Laitatin mitsun ilmapumpun syksyllä. Toimintaan en ole tyytyväinen, tekee sulatusjaksoja n.40min välein pakkasta noin 5 astetta. Ääni kuin kiehuttaisi vettä kattilassa, mutta kovempi. Ei puhettakaan,että kehuisin hiljaiseksi. Soitin asentajalle sanoi laitteen olevan kuitenkin kunnossa. En menisi kyllä kehumaan laitetta.
Mitsubishi fd 25va+muz. kohisee
10
9580
Vastaukset
- pertsa 63
se sulatus muka sisälle asti.Vai meinaatko että sisäyksikköä se sulattelee lämmitysaikana. Itselle laitoin fujitsun ilmalämpöpumpun ja olen helvetin tyytyväinen siihen,niin hiljainen peli,kuvittelin sen olevan äänekkämpikin.
- kovaääninen
fd-25, niin sisäyksikkö kohisee. Vaihtaa virtaus kierron toiseen suuntaan, jolloin sulatus tapahtuu. Sisä yksikön puhallin on sammuksissa ja hohkaa hivenen kylmää ja ulkoyksikkö lämpenee. Olen käynyt ulkona seuraamassa ulkoyksikköä ja huomannut ettei aina sulanutta vettä valu ulkoyksiköstä, ettei kyllä ole ollut kovin kuurassa. Kohina kuuluu sisäyksiköstä. Onkohan muilla mitsun käyttäjillä samaa kohinaa. Mietin tässä onko laite kunnossa tai ei.
- japio
kovaääninen kirjoitti:
fd-25, niin sisäyksikkö kohisee. Vaihtaa virtaus kierron toiseen suuntaan, jolloin sulatus tapahtuu. Sisä yksikön puhallin on sammuksissa ja hohkaa hivenen kylmää ja ulkoyksikkö lämpenee. Olen käynyt ulkona seuraamassa ulkoyksikköä ja huomannut ettei aina sulanutta vettä valu ulkoyksiköstä, ettei kyllä ole ollut kovin kuurassa. Kohina kuuluu sisäyksiköstä. Onkohan muilla mitsun käyttäjillä samaa kohinaa. Mietin tässä onko laite kunnossa tai ei.
Olisin kiinnostunut onko muillakin tätä kohinaa???
- reilun vuoden
kovaääninen kirjoitti:
ei siitä mitään kiehumisääntä kuulu. Enkä muutenkaan pidä kova äänisenä. Tuossa mallissa vilkkuu merkkivalo sulatuksen aikana, ei se ainakaan 40 min. välein sulata. Silloin kun on riittävän lämmintä, se hiljaa kirrättää ilmaa lävitseen, kuuluu vaimea humina. Varmaan kannatta kääntyä asentajan puoleen.
- reilun vuoden
kovaääninen kirjoitti:
Lisäys eiliseen. Kyllä se sulatusvalon vilkkuessa hieman kohahtelee, en kuitenkaan ole pitänyt ääntä häiritsevänä, oli koko viimetalven käytössä.
- vaan
olis brovo koko juttu. Kylläkait se mitsu on yksi hiljaisimmista ilmalämpöpumpuista.
- pitäisi kohista?
En kyllä ole huomannu mitään kohinoita ja purputuksia Mitsussa? Hiljaa vaan humisee päivästä toiseen.
- Mitsu FD 35
pitäisi kohista? kirjoitti:
En kyllä ole huomannu mitään kohinoita ja purputuksia Mitsussa? Hiljaa vaan humisee päivästä toiseen.
Meillä on vajaan vuoden ollut Mitsun FD 35. Kyllä sulatuksen aikana sisäyksiköstä kuuluu aikamoinen kohina ja joskus jopa purputusta. En tiedä sitten onko normaalia vai ei, muuten kyllä pumppu käy ja kukkuu loistavasti
- MMM
Mulla on eri merkki mutta pitäis olla vastaavan tasoinen, ja kyllä se kohisee ja kurluttaa sulatusjakson aikana n. parin tunnin välein.
- sdf ewfs
Meillä mitsu fa-25 ollut pari vuotta. Sulatuksella sisäyksikkö pitää "porinaa" vähän niinkuin pottuja keittäsi, kuuluu asiaan. Lisää tietoa mitsuista saitissa http://lampopumput.info/foorumi/index.php?board=11.0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516643Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384497HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972597- 1351898
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311543Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3931496- 141349
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76982- 115965