käyttökokemuksia vw caddysta

hiacesti

Kiinnostas teidän käyttö kokemukset caddyistä 1.9 ja 2.0l dieseleistä. Paketti tai henkilömalli niin kumpaisenki /- kokemukset kiinnostaa. Kiitos etukäteen vastauksista.

11

15476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä ollut

      Caddy 2.0 SDI, 51 kW, vm.2005 henkilöautomalli. Suurin osa ajoista takapenkit taitettuna ja alle 500 kg kuormilla. Vetää peräkärryäkin. Hyvä näkyvyys kun istuu korkealla. Takapenkkiläiset mahtuvat. Kulutus alle 7 litraa.

      Turbottomana hidas kiihtymään, mutta minnekkäs kiire minulla. Tavaratilan leveyttä saisi olla sen yhden sentin enemmän, että mahtuis kuormalavastandardin mukainen tavara. Haaveilen hankkivani seuraavaksi 4Motionin. Tosin mihinkään ei vielä ole kiinni jääty.

      • The Rat

        Aika kovalta tuntuu kulutus noinkin pieneen autoon tuollaisella moottorilla. Tuleeko lähinnä kaupungissa, vai maantiellä?

        On ollut itselläkin harkinnassa tuollaisen hankkiminen, tosin 1.9 tdi -motilla. Sillä luultavasti kulutus vielä litran enemmän?


      • ex-Mosse
        The Rat kirjoitti:

        Aika kovalta tuntuu kulutus noinkin pieneen autoon tuollaisella moottorilla. Tuleeko lähinnä kaupungissa, vai maantiellä?

        On ollut itselläkin harkinnassa tuollaisen hankkiminen, tosin 1.9 tdi -motilla. Sillä luultavasti kulutus vielä litran enemmän?

        Korkeus lisää kulutusta huomattavasti.

        Esim. Touranin kulutus moottoritieajossa menee helposti yli 6l 2.0TDI:lläkin ja jos samalla kokonaismassalla varustetun pakettiauton ja ajan vain 100km/h niin kulutus pomppaakin lähemmäs 9l/100km. Se on se korkeus mikä tuo lisää kulutusta tuossa.


      • Caddy 2.0 SDI
        ex-Mosse kirjoitti:

        Korkeus lisää kulutusta huomattavasti.

        Esim. Touranin kulutus moottoritieajossa menee helposti yli 6l 2.0TDI:lläkin ja jos samalla kokonaismassalla varustetun pakettiauton ja ajan vain 100km/h niin kulutus pomppaakin lähemmäs 9l/100km. Se on se korkeus mikä tuo lisää kulutusta tuossa.

        Ajot todella lyhyet 2-3 km kerrallaan tai sitten peräkärry perässä. Siksi n. 6,7 l/100 km. 51 kW moottori ei liene raskaampaan ajoon kovin taloudellinen. Olen minä maantiellä laskenut sen kulkevan 6 litrallakin/100 km.

        Paljonkohan 4Motion nostaa painoa? 100 kg? Tietenkin sitten auton kantavuus laskee saman verran.

        Vaikka auto on korkea, ei sitä sivutuuli heittele, eikä vastaan tulevat rekat puistele. Raideleveys ja akseliväli ovat kohtalaisen isot, niin ajettavauus on vakaa.


      • ex-Mosse
        Caddy 2.0 SDI kirjoitti:

        Ajot todella lyhyet 2-3 km kerrallaan tai sitten peräkärry perässä. Siksi n. 6,7 l/100 km. 51 kW moottori ei liene raskaampaan ajoon kovin taloudellinen. Olen minä maantiellä laskenut sen kulkevan 6 litrallakin/100 km.

        Paljonkohan 4Motion nostaa painoa? 100 kg? Tietenkin sitten auton kantavuus laskee saman verran.

        Vaikka auto on korkea, ei sitä sivutuuli heittele, eikä vastaan tulevat rekat puistele. Raideleveys ja akseliväli ovat kohtalaisen isot, niin ajettavauus on vakaa.

        T5:ssa 4Motion lisää painoa n. 120kg - lyylisi Caddyn pääsevän hieman pienemmällä painon lisäyksellä, joten 100kg lienee aika hyvä arvio.

        Pienemmissä autoissa ei välttämättä kantavuus laske, kun ei niillä ole tavoiteltu tiettyä kokonaispainoa kuten T5:ssa.


    • 2l common ja automaatti

      1.9 kone on aika masentava. Ensin on kuollut ja purskauttaa voimaa oudosti mölisten ja kierrokset nousee ja on taas kuollut suurella äänellä. Huono pumppari kone unohda se. Aiemman tekstin ymmärrät kun käyttää muuta konetta jolloin ihmetyttää miten asiasta on niin vähän juttua. Eli 2.0 yhteispaine kone on jokapäiväisessä leivän hankinassa ja elämässä mukavempi. Caddy on muuten ihan näpsä paketti.Ajaahan 1.9llä mielummin kuin kävelee.

      • 2006

        On kokemusta em. autosta ja olen siihen varsin tyytyväinen. Ajoin sillä kesän Suomessa pääkaupunkiseudulla, sekalaista ajoa kaupungissa ja lähiympäristössä. Kulutus oli 6.7 l/100 km, koko kesän keskiarvo. Syksyllä toin auton tänne Espanjaan. Ajoin 2 päivässä eli vuorokaudessa Rostockista Fuengirolaan, eli lähes 3500 km. Kulutus oli 7,5 l/100 km, siis jatkuvalla 120...140 km/h nopeudella. En pysty moittimaan. Ajo-ominaisuudet em. moottoritiellä ovat erinomaiset, eli istut vain ja annat mennä. Täällä kaupungissa ei kaikilta osin voi olla tyytyväinen, sillä jousitus ei ole mikään henkilöauotojousitus. Onhan auto pakettiauton alustalla ja mm. suuri kantavuus ja pv-paino. Tämä jousituksen epämiellyttävyys tulee ilmi etenkin nopeuden pudotustöyssyissä. Niissä ainakin takapenkkiläiset valittavat. Kuitenkin erittäin hyvä auto, tosi tilava ja hyvä näkyväisyys, jota tosin takalasien voimakas tummennus haittaa (peruutettaessa).
        Aioin panna sen täkäläisiin kilpiin, mutta vielä epäröin. Menevät Webasto, moottori- ja penkinlämmittimet hukkaan. Jos joku haluaa hyvän Cadyn, ilmoita, myyn 10000 €:lla Suomen autoverot.


      • Anonyymi
        2006 kirjoitti:

        On kokemusta em. autosta ja olen siihen varsin tyytyväinen. Ajoin sillä kesän Suomessa pääkaupunkiseudulla, sekalaista ajoa kaupungissa ja lähiympäristössä. Kulutus oli 6.7 l/100 km, koko kesän keskiarvo. Syksyllä toin auton tänne Espanjaan. Ajoin 2 päivässä eli vuorokaudessa Rostockista Fuengirolaan, eli lähes 3500 km. Kulutus oli 7,5 l/100 km, siis jatkuvalla 120...140 km/h nopeudella. En pysty moittimaan. Ajo-ominaisuudet em. moottoritiellä ovat erinomaiset, eli istut vain ja annat mennä. Täällä kaupungissa ei kaikilta osin voi olla tyytyväinen, sillä jousitus ei ole mikään henkilöauotojousitus. Onhan auto pakettiauton alustalla ja mm. suuri kantavuus ja pv-paino. Tämä jousituksen epämiellyttävyys tulee ilmi etenkin nopeuden pudotustöyssyissä. Niissä ainakin takapenkkiläiset valittavat. Kuitenkin erittäin hyvä auto, tosi tilava ja hyvä näkyväisyys, jota tosin takalasien voimakas tummennus haittaa (peruutettaessa).
        Aioin panna sen täkäläisiin kilpiin, mutta vielä epäröin. Menevät Webasto, moottori- ja penkinlämmittimet hukkaan. Jos joku haluaa hyvän Cadyn, ilmoita, myyn 10000 €:lla Suomen autoverot.

        muutamalla satasella verhoomo sorsa tekee highlinen stantardista. tai itse tekee.


    • Anonyymi

      Minulla on caddyn 1,6 diesel paketti auto vm.12.Tänään lakkas puhallin toimimasta muuten kuin täysillä.Vastus rikki todettiin korjaamolla hinta n.200e vaihtaen.Hiljan vaihdettiin egr venttiili h.900e vaihdon kans.Sähköhäiriöitä,ovien lukot ymta vikaa.Autolla ajettu n.143thkm.Niin ja etupyörän laakerit vaihdettu molemmin puolin.Volsu ei osaa enää tehä käyttöautoa korjaamolle parkkipaikka varattava.

    • Anonyymi

      onko tästä tosiaan 2ltr kaasu/bensaversiokin?

    • Anonyymi

      Tilasin tehdaskorjatut suuttimet wv caddy 1,6 tdi vm -11 cayd koneeseen.
      Asennettiin kaikki korjaamolla, ja koodattiin auton softaan. Käynnistettiin ja voi taivas. Yksi vuoti suoranaan ulospäin pietzon juuresta. Käyntiääni kaasuttaessa naputtavaa kuin kk laakeri. Vaihdeltiin vanhaa yksitellen , ja kuseva suutin löytyi. Kaikista suuttimista oli hienot pöytäkirjat mukana, mutta työn jälki oli jotain odottamatonta.Otin yhteyttä myyjään. Nyt alkaa taistelu, mitä ollaan tehty väärin. Saas nähdä kuinka tämäkin päättyy. Vituttaa jo valmiiksi. Tuo firma on EPS Germany.
      Mielestäni kannattaa olla ostamatta näillä kokemuksilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      110
      3362
    2. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2654
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      74
      2405
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      60
      2396
    5. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      31
      2069
    6. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      1971
    7. Kerro kaivattusi etunimi

      Naisille
      Ikävä
      87
      1893
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      26
      1572
    9. Kun ei numeroa

      niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      31
      1422
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      10
      1369
    Aihe