Marion 7400 video Ruotsista.

Heikki

10

2871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.A.Nortamaa

Kovin oli täällä saneeraus Suomessa suuri halu pistää lihoiksi ne jäljellä olleet kaksi konetta.
      Vieläkin v/#¤##aa, kun kuvia katselee !

• Marion fani

No on kyllä hieno video. Olis Suomessaki jotain älytty joskus ja jätetty Marion 7400 nähtävyydeksi. Pelkän kauhan jättivät, onkohan se kauha se isompi vai pienempiä?

• Hande3

Hieno löytö tuo video. Olimme tässä jo yhden entisen Marion-kuskin kanssa suunnittelemassa käydä Aitikissa katsomassa konetta ja sen sarjanumeroa. Tässähän se löytyi. Tuo ei ainakaan ole Oulujoen eikä Kemijoen kone joiden sarjanumerot olen saanut selville. Kemijoen kone on sarjanumeron perusteella varmuudella Pohjois-Carolinassa ja ainakin viime kesänä vielä toiminnassa. Siitä on minulla muutama kuvakin. Iijoella toimineen ja tiettävästi romutetun koneen numeroa en tiedä, joten sen todellinen kohtalo on minulle hieman mysteeri. Väittävät että se on sulatettu Tornion terästehtaalla mutta kuka sen sitten tietää... ettei vain olisi mennyt rajan yli saman tien...
      Kuvasta päätellen Aitikin kone näyttäisi olevan eri kone kuin Suomessa olleet tai sitä on muuteltu. Mm pukissa ja puomissa on eroja ja katon ympärillä on kaide.

• J.A.Nortamaa

Utajärvellä Sotkassa oli 80- luvulla varastoituna Oulujokea ruopannut Marion, mutta sekin laitettiin murusiksi ja sulattoon.

• sophierose

• valitettava tapaus

Tunnen sen Marionin historian näistä kolmesta parhaiten olen työkennellyt ko koneen mukana pienemmällä koneella melkein joka työmaalla missä mari kaivoi. Se purettii poltettiin palasiksi valitettavasti II-ssä, minulla on kuvia kun hajottivat Kalevan ottamia. Myös tuttu, sen koneen kuski oli paikalla, surullisena katsoi ei voinut mitään.

• Marion7400
    • Borgepeäskä

Tietoa? Kemijoki OY:n Marion "huilasi"ainakin v.1974 Vanttauskoskella ja oiskohan ollut sitten v.1975 ? se puretttiin ja toimitettin Ruotsiin. Koneen purkivat Oulun Maanrakennuspoikien miehet, tietäiskö joku heistä mihin meni.

• Raimo.A

Meni Ruotsiin Backe nimiselle paikkakunnalle, olin siirtämässä konetta .
      Meitä oli n. 20 miestä ja hommaan meni n. 5 kuukautta.
      Kuulemani mukaan kone olisi tuotu myöhemmin takaisin osina Ossauskoskelle.

• ent.kuski

Tämä Aitikin kone on heidän oma. Kemijoki oy:n kone oli lainassa ruotsalaisilla, mutta palautettiin takaisin. Oulujoki oy:n ja Vesi-PekkaOy:n/Pohjolan Voima oy:n koneet on romutettu. Kemijoen kone myytiin takaisin jenkkeihin Pohjois-Caroliinaan, Vilmingtonin kaupungin pohjoispuolelle kalkkikaivokselle. Pari vuotta sitten se oli vielä toiminnassa. Google Earthissa se löytyy Vilmingtonista pohjoiskoilliseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      574
      2975
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2562
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1631
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1552
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1436
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1414
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      314
      1312
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1308
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1193
    Aihe