Kumpi on parempi koukku vai vaijeri vaihtolavalaite?
Koukku vai vaijerilaite
10
9516
Vastaukset
- Pysyy polvet
puhtaina.
- kokeillut
molempia niinkuin minä, niin ehdottomasti koukku.
Seiso nyt siinä polvillaan ja virittele vaijerilaitetta, vanhanaikaista touhua.
- hölmöööööö
Jos olet noin tyhmä, niin vaijerilaite on sinulle ehdottomasti oikea vaihtoehto. Kunnon 70-luvulle jämähtänyt toimintamalli sopii idiooteille kun naula päähän. Hanki nyt helvetin äkkiä se vaijerilaite. Kavereilla on hauskaa kun konttaat vaijerit käsissä pitkin nietoksia.
- arska.............
jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista. - vaiko ei
arska............. kirjoitti:
jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista.Tervehdys!
Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
-lavan vaihtoja tulee vähän
-useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
-välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.
Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :) - ketjulaite
vaiko ei kirjoitti:
Tervehdys!
Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
-lavan vaihtoja tulee vähän
-useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
-välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.
Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :)Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.
- laite
ketjulaite kirjoitti:
Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.
Mites tämmöinen ketjulaite toimii / eroaa vaijeri systeemistä, kun ei ole tullut nähtyä milloinkaan? Eivät taida kovin yleisiä olla vai?
- Kouku-ajuri
ketjulaite kirjoitti:
Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.
Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.
narulla ei voi työntää. - noi ruotsalaiset
Kouku-ajuri kirjoitti:
Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.
narulla ei voi työntää.aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.
- vaijerilaite
noi ruotsalaiset kirjoitti:
aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.
mitä maksaa suunnilleen laitattaa 4-akselisen alustan päälle uusi vaijerilaite ja paljonko vaijeri tuo painoa verrattuna normaaliin sora-autoon ja paljonko tulee painoeroa vaijerille ja koukulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska583918- 1672407
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122174Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1422103Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4241484- 791251
- 1401235
- 2351155
- 921146
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari561100