Fontin asennus

vaikeuksia

Koneessani on taitto-ohjelmat Page Maker 6.5 sekä In Design 3.0. Kun lisään uuden fontin, esim. Open Type-fontin, niin se asentuu suosiolla PM:änfontistoon, mutta ei ID:n fontistoon. Mitenjähän saisin sen myös In Desigiin?

5

2318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin että

InDesignillä on oma fonttikansio, joka sijaitsee samassa kansiossa kuin itse ohjelma. Lainaus sivulta:
      "Most people don’t realize that InDesign has its own Fonts folder. It’s located in the same folder as the application itself (along with the plug-ins and presets folders). If you put a font in that folder, InDesign can almost always see it. Even better, you can put an alias (or “shortcut,” or whatever you want to call it) to a folder of fonts and InDesign can see all those fonts!"
      Tuossa sivun osoite:
      http://indesignsecrets.com/getting-indesign-to-see-your-fonts.php

• vaikeuksia

Kiitos, luulen että neuvo auttaa paljon! Vielä kysyisin meneeköhän se näin: In Design / Help / Configure Plug-ins... / Font Manager RPLN / vaiko Font Usage Dialog.Apln. Näistyä ensiksi mainituista on lukon kuva. Vai olenko ihan pihalla?

• Mulla InDesignin Fonts-kansiossa on vain dokumentti AdobeFnt11.lst, joka näyttää olevan tyhjä. Silti Indy näkee julmetusti fontteja eli kaikki mitä systeemiini (OS X Leopard) on asennettu.

Tässä taidetaankin nyt puhua jostain Windows-jutuista, jos kaikki ohjelmat ei näe fontteja kunnolla.

• vaikeuksia
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Mulla InDesignin Fonts-kansiossa on vain dokumentti AdobeFnt11.lst, joka näyttää olevan tyhjä. Silti Indy näkee julmetusti fontteja eli kaikki mitä systeemiini (OS X Leopard) on asennettu.

Tässä taidetaankin nyt puhua jostain Windows-jutuista, jos kaikki ohjelmat ei näe fontteja kunnolla.

En oikein ymmärrä näitä juttuja, taittelen vaan enää pikkujuttuja ja typografiasta tiedänkin sitten vähän enemmän puolen vuosisadan harrasteena. Open Type-fontit eivät menneet indesigniin, mutta latasin ne True-Typenä, joten nyt on sekä Fontin että Fontin sans molemmissa taitto-ohjelmissani.
        Vielä kun jostain löytäisin Le Monde ja Scala-fontit, niin kirjaimistoni olisi todella upea. En oikein viitsisi ostaa, kun en enää tee tienistiä taittotöillä. Kiitos vastauksista.

• ,mjnkm,,.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Mulla InDesignin Fonts-kansiossa on vain dokumentti AdobeFnt11.lst, joka näyttää olevan tyhjä. Silti Indy näkee julmetusti fontteja eli kaikki mitä systeemiini (OS X Leopard) on asennettu.

Kyseessä INDY:n duunikohtainen fontti arkisto. Sinne voi laittaa duunikohtaiset tarvittavat fonttikirjastot. Eipä niistä nyt kummenpaa etua taikkei haittaakaan ole, tavallaan vähän kuin macro, toisekseen jos on kummallisia fontteja, ne on helppo kopsia mukaan painoon. Öf, se tosin on laitonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4