Kannabiksen käry

Astmaatikko-

Naapurissa poltetaan pilveä harva se ilta. Kaikki savu ja haju tulee asuntooni. Vituttaa. Jopa pelottaa, pelkään että sammuvat huumepäissään ja syttyy tulipalo.

Mitä teen?
Ajattelin maanantaina soittaa isännöitsijälle ja keskustella hänen kanssaan. Seuraavaksi sitten varmaan poliisille.

63

19893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä 'sammutaan'

      jos nyt meinasit että spliffistä se palo syttyisi?
      kyllä se säpyskäinen poltetaan ihan loppuun asti, sitten fiilistellään.
      piippu samaten ja bongi nyt..no, harvemmin siitä nyt varmaan paloa syttyy:D

      huolehdi enemmän että juopot sen tulipalon aihuttaisivat.
      jojokansa on lepposta sakkia. :)

      • Astmaatikko-

        savu aiheuttaa minulle astmaoireita. Pitää tuulettaa koko hemmetin ajan, ja haju tulee sitäkin kautta kun niilläkin on ikkuna auki.


      • Jojomestari
        Astmaatikko- kirjoitti:

        savu aiheuttaa minulle astmaoireita. Pitää tuulettaa koko hemmetin ajan, ja haju tulee sitäkin kautta kun niilläkin on ikkuna auki.

        Kannabista on aikoinaan käytetty poltettuna astmalääkkeeksi. Astmasi pitäisi vain parantua passiivisesta pössyttelystä.


      • Pelkäät tuntematonta
        Astmaatikko- kirjoitti:

        savu aiheuttaa minulle astmaoireita. Pitää tuulettaa koko hemmetin ajan, ja haju tulee sitäkin kautta kun niilläkin on ikkuna auki.

        Mikä estää sinua menemästä pimpottamasta ovelle, ja pyytämään savuttamaan vaikka ulkotiloissa. Kerrot sairaudestasi ja että tuoksut tulevat muiden asuntoon. Itse en soittelisi isännöitsiälle varotuksen/häädön toivossa taikka poliisille, eihän sitä tiedä vaikka vain suitsukkeita polttelisi.

        Asioita voi hoitaa myös aikuismaisesti.

        Ps. sinulle joka väitti kannabiksen auttavan astmaatikkoja: Lainatakseni Suomen Kannabis Yhdistyksen Timo Larmelan sanoja ohjelmasta Kuka Teki Mitä, että jos sitä käytetään polttamalla niin se aiheittaa samanlaisia ongelmia kuin tupakankin poltosta... että näin.


      • hamppupamppu
        Pelkäät tuntematonta kirjoitti:

        Mikä estää sinua menemästä pimpottamasta ovelle, ja pyytämään savuttamaan vaikka ulkotiloissa. Kerrot sairaudestasi ja että tuoksut tulevat muiden asuntoon. Itse en soittelisi isännöitsiälle varotuksen/häädön toivossa taikka poliisille, eihän sitä tiedä vaikka vain suitsukkeita polttelisi.

        Asioita voi hoitaa myös aikuismaisesti.

        Ps. sinulle joka väitti kannabiksen auttavan astmaatikkoja: Lainatakseni Suomen Kannabis Yhdistyksen Timo Larmelan sanoja ohjelmasta Kuka Teki Mitä, että jos sitä käytetään polttamalla niin se aiheittaa samanlaisia ongelmia kuin tupakankin poltosta... että näin.

        Mutta silti sitä käytetään astman hoidossa.Sitähän ei ole mikään pakko polttaa.Että näin.


    • olisi seuraava.

      Mene keskustelemaan asiasta naapurisi kanssa. Se olisi mielestäni reiluin ja toimivin vaihtoehto.

      Kun näin teet, niin luulen että naapuri älyää, pelästyy ja varoo. Voit sanoa että jos vielä savua tulee, niin ilmoitat poliisille seuraavaksi. Näin säästytään turhilta mesoamisilta isännöitsijän ja poliisin puolelta.

      Jos poliisin kutsuisit, voi olla että näyttöä ei löydy toimenpiteisiin asti. Jos toimenpiteitä tulisi, se maksaa valtiolle sikana rahaa turhasta. Sekään ei välttämättä auta asiaasi pidemmän päälle.

      Jos pelkäät jotain tulipaloa tai sammumisia, saat pelätä yhtälailla joka hetki jos asut talossa jossa käytetään alkoholia, tai jos vaikka naapurina on vanhus. Kannabis ei ole mikään kova ja pelättävä huume. Alkoholi on riskikkäämpää kaikin tavoin.

      • että se on pilveä?

        Oletko itse polttanut pilveä, jos haistat pilven?
        Pelkkä tupakkako ei ole yhtä paha? Ikäväähän se on, jos kantautuu hajut naapurista a
        sti, toki, mutta ethän liioittele?
        Missäpäin Suomea asut?


      • hciouwhvfous
        että se on pilveä? kirjoitti:

        Oletko itse polttanut pilveä, jos haistat pilven?
        Pelkkä tupakkako ei ole yhtä paha? Ikäväähän se on, jos kantautuu hajut naapurista a
        sti, toki, mutta ethän liioittele?
        Missäpäin Suomea asut?

        tuolla alempana alkup. kirjoittaja paljastaa, että hän on myös itse narkomaani. tai semmoisiksi täällä pilvenpolttajia ainakin kutsutaan. ja asuu helsingin kantakaupungissa.


      • Anonyymi

        Todella huonoja neuvoja aloittajalle, että mene keskustelemaan naapurisi kanssa. Jos ihminen käyttää huumeita, kannattaa pysyä kaukana oman turvallisuutensa vuoksi. Meillä herrasväen toinen osapuoli on myös ollut toistuen väkivaltainen.


    • saamattomuuden huippua kyllä

      Astmaatikko ja vi vielä miettii et voisko soitaa sinne ja tänne.

      Mistä tälläisiä urpoja sikiää.
      Jos joku vetelee maria, joka on laitonta, NIIN POLIISI kyllä korjaa tilanteen.
      Pitää vielä oikein miettiä, erikseen, mitähän tässä tekee....
      Voi jumalauta.
      Jos ihan oikeasti olet noin saamaton, niin tukehdu käryihin.
      ihan turhaa itkeä täällä.....

      • vasikat teuraaksi

        vaikka mari onkin laitonta se on silti vähiten
        haitallinen päihde. lue vaikka se eu tutkimus
        jos et mua usko. miksi ihmeessä pitäs vasikoida
        sinänsä harmiton tyyppi poliiseille?

        ihme natseja näillä palstoilla.


      • Kannabiksen satunnais polttaja
        vasikat teuraaksi kirjoitti:

        vaikka mari onkin laitonta se on silti vähiten
        haitallinen päihde. lue vaikka se eu tutkimus
        jos et mua usko. miksi ihmeessä pitäs vasikoida
        sinänsä harmiton tyyppi poliiseille?

        ihme natseja näillä palstoilla.

        Vasikat tapetaan parhaimmassa tapauksessa. Minä en ainakaan käräytä ketään.


      • Anonyymi

        Vihervasemmisto ajaa pössyttelyä vapaaksi,mitä siitä seuraa,poliisi on entistä voimattomampi.Silloin voi pitää pössyttelybileitä rauhassa missä on useita henkilöitä,sääliksi käy jos naapurissa asuu pieniä lapsia.


    • Kannabiksen satunnais polttaja

      Tuskin syttyy tulipaloa, ei sitä hasista nuotiolla polteta vaan bongista tai jointista. Ne ei voi mennä uloskaan polttamaan, koska siellä on poliisit kyttäämässä ja antamassa sakkoja.

    • poliisiin ja kerro

      Mielestäni teet aivan oikein, suosittelen ottamaan heti maanantaina yhteyttä sekä isännöitsijään että poliisiin.

      Se on ihan turha täällä rasta-ihannoijien nyt puolustella kuinka pilvenveikot on niin leppoisia ja harmittomia. Karu totuus kuitenkin on että vaikka kasvattaisikin itse polttelunsa tarpeet, tuo huumeidenkäyttö aina mukanaan rikollisen toiminnan. Mielestäni sinun ei kuuluisi joutua pelkäämään omassa kodissasi, mahdollista tulipaloa tai huumenkäyttäjiä.

      Mitä pidempään annat toiminnan jatkua, sitä todennäköisemmin ongelmia tulee.

      Usein esimerkiksi amfetamiinin ja muiden kovempien aineiden käyttäjät sitten aamuöisin saapuvat tällaisiin asuntoihin "savuille" rauhoittamaan / tipauttamaan itsensä.

      • sentään

        "Usein esimerkiksi amfetamiinin ja muiden kovempien aineiden käyttäjät sitten aamuöisin saapuvat tällaisiin asuntoihin "savuille" rauhoittamaan / tipauttamaan itsensä" IHAN OIKEESTI hei mihin tämä esittämäsi väittämä perustuu? Luoja...

        Itse tunnen aikalailla ihmisiä jotka polttelevat pilveä eikä heillä koskaan aamuyöstä tai muulloinkaan käy ihmisiä piri päissään rauhottumassa tai tipahtamassa..ja nämä kaikki ihmiset ovat työssä käyviä ihmisiä joilla suurimmalla osalla omistusasunto ja korkeakoulututkinnot mutta silti iltasin haluavat relata hyvässä seurassa...

        Ota asioista oikeasti selvää ennenkuin tulet tänne yleistämään jotain tietoa minkä olet todennäköisesti lukenut jostain huumevalistus oppaasta..

        Ja ihan tiedoksi sulle et kannabiksella on todistetusti terveyttä edistäviä vaikutuksia..


      • narkomaanit ovat rikollisia
        sentään kirjoitti:

        "Usein esimerkiksi amfetamiinin ja muiden kovempien aineiden käyttäjät sitten aamuöisin saapuvat tällaisiin asuntoihin "savuille" rauhoittamaan / tipauttamaan itsensä" IHAN OIKEESTI hei mihin tämä esittämäsi väittämä perustuu? Luoja...

        Itse tunnen aikalailla ihmisiä jotka polttelevat pilveä eikä heillä koskaan aamuyöstä tai muulloinkaan käy ihmisiä piri päissään rauhottumassa tai tipahtamassa..ja nämä kaikki ihmiset ovat työssä käyviä ihmisiä joilla suurimmalla osalla omistusasunto ja korkeakoulututkinnot mutta silti iltasin haluavat relata hyvässä seurassa...

        Ota asioista oikeasti selvää ennenkuin tulet tänne yleistämään jotain tietoa minkä olet todennäköisesti lukenut jostain huumevalistus oppaasta..

        Ja ihan tiedoksi sulle et kannabiksella on todistetusti terveyttä edistäviä vaikutuksia..

        Pitihän se arvata että täällä narkomaanit heti ovat puolustuskannalla.


        Mitäs jos menisit sitten vaikka naimisiin yhden niistä narkkarien kanssa kun niin tunnut niitä rakastavan?

        Sano mitä sanot, kannabis luokitellaan huumausaineeksi ja huumausaineiden käyttö on rikollista kuten myös myynti.

        Se että sinä hengailet narkomaanien kanssa, ei tarkoita että meidän kaikkien pitäisi.

        Mielestäni alkuperäisen postaajan tulee otta välittömästi yhteyttä poliisiin tässä asiassa.


      • ...
        narkomaanit ovat rikollisia kirjoitti:

        Pitihän se arvata että täällä narkomaanit heti ovat puolustuskannalla.


        Mitäs jos menisit sitten vaikka naimisiin yhden niistä narkkarien kanssa kun niin tunnut niitä rakastavan?

        Sano mitä sanot, kannabis luokitellaan huumausaineeksi ja huumausaineiden käyttö on rikollista kuten myös myynti.

        Se että sinä hengailet narkomaanien kanssa, ei tarkoita että meidän kaikkien pitäisi.

        Mielestäni alkuperäisen postaajan tulee otta välittömästi yhteyttä poliisiin tässä asiassa.

        en ole narkomaani, en käytä huumeita, tupakkaa tosin poltan. Ja toiseksi olen jo naimisissa. Ja kolmanneksi en rakasta narkomaaneja enkä myöskään tunne yhtään narkomaania tai ole koskaan tuntenutkaan..Sun mittakaavan mukaan olen varmaankin narkomaani koska olen riippuvainen tupakasta...

        Enempää en ota kirjoitukseesi kantaa enkä ala sinua mollaamaan niinkuin itse teit minulle yhtään minua tuntematta. En toki siitä loukkaannu jätän tuon sorttiset kommentit aivan omaan arvoonsa..


      • Kannabiksen satunnais polttaja
        narkomaanit ovat rikollisia kirjoitti:

        Pitihän se arvata että täällä narkomaanit heti ovat puolustuskannalla.


        Mitäs jos menisit sitten vaikka naimisiin yhden niistä narkkarien kanssa kun niin tunnut niitä rakastavan?

        Sano mitä sanot, kannabis luokitellaan huumausaineeksi ja huumausaineiden käyttö on rikollista kuten myös myynti.

        Se että sinä hengailet narkomaanien kanssa, ei tarkoita että meidän kaikkien pitäisi.

        Mielestäni alkuperäisen postaajan tulee otta välittömästi yhteyttä poliisiin tässä asiassa.

        Kuule ihan hyvin voin mennä samanhenkisen naisen kanssa naimisiin, joka on kannabiksen laillistamisen kannalla tai on hippi. Mikä sä olet arvostelemaan toisia? Sun mielessäsi kaikki on suoninarkkareita? Katsonut varmaan kauhuleffoja narkomaaneista ja Irti Huumeista ry:n propagandaa.


      • japa japa!!!
        Kannabiksen satunnais polttaja kirjoitti:

        Kuule ihan hyvin voin mennä samanhenkisen naisen kanssa naimisiin, joka on kannabiksen laillistamisen kannalla tai on hippi. Mikä sä olet arvostelemaan toisia? Sun mielessäsi kaikki on suoninarkkareita? Katsonut varmaan kauhuleffoja narkomaaneista ja Irti Huumeista ry:n propagandaa.

        Mitäs sä täällä vielä tähän aikaan teet?

        Eikös sun pitäis olla jo hommaamassa diileriltäs seuraavaa annosta?

        Mikäs siinä jos tykkää mennä naimisiin naisen kanssa joka on perseen jakamisella maksanut päihteiden käyttöään. Kaupan päälle saa varmaan C-hepikset ja muut, jee peipi !

        Kaikkihan tietävät millä naiset niitä huumeitaan ostavat, narkkari-pimpeillään tietysti!


      • ilman persettä
        japa japa!!! kirjoitti:

        Mitäs sä täällä vielä tähän aikaan teet?

        Eikös sun pitäis olla jo hommaamassa diileriltäs seuraavaa annosta?

        Mikäs siinä jos tykkää mennä naimisiin naisen kanssa joka on perseen jakamisella maksanut päihteiden käyttöään. Kaupan päälle saa varmaan C-hepikset ja muut, jee peipi !

        Kaikkihan tietävät millä naiset niitä huumeitaan ostavat, narkkari-pimpeillään tietysti!

        ihan vaan tiedoksi sulle että sitä hamppua saa
        ihan helposti kasvattamalla sitä itse.
        sitten vielä semmoinen juttu että hampun yksi vaikutus on tuntoaistin korostuminen, se tekee
        seksistä todella nautittavaa.

        vaikka mitä sä naisista tiedät, tuskin mitään.


      • huumetukka
        ilman persettä kirjoitti:

        ihan vaan tiedoksi sulle että sitä hamppua saa
        ihan helposti kasvattamalla sitä itse.
        sitten vielä semmoinen juttu että hampun yksi vaikutus on tuntoaistin korostuminen, se tekee
        seksistä todella nautittavaa.

        vaikka mitä sä naisista tiedät, tuskin mitään.

        Joko on huumeet tukassa? Sitten vaan ei muuta kun sekstaamaan jokaisen satunnaisen vastaantulijan kanssa!

        Narkkarirakkautta, samaa lusikkaa kuumennetaan jne

        On se niin helvetin hienoa

        sinäkin, huumetukka seksimaanikko


      • ime mun jormaa
        huumetukka kirjoitti:

        Joko on huumeet tukassa? Sitten vaan ei muuta kun sekstaamaan jokaisen satunnaisen vastaantulijan kanssa!

        Narkkarirakkautta, samaa lusikkaa kuumennetaan jne

        On se niin helvetin hienoa

        sinäkin, huumetukka seksimaanikko

        hamppua ei lusikassa kuumenneta. sitten semmoinen
        pikku seikka että hamppu on lievempi päihde kuin
        alkoholi että revi siitä.

        sua taitaa vaan vituttaa kun mieli tekis muttei pysty. no mene juomaan lisää ja uskottele itselles etä tää laillinen on paras.

        seksi on kivaa eikä ole mitään ongelmia sen suhteen.


      • samaa...mieltä...
        ime mun jormaa kirjoitti:

        hamppua ei lusikassa kuumenneta. sitten semmoinen
        pikku seikka että hamppu on lievempi päihde kuin
        alkoholi että revi siitä.

        sua taitaa vaan vituttaa kun mieli tekis muttei pysty. no mene juomaan lisää ja uskottele itselles etä tää laillinen on paras.

        seksi on kivaa eikä ole mitään ongelmia sen suhteen.

        Taidatkin olla sekaisin kuin seinäkello kun vielä puoli neljältä aamuyöllä tänne kirjoittelet?

        Oliko hyvät huumeet mitkä vedit?

        Te narkomaanit kuvotatte mua


      • mahtavat naurut
        japa japa!!! kirjoitti:

        Mitäs sä täällä vielä tähän aikaan teet?

        Eikös sun pitäis olla jo hommaamassa diileriltäs seuraavaa annosta?

        Mikäs siinä jos tykkää mennä naimisiin naisen kanssa joka on perseen jakamisella maksanut päihteiden käyttöään. Kaupan päälle saa varmaan C-hepikset ja muut, jee peipi !

        Kaikkihan tietävät millä naiset niitä huumeitaan ostavat, narkkari-pimpeillään tietysti!

        kiitos aivan absurdista kommentistasi! Meinasi mennä aamukahvit väärään kurkkuun..Selitä minulle, että miten kannabiksen käytöstä voi saada c-hepatiitin? Käsittääkseni c-hepatiitti tarttuu verikontaktissa, suojaamattomassa yhdynnässä ja narkomaanien HUOM narkomaanien keskuudessa käytettäessä SUONENSISÄISIÄ huumeita jaettaessa mm. samoja likaisia neuloja..korjaa toki jos olen väärässä..ja eikös narkomaaneille ole tarjolla ruiskunvaihtopisteitä tai miksi niitä nyt kutsutaankaan josta he saavat puhtaat ruiskut ja neulat jotta riski sairastua mm. edellä mainittuun sairauteen tai HI-virukseen vähenevät..

        Lisäksi tämä kommentisi "kuumennetaan lusikkaa" meni hieman minulta ohi..mistä lähtien kannabista on kuumennettu lusikalla? Joku uusi muoti-ilmiö vai?

        Lisäksi olisin kiinnostunut siitä, että mihin perustat nämä kaikki niin kutsumasi faktat?


      • kuka on sekaisin
        samaa...mieltä... kirjoitti:

        Taidatkin olla sekaisin kuin seinäkello kun vielä puoli neljältä aamuyöllä tänne kirjoittelet?

        Oliko hyvät huumeet mitkä vedit?

        Te narkomaanit kuvotatte mua

        teit sitten semmosen johtopäätöksen että olen
        sekasin kun kirjoitan yöllä. melkoinen sherlokki
        olet, ainut mitä eilen vetelin oli yks nainen.

        sitä paitsi se kello oli lähellä puolta kolmea,
        ei neljää. pilven poltto ja narkomania on muuten
        kaksi ihan erillistä asiaa. sulla ei taida kapasiteetti vaan riittää sen ymmärtämiseen.


      • Anonyymi
        narkomaanit ovat rikollisia kirjoitti:

        Pitihän se arvata että täällä narkomaanit heti ovat puolustuskannalla.


        Mitäs jos menisit sitten vaikka naimisiin yhden niistä narkkarien kanssa kun niin tunnut niitä rakastavan?

        Sano mitä sanot, kannabis luokitellaan huumausaineeksi ja huumausaineiden käyttö on rikollista kuten myös myynti.

        Se että sinä hengailet narkomaanien kanssa, ei tarkoita että meidän kaikkien pitäisi.

        Mielestäni alkuperäisen postaajan tulee otta välittömästi yhteyttä poliisiin tässä asiassa.

        Aloittaja,hajuhaitasta jo sinänsä täytyy ilmoittaa isännöitsijälle,täytyy hajun kohde vaan olla tiedossa. Tässä kerrostalossa asui nuori pari-ulkomaalaisia, hieno auto rekisterit ulkomailta,maata en sano. Hissuttelivat aina yö aikaan ja suuret kassit kantoivat tuotteita ja ostajiakin oli . Koko porraskäytävä haisi kannabikselle ylhäälle asti,vaikka asuivat alakerroksessa. YÖLLÄ JA AAMUÖISINKIN PESIVÄT PYYKKIÄ JA KOKO KERROS TÄRISI lingosta,eivät hakeneet vaatteitaan aina pesulastakaan toisen varatulla ajalla, hymistelivät salamyhkäisenä vastaan tullessa. Hiljaista väkeä muutoin,yöt aina valot päällä ja rehut haisivat.


    • kivoja tyyppejä

      käy juttelemassa asiasta naapurille. ei niitä
      tarvi pelätä, pilviveikot on just lepposia
      tyyppejä.

      kannabista voi muuten käyttää astmalääkkeenä.
      vaporisoi (höyrystää) sen ja vetää henkeen niin
      keuhkorakkulat laajenee ja hengitys helpottuu.

    • Ol Playa

      Ystäväni alakerrassa asunut lesbopari vei taloyhtiön kokoukseen kanteen, että ystäväni polttaa pilveä ja rappukäytävään kantautuu haju. Todellisuudessa ystäväni oli vain polttanut suitsukkeita asunnossaan.

      No kunnianloukkausjuttuhan siitä tuli. Kantsii varoa.

      • Anonyymi

        Aina kun kyse huumeista jos häiritsee polttelu,soitto polisiin,niin he kyllä määrittävät onko vain poltteluu omaksi iloksi vai kasvatetaanko.aivan turhaa syyttelyyn ei kannata lähteä.käy niin et itse istuu syytetyn penkillä.


    • vaan ja sanot miten on

      Ilmoita asiasta pikimmiten viranomaisille, sinun ei tarvitse kärsiä huumeiden käyttäjistä

    • Astmaatikko-

      Olen päättänyt että soitan maanantaina isännöitsijälle. Meidän ilmastointikanavat ovat ilmeisesti yhteydessä ja eilen täällä oli aivan jumalaton katku. en usko että kannabiksen "terveyttä edistävät" vaikutukset tulevat asuntooni kanavia pitkin, palamisesta aiheutuvat myrkyt kylläkin.

      Olen nuorena kokeillut kannabista joten tiedän miltä se haisee. Enkä usko että asuntoon Helsingin kantakaupungissa kerääntyy n. 5 ihmistä perjantaina klo 21-01 oleskelemaan suitsukkeen tuoksussa, sen jälkeen lähtevät baariin, jonka jälkeen kolmen neljän aikaan suitsukkeet sytytetään taas...

      • tulee muistaakseni

        vielä tänä viikonloppuna aiheesta ohjelma. Niitä on useita ohjelmia peräkkäin. Yksi on englantilainen addiktio-ohjelma ja ne kaksi muuta taisi olla suomalaisia. Muistiongelma mulla, mitäpä siitä kun kela korvaa kun ei työhön juuri nyt pysty.

        enivei. Siinä suomalaisessa ohjelmassa oli se yksi mieskirjailija, joka kertoi "harmittomasta" pössyttelystään. Eräänä päivänä vaan silmät aukesi ja jälkeenpäin tajusi olleensakin koukussa vaikka luuli hallitsevansa tilanteen.

        Kaikki aineet myös muuttaa aivoja. Tupakka ehkä vähiten. Viina yksi pahojen joukossa.
        Näillä miedoilla aineillakin on todettu olevan yhteys mielenterveysongelmiin.

        Meni vähän ot mutta enpä ollut ainoa.
        Toivottavasti naapurisi ei tosiaan kärytä suitsukkeita;) Niitäkin on monenhajuisia. Huumekoira kyllä erottaa mistä ruohosta on kyse.


      • jdeihjfdired

        Vaikka tiedätkin miltä kannabis haisee, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Sinun hajuaistisi perusteella ei ketään voi tuomita. Etkä voi myöskään kieltää naapuriasi polttamasta asunnosaan. Ennemminkin olisi taloyhtiön laitettava ilmanvaihtoasiat kuntoon, ettei haju tulisi asuntoosi. Poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä ja tuskin puuttuvat asiaan, koska on erittäin vaikeaa saada näyttöä ja vaikka henkilö tuomittaisiinkin, niin hän saa pelkän sakkorangaistuksen, mikä ei oikeasti vaikuta mihinkään. Onko naapurillasi muuten liesituuletin, joka on kytketty samaan hormiin sinun asuntosi ilmanvaihdon kanssa? Näinhän ei saisi olla.

        Oletko seurannut naapuriasi, kun tiedät, että hän käy baarissa, vai mistä olet tietosi onkinut? Vai onko tämäkin pelkkä olettamus?


      • Erämies

        Niin, mikset käy juttelemassa naapurin kanssa? Eikö se olisi kohteliain tapa? Jos itse tietämättäsi häiritset jotain naapuriasi, niin haluatko että sinulle mainitaan siitä vai että kuulet asiasta vasta sitten kun asiasta on jo valitettu?

        Jos naapurista hamppua löytyy, niin kalliiksi käy yhteiskunnalle. Poliisit koiran kanssa tutkimaan, kuulustelut, oikeudenkäytni. Ei ole halpaa huvia. Asunnon haltija saa parinsadan euron sakot, mutta vielä merkittävämpänä tekijänä hän saa merkinnän rekisteriin, mikä vaikeuttaa työnsaantia ainakin joillain aloilla. Eli mahdollisesti tässä luodaan uusi työtön. Työttömät ei tuota valtiolle mitään, ja nostavat valtiolta rahaa elämiseen.

        Kannattaako?


      • hmmm!
        Erämies kirjoitti:

        Niin, mikset käy juttelemassa naapurin kanssa? Eikö se olisi kohteliain tapa? Jos itse tietämättäsi häiritset jotain naapuriasi, niin haluatko että sinulle mainitaan siitä vai että kuulet asiasta vasta sitten kun asiasta on jo valitettu?

        Jos naapurista hamppua löytyy, niin kalliiksi käy yhteiskunnalle. Poliisit koiran kanssa tutkimaan, kuulustelut, oikeudenkäytni. Ei ole halpaa huvia. Asunnon haltija saa parinsadan euron sakot, mutta vielä merkittävämpänä tekijänä hän saa merkinnän rekisteriin, mikä vaikeuttaa työnsaantia ainakin joillain aloilla. Eli mahdollisesti tässä luodaan uusi työtön. Työttömät ei tuota valtiolle mitään, ja nostavat valtiolta rahaa elämiseen.

        Kannattaako?

        Juttelu naapurille kannattaa. Itse tätä turmiollista huumetta, joskus kavereiden kanssa hyvissä merkeissä, on tullut poltettua. Mukavaa touhua. Kerran kuitenkin naapurini tuli valittamaan ovikelloa pirisyttäen MELUSTA ja sanoi vielä "ja mie tiedän noista teidän huumejutuista, joten sitä musaa nyt pienemmälle". Pieni uhkaus.. TOIMI! Tottakai. Siitä lähtien pössyteltiin hissukseen. :)


    • niin loppuu toiminta

      Otappas ihan rohkeesti vaan yhteyttä isännöitsijään sekä poliisiin, ei tuollaista tarvi sietää lainkaan. Huumeidenkäyttö tuo lieveilmiöinään rikollisuuden naapurustoosi.

      Jos et nyt toimi niin kohta on sunkin kellarikomeros keikattu jotta saadaan lisää kamaa

      • Erämies

        Ei sitä hamppua tarvi pelätä. Eikä sitä enää nykyään pelkääkään muut kun juuri nämä katkerat, kaikkea vihaavat kerrostalokyttääjät.

        Jos aineen käyttö tekee narkkariksi, niin miksei alkoholi jo tekisi niin? Alkoholi kuitenkin on kovin huume mitä laillisilta tai laittomilta markkinoilta saa. Mikään huume ei saa aikaan niin voimakasta päihtymystilaa tai hallinnan menettämistä kuin alkoholi.

        Hamppu/kannabis/pilvi/marihuana tarkoittaa yhtä ja samaa asiaa: hampun lehtiä ja kukintoa. Sitä poltetaan, ja sitten tulee rauhallinen ja ystävällinen olo, toisinaan naurattaa paljon. Mikä siinä on niin pahaa? Miksi pelottaa? Vai onko ainoa syy vihaamiseen se että ärsyttää kuin joillakin on hauskaa ja itse vain istuu tylsistyneenä kyttäämässä naapuruston tapahtumia?

        Hampunpolttajia on kaikkialla Suomessa. Nuoria ja vanhoja. Kaikilla aloilla. Eduskunnassa ja poliisissakin. Hamppua kokeilleet tietää sen vaarattomuuden ja mukavuuden, ja jatkavat usein sen nauttimista koko ikänsä.

        Jos hajut vaivaa, niin käy sanomassa asiasta naapurille. Miksi haluaisit aiheuttaa ongelmia naapurille? Ihan vain kostaaksesi oman onnettomuutesi hänelle, niinkuin nämä poliisille soittamista mainostavat..?

        Lopetetaan se narkkari-nimittely. Ei hamppua polttanut ole narkkari, vaan tavallinen ihminen. Kovia huumeita käyttää useimmiten nuorena alkoholismiin sortuneet, alkoholistikodissa kasvaneet henkisesti vaurioituneet ihmiset. Hamppua nauttivat ihmiset ovat useimmiten ystävällisiä vihrepeukaloita.


      • Niinkö? Lisäys jottei nimim...
        Erämies kirjoitti:

        Ei sitä hamppua tarvi pelätä. Eikä sitä enää nykyään pelkääkään muut kun juuri nämä katkerat, kaikkea vihaavat kerrostalokyttääjät.

        Jos aineen käyttö tekee narkkariksi, niin miksei alkoholi jo tekisi niin? Alkoholi kuitenkin on kovin huume mitä laillisilta tai laittomilta markkinoilta saa. Mikään huume ei saa aikaan niin voimakasta päihtymystilaa tai hallinnan menettämistä kuin alkoholi.

        Hamppu/kannabis/pilvi/marihuana tarkoittaa yhtä ja samaa asiaa: hampun lehtiä ja kukintoa. Sitä poltetaan, ja sitten tulee rauhallinen ja ystävällinen olo, toisinaan naurattaa paljon. Mikä siinä on niin pahaa? Miksi pelottaa? Vai onko ainoa syy vihaamiseen se että ärsyttää kuin joillakin on hauskaa ja itse vain istuu tylsistyneenä kyttäämässä naapuruston tapahtumia?

        Hampunpolttajia on kaikkialla Suomessa. Nuoria ja vanhoja. Kaikilla aloilla. Eduskunnassa ja poliisissakin. Hamppua kokeilleet tietää sen vaarattomuuden ja mukavuuden, ja jatkavat usein sen nauttimista koko ikänsä.

        Jos hajut vaivaa, niin käy sanomassa asiasta naapurille. Miksi haluaisit aiheuttaa ongelmia naapurille? Ihan vain kostaaksesi oman onnettomuutesi hänelle, niinkuin nämä poliisille soittamista mainostavat..?

        Lopetetaan se narkkari-nimittely. Ei hamppua polttanut ole narkkari, vaan tavallinen ihminen. Kovia huumeita käyttää useimmiten nuorena alkoholismiin sortuneet, alkoholistikodissa kasvaneet henkisesti vaurioituneet ihmiset. Hamppua nauttivat ihmiset ovat useimmiten ystävällisiä vihrepeukaloita.

        On ihan tieteellisesti todettu fakta, että alkoholi on enemmän riippuvuutta aiheuttavaa, enemmän haitallista ja saattaa aiheuttaa agressiivista käytöstä toisin kuin hamppu, ja että yleisestikkin alkoholi on noin 5 kertaa vaarallisempi. Kun tämän kertoo alkoholin käyttäjälle, tulee vastaus että tuo on narkkien paskanjauhantaa ym.(Alkoholi on muuten useimpia muitakin laittomia huumeita vaarallisempaa.) Tähän asti kukaan ei nähdäkseni ole laittanut mitään lähteitä, minä laitan. Ja hyväksyttäviä lähteitä ovat sitten vain sellaiset, joissa on perustelut väittämille tai tutkimustulokset ovat tieteellisesti tutkittuja, ettei mitään propaganda paskaa tule. Lähteet:
        http://fi.wikipedia.org/Wiki/tiedosto:20drugs.gif
        http://drugwarfacts.org/cms/?q=node/43
        http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf
        Tuossa pari, mutta voin toki lähettää lisää.
        Mainittakoon vielä, että mikään päihde ei tietenkään ole hyväksi terveydelle, mutta alkoholinkäyttäjän on tekopyhää nimittää hampunpolttajaa narkkariksi, sillä hän on itse kovemman päihteen käyttäjä!


      • Anonyymi
        Erämies kirjoitti:

        Ei sitä hamppua tarvi pelätä. Eikä sitä enää nykyään pelkääkään muut kun juuri nämä katkerat, kaikkea vihaavat kerrostalokyttääjät.

        Jos aineen käyttö tekee narkkariksi, niin miksei alkoholi jo tekisi niin? Alkoholi kuitenkin on kovin huume mitä laillisilta tai laittomilta markkinoilta saa. Mikään huume ei saa aikaan niin voimakasta päihtymystilaa tai hallinnan menettämistä kuin alkoholi.

        Hamppu/kannabis/pilvi/marihuana tarkoittaa yhtä ja samaa asiaa: hampun lehtiä ja kukintoa. Sitä poltetaan, ja sitten tulee rauhallinen ja ystävällinen olo, toisinaan naurattaa paljon. Mikä siinä on niin pahaa? Miksi pelottaa? Vai onko ainoa syy vihaamiseen se että ärsyttää kuin joillakin on hauskaa ja itse vain istuu tylsistyneenä kyttäämässä naapuruston tapahtumia?

        Hampunpolttajia on kaikkialla Suomessa. Nuoria ja vanhoja. Kaikilla aloilla. Eduskunnassa ja poliisissakin. Hamppua kokeilleet tietää sen vaarattomuuden ja mukavuuden, ja jatkavat usein sen nauttimista koko ikänsä.

        Jos hajut vaivaa, niin käy sanomassa asiasta naapurille. Miksi haluaisit aiheuttaa ongelmia naapurille? Ihan vain kostaaksesi oman onnettomuutesi hänelle, niinkuin nämä poliisille soittamista mainostavat..?

        Lopetetaan se narkkari-nimittely. Ei hamppua polttanut ole narkkari, vaan tavallinen ihminen. Kovia huumeita käyttää useimmiten nuorena alkoholismiin sortuneet, alkoholistikodissa kasvaneet henkisesti vaurioituneet ihmiset. Hamppua nauttivat ihmiset ovat useimmiten ystävällisiä vihrepeukaloita.

        Laittomia huumausaineita käyttävä ihminen on narkkari ja ympäristölleen vaarallinen.

        Itse kävin viime vuonna kohteliaasti sanomassa hajusta ja sain vastaukseksi tappouhkauksen.

        Eli kannattaa vältää näitä narkkeja ja heti tehdä ilmoitus isännöitsijälle ja poliisille.


    • Isännöitsijään

      vaan yhteyttä hoida asia pois päiväjärjestyksestä

      • se isännöitsijä

        pystyy tekemään? Korjauttamaan sen ilmanvaihdon.


    • Poliisille Jo Loppui

      Itsellä oli vähän samankaltainen tilanne jokin aika sitten mutta se korjaantui kun soitin poliisille, jotka sitten eräs ilta kävivätkin hakemassa naapurin narkomaanin pois. Mies sai häädöt ja jonkinlaisen rangaistuksen

      • hamppupamppu-

        Hampun polttamisesta saa 40 euroa sakkoa.Kauheaa,saman saa kun ei käytä autossa turvavyötä...saman arvoiset rikkeet kyseessä, miksi turvavyöttömiä ei käräytellä poliisille????

        Alkoholin nauttija tuottaa 1001 kertaa enemmän häiriötä ja vahinkoa kuin rauhallinen hampunpolttaja, joka usein ei ole mikään rastapää tai hippi,vaan esimerkiksi poliisikoulun opiskelija, yliopiston professori tai vaikkapa lähihoitaja.


      • hemejate
        hamppupamppu- kirjoitti:

        Hampun polttamisesta saa 40 euroa sakkoa.Kauheaa,saman saa kun ei käytä autossa turvavyötä...saman arvoiset rikkeet kyseessä, miksi turvavyöttömiä ei käräytellä poliisille????

        Alkoholin nauttija tuottaa 1001 kertaa enemmän häiriötä ja vahinkoa kuin rauhallinen hampunpolttaja, joka usein ei ole mikään rastapää tai hippi,vaan esimerkiksi poliisikoulun opiskelija, yliopiston professori tai vaikkapa lähihoitaja.

        Ihan pakko kysyä teiltä pihapoliiseilta etä mikä on ajanut ihmisen tilanteeseen jossa ei voi koputtaa naapurin oveen ja ilmoittaa ongelmaansa?
        Voisitko missään tilanteessa harkita säästäväsi meidät nuoret siltä pelon ilmapiiriltä minkä aikaisempi sukupolvi on jättänyt jälkeensä? Ei ole kivaa elää yhteiskunnassa missä koululaiset ampuvat toisiaan tahi poliisi pamputtaa mielenosoittajia jo ennen mielenosoituksen alkua. Olisi mukavaa jos kaltaisesi ihmiset voisivat laskeutua maailmaan missä toinen ihminen käsitetään tasavertaiseksi ja pohjimmiltaan hyväksi. Aids on homojen tauti ja narkkareilla on c-hepatiitti kun alkaa kuullostaa jo aika lapselliselta. Ainoa joka tälläisestä pelon valtakunnasta hyötyy ovat ne jotka nämä mielikuvat sinunkin päähäsi loi.
        En ota kantaa hampun vaarallisuuteen/huumestatukseen/ihannointiin tahi muutenkaan päihteisiin mutta olisi kiva jos joku joskus kävisi kerran pimpottamassa sen "jatkuvaa häiriötä aiheuttavan" ovella ennen kuin siitä häiriöstä on tullut jatkuvaa..

        Ketjun aloittajaa haluaisin muistuttaa mahdollisuudesta jossa häiriötekijä vaihtaa tapaansa ilman aseistettua apua. Kerroit itsekkin polttaneesi nuorena mikä on rikos, luulisi sinun pystyvän ymmärtämään että kyseinen polttelija saattaa pohjimmiltaan olla juuri ja juuri vertaisesi ihmisenä.


    • ja rankaistus

      Täytyy muistaa että huumausaineiden käyttö on rikollista ja rangaistavaa. Asia kuuluu siis viranomaisille, poliisille tarkemmin sanottuna.

      Ilmoita poliisille asiasta

      • ei ymmärrä

        eihän tuossa aloituksessa ollut puhetta kuin
        kannabiksesta, ei se ole huumeiden käyttöä.
        miksi pitää heti puhua monikossa huumeiden käytöstä.

        aivan ihme touhua rankaista jostain niin mitättömästä jutusta kuin hippiheinän poltosta.
        minä kävisin vain sanomassa jos savu haisee.
        aivan turhaa tuommoinen poliiseille ilmoittelu
        pikku jutusta.


      • myöskin

        muistaa, että tässä on vain yksi näkemys asiasta, eikä ketjun aloittajalla ole varmaankaan oikeutta tuomita ketään rikolliseksi, varsinkaan kun mitään muuta näyttöä ei ole, kuin se, että hän on ehkä haistanut kannabiksen tuoksun. Onko se kannabista ja mistä se tulee? Se on asia erikseen ja tuollaisilla näytöillä on vaikea viedä ketään oikeuteen. Suomessa kun on kai sellainen käytäntö, että syytön kunnes toisin todistetaan. Ihmettelen myös suuresti sitä kun täällä haukutaan pössyttelijöitä narkomaaneiksi, vaikka asia ei ihan niin ole. Ja jos on, niin aloittaja on myöskin itse narkomaani, koska hän on polttanut pilveä. Kerran narkkari, aina narkkari.


      • hamppupamppu
        myöskin kirjoitti:

        muistaa, että tässä on vain yksi näkemys asiasta, eikä ketjun aloittajalla ole varmaankaan oikeutta tuomita ketään rikolliseksi, varsinkaan kun mitään muuta näyttöä ei ole, kuin se, että hän on ehkä haistanut kannabiksen tuoksun. Onko se kannabista ja mistä se tulee? Se on asia erikseen ja tuollaisilla näytöillä on vaikea viedä ketään oikeuteen. Suomessa kun on kai sellainen käytäntö, että syytön kunnes toisin todistetaan. Ihmettelen myös suuresti sitä kun täällä haukutaan pössyttelijöitä narkomaaneiksi, vaikka asia ei ihan niin ole. Ja jos on, niin aloittaja on myöskin itse narkomaani, koska hän on polttanut pilveä. Kerran narkkari, aina narkkari.

        Kuituhamppua(knaster-nimellä) myydään suomessa ihan laillisesti useassa paikassa, sitä saa poltella siinä missä tupakkaakin,vaikka sisällä.

        Ostin muuten juuri ihan laillista kannabis-teetä,taidanpa maistaa.


      • Anonyymi
        ei ymmärrä kirjoitti:

        eihän tuossa aloituksessa ollut puhetta kuin
        kannabiksesta, ei se ole huumeiden käyttöä.
        miksi pitää heti puhua monikossa huumeiden käytöstä.

        aivan ihme touhua rankaista jostain niin mitättömästä jutusta kuin hippiheinän poltosta.
        minä kävisin vain sanomassa jos savu haisee.
        aivan turhaa tuommoinen poliiseille ilmoittelu
        pikku jutusta.

        Kannabis ON laiton huumausaine. Sen käyttö on huumeiden käyttöä.


    • isännöitsiä

      mitä se isännöitsiä sano? tai poliisi? taitapi asia hautautua.

    • SamyNZ

      olin jo tulemassa pätemään että kannabis nimenomaan on lääke moniin eri sairauksiin, mutta näköjään tyypit oli ehtinyt ennen minua :D
      alas Aloe!

    • maketsu1981

      Entäs jos se naapurisi on reseptillä hamppua saanut henkilö ja siellä itseään lääkitsee, voit pian saada syytteen perättömästä ilmiannosta.

      Bedrocania(kannabiskukintoa) on jo monille henkilöille lääkäri määrännyt ja sen käyttö on täysin laillista.

    • Nimetön

      Onneksi et taida olla minun naapuri. Itse kyllä useimmiten parvekkeella polttelen iltaisin. Ja jos joku naapuri aikoo minua vastaan alkaa sotimaan niin toiseksi jää. Kuulun itse vielä taloyhtiön hallitukseen. :D

    • Kukkahattutäti

      POLTTAKAA ROVIOLLA TOMMOISET NARKOMAANIT POLIISI TULEE SITTEN KORJAAMAAN JÄLJET MITÄ JEESUS KRISTUS SANOISI JOS KAIKKI OLISIVAT MUKAMAS NARKOMAANEJA KAIKKI NARKOMAANIT PITÄISI TELOITTAA TAI VÄHINTÄÄN LAITTAA VUOSIKSI VANKILAAN KOSKA EI KUKAAN MUU SAA PÄÄTTÄÄ OMASTA KEHOSTAAN KUIN VALTIO JA JEESUS KRISTUS VALVOVAT!!!

    • tukarinaapurisi

      vittu sulla on iso pulma jonka kanssa puida, ei taida elämässäsi olla sisältöä . no life, get a life :D

      t.naapurin tukari "pihapoliisi"

    • Johanvitsinvetäsit

      Ehe, ehe. Narkkareilla korkeakoulututkinnot. Mitä mä olen näitä jamppoja nähnyt niin on korkeakoulututkinto näpistelystä. Opiskelu vaatii itsekuria.

    • Anonyymi

      Ihme kun täällä pilviveikkoja puolustellaan, kannabis on laitoin huume, ainakin vielä, joten huumeiden käyttöä puolustelevat voivat pitää suunsa kiinni. Ihme hamppuhenrikit puolustaa toisiiaan, saunan taa kaikki tuollaiset pilviveikot.

    • Anonyymi

      Meidänkin naapurustosta (parvekkeelta) on tullut toistuen hyvin oudon hajuista savua, ei haise tupakalle. Ovat ketjupolttajia ja alkoholistejakin. Yksi yö siellä soi pitkään palohälytinkin, oltiin jo soittamassa palokunta, kun ääni yht´äkkiä loppui. Mitkään useiden ihmisten valitukset eivät ole auttaneet, asuneet kohta vuoden ja meno jatkuu, yötäpäivää ollut toistuen showta (meteliä). Meistä valittajista kyllä halutaan eroon jostain syystä.

    • Anonyymi

      Meillä alakerran asukas polttaa pilveä ympäri vuorokauden ja erityisesti ilta- ja yöaikaan, mutta myös päivällä . Huoneistoa pitää tuulettaa yöaikaan läpivetona useita kertoja ja päiväsaikaan pitää ikkunoita auki. Kaikenlaisia keinoja keksivät peittääkseen huumeiden käyttönsä, mutta huumepäästöt kulkeutuvat silti asuntooni. Huumeista riippuvaiset voivat olla myös vanhempia henkilöitä; puhuppa kun puheesta ei saa mitään selvää. Tulipalon uhka on myös olemassa.

    • Anonyymi

      Joudut osallistumisesta salakatseluun ym kiusaamisesta vastuuseen.
      Taloyhtiö peruu tupakointi kiellon koska tupakan savusta kärsinyt on valmistanut asunnossaan pannukakkua mm saadakseen kylmään omistus asuntoon lämpöä (alle 20 ° on aika vähän.) Tätä ei voi verrata jatkuvaan tupakansavun aiheuttamaan kärsimykseen. Samaan aikaan on esim hallituksen puheenjohtajan asunnossa kuulemma 23°c.
      Tiedoksi, emme ole lähdössä asunnosta minnekään.
      Isännöitsijä ei uskalla puuttua mm rappukäytävän kulku ja paloturvallisuuden rikkomiseen, koirien metelöintiin ja niiden omistajien tietynlaiseen käytökseen. Oletteko sukua?

    • Anonyymi

      Sama juttu pitää soittaa isännöitsijälle ja poliisille meillä on to
      si vittumainen narkkari

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe