Tekniikan hiominen (noviisi)

DearDiary

Hellurei kaikille.

Olen tälläinen 16 vuotias jannu, joka aloitti noin kuukausi sitten jalkapallon seuratasolla (ensimmäistä kertaa, aiemmin vapaa-ajalla tullut futittua pari vuotta sillon tällön) ja nyt olen ns. harrasteporukassa, josta on kuitenkin mahdollisuus nousta edustukseen, jos vaan taidot ja rahkeet riittäävät. Nyt treenejä 2krt/vk, joka tuntuu niin vähältä kun miettii paljon tarvitsen apua tekniikan hiomiseen.
Kuntoa kyllä on ja se kutikin lähtee suht koht hyvin kun on lähteäkseen, mutta ball control ja syöttö (yms.) ovat jotenkin vaikeita, kynäily on räpellystä yms...
Olen tässä nyt kuukauden verran tai vähän enemmän lenkkeillyt ja kuntosalilla käynyt. Myös futiskentällä hiomassa taitoja, jos mahdollisuus on ollut.
Pakko treenata muuten kuin harjoituksissa, sillä motivaatio on kuitenkin korkealla jalkapallon suhteen ja haluan kehittyä ja nousta joskus tulevaisuudessa edustukseen, joka treena 6-8 krt viikossa. Rahkeeni ei sinne todellakaan riitä muualta kuin kunnon osalta, muuten olen liian jäljessä.
Se, että on 2 krt viikossa harkat tuntuu niin vähältä ja ettei siinä pysty edes kehittymään (ainakaan tarpeeksi nopeasti).
Ainoa hyvä puoli, jonka itsekin noteeraan itsessäni on se, että olen aika nopea. Tosin, jos heivataan kengät ja säärisuojat hevon kuuseen, niin pelini paranee jokaisella osa-alueella. Tullut pelattua kesäisin enemmänkin varpasillaan ja se tatsi jalkapalloon on ollut ihan eri, vapaampi, pallo lähtee paljon paremmin, sen hallitsee paremmin..kun ei ole mitään ylimääräistä varustetta tiellä, eli jalat pystyy hallitsemaan ja tuntee jalkansa, ja tietää mitä tekee, joten seurauksena onnistumisia. Turha tätä voivotella on sillä varusteet kuuluvat peliin... Täytyisi saada se keveyden tunne pelaamiseen niin homma toimii paremmin.

Nykyään tullut niinä päivinä kun ei ole ollut harjoituksia, lenkkeiltyä (2-5km juoksulenkkejä) ja kuntosalia (n. 2 krt/vk). Mutta ne eivät auta kuin kunnon osalta, joten tekniikka, jota pitäisi hioa, jää sikseen.

Pointti meni varmaan vähän ohi tossa kauhean epäselvässä rykelmässä, mutta onko mitään tekniikan hiomiseen tai pelivarustukseen keventämiseen (eli ns. pelaamisen helpottamiseen) perustuvia vinkkejä, ohjeita, mitä vain. 2 krt / vk kun on treenit, niin tekniikka ei pysty treenaamaan kovin usein. Kentälle pääsee aika harvoin, sillä kenttä talvisin täynnä vuoroja.

Kiitos.

5

1950

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 vuotta pelannu

tuttu juttu =) olin ite 3 vuot ollu maalis (kentäl kerran pari vuodes) olin vähän (paljonki) jäljes tekniikas. Kesäl päätin ottaa itteeni niskast kiinni ja harjottelee sitä. Menin joka ilta 9 paikkeil lähikentäl (nappulakenttä) lähin pääst potkasin pallon ilmaan juoksin otin haltuun askel- ja vartalo-harhautus ja veto ala- tai ylä-kulmaan. kasvo kunto,tekniikka,laukasun kovuus ja tarkkuus. treenasin 2 tuntii ja lähin kotti,nyt oon vakituisest aloitus kokoonpanos ainaki futsal sarjas ja todennäkösest kesälläki =). toinen on ihan perinteinen pomputtelu ja kolmas on et pistät pallon lattial samban soimaa youtubest ja hyppelet pallon yli ihan ku pelis tekisit askel-harhautuksen tyylil: lyhyt-lyhyt-pitkä.

• DearDiary

Kiitos noista neuvoista, tosi nyt on talvi, joten tekniikkaa on aika mahdoton hioa, koska kentälle ei ikinä mahdu ja taitaa siinä 21-22 pintaan sammuu kenttävalot.

Mutta, jos sulta irtoaa ja muiltakin pientäkin neuvoa ja vinkkiä, niin olisi tervetullutta. Ja ikänne olisi kiva kuulla myös.

Kiitos.

• fcypa

Joo no ite oon pelannufutista koko pienen ikäni noin. 8 vuotta täällä missä itse asun ei ole jalkapallo hallia on vain muutama tennishalli jossa voi reenata futsalia joukkoeen kanssa mut itse olen reenannut kaverin kanssa syöttelemistä ja 1-1 hyökkäyksiä teillä. nappiksilla joista viilasimme napit pois että pysyy tuntuma nappiksiin. Harhautuksia reenaan sisällä katson youtubesta jonkun videon ja siitä alan reenaamaan harhautuksia, mutta kannattaa muistaa että harhautuksien opetteleminen vaatii paljon toistoja. Suosittelen myös että et tekisi pitkiä lenkkejä mielummin aina 20m spurtti ja kävelyä ja taas 20m spurtti ja kävelyä jos tekee liian pitkiä lenkkejä eikä venyttele niin nopeus kaikkoaa siinä nyt oli pari neuvoo toivottavasti oli hyötyy :D

• m1932

No tota, tuohon voin sanoa että olet vähän myöhässä. Ihmiseen tarttuu taito parhaiten 9-12 vuotaiana, jos ei silloin ole reenannut esimerkiksi perustaitoa, niin ei enään 16 vuotiaana pysty harjottelemaan niin tehokkaasti että se tarttuisi.. Ja jos meinasit edustusjoukkueeseen päästä niin saisinko kysyä mitä sarjaa tuon kyseisen seuran edustus joukkue pelaa??

• DearDiary

Menin tässä puolisen vuotta takaperin harrastejoukkueeseen ja hyvin on mennyt. Kunto on nyt taas niin huipussa ja vauhtia riittää tilanteisiin etc. pelaan paljon paremmin kuin aluksi. Ei edes kiinnosta futis oikeastaan millään muulla tasolla kuin, että se on hauskaa etc. on minulla kuitenkin leijonan sydän, että lätkä on ylitse muiden vaikken sitä seurassa harrastakkaan. Mutta motivaatiota ei ole jalkapallon suhteen oikeastaan, mutta treeneissä aina täysillä totta kai.
        Itse en sanoisi olevani edes myöhässä, sillä kyllä tässä iässäkin, jos vaan käsitystä pelistä niin on mahkuja hyväänkin tiimiin. Tietenkin pitää olla hyvässä kunnossa etc...

No en vaivaa tällä edes päätäni ollenkaan. Jos minua ehdotettaisiinkin edustustiimiin, en sinne välttämättä haluisi edes mennä. Tuskin pyydetään, mutta jos jos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1285
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1235
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      87
      880
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      602
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      576
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    Aihe