Moi!
Me ollaan suunniteltu lähtevämme Kreetan Agia marinaan toukokuun loppupuolella. Osaako joku auttaa(tiedän kyllä keskiarvot, mutta PAISTAAKO aurinko)
- millainen ilma on toukokuun lopussa/kesäkuun alussa?
- onko kokemuksia hotelli Theosta?/ suositeltavia hotelleja?
- millaisia aktiviteetteja kreetalla on?
YSTÄVÄLLISET KIITOKSET KAIKILLE!
KREETA TOUKOKUUSSA
11
8887
Vastaukset
- MHH2
Hei
kyllä varmastri paistaa. Viime kevään olimem Rodokselle 26.5.-7.5. ja 11 päivän aikana oli yksi sade päivä, muutoin aurinko paistoi. Helteeksi ei voinut sanoa, mutta jo kuukautta myöhemmin lämpöasteet ovat nousset sen verran, etä on varmasti lämmin. Itse matkaamme 24.4. Agiokseen. - Toisinaan täällä
pitäisi keskimäärin olla.
http://www.wunderground.com/global/stations/16754.html
Tuolta jossain vasemmalta löydät vuoden keskilämmöt
Agia Marinahan on Hanian länsipuolella olevaa yhtäjaksoista hotellikylien ketjua, mutta jonka yläpuolelta rinteestä löytyy alkuperäistä asutusta.
Kreeta on muuten iso ja monipuolinen alue, josta löytyy jokaiselle jotakin Hania ja Rethymnon isoina kaupunkina. - ...
Toissa vuonna olin samana ajankohtana tuolla ja juuri Theossa. Koko ajan riitti aurinkoa ja lämmintä oli päivisin kolmisenkymmentä. Theo oli hyvä perushotelli, ei mitään valittamista.
Suosittelen ehdottomasti vuokraamaan auton ja tekemään sillä reissuja ympäristöön. Agia Marina ei itsessään tarjoa viihdykettä kovinkaan pitkäksi aikaa, ja se on muutenkin pelkkää hotellia ja turistimeininkiä. Haniaan mennessä tosin kannattaa hypätä bussiin pääkadulta, sinne en autolla itse uskaltautunut... - silloin
on parhaimmillaan tuolloin,appelsiinilehdot antaa satoaan
- SUUNTAA
meidänkin perhe toukokuun eka viikolla.Mitään helteitä emme kaipaa,mutta lämpimiä ilmoja kuitenkin.Jonkun verran jos saisi väriä pintaan
niin ihan kiva.Lasten kanssa olemme menossa ekaa kertaa kreikkaan.Espanjan puolella olemme muutaman kerran käyneet.Kaikki matkat ovat onnistuneet hyvin,ilmatkin suosineet.Jospa myös tällä kertaa. - mooooi
SUUNTAA kirjoitti:
meidänkin perhe toukokuun eka viikolla.Mitään helteitä emme kaipaa,mutta lämpimiä ilmoja kuitenkin.Jonkun verran jos saisi väriä pintaan
niin ihan kiva.Lasten kanssa olemme menossa ekaa kertaa kreikkaan.Espanjan puolella olemme muutaman kerran käyneet.Kaikki matkat ovat onnistuneet hyvin,ilmatkin suosineet.Jospa myös tällä kertaa.hei ! olemme lähössä kreetalle 3.5.09 toukokuussa, onko silloin jo sen verran lämmintä että sää ruketusta pintaan ja voi uida jo ? (=
- miepämie
SUUNTAA kirjoitti:
niin ihan kiva.Lasten kanssa olemme menossa ekaa kertaa kreikkaan.Espanjan puolella olemme muutaman kerran käyneet.Kaikki matkat ovat onnistuneet hyvin,ilmatkin suosineet.Jospa myös tällä kertaa.meijänkin perhe on lähössä toukokuun eka viikolla kreetalle agia marinan ja plataniaksen väliin.
- kukkuu
miepämie kirjoitti:
meijänkin perhe on lähössä toukokuun eka viikolla kreetalle agia marinan ja plataniaksen väliin.
Etpä taijja mahtua AgiaMarinan ja Plataniaksen väliin kun nämä kaxi kylää on kiinni toisissaan.heh
- Rouva H
Platanias ei ole Agia Marinassa vaan se on toinen kylä. Katsele matkatoimistojen sivuilta mitä siellä voi tehdä. Haniassa on lapsille vesipuistoa miksei aikuisellekkkin. Voi vuokrata pyöriä, skoottereita, auton. Tai kävellä niin paljon kuin jaksaa. Jokainen tekee mitä haluaa.Mä itse pidän kiertelystä ympäri saarta auton kanssa. Seuraavalla lomalla vuokrataan taas auto ja ihaillaan keväistä Kreetaa.Googleta Kreetaa niin sieltä löytyy pilvin pimein tietoa. Itse ostin kirjanKreeta vieraanvaraisten jumalten saari. Kirjoittanut Merja-Tuominen-Gialitaki. Hyvä kirja Kreetan tietoutta täynnä.
- Metter
Olen lomaillut Kreetalla toukokuussa noin puolentusinaa kertaa, joten jonkinmoista kokemusta on säästä...
Se on vaihteleva. Edellisvuonna lähdimme n. 15.5. tietämissä ja yhtenä päivänä vettä tuli kuin aisaa, kahtena päivänä oli tosi pilvistä ja tihkuttikin. Ankara tuuli kiusasi koko loman ajan Agia Marinassa. Teimme reissun myös Paleohoraan, ja sielläkin tuuli. Paras sää oli keskisessä etelä-Kreetassa eli Hora Sfakionin tuntumassa.
Vuotta aiemmin ihan sama juttu, paitsi ettei ihan niin paljoa satanut, ja olimme Retyssä.
Aikaisempina vuosina on ollut ihan ok sää, paitsi että välillä on tuullut to-del-la lujaa. Itseäni se ei niin häiritse, mutta moni perhe ei viihtynyt rannalla tuulisuuden takia. Pahiten taitaa tuulla juuri Hanian rannikolla ylipäätään, koska siinä on Atlantin vaikutusta eniten.
Merivesi on kylmää siihen aikaan, mutta kyllä siellä aina joku ui. On makuasia, tohtiiko mennä uimaan vai ei. - olet ollut :)
Metter kirjoitti:
Olen lomaillut Kreetalla toukokuussa noin puolentusinaa kertaa, joten jonkinmoista kokemusta on säästä...
Se on vaihteleva. Edellisvuonna lähdimme n. 15.5. tietämissä ja yhtenä päivänä vettä tuli kuin aisaa, kahtena päivänä oli tosi pilvistä ja tihkuttikin. Ankara tuuli kiusasi koko loman ajan Agia Marinassa. Teimme reissun myös Paleohoraan, ja sielläkin tuuli. Paras sää oli keskisessä etelä-Kreetassa eli Hora Sfakionin tuntumassa.
Vuotta aiemmin ihan sama juttu, paitsi ettei ihan niin paljoa satanut, ja olimme Retyssä.
Aikaisempina vuosina on ollut ihan ok sää, paitsi että välillä on tuullut to-del-la lujaa. Itseäni se ei niin häiritse, mutta moni perhe ei viihtynyt rannalla tuulisuuden takia. Pahiten taitaa tuulla juuri Hanian rannikolla ylipäätään, koska siinä on Atlantin vaikutusta eniten.
Merivesi on kylmää siihen aikaan, mutta kyllä siellä aina joku ui. On makuasia, tohtiiko mennä uimaan vai ei."Pahiten taitaa tuulla juuri Hanian rannikolla ylipäätään, koska siinä on Atlantin vaikutusta eniten." Hmmm ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448