Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Marion 7400 video Ruotsista.

Heikki

Tuohon aiempaan keskusteluun liittyen löysin hyvän videon tuosta Ruotsin Gällivaren Aitikin kaivokselta löytyvästä 7400 Marionista. Koneen numero on 8596. Tuon avulla voisi ehkä selvittää onko se yksi Suomen koneista? On se vaan komea kone!

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000000577&posting=22000000010668450

Tässä siis tuo video:

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=36031&a=1300150&lid=puff_1300159&lpos=extra_0

10

2724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.A.Nortamaa

      Kovin oli täällä saneeraus Suomessa suuri halu pistää lihoiksi ne jäljellä olleet kaksi konetta.
      Vieläkin v/#¤##aa, kun kuvia katselee !

    • Marion fani

      No on kyllä hieno video. Olis Suomessaki jotain älytty joskus ja jätetty Marion 7400 nähtävyydeksi. Pelkän kauhan jättivät, onkohan se kauha se isompi vai pienempiä?

    • Hande3

      Hieno löytö tuo video. Olimme tässä jo yhden entisen Marion-kuskin kanssa suunnittelemassa käydä Aitikissa katsomassa konetta ja sen sarjanumeroa. Tässähän se löytyi. Tuo ei ainakaan ole Oulujoen eikä Kemijoen kone joiden sarjanumerot olen saanut selville. Kemijoen kone on sarjanumeron perusteella varmuudella Pohjois-Carolinassa ja ainakin viime kesänä vielä toiminnassa. Siitä on minulla muutama kuvakin. Iijoella toimineen ja tiettävästi romutetun koneen numeroa en tiedä, joten sen todellinen kohtalo on minulle hieman mysteeri. Väittävät että se on sulatettu Tornion terästehtaalla mutta kuka sen sitten tietää... ettei vain olisi mennyt rajan yli saman tien...
      Kuvasta päätellen Aitikin kone näyttäisi olevan eri kone kuin Suomessa olleet tai sitä on muuteltu. Mm pukissa ja puomissa on eroja ja katon ympärillä on kaide.

      • J.A.Nortamaa

        Utajärvellä Sotkassa oli 80- luvulla varastoituna Oulujokea ruopannut Marion, mutta sekin laitettiin murusiksi ja sulattoon.


      • sophierose

      • valitettava tapaus

        Tunnen sen Marionin historian näistä kolmesta parhaiten olen työkennellyt ko koneen mukana pienemmällä koneella melkein joka työmaalla missä mari kaivoi. Se purettii poltettiin palasiksi valitettavasti II-ssä, minulla on kuvia kun hajottivat Kalevan ottamia. Myös tuttu, sen koneen kuski oli paikalla, surullisena katsoi ei voinut mitään.


    • Marion7400
    • Borgepeäskä

      Tietoa? Kemijoki OY:n Marion "huilasi"ainakin v.1974 Vanttauskoskella ja oiskohan ollut sitten v.1975 ? se puretttiin ja toimitettin Ruotsiin. Koneen purkivat Oulun Maanrakennuspoikien miehet, tietäiskö joku heistä mihin meni.

    • Raimo.A

      Meni Ruotsiin Backe nimiselle paikkakunnalle, olin siirtämässä konetta .
      Meitä oli n. 20 miestä ja hommaan meni n. 5 kuukautta.
      Kuulemani mukaan kone olisi tuotu myöhemmin takaisin osina Ossauskoskelle.

    • ent.kuski

      Tämä Aitikin kone on heidän oma. Kemijoki oy:n kone oli lainassa ruotsalaisilla, mutta palautettiin takaisin. Oulujoki oy:n ja Vesi-PekkaOy:n/Pohjolan Voima oy:n koneet on romutettu. Kemijoen kone myytiin takaisin jenkkeihin Pohjois-Caroliinaan, Vilmingtonin kaupungin pohjoispuolelle kalkkikaivokselle. Pari vuotta sitten se oli vielä toiminnassa. Google Earthissa se löytyy Vilmingtonista pohjoiskoilliseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe