Koukku vai vaijerilaite

Erkki Epätietoinen

Kumpi on parempi koukku vai vaijeri vaihtolavalaite?

10

10994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pysyy polvet

      puhtaina.

      • kokeillut

        molempia niinkuin minä, niin ehdottomasti koukku.
        Seiso nyt siinä polvillaan ja virittele vaijerilaitetta, vanhanaikaista touhua.


    • hölmöööööö

      Jos olet noin tyhmä, niin vaijerilaite on sinulle ehdottomasti oikea vaihtoehto. Kunnon 70-luvulle jämähtänyt toimintamalli sopii idiooteille kun naula päähän. Hanki nyt helvetin äkkiä se vaijerilaite. Kavereilla on hauskaa kun konttaat vaijerit käsissä pitkin nietoksia.

      • arska.............

        jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
        omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
        sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
        vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
        Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista.


      • vaiko ei
        arska............. kirjoitti:

        jos omat lavat!Vaijerilaite,jos ajat työmaakontteja,parakkeja,firmojen lavoja.Pieni
        omapaino,hyvä kippauskulma/nopea,vastaa normaali
        sora-autoa.Matala rakenne.Koukku hyvä, jos perä-
        vaunu,laiskalle tehty laite.Pieni kantavuus.
        Hidas kipata,kaataa auton helposti.korkea painopiste,painava.,että semmoista.

        Tervehdys!
        Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
        Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
        -lavan vaihtoja tulee vähän
        -useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
        -välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.

        Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :)


      • ketjulaite
        vaiko ei kirjoitti:

        Tervehdys!
        Laitanpa tähän samaan ketjuun kun samoja asioita oon miettinyt.
        Kumpi olisi parempi, kun tarpeet meillä tällaiset:
        -lavan vaihtoja tulee vähän
        -useimmiten soralava paikallaan jolla kuskataan maita. (koukkusysteemi huterampi kipata?)
        -välillä sitten koneenkuljetuslava kyytiin ja 13,5tn konetta siirtämään.

        Tällä hetkellä siis 3aks vaijerilaite auto, mutta kun uudempaan vaihdellaan niin kumpi olis parempi? Lavoista löytyy kyllä molemmat tartunnat. Riittäiskö kantavuus 3aks koukkuautossa vai pitäiskö olla 4aks? Kiitokset asiallisista kommenteista. PS.Polvet kyllä kestää sillointällöin kontata :)

        Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.


      • laite
        ketjulaite kirjoitti:

        Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.

        Mites tämmöinen ketjulaite toimii / eroaa vaijeri systeemistä, kun ei ole tullut nähtyä milloinkaan? Eivät taida kovin yleisiä olla vai?


      • Kouku-ajuri
        ketjulaite kirjoitti:

        Ketjulaitteessa kantavuutta jää enemmän, se ei syö pituutta yhtä paljon kuin koukkulaite, mutta on yhtä helppo ja vaivaton käyttää. Siis omiin lavoihin, koska alatartuntoja ei ole useissakaan lavoissa valmiina, tokihan ne äkkiä siihen räkii. Ja lavan avulla on sitten helppo työntää auto irti jos sattuu jumiin jäämään.

        Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
        ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.

        narulla ei voi työntää.


      • noi ruotsalaiset
        Kouku-ajuri kirjoitti:

        Kyllä koukku-autolla voi työntää, jos jää jumiin, on vähän painavampi 500-1000kg mutta paljon nopeampi, perävaunukäytössä ehdoton.
        ps. Ruotsissa kerran ihmettelivät vieläkö vaijerilaiteita valmistetaan.

        narulla ei voi työntää.

        aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.


      • vaijerilaite
        noi ruotsalaiset kirjoitti:

        aina vinoilleet suomalaisille joka asiassa.Niillä itsellä on käytössä niitä kuuppa lavoja vai mitä ne on kun niillä ketjuilla nostellaan kyytiin ja kippaillaan ihme virityksillä. En oo suomessa nähnyt kellään.Se riippuu niin paljon työstä mitä laitteilla tehdään mutta itse olen vaijerien kannalla kun teen kaikenlaista työtä. Koukulla tulee lavakorkeus maasta kohtuuttoman suureksi,tulee ilmi jos käytetää aukeava laitaisia lavoja. Jos taas on ns. matala koukkulaite kippauksen aloitus tehoton ilman apusylintereitä.Koukku ehdoton jos vekslaillaan lavoja perävaunuun paljon.Kyllä se hyvää tekee välillä sieltä hytistä käydä ulkona,se vaan ilkeää kun esim. rakennustyömailla kaikki käy kusella lavan vieressä. Jos siirrellään raskaita koneita niin vaijerissa päällevetokulma parempi.Vaijerillakin voi työntää ,vaijeri takarullan kautta väärinpäin koukkuun niin vain työntää, näin on monesti tehty.Ja kaikenlaisia koneita ja laitteita on vaijerilla mukavampi lavetille vedellä kun koukulla.Koneita suosta ja autoja ojista vaijerilla nypitty,käy se koukullakin mutta vaijerilla hallitummin.

        mitä maksaa suunnilleen laitattaa 4-akselisen alustan päälle uusi vaijerilaite ja paljonko vaijeri tuo painoa verrattuna normaaliin sora-autoon ja paljonko tulee painoeroa vaijerille ja koukulle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      23
      3397
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2808
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2474
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1907
    5. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      51
      1739
    6. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      12
      1583
    7. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      42
      1505
    8. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1448
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      53
      1383
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

      Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1135
    Aihe