Eka kerta

SKH

Hei! Mulla olis suunnitteilla lähtiä helmikuun puolessa välissä Marokkoon, Casablancaan. En ole ikinä ennen lentänyt enkä käynytkään pohjois Norjaa pidemällä, joten nyt tarvis vinkkejä enemmän ku koskaan. Halvimmat lennot, voiko vuokrata esim. pariksi viikoksi jonku kämpän, miten kannattaa näin nais ihmisenä käyttäytyä jne.. Nyt kauhiasti infoa keltanokalle! Kiitokset!

8

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rabia

      olen menossa helmikuussa,mutta alkupäivinä,ehkä 4-5 päivä.Lennän Marrakechiin josta jatkan bussilla Agadiriin.Olisiko sinulle mahdoton ajatus lähteä aiemmin? Marrakechista pääsee junalla suoraan Casablancaan.Bussi-juna-asemat ovat vierekkäin Marrakechissa.Monelle aiemmin mukaan haluavalle on tuottanut vaikeuksia se,kun joutuu yöpymään Frankfurtissa yön mennentullen.Ymmärrän,koska se verottaa perillä oloaikaa.MInulle taas ei ole väliä,koska viivyn kuukauden kaksi Marokossa.Kyllähän Casaan pääsee muutenkin lentämällä,muttei suoraan Suomesta.Miten,jos menisit turistilennolla Agadiriin ja sieltä bussilla Casablancaan,lentojakin on näiden kaupunkien välillä.Lentohinnoista ei ole minulla nyt hajua,mutta esim.viimeksi,kun reissasin Agasta Casaan lippu maksoi 154mad.Supratour-yhtiöllä.Vaihto Marrakechissa junaan.
      Reipasta mieltä,koska monenmoisia kulttuurishokkeja on luvassa!!!!
      terveisin Rabia.

      • SKH

        No ei kyllä ole ihan mahdoton ajatus. Suunnitteilla oli kyllä 12 päivän jälkeen lähtiä.. No tuo yks yö Frankfurtissa ei kyllä haittais sillä näillä näkymin itselläkään ei mikään kiire sieltä pois ole. Onko tietoa, että onko helppo saada jotain pientä työtä Casassa jos viipyy esim kk tai kaks? Juurikin kulttuuri ero tässä pelottaakin sen matkustamisen lisäksi.


    • marily1

      Itse olen myös noihin aikoihin lähdössä reissuun, varmaankin siinä ennen ystävänpäivää :) Lennän Casablancaan ja sieltä matka jatkuu Rabatiin. Casaan lennot ovat olleet n. 550e ja olen sen tyytyväisenä maksanut koska ei innosta tuo monen tunnin bussi matka tai yöpyminen frankfurtissa tms. Toki halpalentoja on paljon, esim. Ryanair lentää Fésiin ja sieltä sitten bussilla/junalla eteenpäin mutta se ei ole oikein minulle kolahtanut.
      Tsemppiä reissuun, toivottavasti löydät itsellesi parhaan keinon :)

      P.s. on tullut kokeiltua myös espanjan kautta menemistä, lautalla yli Tangeriin. En suosittele kellekään.

      • SKH

        Ootko millä yhtiöllä lennelly? Joo, siis kaikista parhainhan se olisi ku suoraan pääsis ihan senki takia että ekaa kertaa lentelemään lähdössä ja muutenki kauemmas koti kulumia :) Ossaatko sanua että mones päivä olet suunnilleen lähdössä? Ois kiva saada joku kokenut matka seura lennon ajaksi. Nii ja miltä paikkakunnalta lennät?


      • marily1
        SKH kirjoitti:

        Ootko millä yhtiöllä lennelly? Joo, siis kaikista parhainhan se olisi ku suoraan pääsis ihan senki takia että ekaa kertaa lentelemään lähdössä ja muutenki kauemmas koti kulumia :) Ossaatko sanua että mones päivä olet suunnilleen lähdössä? Ois kiva saada joku kokenut matka seura lennon ajaksi. Nii ja miltä paikkakunnalta lennät?

        no tähän mennessä oon lentänyt british airwaysillä ja brussel airlinesilla, finnairilla, royal air marocilla.. spanairilla :) Vaihdot on ollu Barcelona/Malaga, Lontoo ja Brysseli. Itse oon ollut tyytyväisin tohon Brysseliin, oli vaan yksi vaihto ja vaikka odotusaika olikin aika pitkä niin siellä pärjäs yksin hyvin, Lontoo on vähän sekava.
        Olen lähdössä varmaankin 11-12. päivä helmikuuta, joskus siinä. Ei ole mulle niin tarkkaa kun otan töistä lomaa sen mukaan ku lennot menee :) On tosiaan paljon mukavempaa lentää seurassa kun yksinään, etenkin ne pitkät vaihtoajat on aika tylsiä yksin. Millos itse olit ajatellut lähteä?
        Lennän Helsingistä kun sieltä lähtee kaikki tuonnepäin, ellei lasketa ryanairia joka menee tampereelta frankfurtin kautta.


      • SKH
        marily1 kirjoitti:

        no tähän mennessä oon lentänyt british airwaysillä ja brussel airlinesilla, finnairilla, royal air marocilla.. spanairilla :) Vaihdot on ollu Barcelona/Malaga, Lontoo ja Brysseli. Itse oon ollut tyytyväisin tohon Brysseliin, oli vaan yksi vaihto ja vaikka odotusaika olikin aika pitkä niin siellä pärjäs yksin hyvin, Lontoo on vähän sekava.
        Olen lähdössä varmaankin 11-12. päivä helmikuuta, joskus siinä. Ei ole mulle niin tarkkaa kun otan töistä lomaa sen mukaan ku lennot menee :) On tosiaan paljon mukavempaa lentää seurassa kun yksinään, etenkin ne pitkät vaihtoajat on aika tylsiä yksin. Millos itse olit ajatellut lähteä?
        Lennän Helsingistä kun sieltä lähtee kaikki tuonnepäin, ellei lasketa ryanairia joka menee tampereelta frankfurtin kautta.

        Kuinkas pitkään siinä on se odotus sitten? Itse Helsingistä ajatellu myös lentää vaikka Oulussa asustelen, ihan hintojen takia. en ole päivää vielä lukkoon lyönyt mutta 12 päivän jälkeen olis parhain ajankohta, työt loppuu sillon, mutta mahollisuus kyllä aikaisemminkin lähteä näillä näkymin.


      • marily1
        SKH kirjoitti:

        Kuinkas pitkään siinä on se odotus sitten? Itse Helsingistä ajatellu myös lentää vaikka Oulussa asustelen, ihan hintojen takia. en ole päivää vielä lukkoon lyönyt mutta 12 päivän jälkeen olis parhain ajankohta, työt loppuu sillon, mutta mahollisuus kyllä aikaisemminkin lähteä näillä näkymin.

        no siis riippuu ihan lennoista, mulla on ollu jotain 2-6 tuntia :P vaihtelee.
        Aika samoihin aikihin ollaan näemmä menossa :) Mikäs sut saa yksin Casablancaan muuten lähtemään jos sopii kysyä?


      • SKH
        marily1 kirjoitti:

        no siis riippuu ihan lennoista, mulla on ollu jotain 2-6 tuntia :P vaihtelee.
        Aika samoihin aikihin ollaan näemmä menossa :) Mikäs sut saa yksin Casablancaan muuten lähtemään jos sopii kysyä?

        Enpä tänne kehtaa alkaa höpöttään siitä ni pistä mun omaan mailiin viestiä ni voimme jatkaa siellä? [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe