käyttökokemuksia vw caddysta

hiacesti

Kiinnostas teidän käyttö kokemukset caddyistä 1.9 ja 2.0l dieseleistä. Paketti tai henkilömalli niin kumpaisenki /- kokemukset kiinnostaa. Kiitos etukäteen vastauksista.

11

15326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä ollut

      Caddy 2.0 SDI, 51 kW, vm.2005 henkilöautomalli. Suurin osa ajoista takapenkit taitettuna ja alle 500 kg kuormilla. Vetää peräkärryäkin. Hyvä näkyvyys kun istuu korkealla. Takapenkkiläiset mahtuvat. Kulutus alle 7 litraa.

      Turbottomana hidas kiihtymään, mutta minnekkäs kiire minulla. Tavaratilan leveyttä saisi olla sen yhden sentin enemmän, että mahtuis kuormalavastandardin mukainen tavara. Haaveilen hankkivani seuraavaksi 4Motionin. Tosin mihinkään ei vielä ole kiinni jääty.

      • The Rat

        Aika kovalta tuntuu kulutus noinkin pieneen autoon tuollaisella moottorilla. Tuleeko lähinnä kaupungissa, vai maantiellä?

        On ollut itselläkin harkinnassa tuollaisen hankkiminen, tosin 1.9 tdi -motilla. Sillä luultavasti kulutus vielä litran enemmän?


      • ex-Mosse
        The Rat kirjoitti:

        Aika kovalta tuntuu kulutus noinkin pieneen autoon tuollaisella moottorilla. Tuleeko lähinnä kaupungissa, vai maantiellä?

        On ollut itselläkin harkinnassa tuollaisen hankkiminen, tosin 1.9 tdi -motilla. Sillä luultavasti kulutus vielä litran enemmän?

        Korkeus lisää kulutusta huomattavasti.

        Esim. Touranin kulutus moottoritieajossa menee helposti yli 6l 2.0TDI:lläkin ja jos samalla kokonaismassalla varustetun pakettiauton ja ajan vain 100km/h niin kulutus pomppaakin lähemmäs 9l/100km. Se on se korkeus mikä tuo lisää kulutusta tuossa.


      • Caddy 2.0 SDI
        ex-Mosse kirjoitti:

        Korkeus lisää kulutusta huomattavasti.

        Esim. Touranin kulutus moottoritieajossa menee helposti yli 6l 2.0TDI:lläkin ja jos samalla kokonaismassalla varustetun pakettiauton ja ajan vain 100km/h niin kulutus pomppaakin lähemmäs 9l/100km. Se on se korkeus mikä tuo lisää kulutusta tuossa.

        Ajot todella lyhyet 2-3 km kerrallaan tai sitten peräkärry perässä. Siksi n. 6,7 l/100 km. 51 kW moottori ei liene raskaampaan ajoon kovin taloudellinen. Olen minä maantiellä laskenut sen kulkevan 6 litrallakin/100 km.

        Paljonkohan 4Motion nostaa painoa? 100 kg? Tietenkin sitten auton kantavuus laskee saman verran.

        Vaikka auto on korkea, ei sitä sivutuuli heittele, eikä vastaan tulevat rekat puistele. Raideleveys ja akseliväli ovat kohtalaisen isot, niin ajettavauus on vakaa.


      • ex-Mosse
        Caddy 2.0 SDI kirjoitti:

        Ajot todella lyhyet 2-3 km kerrallaan tai sitten peräkärry perässä. Siksi n. 6,7 l/100 km. 51 kW moottori ei liene raskaampaan ajoon kovin taloudellinen. Olen minä maantiellä laskenut sen kulkevan 6 litrallakin/100 km.

        Paljonkohan 4Motion nostaa painoa? 100 kg? Tietenkin sitten auton kantavuus laskee saman verran.

        Vaikka auto on korkea, ei sitä sivutuuli heittele, eikä vastaan tulevat rekat puistele. Raideleveys ja akseliväli ovat kohtalaisen isot, niin ajettavauus on vakaa.

        T5:ssa 4Motion lisää painoa n. 120kg - lyylisi Caddyn pääsevän hieman pienemmällä painon lisäyksellä, joten 100kg lienee aika hyvä arvio.

        Pienemmissä autoissa ei välttämättä kantavuus laske, kun ei niillä ole tavoiteltu tiettyä kokonaispainoa kuten T5:ssa.


    • 2l common ja automaatti

      1.9 kone on aika masentava. Ensin on kuollut ja purskauttaa voimaa oudosti mölisten ja kierrokset nousee ja on taas kuollut suurella äänellä. Huono pumppari kone unohda se. Aiemman tekstin ymmärrät kun käyttää muuta konetta jolloin ihmetyttää miten asiasta on niin vähän juttua. Eli 2.0 yhteispaine kone on jokapäiväisessä leivän hankinassa ja elämässä mukavempi. Caddy on muuten ihan näpsä paketti.Ajaahan 1.9llä mielummin kuin kävelee.

      • 2006

        On kokemusta em. autosta ja olen siihen varsin tyytyväinen. Ajoin sillä kesän Suomessa pääkaupunkiseudulla, sekalaista ajoa kaupungissa ja lähiympäristössä. Kulutus oli 6.7 l/100 km, koko kesän keskiarvo. Syksyllä toin auton tänne Espanjaan. Ajoin 2 päivässä eli vuorokaudessa Rostockista Fuengirolaan, eli lähes 3500 km. Kulutus oli 7,5 l/100 km, siis jatkuvalla 120...140 km/h nopeudella. En pysty moittimaan. Ajo-ominaisuudet em. moottoritiellä ovat erinomaiset, eli istut vain ja annat mennä. Täällä kaupungissa ei kaikilta osin voi olla tyytyväinen, sillä jousitus ei ole mikään henkilöauotojousitus. Onhan auto pakettiauton alustalla ja mm. suuri kantavuus ja pv-paino. Tämä jousituksen epämiellyttävyys tulee ilmi etenkin nopeuden pudotustöyssyissä. Niissä ainakin takapenkkiläiset valittavat. Kuitenkin erittäin hyvä auto, tosi tilava ja hyvä näkyväisyys, jota tosin takalasien voimakas tummennus haittaa (peruutettaessa).
        Aioin panna sen täkäläisiin kilpiin, mutta vielä epäröin. Menevät Webasto, moottori- ja penkinlämmittimet hukkaan. Jos joku haluaa hyvän Cadyn, ilmoita, myyn 10000 €:lla Suomen autoverot.


      • Anonyymi
        2006 kirjoitti:

        On kokemusta em. autosta ja olen siihen varsin tyytyväinen. Ajoin sillä kesän Suomessa pääkaupunkiseudulla, sekalaista ajoa kaupungissa ja lähiympäristössä. Kulutus oli 6.7 l/100 km, koko kesän keskiarvo. Syksyllä toin auton tänne Espanjaan. Ajoin 2 päivässä eli vuorokaudessa Rostockista Fuengirolaan, eli lähes 3500 km. Kulutus oli 7,5 l/100 km, siis jatkuvalla 120...140 km/h nopeudella. En pysty moittimaan. Ajo-ominaisuudet em. moottoritiellä ovat erinomaiset, eli istut vain ja annat mennä. Täällä kaupungissa ei kaikilta osin voi olla tyytyväinen, sillä jousitus ei ole mikään henkilöauotojousitus. Onhan auto pakettiauton alustalla ja mm. suuri kantavuus ja pv-paino. Tämä jousituksen epämiellyttävyys tulee ilmi etenkin nopeuden pudotustöyssyissä. Niissä ainakin takapenkkiläiset valittavat. Kuitenkin erittäin hyvä auto, tosi tilava ja hyvä näkyväisyys, jota tosin takalasien voimakas tummennus haittaa (peruutettaessa).
        Aioin panna sen täkäläisiin kilpiin, mutta vielä epäröin. Menevät Webasto, moottori- ja penkinlämmittimet hukkaan. Jos joku haluaa hyvän Cadyn, ilmoita, myyn 10000 €:lla Suomen autoverot.

        muutamalla satasella verhoomo sorsa tekee highlinen stantardista. tai itse tekee.


    • Anonyymi

      Minulla on caddyn 1,6 diesel paketti auto vm.12.Tänään lakkas puhallin toimimasta muuten kuin täysillä.Vastus rikki todettiin korjaamolla hinta n.200e vaihtaen.Hiljan vaihdettiin egr venttiili h.900e vaihdon kans.Sähköhäiriöitä,ovien lukot ymta vikaa.Autolla ajettu n.143thkm.Niin ja etupyörän laakerit vaihdettu molemmin puolin.Volsu ei osaa enää tehä käyttöautoa korjaamolle parkkipaikka varattava.

    • Anonyymi

      onko tästä tosiaan 2ltr kaasu/bensaversiokin?

    • Anonyymi

      Tilasin tehdaskorjatut suuttimet wv caddy 1,6 tdi vm -11 cayd koneeseen.
      Asennettiin kaikki korjaamolla, ja koodattiin auton softaan. Käynnistettiin ja voi taivas. Yksi vuoti suoranaan ulospäin pietzon juuresta. Käyntiääni kaasuttaessa naputtavaa kuin kk laakeri. Vaihdeltiin vanhaa yksitellen , ja kuseva suutin löytyi. Kaikista suuttimista oli hienot pöytäkirjat mukana, mutta työn jälki oli jotain odottamatonta.Otin yhteyttä myyjään. Nyt alkaa taistelu, mitä ollaan tehty väärin. Saas nähdä kuinka tämäkin päättyy. Vituttaa jo valmiiksi. Tuo firma on EPS Germany.
      Mielestäni kannattaa olla ostamatta näillä kokemuksilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

      Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      14
      6288
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      164
      5713
    3. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

      Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      69
      5123
    4. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

      Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      91
      4702
    5. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      229
      4666
    6. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      184
      4573
    7. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4539
    8. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      66
      4414
    9. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      3999
    10. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      45
      3940
    Aihe