neulasyöttökone

välikäsi

Siinähän se tulikin, eli voisiko joku asian tunteva "vääntää rautalangasta" mikä on neulasyöttökone (teollisuuskoneista kun puhutaan.
Eli tuommonen olisi tarkoitus selvittää ja google ei auttanu tällä kertaa. Olen sen verran ymmärtänyt, että melko paksujenkin materiaalien ompelu sujuisi? Hintaa koneella on vähän enemmän kuin "perus" teollisuusompelukoneilla. Tai perus ja perus, tarkoitan niillä edullisemmilla. En ymmärrä noita eroja kovinkaan hyvin, mutta tässäpä yritän ottaa selvää, heh. :)
Bongasin tuolta yhden keskustelun, missä mainittiin mm. kolmisyöttö, neulasyöttö ja alasyöttö koneet. Pystyykö näitä lyhyesti selittämään mitä eroa näillä on?
Kiittäen jo etukäteen.

3

6616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ombelija

      Alasyöttöinen kone on peruskone, eli se uritettu metallilevy jonka rei`ästä neula menee alalangalle,syöttää kangasta liikkuen edestakaisin. Neulasyöttöisissä on tietenkin myös alasyöttö, eli ne on tavallaan kaksisyöttöisiä ja menevät jo vähän paksumpaa materiaalia, kolmisyöttöisissä on vielä näiden lisänä syöttävä paininjalka, siinä on tavallaan kaksi paininjalkaa limittäin jotka "kävelevät" kankaan/nahan päällä, tällä jo ompeleekin lähes mitä vain (mun suosikki kone jota käytän eniten:))

      • se menee

        Neulasyttökoneessa neulatanko (se missä neula on kiinni)siis liikkuu eestaas.
        Semmosissa kankaissa, missä langat on aika erillään toisistaan (=löyhä sidos), tulee joskus ongelmia, kun neula lyö vinoon ja sattuu vetämään yksittäisen langan mukanaan. Muuten ihan toimiva vehje.
        Kävelevä paininjalka voi jättää jälkiä pehmeään pintanahkaan, teflonpintainen nahkajalka on ehdoton lisävaruste, mikäli sellaisen sattuu jostain löytämään:))


    • Anonyymi

      Millainen ompelukone soveltuisi paksun räsymaton ompeluun?
      Onko merkkiä ja hintatietoa olemassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1340
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      120
      1181
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      880
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      20
      745
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      713
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe