Kiuas vesisäiliöllä

Löylyharakka

Mistähän löytyisi edullinen kiuas jossa vesisäiliö?
Taloon.com:ssa olis 377€ mutta saako jostain vielä halvemmalla. Ei tarttis olla mitään lasiluukkua yms.

8

3922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpöä.

Harakoiden lämmittäjiä löydät satkulla

• satkulla

Kiukaassa pitää olla kunnollinen kiinteä vesisäiliö. Pataratkaisut ja hormiputkeen asennettavat säiliöt ovat historiaa. Monesti kiinteällä säiliöllä varustettu kiuas on ainoa järkevä vaihtoehto esimerkiksi mökille.

• musaani
        satkulla kirjoitti:

Kiukaassa pitää olla kunnollinen kiinteä vesisäiliö. Pataratkaisut ja hormiputkeen asennettavat säiliöt ovat historiaa. Monesti kiinteällä säiliöllä varustettu kiuas on ainoa järkevä vaihtoehto esimerkiksi mökille.

Jos pesuhuone on samaa tilaa löylyhuoneen kanssa niin kiukaassa oleva säiliö on varmaankin toimiva ratkaisu. Onhan meilläkin mökillä sellainen ja on kätevä ja taloudellinen.

Pihasaunaan mietin pitkään ratkaisua. Onhan siinä pesuhuone ja löylyhuone eri tiloja. Näin ollen päädyin erilliseen pataan jolle hormissa oli vanhastaan reikä. Pata on Harvian ja todella tehokas. Pikkunippu risuja (vähän saa liioitella) ja tuloksena 50litraa höyryävän kuumaa vettä.

Selkeä etu erillisestä padasta tulee kun toinen haluaa heittää löylyä ja toinen peseytyä. Ei ole toisistaan riippuvaisia.

• mun miälest
        musaani kirjoitti:

Jos pesuhuone on samaa tilaa löylyhuoneen kanssa niin kiukaassa oleva säiliö on varmaankin toimiva ratkaisu. Onhan meilläkin mökillä sellainen ja on kätevä ja taloudellinen.

Pihasaunaan mietin pitkään ratkaisua. Onhan siinä pesuhuone ja löylyhuone eri tiloja. Näin ollen päädyin erilliseen pataan jolle hormissa oli vanhastaan reikä. Pata on Harvian ja todella tehokas. Pikkunippu risuja (vähän saa liioitella) ja tuloksena 50litraa höyryävän kuumaa vettä.

Selkeä etu erillisestä padasta tulee kun toinen haluaa heittää löylyä ja toinen peseytyä. Ei ole toisistaan riippuvaisia.

Voihan sen lämpimän veden ottaa mukaan saunasta lähtiessään. Muistaa vaan sanoa kaverille ettei juuri sillä hetkellä viittis heittää...

Itse olisin sinun tapauksessasi johtanut veden putkella kiukaan padasta pesuhuoneen puolelle ja laittanut siihen sitten hanan perään.

• musaani
        mun miälest kirjoitti:

Voihan sen lämpimän veden ottaa mukaan saunasta lähtiessään. Muistaa vaan sanoa kaverille ettei juuri sillä hetkellä viittis heittää...

Itse olisin sinun tapauksessasi johtanut veden putkella kiukaan padasta pesuhuoneen puolelle ja laittanut siihen sitten hanan perään.

Minähän uudistin vanhan saunan. Halusin kunnioittaa perinteisiä ratkaisuja. Tuo pata toisaalta syö niin vähän puuta ei sillä kulutuksen kannalta ole mulle merkitystä. Samalla pata tulineen ja kuumine vesineen vähän lämmittää pesuhuonetta.

Onhan meillä sisällä sähkösauna ja suihkut. Tulee kraanasta just sen lämpöistä kuin haluaa. Pihasauna on ylellisyyttä ja siihen liittyy padan kuuman ja saavin kylmän veden kanssa lotraus. Sen lisäksi että ne pitää sisältä kantaa kun pihasaunaan ei tule vesijohtoa. Mä tykkään tälläisestä. En silti sano että muiden ratkaisut on huonoja. Ne olis huonoja ehkä vain mulle.

• pataa laita
        musaani kirjoitti:

Minähän uudistin vanhan saunan. Halusin kunnioittaa perinteisiä ratkaisuja. Tuo pata toisaalta syö niin vähän puuta ei sillä kulutuksen kannalta ole mulle merkitystä. Samalla pata tulineen ja kuumine vesineen vähän lämmittää pesuhuonetta.

Onhan meillä sisällä sähkösauna ja suihkut. Tulee kraanasta just sen lämpöistä kuin haluaa. Pihasauna on ylellisyyttä ja siihen liittyy padan kuuman ja saavin kylmän veden kanssa lotraus. Sen lisäksi että ne pitää sisältä kantaa kun pihasaunaan ei tule vesijohtoa. Mä tykkään tälläisestä. En silti sano että muiden ratkaisut on huonoja. Ne olis huonoja ehkä vain mulle.

koska se pitää kantaa täuýteen vettä ja hoitaa toiset tulet. Kiuassäiliö valmistaa niin paljon vettä kuin tarvitaan ja yksillä tulilla. Ja alkuun pääsee noin kolmella sankollisella.

• kuitenkin
        mun miälest kirjoitti:

"Kahdet tulet turhaa" - NO, riippuu kyllä ihan tapauksesta eli saunasta ja käytöstä... Meillä on sähkösauna ja pienellä kylki"kattilalla" varustettu puusauna, näissä paikoissa suihkukin, mutta toisessa kesäpaikassa on n. 60 m3 sauna, jossa ei ole juoksevaa vettä ollenkaan ja kylpijöitä 5 - 6 illassa. AINOA vaihtoehto tällaisessa saunassa on erillinen, ISO pata (80-litrainen vai onkohan isompikin). Ei ole turhan paljoa vettä siinäkään, kylpemisen aikana joutuu toisinaan täydentämään kylmällä vedellä (mikä tietysti on tehtävä jo kattilan palamisen estämiseksikin).

• Ei porisevaa kiuasta.

Kivien sekaan 25 mm kuparilenkki ja vapaakierto tonkkaan, vaikka eri huoneeseen.
      Mikäli on painevesi uimuriventtiili hoitaa koko jutun.
      Hyvä idea savusauna-ajalta ja toimii varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe