Grand Baie

mm^

Suunnittelemme matkaa Mauritiukselle, kaksi aikuista ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Toiveena olisi hyvätasoinen hotelli mielellään lähellä ravintoloita tms.
Osaisiko joku suositella hyvää hotellia? Jos olen oikein ymmärtänyt, Grand Baie on ainoa alue, jolla myös toimintaa hotellien ulkopuolella?

6

2164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karitaas

      Tuskin te missään yökerhossa hillutte, jos teillä on 2 alle kouluikäistä mukana :)Ravintoloita on, mutta teidän kannattaisi kuitenkin ehkä ottaa all-in/puolihoito hotellista. Ei Mauritius ole mielestäni mikään "lasten kohde" vaan lapsille paremmin suunnattuja paikkoja löytynee. Itse en noin pienten lasten kanssa noin kauas edes viitsisi lähteä.. 2-3 nousua ja laskua 20h koneessa ja kentillä. Mutta, teidän päätöshän se tietenkin on.

      • lapsille!

        Mun mielestä Mauritius on ihan yksi parhaista kohteista lapsiperheelle, ainoa miinus nuo lennot. Olimme viime talvena kahden lapsen kanssa ja kaikki meni todella hyvin. Hotellit ovat usein syrjässä, mutta omasta mielestäni Mauritiuksella se "juttu" on juuri ne hotellit. Hotellien ulkopuolella ei mitään kovin ihmeellistä mielestäni ollut, se "paratiisi" löytyy niiltä hotellialueilta. Grand Baiessa on lapsiperheelle sopivia hotelleja, esim. Beachcomber-ketjun hotellit ovat ainakin hyvä valinta. Mutta, itse kyllä valitsisin sellaisen hotellin joka miellyttää eniten noin kokonaisuudessaan, en keskeisen sijainnin vuoksi. Ja ehdottomasti ottaisin vähintäänkin puolihoidon... Hotelleilla on edullisia takseja, joilla voi sitten matkustella ympäri saarta ja katsella nähtävyyksiä.


      • mm^

        Ei hilluta yökerhoissa, tietenkään. Emme tarvitse mitään lapsille suunnattua kohdetta, lähinnä etsimme mauritiukselta sellaista paikkaa ja hotellia jonka ympärillä olisi muutakin "elämää". Lapsemme ovat tottuneita matkustajia, ja tosiaan meidän valinta mihin menemme. Kaikilla ei ole mahdollisuutta/halua jättää lapsia kotiin matkan ajaksi.


      • oletko vähän

        negatiivinen, elämää harmaana näkevä tyyppi!!!


    • asukas2

      Itse olen lapseton mutta asuin viime tammikuussa le mauricia hotellissa ja sitä voisin teille suositella. Lapsille oli niin sanottu daycare toiminta. Hotellin väki teki kaikkee kivaa lapsukaisen kanssa, maalattiin jalkoja, kiviä, syötiin välillä ja sitten taas oli jotain ohjelmaa. Ohjelmaa oli muistaakseni joka päivä klo 9-16 (voi olla että muistan ne kellonajat vääri mutta sinnepäion ne oli). Ittellä toki ei lapsia ole mutta näin ne ohjelmatiedot hotellin ilmoitustaululla. Koko perheelle myös järkättiin ohjelmaa iltaisin 2-3 kertaa viikossa. Aina oli joku disneyn tarina mitä joku paikallinen teatteri kerho esitti. Ne toki oli aika myöhään eli klo 22 joten paljon lapsia silloin ei näkynnyt sielä sitä kattomassa mutta kuitenkin. Hotellilla on myös lapsille suunnattuja vesileikkejä mm banaanivene ja vesisukset. Toki snorklaamaankin lapsien kanssa voi lähteä.

      Suosittelen myös että hotelliin varaa joku puol taikka täyshoito. Koska keskellä päivää kun tulee nälkä niin voi olla hankalaa löytää joku baari missä saa heti ruokaa. Niitä toki löytyy mutta uskon kuitenkin että halvemmaksi tulee jos esim jotain sapuskaa hotelilla saa syödä.

    • marraskuussa08

      Oltiin häämatkalla Hibiscus hotellissa n kilsan päässä Grand Baien keskustasta. Hotelli on tarkoitettu aikuisille. Ympäristössä on toki myös lapsiperheille tarkoitettuja hotelleja. Jos asuu vähänkin keskustan ulkopuolella täytyy kulkea taksilla tai bussilla. Tiet ovat kapeita, ei jalkakäytäviä ja paikalliset ajavat kuin hullut (katsoin taksin mittaria ja se näytti 80 km/h 40-alueella). Grand Baien yleinen ranta ei ole kovin häävi, melko pieni. Olimme hotellimme rannalla sekä pienemmillä saarilla (ile aux cerf, ilot gabriel ja ile des deux cocos). Grand Baiesta pääsee hyvin katamaraaniretkille, mutta lapsille tarkoitettuja paikkoja enemmän muualla esim . Casela Park on länsi-puolella saarta. Grand Baiessa on toki myös kauppoja, mutta paremmat ostosmahdollisuudet on pääkaupungissa Port Louissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe