Niin eli onks mitään vinkkejä millä ihmeellä sais tutin pysymään vauvan suussa yöllä! Se pysyy suussa noin 10-15min ja sitten tippuu ja alkaa kauhee huuto! En minä enkä vauva voi siis nukkua kuin pieniä pätkiä.. tekis mieli teipata se vauvan naamaan kiinni! Olen myös koittanut että otan sen tutin pois kun vauva on nukahtanut mutta vauva herää heti ja huuto on kova! Ja ilman tuttia ei nukahtimisesta tule mitään.. onks mitään kostia tähän? -kiitos-
Tutti tippuu nukkuessa!
6
1737
Vastaukset
- olis edes
hyvä nukkua koko yötä tutti suussa...eihän tutti sinänsä ole mikään hyvä juttu esim. hampaita ajatellen. Mutta tiedän mitä tarkoitat, meillä sama homma, että saa olla koko aika sitten laittamassa sitä suuhun, jotta vauva saisi unen päästä kiinni.
Meillä parhaiten on mennyt, kun ottaa sen tosi nopsaa vauvan nukahdettua pois. Siis silloin, kun ajattelee, että onkohan tuo vielä edes unessa. Jos vauva on kunnolla nukahtanut, niin meilläkin jostain syystä herää tutin pois ottamiseen. Eli minä nappaan sen heti, kun silmät ovat sulkeutuneet...no, ehkä pari minuuttia odotan! =) - sammakkoprinsessa06
ikäisestä vauvasta mahtaa olla kyse? Jos on ihan pieni, eikä vielä unissaan liiku tai kääntyile, niin meille neuvottiin neuvolassa tekemään harsosta pötkö ja laittamaan se nojaamaan tuttiin u-muotoon, sillä tavalla se pysyy suussa.
Jos on jo isommasta kyse, niin meillä tehtiin niin, että (meillä oli/on unipussi käytössä) ompelin unipussiin lenkin ja laitoin tuttinauhan siihen kiinni tai voit tietty laittaa sen myös yökkäriin, meillä tyttö oli puolivuotias kun näin tehtiin ja melko äkkiä se oppi, että se tutti on siinä kiinni ja sen saa ite siitä takasin suuhun. Vielä raukka kun vieroitettiin tutista niin haki sitä rinnanpielestä. Tietysti muuten sitten niin, että kokeilet, että ei varmasti mitenkään päin pysty menemään kaulan ympärille se nauha, eli sen verta alemmas laitat. - Saman kokenut
Joo-o, tuttu vaihe. Ei varmaan kauheasti lohduta, jos sanon että meillä meni ajan kanssa ohi. Ekaksi joskus vajaa 3kk:n ikäisenä työnsi itse tutin pois kielellään, ja huuto perään. Sitten kun oppi tarttumaan esineisiin, niin itse näppäsi sen pois ja samaten huutoa heti perään. Meillä oli pinnis sivuvaununa, siitä oli sellainen etu ettei tarvinnut kuin kättä ojentaa jos tutti tippui yöllä.
- on nyt
8kk pian ja vieläkin tutin perään itkee öisin pari kertaa kun hokaa että se on pois. osaa kyllä laittaa sen ite suuhun mutta aina ei unen pöppörössä löydä sitä..
- mitäs jos koklaat
jeesusteippii?? kyl kestää. ehket ymmärrä sellast pikkuseikkaa et lapsi kyllä vejättää sinua vaan eestaas tutin varjolla.heitä se hemmetin bakteerilutku ikkunasta pihalle.ei tipu enää yöllä eikä päivällä. jo nyt on naurettavaa taas. seuraavaks juokset ruuankans tarjoilemas eri vaihtoehtoja ..aaaarrrgghh..
- JeanGrey
Vanha teksti, mutta pakko kommentoida.....Siis joo kyllähän muutaman kk ikäinen vauva on niin fiksu, että osaa "vedättää" ja manipuloida vanhempiaan....Hei haloo!!! Just tolla ajattelulla täällä kasvatetaan lapset tunnevammaisiksi! Kaikki hoiva kielletään, ettei lapsi pääse ilkeyttään orjuttamaan vanhempiaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146