keppien viskominen

kuulema kiellettyä

Koirapuistossa kävi seuraavanlainen tilanne pari viikkoa sitten:
Puistossa oli neljä koiraa omani lisäksi. Eräs mies alkoi heittämään omalle koiralleen keppiä. Mun koira sittten joka kerta lähti perään ja yritti saada kepin pois toiselta koiralta, ja onnistuikin saamaan kepin kiinni ennen miehen koiraa. Noh, pappaapa alkoikin ärsyttämään kun toiset koirat häiritsevät hänen koiran keppileikkejään. Minä ainakin annan koirani juosta ihan vapaana ja jos jotain häiritsee että koirani leikkii heidän koirien kanssa, niin voi pyhä pieru!!!

11

1027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirapuistoissa..

      ei saisi viskellä keppejä, lumipalloja, leluja..
      saattaa aiheuttaa koirien välille turhia rähinöitä, kun pitää kepistä tapella.

      ainakin niissä koirapuistoissa missä itse olen käynyt on ilmoitustaululle selkeät ohjeet, joissa kielletään keppien yms viskominen..

    • papparainen

      Anna mennä vaan ja puistoile eri aikaan kuin papparainen.

      Pistä aidan sisään toisille vieraita koiria ja ala heitellä lelua.
      Mitä siitä tulee?
      Niin kauan hyvä kun telmimässä ovat toisilleen tutut koirat vuosien varrelta. Tässäkin tapahtuu räjähdyksiä.
      Sitten aitaukseen tulee uusi koirakko. Räjähdys on valmis. Sitten riidellään kenen syy oli.

    • kasvattajatietäjä

      Koirapuistot on parhaita paikkoja koiran sosiaalistamiseen. Niiden tulee itse selvittää välinsä, eikä siihen saa ihmisten puuttua. Jos joskus tuleekin köniin, niin se on vaan hyvä; silloin koira tietää oman paikkansa koiramaailmassa ja hihnalenkitkin menevät paremmin.

      Minusta keppien heittely on ihan hyvä juttu, sillä tavalla koirat saadaan nopeammin ja helpoiten määrittämään arvoasemansa. Antaa mennä vain. Minulla on aina pallo mukana jota heittelen puistossa ollessani. Tähän mennessä kukaan ei ole saanut palloa omalta koiralta pois.

      • ne kieltää kaiken heittelyn ja

        omien lelujen tuonnin koirapuistoihin.etsin kohta sen pykälän.ja en varmaan anna toisen koiran alkaa minun koiraa alistaan jos oma koira omissa oloissa.saa turpaan koira,kuin omistajakin ja kunnolla ja aina kun näen sen.


      • rauhantuomari vs. passiivinen

        näköjään.

        annetaan koirien selvittää keskenään...joopa,toki jos on vain eleilyä ja pöhistelyä, mutta kun siellä voi sattua isompaakin-kyllä siellä np-otetta tarvitaan joskus,siksipä ei lystää, on parempiakin paikkoja muka-sosiaalistaa ja pitää vapaana koiraa!


      • mieltä...
        rauhantuomari vs. passiivinen kirjoitti:

        näköjään.

        annetaan koirien selvittää keskenään...joopa,toki jos on vain eleilyä ja pöhistelyä, mutta kun siellä voi sattua isompaakin-kyllä siellä np-otetta tarvitaan joskus,siksipä ei lystää, on parempiakin paikkoja muka-sosiaalistaa ja pitää vapaana koiraa!

        Siksipä en enää koirapuistoissa käykään. Tuntuu että ihmiset ei ensinnäkään osaa enää lukea koiriaan ja sitten niitä tilanteita ihan turhaan syntyy. Jos ja kun minä olen koirilleni johtaja, niin kyllä luotto laskee jos sallin jonkun toisen koiran antaa turpaan koiralleni/koirilleni. Ne saa kyllä keskenään oman lauman kesken selvitellä asemansa, siihen en puutu ellei mene ihan överiksi.


    • muistutus

      Muistuta keppejä viskovaa omistajaa koirapuiston säännöistä, jotka kieltävät omien lelujen keppien yms. heittelyn. Seuraukset saattavat olla ennalta arvaamattomat.

    • stressitohtori

      Keppien heittely koirille on älytöntä.

      Niistä tehdään näin "keppihassuja". Pätee myös palloihin, yms.

      On todettu, että heitto- ja riehumisleikit stressaavat koirat äärimmilleen.. Vaihtakaa hyvät ihmiset typerät heittoleikit ÄLYLEIKKEIHIN.

      Saatte hyvähermoisia ja tasapainoisia koiristanne.

      • kartza2

        Vaikka itse emme mitään keppi, pallo leikkejä harrasta puistossa. Niin joka päivä niitä näkee siellä. Mutta näkee myös paljon muutakin ja senkin näkee kun toisinaan koirilla on keppi suussa ja mennään kovaa vauhtia, vaikka kukaan ei sitä keppiä ole heittänytkään, osaa ne itsekin leluja löytää. Paskoja ne ei osaa siivota ne kuuluu korjata koiran puistossa käyttäjän. Vai kuinka niissä säänöissä lukeekaan?


      • muistutus

        Totta tuo ja lisäksi vielä keppi suussa juokseminen on vaarallista urheilua koiralle, keppi voi tunkeutua nieluun koiran kompastuessa.
        Oma koirani SÖI keppejä, minkätakia sitä ei voinut pitää vapaana ollenkaan.
        Nykyisen koirani kanssa osaan varoa kannustamasta sitä millään tavoin ottamasta keppiä. Päin vastoin palkitsen heti,jos se kepin otetttuaan sylkee pois.
        Kieltää ei kannata, koirakin ymmärtää "kielletyn hedelmän" viehätyksen.


      • koiran
        muistutus kirjoitti:

        Totta tuo ja lisäksi vielä keppi suussa juokseminen on vaarallista urheilua koiralle, keppi voi tunkeutua nieluun koiran kompastuessa.
        Oma koirani SÖI keppejä, minkätakia sitä ei voinut pitää vapaana ollenkaan.
        Nykyisen koirani kanssa osaan varoa kannustamasta sitä millään tavoin ottamasta keppiä. Päin vastoin palkitsen heti,jos se kepin otetttuaan sylkee pois.
        Kieltää ei kannata, koirakin ymmärtää "kielletyn hedelmän" viehätyksen.

        ollessa puistossa heittää siellä muutaman kepillisen vettä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe