Linuxiin pikaviestiohjelma

Ehkä siirtyminen Linuxiin

Moro.

Olisin siirtymässä Linuxiin. Ainoa este tässä on niinkin vähäinen, että ei voi chattailla Mesen kaltaisissa pikaviestiohjelmissa siten, että lähettää webbikamera-kuvaa.

Oli se joku Mercury messenger, mutta älyttömän raskas.

Joten olisiko teillä Linuxin käyttäjillä ratkaisua ongelmaan?

Kiitoksia jo valmiiksi.

12

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaa paremmin tuntematta

mulla on tuo aMSN... liekö video mahdollinen...?

:)

• mese....

Meidän nuoriso käyttää amsn ilm. mese kloonia ja eivät ole valittaneet.

• Linuxkysyjä

Juuu no hyvä. Oon tällä windosilla sitä makustellu ja tässä se ei jostain syystä toimi. Johtuukohan se tästä, että mulla Creativen kamera ja Windows.

Mutta jos siitä kerta näyttöä on, että se pelaa myös sellaisen kans, jolla Windows-mese. Ja videoa voi lähettää molempiin suuntiin, niin hyvä homma.

Kait sitä Linuxia vois sitte ajankuluksi testata.

Kiitos

• Linuxkysyjä kirjoitti:

Juuu no hyvä. Oon tällä windosilla sitä makustellu ja tässä se ei jostain syystä toimi. Johtuukohan se tästä, että mulla Creativen kamera ja Windows.

Mutta jos siitä kerta näyttöä on, että se pelaa myös sellaisen kans, jolla Windows-mese. Ja videoa voi lähettää molempiin suuntiin, niin hyvä homma.

Kait sitä Linuxia vois sitte ajankuluksi testata.

Kiitos

en ole löytänyt toimivia ajureita Ubuntuun. Skypessä käyttäisin tuota kameraa.

• näitä

>...että ei voi chattailla...

Onko joku päässyt aivopesemään? ;)

Näitähän kyllä löytyy, esim:

http://ekiga.org/

• Linuxkysyjä

Itse tässä olen vissiin aivopeseytyny. Tuli vaan mieleen testata.. :)

Mutta hyvä, jos löytyy, ku ei tahdo toimia tuon Windows-mesen kans ohjelmaa, jossa toimii se webcam.

• Linuxkysyjä kirjoitti:

Itse tässä olen vissiin aivopeseytyny. Tuli vaan mieleen testata.. :)

Mutta hyvä, jos löytyy, ku ei tahdo toimia tuon Windows-mesen kans ohjelmaa, jossa toimii se webcam.

Jos ohjelmassa on webcameran käyttömahdollisuus ja se ei toimi niin sitten se ei johdu ohjelmasta vaan kamerasta. Kameran pitäisi olla standardi UVC kamera, jollain surkealla Windows XP kameralla joka toimii reverse-engineering ajureilla ei välttämättä toimi.

• ja mikä se sellanen...
        M-Kar kirjoitti:

Jos ohjelmassa on webcameran käyttömahdollisuus ja se ei toimi niin sitten se ei johdu ohjelmasta vaan kamerasta. Kameran pitäisi olla standardi UVC kamera, jollain surkealla Windows XP kameralla joka toimii reverse-engineering ajureilla ei välttämättä toimi.

Ja mikä se sellanen reversejuttu on ja sitte se UVC? Tai no mistä sen näkee, että mikä nuista tuo minun kamera on..?

Olen kato keksiny nämä tietokonehommat... kunhan vain teitä tenttailen tässä..

-Sakke-

• ja mikä se sellanen... kirjoitti:

Ja mikä se sellanen reversejuttu on ja sitte se UVC? Tai no mistä sen näkee, että mikä nuista tuo minun kamera on..?

Olen kato keksiny nämä tietokonehommat... kunhan vain teitä tenttailen tässä..

-Sakke-

"Ja mikä se sellanen reversejuttu on ja sitte se UVC? Tai no mistä sen näkee, että mikä nuista tuo minun kamera on..?"

UVC on standardiratkaisu noiden mese webcameroiden käyttöön.

http://en.wikipedia.org/wiki/USB_video_device_class

Jos kamera ei ole standardi UVC kamera niin se on todennäköisesti joku 10€ roskakamera mikä on tehty Windows XP:lle. Näille ei ole kunnon ajureita muissa käyttöjärjestelmissä mutta osa kameroista toimii Linuxeissa kun ajurit on joku toteuttanut reverse-engineeringillä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Takaisinmallinnus

Sanomattakin on selvää, että toimivuus ei ole niin hyvä kuin standardiratkaisuilla.

Jotkut ihmiset sitten ostaa jotain 10€ roskakameroita ja jotain 50€ tulostin skannericomboja mitkä on tehty Windows XP:lle ja sitten syyttävät Vistaa ja Linuxia ties mistä ongelmista aiheetta kun heidän ostamat romut ei toimi. Eihän niiden nyt pidäkkään toimia kun kertakäyttökamat on tarkotus myydä uudestaan..

• Minä käytän aMSN:ää. Se ottaa mesessä hyvin vastaan kuvaa ja lähetystoimintokin näkyy. En kyllä ole lähetystä kokeillut kun heitin oman webkamerani menemään.

• vaan asentanut

sen apinasuodattimen niin ei olis tarvinnut heittää sitä webkameraa roskiin

• tarvita jos on
        vaan asentanut kirjoitti:

sen apinasuodattimen niin ei olis tarvinnut heittää sitä webkameraa roskiin

tarpeeksi yksivakaisena tunnettu tyyppi: laittaa vaan ison valokuvan seinälle, ja valaisee sen sopivasti, sekä sitten suuntaa kameran kuvaan. Eivät ne hölmöimmät edes huomaa, että kyseessä on pelkkä kuva. Mutta tässä tarvitaan todellista fantom -luonnetta, ja Fantom -kasvoja. Fantom voi näet olla raaempi kuin kukaan.

Jos sitten on hakemassa seuraa, voi oman kuvan tilalle laittaa jonkun mies - tai naismannekiinin kuvan, sillä eihän oikeille treffeille ole koskaan pakko mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      96
      1260
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      37
      1245
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      286
      1105
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      107
      1015
    5. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      972
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      18
      946
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      13
      918
    8. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      51
      900
    9. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      16
      801
    10. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      162
      798
    Aihe