisävesilaivuri kirjoitti:
Sisävesilaivoissahan fendarina on iät ja ajat käytetty puolipuhdasta propsia ja siinä on tasaiset päät. Kyllä tasainen pää sopii fendariin hyvin ;)
...mutta ainoastaan sisävesillä.
- kannattaa hommata
Linkistä löytyy valurautainen fenderi ja varmaan löytyy hapokkaitakin. Noita kun pudottelee kyljille piikit ulospäin niin alkaa löytyä tilaa täydessäkin satamassa. Lisäksi myös lihasvoima kasvaa kivasti kesän aikana fendereitä nostellessa. Ja kestävät aivan varmasti isältä pojalle - tosin vene ei ehkä kestä yhtä pitkään. Suosittelen ehdottomasti sinulle vaikka omakohtaista kokemusta ei ole eikä tule.
http://www.gaslogguys.com/item_name_Peterson-Real-Fyre-30-Inch-Cast-Iron-Fender_path_8207-10525_item_1943437.html- naapuripaikan
juuri purjehduksen aloittanut bavaria 37 kaverikin viime keväänä tilasi. Olivat kuulemma halvimpia 30 tuuman fendereitä mitä netistä oli löytynyt. Minä vaihdoin venepaikkaa sitten siihen toiseen laituriin kun tilaa oli.
- suuresti ;(
Olin varma että olit laittanu linkin miinasta, mutta väärin arvasin:(
- kävisikö
suuresti ;( kirjoitti:
Olin varma että olit laittanu linkin miinasta, mutta väärin arvasin:(
tämä?
Tämän kun pudottaa roikkumaan laidan ulkopuolelle,niin alkaa tiukemmassakin vierasvenesatamassa tilaa löytymään.
http://www.pvtt.mil.fi/maavoimat/kalustoesittely/popup.dsp?id=281 - fendarit
suuresti ;( kirjoitti:
Olin varma että olit laittanu linkin miinasta, mutta väärin arvasin:(
odolttavat noutajaa
http://cartinafinland.fi/kuvapankki/fi/picture/8240/Miina ja pommi rannalla.html
Yllätti tieto, että hyviä fendarin aihioita on näinkin runsaasti kylvettynä purjehdusalueillemme. Enpä ole onneksi törmännyt kuin laitesukeltamalla yhteen purettuun Hangon edustalla.
http://www.turunsanomat.fi/ulkomaat/?ts=1,3:1003:0:0,4:3:0:1:2005-12-09,104:3:345240,1:0:0:0:0:0: - hae nyt joku tonnin merimiina
kävisikö kirjoitti:
tämä?
Tämän kun pudottaa roikkumaan laidan ulkopuolelle,niin alkaa tiukemmassakin vierasvenesatamassa tilaa löytymään.
http://www.pvtt.mil.fi/maavoimat/kalustoesittely/popup.dsp?id=281kunnon merimiina on poikaa
- helevetti!
hae nyt joku tonnin merimiina kirjoitti:
kunnon merimiina on poikaa
Kylläpä sitä nyt on ronkeliksi heretty!
No,valitse noista mieluinen:
http://www.7is7.com/otto/estonia/naissaar_seamines.html
- fenderit
Makuasia haluaako hitsata päädyt umpeen. Jos hitsaa, niin tietysti haponkestävällä levyllä ja OK63.30 -puikolla. Kestää fenderit lopun ikää.
- mainsaill
ei fendereitä kannata teräksestä tehdä vaan laivoja.teräs fenderi joustaa huonosti ja on painava.mieti vielä mutta jos päätät teettää käytä hapokasta terästä.muista käyttää päällä biilteemanin laitasuojasukkaa niin ei tule sanomista.pirkkaniksinä käy myös eukon vanhat raivolarysäpöksyt.
- rosteryman
On laittaa ainakin takaiskunpalauttimen jousen kiinnitysanturi rosteripulteilla kiinni. Saa ajan hammas purra, eikä ruostu!
- haponkestävästä
pyörötangosta ja sorvauta päädyt puolipalloksi.
Umpiaineisina ne ei varmasti lommahda, eikä tarvitse kiillottaa hitsisaumojakaan.
Kestää taatusti vähintään sen minkä veneesikin, tai sitten sen minkä naapurin vene kestää.
Äläkä unohda vastuuvakuutusta vierassatamissa !!!- Kapu II
Nykyään kun kaikki kevyt on muotia niin kondomeistahan saisi helposti kevytversiot ! Käytetytkin varmasti kelpaavat ja värejä , jopa makuja löytyy varmasti joka aluksen tyyliin sopivasti.
Kapu II kirjoitti:
Nykyään kun kaikki kevyt on muotia niin kondomeistahan saisi helposti kevytversiot ! Käytetytkin varmasti kelpaavat ja värejä , jopa makuja löytyy varmasti joka aluksen tyyliin sopivasti.
Koon suhteen voi tulla ongelmia mikäli vene on yli 30 jalkainen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419