Olisi mielenkiintoista saada tietää, onko kukkaan saanut sinne edes valituslupaa. Ja jos on valitusluvan saanut, onko saanut suullisen käsittelyn? Ja jokatapauksessa juttunsa hävinnyt, sen arvaan.
Kokemuksia KHO:n toiminnasta
13
667
Vastaukset
- Keke-68
ei otettu, edes tutkittavaksi. Ei kuulemma aihetta muuttaa hovioikeuden päätöstä.
- ....................
........
- Keke-68
.................... kirjoitti:
........
ja ei ollut. Tarkennusta samalla. Eli alkuun oli, kun oli käräjäoikeudessa ja oletin kyllä että hovioikeudenkin aikaan asianajajani hoiti, nämä alku kuvioita, sun muut "tekaistut" jutut kun olivat sossujen sekä
psykolokien puolelta (näistä kertonut, joskus aiemmin).
Sitten kun olisi pitännyt valittaa korkeimpaan, niin asianajaja muisti kyllä laskulla, mutta oli jättänyt tehdä valituksen määrä ajassa korkeimpaan. Hovin "tuomio" pysyivät ennallaan siis tämän takia. Asianajajani sai "kenkää".
Tämän jälkeen hoidin itse valituksen korkeimpaan uudelleen,vedoten siihen että yllä mainitsemani asiat sekä se että tilanteet muuttuvät vuosien mittaan "elävät", eikä mikään ole niin kuin alkujaan, että tämä tulisi ottaa huomioon. Olin kertonut myös sen hetkisen "huolestuneen" tilanteen, minkä olin kuulut lapsilta "hoito paikastaan" ja että tähän ei reagoitu toivomallani tavalla sossun puolelta.
Tästä tuli sama vastaus, valituksen määrä-ajan suhteen.Asiaa ei edes tutkittu. Ei mitään inhimillisyyttä asiaan.
Nyt ole yrittämässä uudelleen, vakuutusyhtiön kautta. Jotta jokin tasapaino säilyisi "rahallisesti" asian suhteen. Kun kuitenkin on olemassa jo olemassa olevat sopimukset, jotka tulisi muuttaa, koska huostaanoton tarvetta ei ole vuosiin ollut. Kaikki kun on perustunut sossujen ja psykolokien osalta valheeseen, vuosien mittaan. - Dell A Riini
Keke-68 kirjoitti:
ja ei ollut. Tarkennusta samalla. Eli alkuun oli, kun oli käräjäoikeudessa ja oletin kyllä että hovioikeudenkin aikaan asianajajani hoiti, nämä alku kuvioita, sun muut "tekaistut" jutut kun olivat sossujen sekä
psykolokien puolelta (näistä kertonut, joskus aiemmin).
Sitten kun olisi pitännyt valittaa korkeimpaan, niin asianajaja muisti kyllä laskulla, mutta oli jättänyt tehdä valituksen määrä ajassa korkeimpaan. Hovin "tuomio" pysyivät ennallaan siis tämän takia. Asianajajani sai "kenkää".
Tämän jälkeen hoidin itse valituksen korkeimpaan uudelleen,vedoten siihen että yllä mainitsemani asiat sekä se että tilanteet muuttuvät vuosien mittaan "elävät", eikä mikään ole niin kuin alkujaan, että tämä tulisi ottaa huomioon. Olin kertonut myös sen hetkisen "huolestuneen" tilanteen, minkä olin kuulut lapsilta "hoito paikastaan" ja että tähän ei reagoitu toivomallani tavalla sossun puolelta.
Tästä tuli sama vastaus, valituksen määrä-ajan suhteen.Asiaa ei edes tutkittu. Ei mitään inhimillisyyttä asiaan.
Nyt ole yrittämässä uudelleen, vakuutusyhtiön kautta. Jotta jokin tasapaino säilyisi "rahallisesti" asian suhteen. Kun kuitenkin on olemassa jo olemassa olevat sopimukset, jotka tulisi muuttaa, koska huostaanoton tarvetta ei ole vuosiin ollut. Kaikki kun on perustunut sossujen ja psykolokien osalta valheeseen, vuosien mittaan.Alkuperäinen kysyjä kysyi valittamisesta KHO:een, eli korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Sinä vastaat valituksestasi KKO:een eli korkeimpaan oikeuteen.
Tehdäänpäs tämä instanssijärjestys nyt selväksi.
Viranomainen -> hallinto-oikeus -> korkein hallinto-oikeus
Käräjäoikeus -> hovioikeus -> korkein oikeus. - Keke-68
Dell A Riini kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä kysyi valittamisesta KHO:een, eli korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Sinä vastaat valituksestasi KKO:een eli korkeimpaan oikeuteen.
Tehdäänpäs tämä instanssijärjestys nyt selväksi.
Viranomainen -> hallinto-oikeus -> korkein hallinto-oikeus
Käräjäoikeus -> hovioikeus -> korkein oikeus.tarkoitan siis, KHO:ta. Sekoitan, kun on tässä elämän aikana "joutunut" tekemään valituksia päätöksistä, vähän joka suuntaan.
Ja valitukset kyseisetä asiasta on tehty:
Käräjäoikeus> Hallinto-oikeus> Korkein Hallinto-oikeus......ja vielä Eduskunnan oikeusasiamies. - käräjäoikeudesta
Keke-68 kirjoitti:
tarkoitan siis, KHO:ta. Sekoitan, kun on tässä elämän aikana "joutunut" tekemään valituksia päätöksistä, vähän joka suuntaan.
Käräjäoikeus> Hallinto-oikeus> Korkein Hallinto-oikeus......ja vielä Eduskunnan oikeusasiamies.voi saada päätöksen, ettei asia kuulu heidän toimivaltaansa. Tämän jälkeen kyllä uskoisin, että ensin mennään hallito-oikeuteen (HO) ja sitten korkeimpaan hallinto-oikeuteen (KHO).
KHO tapauksissa voi olla tyytyväinen, jos ottavat edes käsittelyyn, eli antavat valitusoikeuden. Tämä minua kiinnostaisi, kun oma juttu on siellä jonossa odottamassa, saako valitusluvan.
Millä perusteella ne niitä lupia jakelevat; jokin ennakkopäätösjuttu -käytäntö siellä on takana. - tähän
Keke-68 kirjoitti:
tarkoitan siis, KHO:ta. Sekoitan, kun on tässä elämän aikana "joutunut" tekemään valituksia päätöksistä, vähän joka suuntaan.
Käräjäoikeus> Hallinto-oikeus> Korkein Hallinto-oikeus......ja vielä Eduskunnan oikeusasiamies.huostaanottoon liittyy?
- ja vielä suullisen
käsittelyn siellä. Ja kaikki sen jälkeen mennyt hyvin, lapsetkin jo kotona.
- Lapsen etu - tapetaan äiti
suulliseen käsittelyyn asti.
Olitko sinä se tapaus, jossa ne avohuollon tukitoimet katsottiin riittämättömiksi; yhdestä tällaisesta tapaukseta ole lukenut? - josta kysyit
Lapsen etu - tapetaan äiti kirjoitti:
suulliseen käsittelyyn asti.
Olitko sinä se tapaus, jossa ne avohuollon tukitoimet katsottiin riittämättömiksi; yhdestä tällaisesta tapaukseta ole lukenut?Mutta kyllä meillä avohuollon tukitoimet katsottiin riittämättömäksi, ainut vain että niitä ei ollut lainkaan ennen huostaanottoa.
Että, sinänsä toki varmaan olivatkin riittämättömät.
Mutta hommaa se asianajaja nyt ajoissa, meillä käsittelyt ym. tulivat pikavauhtia, eli siis nopeampaa kun yleensä ilmoitetaan odottelujen kestävän.
Ja muista aina, älä anna periksi!
Ja se, että lapsen etu on kaikkein tärkein, tuntuu välillä tosi v..mäiseltä, juosta paikasta toiseen asioita hoitamassa.
Mutta jos siten saat lapsesi takaisin tee se. - jostain
josta kysyit kirjoitti:
Mutta kyllä meillä avohuollon tukitoimet katsottiin riittämättömäksi, ainut vain että niitä ei ollut lainkaan ennen huostaanottoa.
Että, sinänsä toki varmaan olivatkin riittämättömät.
Mutta hommaa se asianajaja nyt ajoissa, meillä käsittelyt ym. tulivat pikavauhtia, eli siis nopeampaa kun yleensä ilmoitetaan odottelujen kestävän.
Ja muista aina, älä anna periksi!
Ja se, että lapsen etu on kaikkein tärkein, tuntuu välillä tosi v..mäiseltä, juosta paikasta toiseen asioita hoitamassa.
Mutta jos siten saat lapsesi takaisin tee se.kho päätti, että avohuollon tukitoimet eivät olleet riittäneet, kun niitä ei ollut.
Meillä on vähän toisenmoinen juttu, mutta näköjään siellä kho:ssakin voi voittaa. Olen tehnyt mittavan pohjatyön: alkuvelitus 20 sivua, sossuille vastaselitys 10 sivua.
Yksi lakimies lupasi jatkaa, jos asia otetaan käsittelyyn, eli että saamme lapsemme kanssa valitusluvan. - itsekkin tein
jostain kirjoitti:
kho päätti, että avohuollon tukitoimet eivät olleet riittäneet, kun niitä ei ollut.
Meillä on vähän toisenmoinen juttu, mutta näköjään siellä kho:ssakin voi voittaa. Olen tehnyt mittavan pohjatyön: alkuvelitus 20 sivua, sossuille vastaselitys 10 sivua.
Yksi lakimies lupasi jatkaa, jos asia otetaan käsittelyyn, eli että saamme lapsemme kanssa valitusluvan.Selvityksiä, valituksia ym. ym. Itselläni on noin 4 mapillista papereita kun jätin kaikesta kopiot itselleni, että työtä kyllä riittää, mutta se ei haittaa, kun vaan päättää jaksaa taistella.
Ja vielä muista, että kesken prossessin voit aina lähettää, lisää vetoomuksia, selvityksiä ym.
Kaiken ei tarvitse mennä aina niin virallisia teitä pitkin, voit laittaa itse menemään papereita, eteenpäin.
Ja toinen, älä jätä sosiaalityöntekijöitä rauhaan.
Näin jälkeenpäin tiedän olleeni varmaan kauhea häirikkö, mutta soittelin sossulle ja lähettelin postia monta kertaa viikossa.
Eivätkä he ole minua jälkikäteen siitä moittineet, vaikka joskus kävin jopa vähän henkilökohtaisella tasolla uhkailuissani ja haukkumisissani.
- Anonyymi
Sain valitusluvan ja sain vielä valitukseni läpi. Kaksi vuotta piti tahkota vammaispalvelulle kuuluvaa asiaa. Yksin luin lakia keittiön pöydän ääressä. En luota Pohteen vammaispalveluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279