Voiko kuuro saada henkilöauton ajokorttia?
Asialliset vastaukset, pliis.
AJOKORTTI
7
7684
Vastaukset
- tietysti....
kuurot saavat ajaa.....mulla on 33 vuotta vanha ajokortti.
- syntymäkuuro
Kuorma-autoa,linja-autoa ja yhdistelmäajoneuvoa syntymäkuuro/kivikuuro ei saa ajaa. Kuulovamman aste varmaan vaikuttaa ajokortin saamiseen. Tiedän viittomakielisen huonokuuloisen ko. kulkuneuvojen ajokortin saamiseen. Epäreilua, ettei kuuro saa suorittaa, vaikka ajo yleensä perustuu näköön ja omaan kehon/käsien tuntumaan.Ei ääneen.
- pappapa
syntymäkuuro kirjoitti:
Kuorma-autoa,linja-autoa ja yhdistelmäajoneuvoa syntymäkuuro/kivikuuro ei saa ajaa. Kuulovamman aste varmaan vaikuttaa ajokortin saamiseen. Tiedän viittomakielisen huonokuuloisen ko. kulkuneuvojen ajokortin saamiseen. Epäreilua, ettei kuuro saa suorittaa, vaikka ajo yleensä perustuu näköön ja omaan kehon/käsien tuntumaan.Ei ääneen.
Että epäreilua? Ja perustuu käsien tuntumaan jne. eikä ääneen? Kuorma-autolla samoin kuin rekka-autolla tehdään tehtäviä, joissa kuulo on tarpeen. Autoa osaa kyllä kuka hyvänsä ajaa.Voi joutua kuuntelemaan ohjeita, että tavara viedäänkin sinn eeikä tänne jne. ja pitänee käyttää kännykkääkin jos pomolla on ohjeita annettavana tms. asiaa. Siinä tarvitaan kuuloa. Voi olla myös vaaratilanteita vaikkapa jossain räjäytystyämaalla "ampu tulee! äkkiä pois täältä!". Toisaalta eipä tää mikään erikoinen "ongelma" ole. Nimittäin kukaan työnantaja ei kuuroa kuskiksi palkkaa.
- B-ajokortin saanut kuuro
Juu, toki kuurot voivat saada B-ajokortin, kunhan suorittavat ensin autokoulun tarkoituksen mukaisesti ihan kuin kuulevatkin. :)
Mä itse olen kuurona saanut B-ajokortin suoritettuani inssiajon. ;)
Laki ei kiellä kuuroa saamasta B-ajokorttia, mutta linja-auton,kuorma-auton tai jonkun muun raskaan ajoneuvon ajokortti onkin sitten toinen juttu. - Punainen VW-golf :)
Lähdenkin sitten autokouluun.
- sulla kuuroja tuttuja
jos kerran itse olet kuuro? sillä melkein kaikilla kuurolla on ajokortti. eri asia jos on ajokykyä haittaava monivammaisuus..
kyllä kuuro henkilö saa suorittaa B-kortin , vaikka minulla on BCc-kortti vaikka olen kuuro, mutta se on kovan työn takana ja pitkä juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802220- 1751841
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701702Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1101528Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise261484- 1091220
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1651099Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771073Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,58945Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud238925