neulasyöttökone

välikäsi

Siinähän se tulikin, eli voisiko joku asian tunteva "vääntää rautalangasta" mikä on neulasyöttökone (teollisuuskoneista kun puhutaan.
Eli tuommonen olisi tarkoitus selvittää ja google ei auttanu tällä kertaa. Olen sen verran ymmärtänyt, että melko paksujenkin materiaalien ompelu sujuisi? Hintaa koneella on vähän enemmän kuin "perus" teollisuusompelukoneilla. Tai perus ja perus, tarkoitan niillä edullisemmilla. En ymmärrä noita eroja kovinkaan hyvin, mutta tässäpä yritän ottaa selvää, heh. :)
Bongasin tuolta yhden keskustelun, missä mainittiin mm. kolmisyöttö, neulasyöttö ja alasyöttö koneet. Pystyykö näitä lyhyesti selittämään mitä eroa näillä on?
Kiittäen jo etukäteen.

3

6626

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ombelija

Alasyöttöinen kone on peruskone, eli se uritettu metallilevy jonka rei`ästä neula menee alalangalle,syöttää kangasta liikkuen edestakaisin. Neulasyöttöisissä on tietenkin myös alasyöttö, eli ne on tavallaan kaksisyöttöisiä ja menevät jo vähän paksumpaa materiaalia, kolmisyöttöisissä on vielä näiden lisänä syöttävä paininjalka, siinä on tavallaan kaksi paininjalkaa limittäin jotka "kävelevät" kankaan/nahan päällä, tällä jo ompeleekin lähes mitä vain (mun suosikki kone jota käytän eniten:))

• se menee

Neulasyttökoneessa neulatanko (se missä neula on kiinni)siis liikkuu eestaas.
        Semmosissa kankaissa, missä langat on aika erillään toisistaan (=löyhä sidos), tulee joskus ongelmia, kun neula lyö vinoon ja sattuu vetämään yksittäisen langan mukanaan. Muuten ihan toimiva vehje.
        Kävelevä paininjalka voi jättää jälkiä pehmeään pintanahkaan, teflonpintainen nahkajalka on ehdoton lisävaruste, mikäli sellaisen sattuu jostain löytämään:))

• Anonyymi

Millainen ompelukone soveltuisi paksun räsymaton ompeluun?
      Onko merkkiä ja hintatietoa olemassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      403
      1557
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      798
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      747
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      694
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      54
      669
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      407
      633
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      553
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      527
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe