VW Polo avaimella toimiva keskuslukko, heti kun tulee pakkaset lukot jäässä. Mikä neuvoksi?
Perkeleen VW
40
15939
Vastaukset
- siihen
auttaa lukkojen huolto, ihan kuin muissakin merkeissä joissa on lukkopesä avaimelle.
- että..
Se että keskuslukitus toimii kaukosäädöllä ei tarkoita että lukkoja ei tarvitse öljytä...Ei ilmeisesti ole paljon kokemusta auton pitämisestä?
- tänään saman homman tekevä
Ohessa pari linkkiä apuun.
Ohjeet eivät ole juuri Polosta, mutta pitäisi käydä myös siihen.
Soitin tänään Porvoon WV-huoltoon ja kyselin jousista. Heiltä löytyy hyllystä.
Itse ajattelin käyttää tuota GolfIII/Vento ohjetta.
http://www.seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf
http://img267.imageshack.us/img267/6867/golf3ventoovetgd0lr8.gif- toimia, tai ei
Mulla oli kans muutama vuosi sitten Polo Variant 00-mallia ja yksi syy kirjavalla listalla miksi vaihdoin autoa, oli tuo jatkuva lukkojen kanssa pelleily aina kun pakkanen laski hiemankin nollan alapuolelle. Kysyin myös paikalliselta VW-huoltajalta noista jousista, mutta hän sanoi ettei nekään aina auta. Voitelin lukkoja milloin milläkin ja huomasin samalla, että aika usein syksyn tullen muidenkin Polo.käyttjien ovet olivat mustia rasvavanoja täynnä.
Lopulta muistaakseni irroitin oven päästä lukon kohdalta semmoisen peitetulpan josta päästin pillillä crc:tä sisään niistä reijistä mitkä näkyy kielimekanismissa. Se auttoi vähän mutta kuten sanottua, helmat ja ovi olivat aina mustia paskavanoja täynnä. No sekin parempi, kuin ryömiä jossain marketin parkkipaikalla takaluukusta sisään ihmisten tuijottaessa. - Anonyymi
toimia, tai ei kirjoitti:
Mulla oli kans muutama vuosi sitten Polo Variant 00-mallia ja yksi syy kirjavalla listalla miksi vaihdoin autoa, oli tuo jatkuva lukkojen kanssa pelleily aina kun pakkanen laski hiemankin nollan alapuolelle. Kysyin myös paikalliselta VW-huoltajalta noista jousista, mutta hän sanoi ettei nekään aina auta. Voitelin lukkoja milloin milläkin ja huomasin samalla, että aika usein syksyn tullen muidenkin Polo.käyttjien ovet olivat mustia rasvavanoja täynnä.
Lopulta muistaakseni irroitin oven päästä lukon kohdalta semmoisen peitetulpan josta päästin pillillä crc:tä sisään niistä reijistä mitkä näkyy kielimekanismissa. Se auttoi vähän mutta kuten sanottua, helmat ja ovi olivat aina mustia paskavanoja täynnä. No sekin parempi, kuin ryömiä jossain marketin parkkipaikalla takaluukusta sisään ihmisten tuijottaessa.Otin mk3 golfista ovenkahvan irti ja lukkosylinterin irti kahvasta avain paikallaan, ettei ne telkiosat lentele huitsin newadaan jos mahdollista likamönjältä jota kertynyt avaimen aukosta. Telkiosat ja ne pienet jouset lukkosylinteristä järjestykseen puhdistusta varten. Itse lukkosylinterin pesin astianpesuaineella ja vanhalla hammasharjalla. Vaikka yöksi likoomaan pesuaineeseen ja paineilmalla puhtaaksi liuenneesta likamönjästä. Fairy on hyvä liuottamaan öljyä ja vaseliinia. Pyyhepaperilla saa ne pienet lukkolituskat puhtaaksi. Pitää myös laittaa purkamisjärjestys. Piirtää paperille sylinterin kuva ja tussilla puolten merkit. Jos osat sekoittaa, voi kokoaminen lisätä duunii.
- Toimii meillä hyvin!
Merkin vaihto johonkin ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuun merkkiin.
En sano omaa merkkiä, johonka pääsee lukkoja ja tiivisteitä hoitamattakin, ettei täällä ala taas se kauhea poru...- Siperian takamailta
Siinä pelaa ovet ja lukot. Muunmerkkisien autojen lukkoja sulattelen työssäni talviaikaan päivittäin. Ladojen lukot taitaa olla ainoat jotka kunnos. Ei yhtään ladan ovea vaivana ainakaan kymmeneen vuoteen. :)
- laatokkahan
Siperian takamailta kirjoitti:
Siinä pelaa ovet ja lukot. Muunmerkkisien autojen lukkoja sulattelen työssäni talviaikaan päivittäin. Ladojen lukot taitaa olla ainoat jotka kunnos. Ei yhtään ladan ovea vaivana ainakaan kymmeneen vuoteen. :)
on laatupeli. eikäy varkaat sisällä, marketin parkkiksella kukaan ei hakkaa kylkiä kuopille jne. muutenhan auto on ihan paska, mutta sehän on pikkujuttu edellä mainittuihin hyviin puoliin verrattuna.
- aina vallalla
Useimmat vastaavat vain että "rasvaa lukko" ja "voitele tiivisteet".
Vaan kaikille tiedoksi, että vikahan on - ainakin vanhemmissa malleissa - lukon sisäkaluissa. Ei lukkopatruunassa eikä oven tiivisteissä. Juurikin tuo jousi pitäisi sinne asentaa paikkaamaan alun perin tehtyä suunnitteluvirhettä.- Ko. korjauksesta
On kummallista ettei kyseisestä lukko ongelmasta ole nostettu ajallaan isompaa melua. Tuollainen vika olisi kuulunut takuusena korjattavaksi vielä vuosia varsinaisen takuun loputtua. Meteliä asiasta, eikä pitäisi kiltisti konttia autoonsa milloin mistäkin luukusta.
Hommahan on ollut huollon saamattomuutta, kun ei tieto ongelmasta ole vuosienkaan mittaan saapunut tehtaalle asti. Oishan tuo muutoin korjattu ja kutsuttu virheellinen erä ilmaiseen huoltoon.
Ongelma on myös turvallisuusriski. Autosta ei pääse halutessaan myöskään ulos vian kohdalla.
Maahantuojalle vastuu. Aloitetaan nimien keräys.
- latalla
Tämmöiset viat on aina kuuluneet kyseiseen merkkiin.Jo vuonnna 1974 mallin Passatissa(ensim malli)lukot temppuili talvella.Luulisi,kun sanotaan että Saksalainen insinööri on maailman viisain ihminen osaavan tehdä autonlukot.Ei vain ole oppineet.Niitä kuitenkin ennen sai 20 markalla pari kappaletta Autontarvikeliikkeistä.Ei se saksalainenkaan laatu ole hääppöistä.
- niin totta
kirjoitin tossa ylempänä noista jäätyilevistä Polo Variantin lukoista, mutta oli se tosiaan niin, että jäätyihän ne aikaisemmissakin Volsuissa. On ollut em. lisäksi pari 80-luvun Volkkaria ja niissähän jäi aina pakkasella se kahvan avauslinkku pohjaan jos muistatte mitä tarkoitan...sama ongelma kun isälläni oli joskus semmoinen "taksi-mallin Audi 100". Siinä kans jääty aina kahvat pohjaan ja sai kyydissä ollessa pitää käsin ovea kiinni, ettei aukea vauhdissa.
Taitaa ongelmia olla useissa VAG malleissa, kun yhtenä päivänä kattelin kaupan pihassa, kun yks ukko temppuili välimallin Passatin - oisko ollut 95-96 vuoden- ovien kanssa. Näytti aukeavan mutta pomppas aina auki kun koitti sulkea.....
no, älkää vetäkö hernettä nenään mutta nyt alla on auto "riisiä syövästä maasta" ja ovet pelaa pakkasella kuin pakkasella. - Nyt toimii
niin totta kirjoitti:
kirjoitin tossa ylempänä noista jäätyilevistä Polo Variantin lukoista, mutta oli se tosiaan niin, että jäätyihän ne aikaisemmissakin Volsuissa. On ollut em. lisäksi pari 80-luvun Volkkaria ja niissähän jäi aina pakkasella se kahvan avauslinkku pohjaan jos muistatte mitä tarkoitan...sama ongelma kun isälläni oli joskus semmoinen "taksi-mallin Audi 100". Siinä kans jääty aina kahvat pohjaan ja sai kyydissä ollessa pitää käsin ovea kiinni, ettei aukea vauhdissa.
Taitaa ongelmia olla useissa VAG malleissa, kun yhtenä päivänä kattelin kaupan pihassa, kun yks ukko temppuili välimallin Passatin - oisko ollut 95-96 vuoden- ovien kanssa. Näytti aukeavan mutta pomppas aina auki kun koitti sulkea.....
no, älkää vetäkö hernettä nenään mutta nyt alla on auto "riisiä syövästä maasta" ja ovet pelaa pakkasella kuin pakkasella.Muistan hyvin ne passatissakin olleet pienet painikkeet, jotka aina jäivät jumiin. Avaimen perään kehittelin yksinkertaisen työkalun jolla tuo sisään jäänyt nipukka nousi näppärästi ylös. Nyt nykyisen kulkineeni kanssa ei ongelmia, merkki ei enää volkkari.
- Anonyymi
niin totta kirjoitti:
kirjoitin tossa ylempänä noista jäätyilevistä Polo Variantin lukoista, mutta oli se tosiaan niin, että jäätyihän ne aikaisemmissakin Volsuissa. On ollut em. lisäksi pari 80-luvun Volkkaria ja niissähän jäi aina pakkasella se kahvan avauslinkku pohjaan jos muistatte mitä tarkoitan...sama ongelma kun isälläni oli joskus semmoinen "taksi-mallin Audi 100". Siinä kans jääty aina kahvat pohjaan ja sai kyydissä ollessa pitää käsin ovea kiinni, ettei aukea vauhdissa.
Taitaa ongelmia olla useissa VAG malleissa, kun yhtenä päivänä kattelin kaupan pihassa, kun yks ukko temppuili välimallin Passatin - oisko ollut 95-96 vuoden- ovien kanssa. Näytti aukeavan mutta pomppas aina auki kun koitti sulkea.....
no, älkää vetäkö hernettä nenään mutta nyt alla on auto "riisiä syövästä maasta" ja ovet pelaa pakkasella kuin pakkasella.Ei ollut kertaakaan volkkarin ( vm. -94 golf ) lukot jäässä. Lukkosula on hyvä aine, kun sitä on muuallakin kuin hansikaslokerossa kovilla pakkasilla. Lukkosula myös voitelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut kertaakaan volkkarin ( vm. -94 golf ) lukot jäässä. Lukkosula on hyvä aine, kun sitä on muuallakin kuin hansikaslokerossa kovilla pakkasilla. Lukkosula myös voitelee.
Tuon suuren viisauden kirjoitit jatkoksi vuoden 2008 kirjoitukseen ja sekin neuvo todella huono. Lukkosulat eivät juurikaan voitele, sitä varten on paljon paremmat aineet, mm. aseöljyt jotka toimivat kovillakin pakkasilla.
- ja patalaiska
niin siitä kärsii koko syntinen kroppa.
- saks
Vaihdoin hiljattain entisen autoni -99 Poloon. Muutaman päivän päästä tuli suojasään jälkeen pakkaset ja lukot ja ovenavausmekanismit jäässä! Ei auttanut kiireessä töihin lähtiessä kun lainata naapurista tuttavan autoa (lukon kyllä sain sulamaan ja auki lukkosulalla). Yövuoron jälkeen seuraavana päivänä sulatin oven kuumalla vesipussilla. Sain oven auki, menin sisälle, laitoin oven kiinni ja ovi ei auennutkaan enää sisältä. Onneksi takaovi aukesi joten pääsin kraappaamaan ikkunoita. Ajoin auton tuttavan lämpimään talliin. Kuivasin sisäilmapuhaltimella lukkomekanismeja ja laitoin ovenavausmekanismeihin (siis niihin osiin joilla ovi pysyy kiinni) raakaa pakkasnestettä. Apukuskin oveen se tepsi, eikä ole nyt jäätynyt. Lämmitin kuskin ovea lisää ja roiskutin myös sen ovenavausmekanismiin pakkasnestettä, samoin raotin lukkopesän läppää ja valutin nestettä myös sinne. Nyt on ainakin muutaman päivän ajan lukot avautuneet normaalisti.
- Laaaaaa
Helvetti oli Polo, sen kanssa aikani tappelin lukkojen kanssa, meni vaihtoo. Ostin Toyotan ei ainakaan lukot reistaa ja pääsee aikonaan töihin.
- Poloineni
Taitaa Poloinen olla enemmän Espanjassa, kuin Saksassa tehty.
Toki joitain osia saattaa olla Saksastakin.
Miten lienee toimii, jos asentaa Poloiseen kauko-ohjattavan lukon?- ei ole
tuossa keskuslukituksessa, niinkuin usein virheellisesti luullaan. Oli Polossa sitten kaukolukot tai avaimella toimiva keskuslukko tai jopa manuaalinen lukitus, ovi ei aukea jos tämä jäätymishäiriö tulee. Lukkonupit pomppaavat ylös ja lukitus aukeaa, mutta kahvan vetäminen ei saa mitään aikaan. Joskus mulla ainakin teki niin, että saattoi suureksi riemuksi pakkasella aueta ovi ulkokahvasta ja kun pääsi työpaikan pihaan, hyvin alkanut aamu sai käänteen, kun ei sisäkahva tai kahvat toimineetkaan - ja joutui tulemaan ulos takaovista.
Toisinaan taas esim. kuskin ovi ei auennut ulkokahvasta, mutta kun meni vaikkapa repsikan puolelta sisään, saikin oven avattua sisäkahvaa vetämällä. Mm. tähän meni parin talven jälkeen hermot ja auto vaihtui. Usein myös pitkä ajomatka talvisella Pololla saattaa saada ovet sulamaan ja toimimaan .
- poloonen
Itse käyn joka syksy lukot läpi suihkepullon kanssa.
Käytän milloin mitäkin voitelevaa ja kosteutta poistavaa. Kun oven aukaisee Polosta ja koskee myös joitakin muitakin merkkejä. Oven sivusta löytyy pyöreä musta muovinen peitenasta läheltä lukkosysteemiä. Se pois ja reiästä suihketta vähän joka suuntaan. Oven rivasta, kun nostaa ja suihkuttaa näkyviin rakoihin voiteluainetta on apu ilmeinen. Sitten tietenkin avaimenreiästä sitä suihketta. Laita vähän kainaloonkin jos hikeä pukkaa ahertamisesta johtuen. Silikonilla kannattaa käsitellä tiivisteet ennen talven pakkasia. Tässä jotain, jottei joka talvi tartte pelihousuja repiä pikkuasian takia.- keino!
Olen käyttäny CRC:tä, aseöljyä ja milloin mitäkin voiteluun. Mutta juuri lukon luona olevan kuminastan kautta saa suojattua lukon jäätymiseltä. Suihkutan voiteluainetta pillin kanssa, joten se menee kohtalaisen hyvin mekanismiin.
Ei tarvitse murhetta kantaa jäätymisestä.
- myivät
et ilon päivää näe niiden polojen kanssa
nimim; makselin polo remontteja 2v ja se riitti! korjaamolle asiaa joka 2500km välein...- yhden paskan omistaja
Samaa mieltä olen, Polon kanssa ei ilon päiviä näe. Jatkuvasti jostain päin saa olla korjaamassa.
- ottaa
Itellä on ollut välillä hauskaakin, itse asiassa yleensä.
- polo jäässä
Tuttu vika sekä polossa että golfissa. Taitaa olla merkkivika, ja asialle ei kai heti voi tehdä mitään. Muista pitää aina lukkosulaa mukana, jotta saat edes yhden oven auki :)
Eipä ole jäänyt ainoaksi kerraksi, kun olen taistellut sisäänpääsystä sekä golviin että poloon. Joskus menty sisään takalaatikon kautta, toisinaan takaovesta. Muutkin ovet on yleensä auennut, kun auto on lämmennyt sisältä tarpeeksi.
Huoh!- Köyhän kohtalo
Ei nuo Avensiksessakaan lukot toimi. Eilen ei auennut mikään muu ovi kuin vaivoin kuskin puoleinen takaovi. Eikä auennut vaikka autolla ajoi 40 km. Eikä aukea tänäänkään. Bensamittarikaan ei toimi pakkasella. Lopettaa toiminnan kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Pakkasella listat alkaa repsottaa pahasti ja ovet jumittuu ovilistojen väliin siinäkin tapauksessa jos jonkin oven lukon saa edes auki. Takaluukkukin jumittuu ajoittain eikä aukea, samoin bensatankin luukku ja konepelti. Ainut hyvä on, että auto kyllä lähtee käyntiin jos ikinä sinne pääsee sisälle.
Aiemmassa Saabissa jäätyi vain kuskin ovi. Mutta toisaalta siinä jäätyi käsiryyppy, eikä auto käynnistynyt lainkaan 10 asteen pakkasella kun ryyppyä ei saanut päälle. Piti aina muistaa ryyppy laittaa päälle etukäteen kun pysäköi. Yli 20 asteen pakkasessa ei tästä huolimatta ikinä käynnistynyt.
Äidin Opelissa oli sama ongelma kuin Avensiksessa. Pääsi sisään vain toisesta takaovesta. Opelissa oli tosin sellainen lisämauste, että yksikään ovi ei pysynyt kiinni jonka sai avattua. Koiran talutushihnalla sidottiin aina ovet kiinni penkkiin kun lähdettiin ajamaan, jotta ne ei olisi auenneet.
Huonoja nuo kaikki köyhien autot on pakkasella vaikka olisi kuinka uusi. Rikkaalla on autotalli, niin auton lukot kuivaa ja lähtee käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Eipä tuttavani Wartburgissakaan ollut mitään ongelmia koskaan lukkojen kanssa, kun oli 15 tuntia päivästä lämpimässä autotallissa. Äitini Opelinkin lukot alkoivat jäätyä vasta kun muutimme lapsena taloon jossa ei ollut autotallia. Omakotitaloon ei itselläni ole varaa, joten ei auta kuin kärsiä jäätyvistä lukoista.
- Hemuli10735
Meillä on vw ja kun pakkaset tulivat niin ovet jäätyivät..myös keskuslukitus on. Tehtiin niin että irrotettii lukko ja liuotettiin dieselissä ja putsattiin kunnolla. Sitten laitettiin vain vähäsen lukkoöljyä ja hyvin on toiminut, eikä ole kertaakaan jäätynyt.
- N. Ostaja
Nostetaas tätä kun on ajankohtainen
- asölkdfjjkjasdf
Laitetaanpa tämä ohje vielä:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=26134
Eli:
Osta PRF 6-68 kuivapuhdistus spraytä ja aseöljyä spraynä (jäätymispiste -50 astetta.)
1. Avaa ovi (jos EI jäässä !)
2. Ruuvaa alempi ja sisempi lukon kiinityspultti auki (kuusiokolo)
3. Poraa 3-4mm reikä lukkorungon muoviin. MUTTA vain muoviin, EI lukkorungoon. Lukkorungon muovin paksuus noin 1,5mm, joten maltti siihen poraukseen.
4. Suihkuta PRF 6-68:sia poratusta reijästä. Reilusti kuivapuhdistus ainetta sisään. (Siksi porattiin reikä, että saat puhdistusaineen pillin lukkorungon sisään !!!)
5. Anna mäikätä. Juo vaikka kahvit odoteltaessa.
6. Nyt paineilmaa reikään, että puhdistusaine kuivaa lukkorungossa.
7. Lopuksi ruiskutat aseöljyä lukkorungoon samasta reijästä mistä ruiskutit PRF:ää. (Reilusti aseöljyä)
8. Ruuvaa kuusiokolo takaisin kiinni lukkorungoon. - Polonomistaja
Ostimpa itsekin 2000 vuoden polo variantin (1.4 bensa) ja heti seuraavana päivänä jo facebook-kynnys ylittyi:D ..itselläni se on aika korkea. Kertokaahan viisaat mistä moinen johtuu?
Olipa kerran Volkswagen Polo jossa ei keskuslukitus toiminut kuskin puolella. Olipa myös ylpeä autonomistaja, joka kartoitti tilanteen tarkkaan, purki oven ja lukon. Tämä tuleva ajoneuvoasentaja purki toisenkin oven ja otti sieltä mallia. Reippaana miehenä hän otti ja korjasi lukon.
Sitten tuli aika koetella onneaan. Avain kääntyi ovessa hienosti. Hienosti avautuivat lukot, hienosti avautuivat myös AUTON KAIKKI IKKUNAT. Käännettäessä avainta myötäpäivään, ovet lukkiutuivat, mutta ikkunat jäivät auki. Huomasin kuitenkin että jos avainta piti pohjassa oikeaan päin, sai ikkunat suljettua. Avainta tosin ei saanut irti kuin vain ikkunoiden ollessa avoinna. Harmi sinäänsä.
Siinäpä vasta pulma, ollakko vai eikö olla? Kolmisen tuntia vierähti kera ruuvimeisselin ja kuusiokulma-avaimen, ja niin ihanan keskuslukituksen...ja ah niin ihanan lukkopesän jousen kanssa.
Lopputulos kuitenkin miellytti, ja riemunkiljahdus kaikui pitkin öistä Tellervonkatua. Avain kääntyi. Ovet aukesivat. Ikkunat aukesivat. Avain kääntyi uudelleen. Ovet sulkeutuivat. Ikkunat sulkeutuivat. Avain irtosi lukosta ja hymy nousi huulille. Kumma kyllä vänkärin puolelta keskuslukitus toimi koko tämän kolmituntisen aivojumpan ajan täysin normaalisti, ja toimii toivottavasti elämänsä loppuun saakka:) - En_sit_lähtenykään
Ei tää mitä, ovet kyllä aukesi, menivät myös kiinni. Polonen jopa käynnistyi, ja niin kraappasi ikkunat ja meinasi meikämuija lähteä ajamaan akkuun virtaa. Mutta. Mutta. Flekti ei inahdakaan. Ei vaikka kuinka vääntelisi nuppia. Siis sitä säädintä. No, moottori lämpesi normaaliin, ikkunat on ulkoa kirkkaat, sisällä vain joka henkäyksellä tihenevä huurre. Ja lumitähtiä, ne on oikeastaan hienoja.
- tässä_neuvo
Älä väännä omaa nuppias. Käännä sitä lämmityslaitteen moottrin puhallusnopeusnuppia.
- En_sit_lähtenykään
tässä_neuvo kirjoitti:
Älä väännä omaa nuppias. Käännä sitä lämmityslaitteen moottrin puhallusnopeusnuppia.
Kiitos huomiostasi, niinhän mä kirjoitinkin, että siis sitä säädintä. Ei vaan auttanut minkään vertaa. Vika ei ole siinä säätimessä, eikä sulakkeissa. Suurkaupungin valosaasteen valaisemassa pimeydessä napsahti mieleen, ei siis imuriin, missä todennäköisin syin epäiltynä vika on. Taitaa olla niin, että tämä kätevä emäntä on kaiken aikaa unohtanut, että bensan ja pissapojan lisäksi pitää laittaa myös jäähdytinnestettä. Oma vika oma vika huutavat lukijat ja taputtavat käsiään. Syyllinen löytyi, tästä on hyvä jatkaa.
- polonen
voi vittu mitä urpoja, kaikki valittaa jostain eikä mikään koskaan toimi kunnolla.
mikähän automerkki olisi oikein hyvä jossa ei koskaan ole mitään vikaa ja mikä on etenkin ylitse muiden?
lähes 10 vuotta viestiketjun aloittamisen jälkeen luultavasti moni onkin huomannut että uudemmissakin autoissa hajoaa mm MOOTTOREITA ja VAIHDELAATIKOITA ihan takuu aikanakin, jopa hurjan hyvissä ja ainakin kalliissa merkeissä mm BMW e60 ja f10..
mut polon lukot on tietty aivan käsittämätön asia.- Polon_lukot
No, ne Polon lukot pitää öljytä lukkomekanismin puolelta. Oven sivussa on kumiset tulpat. Ne auki ja aerosolilukkoöljyä suihkutetaan tulppien reiistä. Ei jäädy mekanismi, aina aukeaa. No, tietysti pitää lukkopesä voidella varsinkin pesun jälkeen.
- Takaoviakin_käyttänyt
3 vuotta poloilua ( vm 98, 1.9 sdi 492 tkm) takana ja suurimmat ongelmat olleet ajoneston rele ja lukon sisuskalujen jäätyminen. Releessä oli kylmäjuotos ja moottori sammui aina kun ajoi oikean etupyörän kuoppaan. 5 minuutin odotus sitten lähti taas käyntiin. Uudelleen kolvaus auttoi. Lukkoja tosiaan kannattaa voidella lukko/aseöljyllä niin pelaavat huomattavasti paremmin.
- heko.vw.paska
Takaoviakin_käyttänyt kirjoitti:
3 vuotta poloilua ( vm 98, 1.9 sdi 492 tkm) takana ja suurimmat ongelmat olleet ajoneston rele ja lukon sisuskalujen jäätyminen. Releessä oli kylmäjuotos ja moottori sammui aina kun ajoi oikean etupyörän kuoppaan. 5 minuutin odotus sitten lähti taas käyntiin. Uudelleen kolvaus auttoi. Lukkoja tosiaan kannattaa voidella lukko/aseöljyllä niin pelaavat huomattavasti paremmin.
Osta siihen huonon tien alusta heko heko volkkari voi jumalauta mitä paskaa :)
- pitkäämieltä
Tässä näkyy se volkkarin ylivoimainen tuotekehitysosaaminen. Ovien lukot ovat jäätyneet 40 vuoden ajan talvisin eikä vieläkään ole ratkaisua keksitty.
- Mehän.varoitimme
Hei, eipäs kiroilla. Katse peiliin ja syyllinen löytyy sieltä. Mitäs ostit Volsun vaikka suolessa varoitettiin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926