Koukku vai vaijerilaite

Erkki Epätietoinen

Kumpi on parempi koukku vai vaijeri vaihtolavalaite?

10

9410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pysyy polvet

      puhtaina.

      • kokeillut

        molempia niinkuin minä, niin ehdottomasti koukku.
        Seiso nyt siinä polvillaan ja virittele vaijerilaitetta, vanhanaikaista touhua.


    • hölmöööööö

      Jos olet noin tyhmä, niin vaijerilaite on sinulle ehdottomasti oikea vaihtoehto. Kunnon 70-luvulle jämähtänyt toimintamalli sopii idiooteille kun naula päähän. Hanki nyt helvetin äkkiä se vaijerilaite. Kavereilla on hauskaa kun konttaat vaijerit käsissä pitkin nietoksia.

      • arska.............

        jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
        omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
        sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
        vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
        Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista.


      • vaiko ei
        arska............. kirjoitti:

        jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
        omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
        sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
        vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
        Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista.

        Tervehdys!
        Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
        Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
        -lavan vaihtoja tulee vähän
        -useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
        -välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.

        Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :)


      • ketjulaite
        vaiko ei kirjoitti:

        Tervehdys!
        Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
        Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
        -lavan vaihtoja tulee vähän
        -useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
        -välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.

        Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :)

        Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.


      • laite
        ketjulaite kirjoitti:

        Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.

        Mites tämmöinen ketjulaite toimii / eroaa vaijeri systeemistä, kun ei ole tullut nähtyä milloinkaan? Eivät taida kovin yleisiä olla vai?


      • Kouku-ajuri
        ketjulaite kirjoitti:

        Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.

        Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
        ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.

        narulla ei voi työntää.


      • noi ruotsalaiset
        Kouku-ajuri kirjoitti:

        Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
        ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.

        narulla ei voi työntää.

        aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.


      • vaijerilaite
        noi ruotsalaiset kirjoitti:

        aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.

        mitä maksaa suunnilleen laitattaa 4-akselisen alustan päälle uusi vaijerilaite ja paljonko vaijeri tuo painoa verrattuna normaaliin sora-autoon ja paljonko tulee painoeroa vaijerille ja koukulle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe