Tempur

sänky.........

Ostin Tempur sängyn ja se oli kyllä todella kallis. Nyt olen yrittänyt siinä nukkua, eikä onnistu. Patja tuntuu tosi kovalta ja toivomani "oman kropan muokkaamassa" kuopassa nukkuminen ei toteudu. Onko muilla kokemuksia ja miten selvisitte? Tai voiko vain olla niin huono tuuri, että Tempur ei minulle sovikaan...

10

13065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.L..nen

      ...sitten ostin Tempur patjan,70mm.paksun ja olen tosi tyytyväinen. Menihän siinä joku yö totutellessa,mutta nyt en vaihtaisi edes maksusta;)
      Toivottavasti totut omaasi,kalliitahan ne ovat.

    • Kaslkjka

      Minulla meni alkuun monta yötä huonosti ja ehti kaduttaakin sängyn osto, mutta nyt en vaihtaisi sänkyä mistään hinnasta. Totuttelua siis vaatii! Loppuipa kivutkin patjan avulla.

    • Kaluman

      Itse patja-alalla pitkään työskennelleenä voin sanoa, että Tempur jakaa mielipiteet hyvinkin mustavalkoisesti. Sitä joko kehutaan maasta taivaisiin tai sitten haukutaan ihan hirveäksi.

      Asiantuntijana voin sanoa, että Tempur soveltuu ihimisille joilla on hyvä pintaverenkierto ja vähäinen hikoilu. Eli patja tukee ja myötäilee hyvin, mutta pinta on niin kova ja tiivis, että pintaverenkiertohäiriöistä kärsivä puutuu patjalla tosi herkästi ja paljon hikoileva on aivan märkä aamulla, silla patja ei hengitä käytännössä lainkaan.

      Toisinsanoen patja soveltuu parhaiten hyväkuntoisille ihmisille, joilla verenkierto pelaa, eikä esiinny yöllisiä hikoiluja. Tavallisille ja huonokuntoisille ihmisille suosittelisin laadukasta joustinpatjaa; esim. Jensen, Wonderland, Familon, Unigold tai vastaava.

      • Hikoilija

        Ei taida sinulla kyllä olla paljoa kokemusta tempurista?! Mutta ehkä noista muista on!


      • unettaa
        Hikoilija kirjoitti:

        Ei taida sinulla kyllä olla paljoa kokemusta tempurista?! Mutta ehkä noista muista on!

        Kannattaa katsoa tarkkaan patjaa ostaessa onko kankaissa käytetty luonnon- vaiko pelkkiä keinokuituja.
        Ostimme perheelle iskusta unigold sängyt ja petarit, eikä nukkumisesta tullut mitään kun kaikki hikoili ihan sairaasti. Syykin selvisi: nykyisin unigold patjat on verhoiltu 100 % polyesteri-kankaalla.
        Pakko oli vaihtaa takaisin vanhoihin patjoihin. Rahaa meni kaivoon aika lailla.


      • hämmästynyt?
        unettaa kirjoitti:

        Kannattaa katsoa tarkkaan patjaa ostaessa onko kankaissa käytetty luonnon- vaiko pelkkiä keinokuituja.
        Ostimme perheelle iskusta unigold sängyt ja petarit, eikä nukkumisesta tullut mitään kun kaikki hikoili ihan sairaasti. Syykin selvisi: nykyisin unigold patjat on verhoiltu 100 % polyesteri-kankaalla.
        Pakko oli vaihtaa takaisin vanhoihin patjoihin. Rahaa meni kaivoon aika lailla.

        Oletko kuullut että petarin voisit laittaa siihen patjan päälle? Myös lakanaa on suotava käyttää ja niitähän saa monenlaisella materiaalilla..


    • Arto Melanko

      Yleistä ja luonnollista on että kun vaihdetaan tyyny tai patja uuteen, niin kroppa onkin tottunut vanhaan, ja alkuun voi tulla jopa kipuja. Samalla tavalla käy kun vaihtaa silmälaseja, niiden vahvuuksia tai vaikkapa kenkiä tai työtuolia jne. - kaikissa on adaptaatio-aika. Jotta keho tottuu uuteen, ergonomisesti oikeaan asentoon, täytyy uuteen tyynyyn tai patjaan vain kärsivällisesti totutella. Kroppa oppii kyllä, mutta jos on fysiologisia ongelmia, niin ne eivät tietenkään korjaannu vaan silloin on parasta keskustella esim fysioterapeutin kanssa ongelmasta. Tottumisajat vaihtelevat yksilöllisesti: tyynyyn tottuu 1-14 päivässä ja patjaan samoin 1 - 30 päivässä, tai pikemminkin yössä. Kun uuteen, ergonomisesti oikeaan asentoon tottuu, huomaa aamuisin heräävänsä virkeämpänä ja ilman kolotuksia, joita epäergonominen, vanha nukkuma-asento aiheutti. Nukkuma-asentosi on tyynyn ja patjan armoilla. Jos ne ovat liian kovat tai lyttyyn ja kuopalle painuneita, ne ohjaavat asentosi luonnottomaksi. Tätä ei itse välttämättä edes huomaa, koska muutos tapahtuu hitaasti, sillä halvatkin patjat kestävät jotenkin ryhdissään vuoden, väsyen hiljalleen kuopalle, ja tuona aikana kroppa tottuu fysiologisesti väärään asentoon. Siksi moni ajattelee, että "minulla vaan on huonot unen lahjat" tai että niskakivut aamuisin ovat "minun luontoni ja ominaisuuteni", mutta ne ovat useimmiten merkkejä huonosta nukkumisergonomiasta. Asiat voi korjata siten, että kartoittaa omaa nukkumisergonomiaansa asiantuntijoiden avulla ja tilaamalla esimerkiksi maksuttoman nukumisergonomian pikaoppaan ja info boxin osoitteesta www.tempur.fi. Sitten kun sopiva uusi tyyny ja patja on hankittu - edessä on vielä tämä totutteluaika. Lisätietoja saa Tempur Sleep Centeristä kauppakeskus Tikkurista Vantaalta puh 09 5868360. Nukkumisergonomia tiedotus / Arto Melanko / Tempur Suomi Oy

    • ripa6

      Voi olla että kohta meidän uusi Tempur on liian kova ja että kohta alamme pitää blogia siitä miten yöt on nukuttu. Toistaiseksi asiakanlupaus tuntuu valheelta.
      En haluisi huutaa sutta turhaan mutta...

    • Anonyymi

      Onkohan kellään kokemusta ,Jysk,in myymistä älyvaahto patjoista,edullisia ja takuulla,uskaltaako ostaa?

      • Anonyymi

        Meillä Jyskin Gold sänky ja meni montulle puolen vuoden nukkumisen jälkeen. Reklamoitiin mutta meille korvattiin uusi patja vain osittain, pieni summa piti maksaa itse. Emme jaksaneet alkaa vääntämään kättä vaan tyydyimme järjestelyyn. Uusikin patja meni montulle muutamassa kuukaudessa. Emme enää koskaan osta sänkyä kyseisestä kaupasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe