neulasyöttökone

välikäsi

Siinähän se tulikin, eli voisiko joku asian tunteva "vääntää rautalangasta" mikä on neulasyöttökone (teollisuuskoneista kun puhutaan.
Eli tuommonen olisi tarkoitus selvittää ja google ei auttanu tällä kertaa. Olen sen verran ymmärtänyt, että melko paksujenkin materiaalien ompelu sujuisi? Hintaa koneella on vähän enemmän kuin "perus" teollisuusompelukoneilla. Tai perus ja perus, tarkoitan niillä edullisemmilla. En ymmärrä noita eroja kovinkaan hyvin, mutta tässäpä yritän ottaa selvää, heh. :)
Bongasin tuolta yhden keskustelun, missä mainittiin mm. kolmisyöttö, neulasyöttö ja alasyöttö koneet. Pystyykö näitä lyhyesti selittämään mitä eroa näillä on?
Kiittäen jo etukäteen.

3

6616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ombelija

Alasyöttöinen kone on peruskone, eli se uritettu metallilevy jonka rei`ästä neula menee alalangalle,syöttää kangasta liikkuen edestakaisin. Neulasyöttöisissä on tietenkin myös alasyöttö, eli ne on tavallaan kaksisyöttöisiä ja menevät jo vähän paksumpaa materiaalia, kolmisyöttöisissä on vielä näiden lisänä syöttävä paininjalka, siinä on tavallaan kaksi paininjalkaa limittäin jotka "kävelevät" kankaan/nahan päällä, tällä jo ompeleekin lähes mitä vain (mun suosikki kone jota käytän eniten:))

• se menee

Neulasyttökoneessa neulatanko (se missä neula on kiinni)siis liikkuu eestaas.
        Semmosissa kankaissa, missä langat on aika erillään toisistaan (=löyhä sidos), tulee joskus ongelmia, kun neula lyö vinoon ja sattuu vetämään yksittäisen langan mukanaan. Muuten ihan toimiva vehje.
        Kävelevä paininjalka voi jättää jälkiä pehmeään pintanahkaan, teflonpintainen nahkajalka on ehdoton lisävaruste, mikäli sellaisen sattuu jostain löytämään:))

• Anonyymi

Millainen ompelukone soveltuisi paksun räsymaton ompeluun?
      Onko merkkiä ja hintatietoa olemassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe