Kumpi on parempi koukku vai vaijeri vaihtolavalaite?
Koukku vai vaijerilaite
10
9997
Vastaukset
- Pysyy polvet
puhtaina.
- kokeillut
molempia niinkuin minä, niin ehdottomasti koukku.
Seiso nyt siinä polvillaan ja virittele vaijerilaitetta, vanhanaikaista touhua.
- hölmöööööö
Jos olet noin tyhmä, niin vaijerilaite on sinulle ehdottomasti oikea vaihtoehto. Kunnon 70-luvulle jämähtänyt toimintamalli sopii idiooteille kun naula päähän. Hanki nyt helvetin äkkiä se vaijerilaite. Kavereilla on hauskaa kun konttaat vaijerit käsissä pitkin nietoksia.
- arska.............
jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista. - vaiko ei
arska............. kirjoitti:
jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista.Tervehdys!
Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
-lavan vaihtoja tulee vähän
-useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
-välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.
Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :) - ketjulaite
vaiko ei kirjoitti:
Tervehdys!
Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
-lavan vaihtoja tulee vähän
-useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
-välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.
Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :)Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.
- laite
ketjulaite kirjoitti:
Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.
Mites tämmöinen ketjulaite toimii / eroaa vaijeri systeemistä, kun ei ole tullut nähtyä milloinkaan? Eivät taida kovin yleisiä olla vai?
- Kouku-ajuri
ketjulaite kirjoitti:
Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.
Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.
narulla ei voi työntää. - noi ruotsalaiset
Kouku-ajuri kirjoitti:
Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.
narulla ei voi työntää.aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.
- vaijerilaite
noi ruotsalaiset kirjoitti:
aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.
mitä maksaa suunnilleen laitattaa 4-akselisen alustan päälle uusi vaijerilaite ja paljonko vaijeri tuo painoa verrattuna normaaliin sora-autoon ja paljonko tulee painoeroa vaijerille ja koukulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056