neulasyöttökone

välikäsi

Siinähän se tulikin, eli voisiko joku asian tunteva "vääntää rautalangasta" mikä on neulasyöttökone (teollisuuskoneista kun puhutaan.
Eli tuommonen olisi tarkoitus selvittää ja google ei auttanu tällä kertaa. Olen sen verran ymmärtänyt, että melko paksujenkin materiaalien ompelu sujuisi? Hintaa koneella on vähän enemmän kuin "perus" teollisuusompelukoneilla. Tai perus ja perus, tarkoitan niillä edullisemmilla. En ymmärrä noita eroja kovinkaan hyvin, mutta tässäpä yritän ottaa selvää, heh. :)
Bongasin tuolta yhden keskustelun, missä mainittiin mm. kolmisyöttö, neulasyöttö ja alasyöttö koneet. Pystyykö näitä lyhyesti selittämään mitä eroa näillä on?
Kiittäen jo etukäteen.

3

6580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ombelija

Alasyöttöinen kone on peruskone, eli se uritettu metallilevy jonka rei`ästä neula menee alalangalle,syöttää kangasta liikkuen edestakaisin. Neulasyöttöisissä on tietenkin myös alasyöttö, eli ne on tavallaan kaksisyöttöisiä ja menevät jo vähän paksumpaa materiaalia, kolmisyöttöisissä on vielä näiden lisänä syöttävä paininjalka, siinä on tavallaan kaksi paininjalkaa limittäin jotka "kävelevät" kankaan/nahan päällä, tällä jo ompeleekin lähes mitä vain (mun suosikki kone jota käytän eniten:))

• se menee

Neulasyttökoneessa neulatanko (se missä neula on kiinni)siis liikkuu eestaas.
        Semmosissa kankaissa, missä langat on aika erillään toisistaan (=löyhä sidos), tulee joskus ongelmia, kun neula lyö vinoon ja sattuu vetämään yksittäisen langan mukanaan. Muuten ihan toimiva vehje.
        Kävelevä paininjalka voi jättää jälkiä pehmeään pintanahkaan, teflonpintainen nahkajalka on ehdoton lisävaruste, mikäli sellaisen sattuu jostain löytämään:))

• Anonyymi

Millainen ompelukone soveltuisi paksun räsymaton ompeluun?
      Onko merkkiä ja hintatietoa olemassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      87
      1504
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1400
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      53
      1211
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      28
      1114
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      952
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      908
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      872
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      797
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      723
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      76
      715
    Aihe