Perkeleen VW

Hermot paskana

VW Polo avaimella toimiva keskuslukko, heti kun tulee pakkaset lukot jäässä. Mikä neuvoksi?

37

12314

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siihen

      auttaa lukkojen huolto, ihan kuin muissakin merkeissä joissa on lukkopesä avaimelle.

    • että..

      Se että keskuslukitus toimii kaukosäädöllä ei tarkoita että lukkoja ei tarvitse öljytä...Ei ilmeisesti ole paljon kokemusta auton pitämisestä?

    • tänään saman homman tekevä
      • toimia, tai ei

        Mulla oli kans muutama vuosi sitten Polo Variant 00-mallia ja yksi syy kirjavalla listalla miksi vaihdoin autoa, oli tuo jatkuva lukkojen kanssa pelleily aina kun pakkanen laski hiemankin nollan alapuolelle. Kysyin myös paikalliselta VW-huoltajalta noista jousista, mutta hän sanoi ettei nekään aina auta. Voitelin lukkoja milloin milläkin ja huomasin samalla, että aika usein syksyn tullen muidenkin Polo.käyttjien ovet olivat mustia rasvavanoja täynnä.
        Lopulta muistaakseni irroitin oven päästä lukon kohdalta semmoisen peitetulpan josta päästin pillillä crc:tä sisään niistä reijistä mitkä näkyy kielimekanismissa. Se auttoi vähän mutta kuten sanottua, helmat ja ovi olivat aina mustia paskavanoja täynnä. No sekin parempi, kuin ryömiä jossain marketin parkkipaikalla takaluukusta sisään ihmisten tuijottaessa.


    • Toimii meillä hyvin!

      Merkin vaihto johonkin ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuun merkkiin.

      En sano omaa merkkiä, johonka pääsee lukkoja ja tiivisteitä hoitamattakin, ettei täällä ala taas se kauhea poru...

      • Siperian takamailta

        Siinä pelaa ovet ja lukot. Muunmerkkisien autojen lukkoja sulattelen työssäni talviaikaan päivittäin. Ladojen lukot taitaa olla ainoat jotka kunnos. Ei yhtään ladan ovea vaivana ainakaan kymmeneen vuoteen. :)


      • laatokkahan
        Siperian takamailta kirjoitti:

        Siinä pelaa ovet ja lukot. Muunmerkkisien autojen lukkoja sulattelen työssäni talviaikaan päivittäin. Ladojen lukot taitaa olla ainoat jotka kunnos. Ei yhtään ladan ovea vaivana ainakaan kymmeneen vuoteen. :)

        on laatupeli. eikäy varkaat sisällä, marketin parkkiksella kukaan ei hakkaa kylkiä kuopille jne. muutenhan auto on ihan paska, mutta sehän on pikkujuttu edellä mainittuihin hyviin puoliin verrattuna.


    • aina vallalla

      Useimmat vastaavat vain että "rasvaa lukko" ja "voitele tiivisteet".

      Vaan kaikille tiedoksi, että vikahan on - ainakin vanhemmissa malleissa - lukon sisäkaluissa. Ei lukkopatruunassa eikä oven tiivisteissä. Juurikin tuo jousi pitäisi sinne asentaa paikkaamaan alun perin tehtyä suunnitteluvirhettä.

      • Ko. korjauksesta

        On kummallista ettei kyseisestä lukko ongelmasta ole nostettu ajallaan isompaa melua. Tuollainen vika olisi kuulunut takuusena korjattavaksi vielä vuosia varsinaisen takuun loputtua. Meteliä asiasta, eikä pitäisi kiltisti konttia autoonsa milloin mistäkin luukusta.
        Hommahan on ollut huollon saamattomuutta, kun ei tieto ongelmasta ole vuosienkaan mittaan saapunut tehtaalle asti. Oishan tuo muutoin korjattu ja kutsuttu virheellinen erä ilmaiseen huoltoon.
        Ongelma on myös turvallisuusriski. Autosta ei pääse halutessaan myöskään ulos vian kohdalla.
        Maahantuojalle vastuu. Aloitetaan nimien keräys.


    • latalla

      Tämmöiset viat on aina kuuluneet kyseiseen merkkiin.Jo vuonnna 1974 mallin Passatissa(ensim malli)lukot temppuili talvella.Luulisi,kun sanotaan että Saksalainen insinööri on maailman viisain ihminen osaavan tehdä autonlukot.Ei vain ole oppineet.Niitä kuitenkin ennen sai 20 markalla pari kappaletta Autontarvikeliikkeistä.Ei se saksalainenkaan laatu ole hääppöistä.

      • niin totta

        kirjoitin tossa ylempänä noista jäätyilevistä Polo Variantin lukoista, mutta oli se tosiaan niin, että jäätyihän ne aikaisemmissakin Volsuissa. On ollut em. lisäksi pari 80-luvun Volkkaria ja niissähän jäi aina pakkasella se kahvan avauslinkku pohjaan jos muistatte mitä tarkoitan...sama ongelma kun isälläni oli joskus semmoinen "taksi-mallin Audi 100". Siinä kans jääty aina kahvat pohjaan ja sai kyydissä ollessa pitää käsin ovea kiinni, ettei aukea vauhdissa.
        Taitaa ongelmia olla useissa VAG malleissa, kun yhtenä päivänä kattelin kaupan pihassa, kun yks ukko temppuili välimallin Passatin - oisko ollut 95-96 vuoden- ovien kanssa. Näytti aukeavan mutta pomppas aina auki kun koitti sulkea.....
        no, älkää vetäkö hernettä nenään mutta nyt alla on auto "riisiä syövästä maasta" ja ovet pelaa pakkasella kuin pakkasella.


      • Nyt toimii
        niin totta kirjoitti:

        kirjoitin tossa ylempänä noista jäätyilevistä Polo Variantin lukoista, mutta oli se tosiaan niin, että jäätyihän ne aikaisemmissakin Volsuissa. On ollut em. lisäksi pari 80-luvun Volkkaria ja niissähän jäi aina pakkasella se kahvan avauslinkku pohjaan jos muistatte mitä tarkoitan...sama ongelma kun isälläni oli joskus semmoinen "taksi-mallin Audi 100". Siinä kans jääty aina kahvat pohjaan ja sai kyydissä ollessa pitää käsin ovea kiinni, ettei aukea vauhdissa.
        Taitaa ongelmia olla useissa VAG malleissa, kun yhtenä päivänä kattelin kaupan pihassa, kun yks ukko temppuili välimallin Passatin - oisko ollut 95-96 vuoden- ovien kanssa. Näytti aukeavan mutta pomppas aina auki kun koitti sulkea.....
        no, älkää vetäkö hernettä nenään mutta nyt alla on auto "riisiä syövästä maasta" ja ovet pelaa pakkasella kuin pakkasella.

        Muistan hyvin ne passatissakin olleet pienet painikkeet, jotka aina jäivät jumiin. Avaimen perään kehittelin yksinkertaisen työkalun jolla tuo sisään jäänyt nipukka nousi näppärästi ylös. Nyt nykyisen kulkineeni kanssa ei ongelmia, merkki ei enää volkkari.


    • ja patalaiska

      niin siitä kärsii koko syntinen kroppa.

    • saks

      Vaihdoin hiljattain entisen autoni -99 Poloon. Muutaman päivän päästä tuli suojasään jälkeen pakkaset ja lukot ja ovenavausmekanismit jäässä! Ei auttanut kiireessä töihin lähtiessä kun lainata naapurista tuttavan autoa (lukon kyllä sain sulamaan ja auki lukkosulalla). Yövuoron jälkeen seuraavana päivänä sulatin oven kuumalla vesipussilla. Sain oven auki, menin sisälle, laitoin oven kiinni ja ovi ei auennutkaan enää sisältä. Onneksi takaovi aukesi joten pääsin kraappaamaan ikkunoita. Ajoin auton tuttavan lämpimään talliin. Kuivasin sisäilmapuhaltimella lukkomekanismeja ja laitoin ovenavausmekanismeihin (siis niihin osiin joilla ovi pysyy kiinni) raakaa pakkasnestettä. Apukuskin oveen se tepsi, eikä ole nyt jäätynyt. Lämmitin kuskin ovea lisää ja roiskutin myös sen ovenavausmekanismiin pakkasnestettä, samoin raotin lukkopesän läppää ja valutin nestettä myös sinne. Nyt on ainakin muutaman päivän ajan lukot avautuneet normaalisti.

      • Laaaaaa

        Helvetti oli Polo, sen kanssa aikani tappelin lukkojen kanssa, meni vaihtoo. Ostin Toyotan ei ainakaan lukot reistaa ja pääsee aikonaan töihin.


    • Poloineni

      Taitaa Poloinen olla enemmän Espanjassa, kuin Saksassa tehty.
      Toki joitain osia saattaa olla Saksastakin.

      Miten lienee toimii, jos asentaa Poloiseen kauko-ohjattavan lukon?

      • ei ole

        tuossa keskuslukituksessa, niinkuin usein virheellisesti luullaan. Oli Polossa sitten kaukolukot tai avaimella toimiva keskuslukko tai jopa manuaalinen lukitus, ovi ei aukea jos tämä jäätymishäiriö tulee. Lukkonupit pomppaavat ylös ja lukitus aukeaa, mutta kahvan vetäminen ei saa mitään aikaan. Joskus mulla ainakin teki niin, että saattoi suureksi riemuksi pakkasella aueta ovi ulkokahvasta ja kun pääsi työpaikan pihaan, hyvin alkanut aamu sai käänteen, kun ei sisäkahva tai kahvat toimineetkaan - ja joutui tulemaan ulos takaovista.
        Toisinaan taas esim. kuskin ovi ei auennut ulkokahvasta, mutta kun meni vaikkapa repsikan puolelta sisään, saikin oven avattua sisäkahvaa vetämällä. Mm. tähän meni parin talven jälkeen hermot ja auto vaihtui. Usein myös pitkä ajomatka talvisella Pololla saattaa saada ovet sulamaan ja toimimaan .


    • poloonen

      Itse käyn joka syksy lukot läpi suihkepullon kanssa.
      Käytän milloin mitäkin voitelevaa ja kosteutta poistavaa. Kun oven aukaisee Polosta ja koskee myös joitakin muitakin merkkejä. Oven sivusta löytyy pyöreä musta muovinen peitenasta läheltä lukkosysteemiä. Se pois ja reiästä suihketta vähän joka suuntaan. Oven rivasta, kun nostaa ja suihkuttaa näkyviin rakoihin voiteluainetta on apu ilmeinen. Sitten tietenkin avaimenreiästä sitä suihketta. Laita vähän kainaloonkin jos hikeä pukkaa ahertamisesta johtuen. Silikonilla kannattaa käsitellä tiivisteet ennen talven pakkasia. Tässä jotain, jottei joka talvi tartte pelihousuja repiä pikkuasian takia.

      • keino!

        Olen käyttäny CRC:tä, aseöljyä ja milloin mitäkin voiteluun. Mutta juuri lukon luona olevan kuminastan kautta saa suojattua lukon jäätymiseltä. Suihkutan voiteluainetta pillin kanssa, joten se menee kohtalaisen hyvin mekanismiin.
        Ei tarvitse murhetta kantaa jäätymisestä.


    • myivät

      et ilon päivää näe niiden polojen kanssa

      nimim; makselin polo remontteja 2v ja se riitti! korjaamolle asiaa joka 2500km välein...

      • yhden paskan omistaja

        Samaa mieltä olen, Polon kanssa ei ilon päiviä näe. Jatkuvasti jostain päin saa olla korjaamassa.


      • ottaa

        Itellä on ollut välillä hauskaakin, itse asiassa yleensä.


    • polo jäässä

      Tuttu vika sekä polossa että golfissa. Taitaa olla merkkivika, ja asialle ei kai heti voi tehdä mitään. Muista pitää aina lukkosulaa mukana, jotta saat edes yhden oven auki :)

      Eipä ole jäänyt ainoaksi kerraksi, kun olen taistellut sisäänpääsystä sekä golviin että poloon. Joskus menty sisään takalaatikon kautta, toisinaan takaovesta. Muutkin ovet on yleensä auennut, kun auto on lämmennyt sisältä tarpeeksi.

      Huoh!

      • Köyhän kohtalo

        Ei nuo Avensiksessakaan lukot toimi. Eilen ei auennut mikään muu ovi kuin vaivoin kuskin puoleinen takaovi. Eikä auennut vaikka autolla ajoi 40 km. Eikä aukea tänäänkään. Bensamittarikaan ei toimi pakkasella. Lopettaa toiminnan kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Pakkasella listat alkaa repsottaa pahasti ja ovet jumittuu ovilistojen väliin siinäkin tapauksessa jos jonkin oven lukon saa edes auki. Takaluukkukin jumittuu ajoittain eikä aukea, samoin bensatankin luukku ja konepelti. Ainut hyvä on, että auto kyllä lähtee käyntiin jos ikinä sinne pääsee sisälle.

        Aiemmassa Saabissa jäätyi vain kuskin ovi. Mutta toisaalta siinä jäätyi käsiryyppy, eikä auto käynnistynyt lainkaan 10 asteen pakkasella kun ryyppyä ei saanut päälle. Piti aina muistaa ryyppy laittaa päälle etukäteen kun pysäköi. Yli 20 asteen pakkasessa ei tästä huolimatta ikinä käynnistynyt.

        Äidin Opelissa oli sama ongelma kuin Avensiksessa. Pääsi sisään vain toisesta takaovesta. Opelissa oli tosin sellainen lisämauste, että yksikään ovi ei pysynyt kiinni jonka sai avattua. Koiran talutushihnalla sidottiin aina ovet kiinni penkkiin kun lähdettiin ajamaan, jotta ne ei olisi auenneet.

        Huonoja nuo kaikki köyhien autot on pakkasella vaikka olisi kuinka uusi. Rikkaalla on autotalli, niin auton lukot kuivaa ja lähtee käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Eipä tuttavani Wartburgissakaan ollut mitään ongelmia koskaan lukkojen kanssa, kun oli 15 tuntia päivästä lämpimässä autotallissa. Äitini Opelinkin lukot alkoivat jäätyä vasta kun muutimme lapsena taloon jossa ei ollut autotallia. Omakotitaloon ei itselläni ole varaa, joten ei auta kuin kärsiä jäätyvistä lukoista.


    • Hemuli10735

      Meillä on vw ja kun pakkaset tulivat niin ovet jäätyivät..myös keskuslukitus on. Tehtiin niin että irrotettii lukko ja liuotettiin dieselissä ja putsattiin kunnolla. Sitten laitettiin vain vähäsen lukkoöljyä ja hyvin on toiminut, eikä ole kertaakaan jäätynyt.

      • N. Ostaja

        Nostetaas tätä kun on ajankohtainen


    • asölkdfjjkjasdf

      Laitetaanpa tämä ohje vielä:
      http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=26134

      Eli:

      Osta PRF 6-68 kuivapuhdistus spraytä ja aseöljyä spraynä (jäätymispiste -50 astetta.)

      1. Avaa ovi (jos EI jäässä !)
      2. Ruuvaa alempi ja sisempi lukon kiinityspultti auki (kuusiokolo)
      3. Poraa 3-4mm reikä lukkorungon muoviin. MUTTA vain muoviin, EI lukkorungoon. Lukkorungon muovin paksuus noin 1,5mm, joten maltti siihen poraukseen.
      4. Suihkuta PRF 6-68:sia poratusta reijästä. Reilusti kuivapuhdistus ainetta sisään. (Siksi porattiin reikä, että saat puhdistusaineen pillin lukkorungon sisään !!!)
      5. Anna mäikätä. Juo vaikka kahvit odoteltaessa.
      6. Nyt paineilmaa reikään, että puhdistusaine kuivaa lukkorungossa.
      7. Lopuksi ruiskutat aseöljyä lukkorungoon samasta reijästä mistä ruiskutit PRF:ää. (Reilusti aseöljyä)
      8. Ruuvaa kuusiokolo takaisin kiinni lukkorungoon.

    • Polonomistaja

      Ostimpa itsekin 2000 vuoden polo variantin (1.4 bensa) ja heti seuraavana päivänä jo facebook-kynnys ylittyi:D ..itselläni se on aika korkea. Kertokaahan viisaat mistä moinen johtuu?

      Olipa kerran Volkswagen Polo jossa ei keskuslukitus toiminut kuskin puolella. Olipa myös ylpeä autonomistaja, joka kartoitti tilanteen tarkkaan, purki oven ja lukon. Tämä tuleva ajoneuvoasentaja purki toisenkin oven ja otti sieltä mallia. Reippaana miehenä hän otti ja korjasi lukon.

      Sitten tuli aika koetella onneaan. Avain kääntyi ovessa hienosti. Hienosti avautuivat lukot, hienosti avautuivat myös AUTON KAIKKI IKKUNAT. Käännettäessä avainta myötäpäivään, ovet lukkiutuivat, mutta ikkunat jäivät auki. Huomasin kuitenkin että jos avainta piti pohjassa oikeaan päin, sai ikkunat suljettua. Avainta tosin ei saanut irti kuin vain ikkunoiden ollessa avoinna. Harmi sinäänsä.

      Siinäpä vasta pulma, ollakko vai eikö olla? Kolmisen tuntia vierähti kera ruuvimeisselin ja kuusiokulma-avaimen, ja niin ihanan keskuslukituksen...ja ah niin ihanan lukkopesän jousen kanssa.

      Lopputulos kuitenkin miellytti, ja riemunkiljahdus kaikui pitkin öistä Tellervonkatua. Avain kääntyi. Ovet aukesivat. Ikkunat aukesivat. Avain kääntyi uudelleen. Ovet sulkeutuivat. Ikkunat sulkeutuivat. Avain irtosi lukosta ja hymy nousi huulille. Kumma kyllä vänkärin puolelta keskuslukitus toimi koko tämän kolmituntisen aivojumpan ajan täysin normaalisti, ja toimii toivottavasti elämänsä loppuun saakka:)

    • En_sit_lähtenykään

      Ei tää mitä, ovet kyllä aukesi, menivät myös kiinni. Polonen jopa käynnistyi, ja niin kraappasi ikkunat ja meinasi meikämuija lähteä ajamaan akkuun virtaa. Mutta. Mutta. Flekti ei inahdakaan. Ei vaikka kuinka vääntelisi nuppia. Siis sitä säädintä. No, moottori lämpesi normaaliin, ikkunat on ulkoa kirkkaat, sisällä vain joka henkäyksellä tihenevä huurre. Ja lumitähtiä, ne on oikeastaan hienoja.

      • tässä_neuvo

        Älä väännä omaa nuppias. Käännä sitä lämmityslaitteen moottrin puhallusnopeusnuppia.


      • En_sit_lähtenykään
        tässä_neuvo kirjoitti:

        Älä väännä omaa nuppias. Käännä sitä lämmityslaitteen moottrin puhallusnopeusnuppia.

        Kiitos huomiostasi, niinhän mä kirjoitinkin, että siis sitä säädintä. Ei vaan auttanut minkään vertaa. Vika ei ole siinä säätimessä, eikä sulakkeissa. Suurkaupungin valosaasteen valaisemassa pimeydessä napsahti mieleen, ei siis imuriin, missä todennäköisin syin epäiltynä vika on. Taitaa olla niin, että tämä kätevä emäntä on kaiken aikaa unohtanut, että bensan ja pissapojan lisäksi pitää laittaa myös jäähdytinnestettä. Oma vika oma vika huutavat lukijat ja taputtavat käsiään. Syyllinen löytyi, tästä on hyvä jatkaa.


    • polonen

      voi vittu mitä urpoja, kaikki valittaa jostain eikä mikään koskaan toimi kunnolla.
      mikähän automerkki olisi oikein hyvä jossa ei koskaan ole mitään vikaa ja mikä on etenkin ylitse muiden?
      lähes 10 vuotta viestiketjun aloittamisen jälkeen luultavasti moni onkin huomannut että uudemmissakin autoissa hajoaa mm MOOTTOREITA ja VAIHDELAATIKOITA ihan takuu aikanakin, jopa hurjan hyvissä ja ainakin kalliissa merkeissä mm BMW e60 ja f10..
      mut polon lukot on tietty aivan käsittämätön asia.

      • Polon_lukot

        No, ne Polon lukot pitää öljytä lukkomekanismin puolelta. Oven sivussa on kumiset tulpat. Ne auki ja aerosolilukkoöljyä suihkutetaan tulppien reiistä. Ei jäädy mekanismi, aina aukeaa. No, tietysti pitää lukkopesä voidella varsinkin pesun jälkeen.


      • Takaoviakin_käyttänyt

        3 vuotta poloilua ( vm 98, 1.9 sdi 492 tkm) takana ja suurimmat ongelmat olleet ajoneston rele ja lukon sisuskalujen jäätyminen. Releessä oli kylmäjuotos ja moottori sammui aina kun ajoi oikean etupyörän kuoppaan. 5 minuutin odotus sitten lähti taas käyntiin. Uudelleen kolvaus auttoi. Lukkoja tosiaan kannattaa voidella lukko/aseöljyllä niin pelaavat huomattavasti paremmin.


      • heko.vw.paska
        Takaoviakin_käyttänyt kirjoitti:

        3 vuotta poloilua ( vm 98, 1.9 sdi 492 tkm) takana ja suurimmat ongelmat olleet ajoneston rele ja lukon sisuskalujen jäätyminen. Releessä oli kylmäjuotos ja moottori sammui aina kun ajoi oikean etupyörän kuoppaan. 5 minuutin odotus sitten lähti taas käyntiin. Uudelleen kolvaus auttoi. Lukkoja tosiaan kannattaa voidella lukko/aseöljyllä niin pelaavat huomattavasti paremmin.

        Osta siihen huonon tien alusta heko heko volkkari voi jumalauta mitä paskaa :)


    • pitkäämieltä

      Tässä näkyy se volkkarin ylivoimainen tuotekehitysosaaminen. Ovien lukot ovat jäätyneet 40 vuoden ajan talvisin eikä vieläkään ole ratkaisua keksitty.

    • Mehän.varoitimme

      Hei, eipäs kiroilla. Katse peiliin ja syyllinen löytyy sieltä. Mitäs ostit Volsun vaikka suolessa varoitettiin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. ALFA TV:N Konkurissi katastrofi media-alalle

      ALFA TV:n konkurssi on katastrofi, koska paljon hyviä asiaohjelmia katoaa televisiotarjonnasta ja ALFA:lla ääneen pääsi myös yrittäjiä ja tasapuolises
      Maailman menoa
      676
      2605
    2. Tajuan, että tein virheen

      kun pidin sinua hyvänä, mukavana, vaatimattomana, ymmärtäväisenä, oikeudenmukaisena ja älykkäänä ihmisenä. Sitä mielikuvaa ikävöin, en koskaan oikeaa
      Ikävä
      98
      1904
    3. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

      On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      41
      1673
    4. Martinan jorailut

      Ai että Martina on jäykän näköinen kun hän joraa muiden naisten kanssa botskilla Dubaissa..Ja onpa hänellä hiirenhäntä ponnariksi🙄 Tämä ei ole provo,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1659
    5. Mulla on ikävä sitä aikaa

      kun säkin olit ihastunut minuun mies. Siltä se silloin alussa tuntui. Sekosin susta täysin ja tuntuu että en pääse irti enää.
      Ikävä
      54
      1340
    6. Kerro jotain kaivatustasi

      jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      94
      1163
    7. Arvaapa mies

      montako vuotta oon sua ihaillut salaa?
      Ikävä
      80
      1040
    8. Miehet hoi!

      Kysymys teille Jos näätte ja tapaatte naisen,joka on mielestänne mukava ja haluaisitte jatkaa vaikka siitä mihin jäitte tai haluatte nähdä tämän nais
      Ikävä
      42
      1019
    9. Sano sano todella

      Onko sinulla Ikävä minua?
      Ikävä
      78
      1001
    Aihe