Kultahäät.

50 aviossa

Tänään on kulunut tosiaankin 50 vuotta kun oli hääpäivämme. Vanha juttu, jo melkein unohtunut.

Onnittelen meitä kahta kun kaikkien vastuksien kautta olemme kullan kuitenkin saavuttaneet.
Yhtyykö kukaan onnitteluihin?

Ei näy oikeata KULTAA kuitenkaan missään:-)))

32

6949

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofia

vihreät silmät, ei kateelliset, vaikka Ruuneperi hiukan ilkeilikin niistä jokin päivä sitten, vaan jotka ihailevat neuvottelutaitojanne, sosiaalista lahjakkuuttanne ja muita avujanne, joita olette tarvinneet yhdessä pysyäksenne.
      Onneksi olkoon!

• MUMMELI1

Pitkä liitto on aina onnittelun arvoinen asia. Onneksi olkoon vaan. En kyllä ymmärrä sanojasi oikeata kultaa ei missään näy....?
      Nythän on tullut muotiin esitellä pitkiä avioliittoja hääkuvin varustettuina ilmoituksina. Eikä aina niin pitkiäkään.
      Setäni ja hänen vaimonsa viettivät vasta 70 vuotis hääpäiväänsä ja paikallis lehti halusi tehdä heistä jutun. Pitkän suostuttelun jälkeen he suostuivat jossa kertoivat senkin ,ettei se aina niin auvoista ollut .Piti vain oppia riitelemään eri aikoina ...he kertoivat.
      Itse olen ollut vasta 37 vuotta ja siihenkin aikaan sisältyy jo pienen romaanin tarpeet niin vaihtelevaa on ollut,mutta nyt on pitkään jo ollut aika seesteistä.
      Saamoihin aikoihin naimisiin menneistä ystävistämme on 2 muuta edelleen yhdessä olevaa paria.
      Nythän on "muotia" erota sen jälkeen kun lapset ovat lentäneet pesästä. Halutaan omaa aikaa ja itsensä toteuttamista kuulemma?!
      Miten teeillä muilla?

• She

onnellinen, kun nelisen vuotta sitten katselin sisareni ja hänen miehensä onnea heidän kultahäissään.

En usko muodista olevan kiinni eroamiset, ainakin minun kohdallani vastaan tulivat aivan muunlaiset syyt!

• maija

Olen itse eronnut, avioliittoni "kesti" lähes kolmekymmentä vuotta.
        Eron syy ei ollut seurata muotia, enkä usko että se meillä vanhemmilla eronneilla on useinkaan eroon syynä, lasten kotoa poislähteminen helpottaa kuitenkin päätöstä.

• apuatarvitseva

en tiedä miten tässä jaksaa vielä jatkaa ,momlemmilla ikäämyöden huonot puolet vain korostuu ja itsekkyys lisääntyy , sietokyky vähenee.kivut lisääntyäääyy Ahdistaa tämä hallinnassa oleminen ....Saisi joskus ajatella omilla aivoilla,ja vieläpä joskus toteuttaakin niitä..Kysynkin teiltä rakkaat ystävät neuvoja ...miten eteenpäin ja mistä saiai apua ??????

• Etsin koko ajan.

Minä erosin,tai oikeastaan minut jätettiin 4 vuotta sitten eli 1999. Koville otti,nyt helpottaa kun siitä on kulunut noi 11 vuotta. Uutta ei meinaa millään löytyä,vaikka eksällä on jo yksi haudassa ja kaksi ollut sen jälkeen. Hyvää talvista tammikuun puoltapäivää vuonna 2011.

• ehjät hampaat.
        Etsin koko ajan. kirjoitti:

Minä erosin,tai oikeastaan minut jätettiin 4 vuotta sitten eli 1999. Koville otti,nyt helpottaa kun siitä on kulunut noi 11 vuotta. Uutta ei meinaa millään löytyä,vaikka eksällä on jo yksi haudassa ja kaksi ollut sen jälkeen. Hyvää talvista tammikuun puoltapäivää vuonna 2011.

tuntua tosi pahalta, jos ex-ällä on vientiä. Jospa kävisit hammaslääkärissä. Niin tein minäkin. Pääsee lähemmäs toista ihmistä.

• maija

vaikka rivien välistä saattoi lukea pientä katkeruutta.
      Vanhempani ovat olleet avioliitossa 62 vuotta, elävät nyt palvelutalossa yhdessä toisiaan tukien, sivullistenkin on mukava aistia se lämpö mikä heidän välillään vallitsee.
      Ennen kaikkea he ovat antaneet meille lapsille lämpimän kodin, tukevat juuret ja kantavat siivet.

• 50 v aviossa

teille muutamille, jotka jaksoitte kiinnostua onnittelemaan. Huomasin ettei monikaan ottanut minkäänlaista kantaa. Kuinkahan olisi käynyt, jos olisin vakinikilläni ilmoitellut, ei ehkä olisi tullut yhtään onnentoivotuksen tapaistakaan.
      Ja mitäpä onnittelemaan muutaman vuosikymmenen takia kun ei kyseessä ollut edes läheinen henkilö.

• sofia

verivihollinen, niin "haitannoonko tuo mittää?"

Hyvää jatkoa edelleenkin!

• Liena
        sofia kirjoitti:

verivihollinen, niin "haitannoonko tuo mittää?"

Hyvää jatkoa edelleenkin!

todellakin etten olisi kenenkään verivihollinen.

Minähän se olin, joka onnitteluja kaipasin:-)))

• Anu
        Liena kirjoitti:

todellakin etten olisi kenenkään verivihollinen.

Minähän se olin, joka onnitteluja kaipasin:-)))

Onnea onnea vaan,punanen tupa ja peruna maa.
        Et ole verivihollinen etkä mikään muukaan vihollinen.
        Sinä olet netti-ystävämme,ja sydämestäni toivotan sinulle ja miehellesi paljon paljon onnea.
        Toivotaan että vielä yhteinen onnenne kestäisi monia monia vuosia eteen päin.

• Liena
        Anu kirjoitti:

Onnea onnea vaan,punanen tupa ja peruna maa.
        Et ole verivihollinen etkä mikään muukaan vihollinen.
        Sinä olet netti-ystävämme,ja sydämestäni toivotan sinulle ja miehellesi paljon paljon onnea.
        Toivotaan että vielä yhteinen onnenne kestäisi monia monia vuosia eteen päin.

Sinullekin onnitteluista. Oli kiva vain kokeilla kuinka kukakin tuollaiseen juttuun reagoisi.
        Mainitsit että olisin nettiystävä, eipähän noita kovinkaan montaa ystävää ilmestynyt.
        Mutta kyllähän minä ymmärrän, en ehkä olisi itsekään mennyt ventovierasta onnittelemaan.

Sinä oletkin ollut tällä palstalla nykyisin harvemmin, mistäs se johtuu?

• Anu
        Liena kirjoitti:

Sinullekin onnitteluista. Oli kiva vain kokeilla kuinka kukakin tuollaiseen juttuun reagoisi.
        Mainitsit että olisin nettiystävä, eipähän noita kovinkaan montaa ystävää ilmestynyt.
        Mutta kyllähän minä ymmärrän, en ehkä olisi itsekään mennyt ventovierasta onnittelemaan.

Sinä oletkin ollut tällä palstalla nykyisin harvemmin, mistäs se johtuu?

Olen oppinut täällä sen ettei sovi oikein sairaudesta puhua,mutta olin taas sairaalassa,kun reissussa väsähdin vähän liikaa.

Kyllä minusta vierastakin voi aivan hyvin onnittella kun vain tietää miksi onnitellaan ja ketä,eihän siinä mitään pahaa ole,sehän kuuluu kohteliaisuuteen.

• Frederiikka

kulkee hääparin tie.

Kultaiset onnittelut Sinulle ja puolisollesi!

Kyllä 50 vuotta on onnittelujen ja muistamisen arvoinen tapahtuma. Olisi mielenkiintoista lukea, miten juhlistitte merkkipäiväänne.

Seuraavaksi on sitten tulossa smaragdihäät (55v), timanttihäät (60v), kruununtimanttihäät (65v), rautahäät (70v) ja hääjuhlallisuudet loppuvat briljanttihäihin (80v).

Itse ennätin viettää hääpäiviä hopeahäihin (25v) saakka ja hiukan jäi vajaaksi
      norsunluuhäätkin (30v).

Omat vanhempani ennättivät viettää hääpäiviään kruununtimanttihäihin saakka. Yksin jäätyäänkin äitini muisti vielä hääpäivänsä:"Nyt olisi rautahäiden aika".

Hopeahääpäivänä äitini sai isältä lahjaksi hopeisen Kalevalakorun ja hopeanharmaan leninkikankaan. Seuraavat hääpäivät juhlittiin perhepiirissä kakkukahvien kera.

Timanttihääpäiväonnittelut julkaisimme me lapset paikallislehdessä alkuperäisen hääkuvan kera. Se herätti kiinnostusta paikkakunnalla, koska hääkuvasta paikkakuntalaiset tunnistivat omia tuttujaan.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten näitä hääpäiviä nykyisin vietetään.

Kertokaahan omistanne!

• kellohame®

Paljon Onnea-se onkin jo harvinaista tänäpäivänä,että Onni kestää noin kauan.Nykyäänhän ihmiset kasvaa erilleen,jota en taida oikeen ymmärtää,että mitähän lie tarkoittaa?
      Ehdin olla itse 25vuotta aviossa,kun rakkaani otettiin viereltäni! Voin sanoa,että rakkautemme kesti,kunnes kuolema sen erotti!
      Monta monta uutta Onnenvuotta olkoon teillä vielä jäljellä!

• kaunisleski ejk

kultahääparille. Melkoinen saavutus. Minä ehdin viettään 30-vuotis hääpäivän, ennen kuin puoliso otettiin pois. Siitäkin on jo 16 vuotta, joten ei vielä olisi 50v täynnäkään.

• oma paras .....

Vanha alotus, mutta kuitenkin ONNEA !
      Omani ensikesänä 52v hääpäivästä, ristiriitaisin tuntein mietin taaksejäänyttä elämää, kokonaisuutena hyvä, kaikesta huolimatta.
      Puolisoni on ainoa ihminen jonka olen tuntenu omaksi vaikka ystäviä ja sukulaisia on pilvinpimein, lapsetki jää toiselle sijalle lapsenlapsineen, niinkai elämä on tarkotettukin, heillä on oma elämä, jonne ei voi tunkeutua, vain sivusta seurata , avustaa, toivoa parasta.
      Nyt vietän ykinäistä aikaa, puolisoni on laitoksessa, ei enään tässä maailmassa, hengissä kuitenki.
      Elämäntilanteesta johtuen elämä on surullista, elämä on takanapäin, mitä edessä.

• 1943

syyskuussa tullut vasta 28 vuotta, todellisuudessa 22 ja seurustelun mukaan lukien 42. Kyllä itse valittu kumppani on lähin. Joku kyseli minulta, miltä tuntuu olla uuden kanssa. Ei se tunnu tietenkään samanlaiselta kuin nuorena. Mutta uusia näkökulmia on, koska kummallakin on omat kokemuksensa. Missä lienee ketjun kultapari? Tuolloin en itse näille palstoille kirjoitellut. Ei ollut nettiyhteyttä kotona.

• törkeetä

Eikö edes jouluna voisi olla fiksu ja antaa ikivanhojen ketjujen olla unohduksissa, liekö elävät edes enää?

Päiväys olisi hyvä vilkaista ennen vastaamista.

• Kalevi H..........n

Tänään?! Toivon sinulle ja aviopuolisollesi vielä monia yhteisiä vuosia.
      Oma avioliittoni päättyi kuukautta ennen 30 vuoden yhteiselopäivää,
      kun vaimoni löysi uuden nuoren miehen rinnalleen,miehen joka
      on nyt jo haudassa viinan takia.

• ,,,,,,,,,,,,,,,

mutta varmaan joillakin on tänäänkin.

• törkeetä,
        ,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

mutta varmaan joillakin on tänäänkin.

Samaa jo aiemmin ihmettelin, tuskin elossakaan enää? Osoittaa todella lapsellisuutta nostella näitä vanhoja ketjuja takaisin , luulisi osaavan itsensäkin jotain avausta tehdä!?

• ei kyllä meillä ykkösenä killu.

Nimim. Kyllä tää sattuu, mutta en tunnusta.

• ei tää häirintää oo...
        :)
        H.

• ??
        hunksz kirjoitti:

ei tää häirintää oo...
        :)
        H.

Oletko aikuinen, vai keskenkasvuinen?
        Mitähän hauskaa näet tällaisessa? Ja,- vastaatkin itsellesi?
        Oletko humalassa, vai muuten sekaisin?

• k/k
        ?? kirjoitti:

Oletko aikuinen, vai keskenkasvuinen?
        Mitähän hauskaa näet tällaisessa? Ja,- vastaatkin itsellesi?
        Oletko humalassa, vai muuten sekaisin?

Ikä painaa,askel lyhenee ,saaliit karkaa.
        Mies joka on tottunut kireisiin siimoihin on hämillään kun käsi hapuilee tyhjää.
        Annetaan hänelle aikaa , aika parantaa haavat ja suoristaa kallellaan olevan kypärän.
        Tämä on vanhan miehen osa siihen on totuttava, meidän kaikkien.

• Pirre*
        k/k kirjoitti:

Mies joka on tottunut kireisiin siimoihin on hämillään kun käsi hapuilee tyhjää.
        Annetaan hänelle aikaa , aika parantaa haavat ja suoristaa kallellaan olevan kypärän.

nauruhetkestä, - pakinoitsija siusta oisi pitänyt tulla, tai muu kirjoittaja - onko lipaston laatikossa paljon julkaisematonta matskua? Kirjoita kirja merillä oloajastasi, samaan tyyliin kuin tuon kommentin tuossa, takkuulla ostan :)

• k/k
        Pirre* kirjoitti:

nauruhetkestä, - pakinoitsija siusta oisi pitänyt tulla, tai muu kirjoittaja - onko lipaston laatikossa paljon julkaisematonta matskua? Kirjoita kirja merillä oloajastasi, samaan tyyliin kuin tuon kommentin tuossa, takkuulla ostan :)

Mä en osaa valehrella ja ne tarinat ei sovi perheohjelmaan.

• ??
        k/k kirjoitti:

Kiitoksia humoristisesta selvennyksestä ;)
        Samaa mieltä pirren kanssa, sinussa on ainesta, aikuisen miehen humoristinen vastaus. Se on laji, jota moni ei hallitse, en minäkään, naisena, mutta huumorin useimmiten sentään ymmärrän ;)
        Leppoisaa loppiaista.

• <3<3

hyvät ja sopuisat ihmiset ovat onnensa ansainneet!

• .,.,.,.,.,..,..,..,.

vaikka tiedänkin,että toinen teistä on ollut se HUOMATTAVASTI vahvempi osapuoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe