Minulla on reilun vuoden ikäinen leikattu uros koira, working linjainen jack russel terrieri. Saalistusvietti todella suuri ja menee minne tahansa saaliin perässä...
Asumme kaupungissa, mutta käymme usein landella ja täällähän rottia vilisee, ainakin koiran mielestä. Latoihin ja vajoiin kovasti koira on aina menossa. Voiko koira saada rotiltta mitään tartuntaa? Rokotukset on koiralla kunnossa ja madotus muutamia kertoja vuodessa. Onko muutn mitään mitä pitää tietää vai voiko ylipäänsä koiraa päästtää rottajahtiin?
Kiitos!!!
Rottakoira
8
3621
Vastaukset
- ympäristö
ja esim rotanmyrkkyä ei ole käytetty.
- rottien taudeista
en tiedä ..myyräkuumeen tarttumisesta etc.
mutta joskus oli (ehkä viime vuoden kahden)koiramme lehdessä juuri jackeista rottajahdissa jossa emäntä vei kolme koiraansa tilattuihin maatalo kohteisiin.
- hyvä harrastus
se on:
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/ihmiset_paajutut/8161320.shtml- ja kivuttomampi
kuitenkin kuin myrkky joka riuduttaa rotan hitaasti (kestää kaksikin viikkoa kun myrkky kuivattaa rotan kehon)mitä tulee rotan tappoon.
Kuitenkin on hyvä muistaa aina elämän kunnioitus kun rottakantoja vähennetään ettei rotat kidu turhaan ja asiat tehdään moraalisesti oikein ilman mässäilyä tappo mentaliteetilla. Rotat sinällään on hienoja eläimiä siinä kuin muutkin mutta karsittava niitä on toisinaan.
Lisäksi on muistettava että kaikkia jyrsijöitä ei saa tappaa ja näitäkin voi joskus mennä latojen tuntumiin eli rauhoitettuna on..mm. maamyyrä, päästäiset, koivuhiiri, peltohiiri, lumikko, metsäsopuli etc. lista tarkemmin alla .
http://www.environment.fi/default.asp?node=1729&lan=fi#a0
- staffyx
mikäs jyrsijä se lumikko on? mutta joo,samoissa paikoissa niitä pyörii kuin rottiakin,mutta aika huonoa turia jos sellainen sattuu terrinhampaisiin.
- Joopaseipäs420
Hah ei yhtää vastausta sun kysymykseen xd GZ
- Anonyymi
Käytkö maksusta putsaamassa pihoja , pihatakennuksia rotista.
Tappaa vaan mutta ei syö, onko näin ? - Anonyymi
Hei biipoo vieläkö olet linjoilla? Ja vieläkö koirasi on kiinnostunut rottajahdista ....?
En ole rekisteröitynyt vielä kun ensin tsekkaan oletko täällä tavoitettavissa tai miten saan yvn sulle ? T. Uusimaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949