Mac Yhteisöllisyys

MacMan92

Olen kirjoitellut Mac sivustolla; Hopeinen Omena - monia muita Mac sivustoja ei ole.

Kirjoitin jokin aika sitten ongelmasta joka syntyi: MacBook Pro 17" 2.4GHz Core 2 Duo /4GB /160GB /SD /AP /BT (EOL) koneeni kanssa. Se oli noin 4 kk vanha.
Tänään selvisi että emolevy vaihdettiin, ongelmana "oletettavasti" näytönohjain.
Toinenkin vika selvisi, yksi muistikorteista oli "korruptoitunut".
Kuten on, alla lisää koneistani:
"Ja 3 muuta G3-G4 ,eri näyttöjä haisuliini läppäri, sekä iki-ikuinen LC just 4 fun""

Annoin tuon "Haisuliinin" 12" läppärin tyttärelleni, omaksi koneeksi kun kaikki tähän asti olleet läppärit olivat firman koneita.
Nyt kirjoitan vanhalla G4:sella.Kodinhoitohuoneessa on ikuisen vanha G3 joka toimi vuosia 24/7 netti-(www)palvelimena - ilman ongelmia.

Läppärini tulee postitse maanantaina - koti ovelle.
Ihmettelen millaiseen laatuun tuo Apple on koneensa vienyt? KO kone ei missään mielessä eikä millään vertailuilla ole halpa!

Siihen yhteisöllisyyteen sitten.
Kirjoitin jota kuin samaa http://hopeinenomena.net/ sivulle. Se ei "julkaistunut".

Syynä on varmaan se vanha skisma. Olen ollut "otettu" lukuisia kertoja "alan Mac guruista" kyseisellä sivulla - ja jotenkin kirjoittanut "väärin".
Kerran katosin KO "sivulta" vuosiksi...

Kun meikäläinen aloitti "Mäkki" jutut monet ko sivuston nyky-guruista laskivat tuolloin tarpeensa vaippoihin.
Kun aloitin tietokoneiden kanssa he eivät olleet vielä edes isänsä kiveksissä vaan jossain muussa rasvapussissa.
Rakensin oman tietokoneeni ennen kuin heidän vanhempansa olivat edes "naimis-kelpoisia". Suunnittelin omia vempaimia, piirsin tussilla ne pertinaksille ja etsasin piirilevyn - ja tinasin ostamani komponentit siihen. Aina ei kuitenkaan käynyt mitä ajattelin.
Kerrankin kehittämäni autoradion antennivahvistin - joka piti vahvista Ruotsissa nk. P3 kanavan lähetystä toi esiin, kirkkaasti ja selkeästi jonkin venäläisen aseman.
Myöhemmin IBM tehtaalla juotin "kultaa" liitoksiin kun kokoamaani laitteeseen piti tehdä muutoksia.

Olen joskus antanut heille, KO sivulle "palautetta" - tietenkin pienessä myötätuulessa - *ittuilemalla - kuinkas muuten.
Kerran sitten - olisiko pari kuukautta sitten uudelleen, nyt tavalla jolla tein heidät - ne tietyt - täysin nolliksi kertomalla hieman taustaani ja niitä innovaatioita joita olen ollut tekemässä - käyttäen Applen koneita - ensimmäisenä Suomessa - ja kustannus alalla, kuten siihen liittyen. OK - poistin kirjoituksen kun selvisin krapulasta.
Se jäi tuolloin mainitsematta että sen jälkeen myin ohjelmia "ammattilaisille" ja koulutin Suomessa heitä niiden käyttöön.

Se että kirjoituksiani ei ko sivulle ilmesty johtuu varmaan jostain "teknisestä" ongelmasta.
Kun ne ilmestyvät - arvatkaa jos siihen tulee "keskustelua"?

Kun DLC tuli markkinoille tein heidäm "Mäkki" liittymän asiakkaille. Siihen oli jo "kokemusta" koska tein sen sen jo aikaisemmin nykyisen Soneran silloiselle osastolle jota johti Johannesdahl. Taisin olla R-veljesten kolmaskymmenes - tai silleen asiakas. Heidän toimisto oli itse asiassa Mäkelänkadulla oman toimistoni kadun vastakkaisella puolella.

OK - kerroin hänelle, Johannesdahlille puhelimessa miten se toimii ja miten se ei toimi. Hän teki omiaan siellä ja minä omiani kotona ja lopulta meillä oli toimiva yhteys - MacInstosch käyttäjille heidän palvelusta.
JA uskokaa - siitä on vuosia - ja uskokaa - ei kuitenkaan niinkään monta!

Sen jälkeen tein uusia uraa uurtavia juttuja, mm Reutersin kanssa ja STT:n kanssa. Telex tieto siirrettiin PC:lle - ja siitä Mac järjestelmään. Kutonen oli silloin vallitseva käyttis ja Seiska oli testeissä. Toimin siinä suunnittelijana ja tilaajana - ohjeistamalla muita.
Sieltä juontuu tuo MacMan 92 - kun lopetin PC koneet ja siirryin yksistään MÄKKIIN. OK - Linux, Unix on aina ollut mukana - PC kun on ollut pakko.

Yhteisöllisyys?
Moni omii itselleen monet jutut jotka joku on jo aikoja sitten toteuttanut. He vain jotenkin, niinkuin "modernisoivat, tuunaavat" niitä nykyaikaan - ja omivat itselleen koko kunnian.

PS. Itse olin mm. HS keskusteluryhmän perustamisessa mukana, aivan alusta, myös Is ja muut lehdet - ja se ensimmäinen HS versio oli meikäläisen toimistosta - kunnes ottivat "oman" - erään kustantamansa lehden työntekijöiden kehittämän sovelluksen käyttöön.

3

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet puucee miehiä

      Veikkaan että 0,2 prosenttia jaksaa lukea säälittävän vuodatuksesi. Taidat olla maalainen.

      • MacBook Pro

        "Veikkaan että 0,2 prosenttia jaksaa lukea säälittävän vuodatuksesi. Taidat olla maalainen."

        Kyllä tuon tyypin täytyi olla Hesasta, koska siinä ei ollut pätkääkään kuuluisaa maalaisjärkeä. Miksi sinä muuten moitit maalla asuvia?

        Aloittajan vuodatus oli kyllä täysin käsittämätöntä itsensä kehumista. Taitaa nykyisin olla jatkuvasti kännissä tai sitten huumehöyryissä.


    • nyt..

      heti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe