Mikäs on Margaretalla päivän vaihtokurssi? Onko peräti 1:5? Entäpä vanhat Bolivarit, käyvätkö enää edes pankkiin?
Mitenkäs bussit kaupunkien välillä? Onko niitä? Lautat mantereelle? Onko hintoja tai kokemuksia?
Lähden 8.12 käväisemään pariksi viikoksi siellä.
Muuta infoa nykyhetkestä voi laittaa tietty. Onko rantahierojia ja mitä kustantaa, bissen hinta kiinnostaa aina kaikkia ja mitä tavaraa on kaupan ja missä? Ja mitä olette saaneet käyttörahoja poltettua all incin lisäksi?
Päivän kurssi?
5
1848
Vastaukset
- janiinedelleenMoi! 
 Eihän täällä kukaan vastaa mitään! Olen itse myös lähdössä ja udellut tietoa mutta sitä ei saa.
 Laita tietoa jakoon kun tulet tuolta...
 Mä vastaan vaik en tiedä: Bissee pitä juoda maksoi mitä maksoi, ei niin paljon etteikö pystyis ostaa.
 Toi rahakurssi on typerä juttu kun se vaihtelee eri päivien mukaan, eli ei ole virallinen.
 Mukavaa lomaa Sinulle!- Ei pahemminkannata virallisissa vaihtopisteissä vaihdella. Kadulla saa 3 kertaa enemmän. 

- kohtaMe ollaan myös lähdössä 8.12 pariksi viikoksi tuonne reissuun. Kiinnostaisi tietää just esim rahanvaihdosta? Monessa paikassa lukenut ettei iltakuuden jälkeen uskalla liikkua muuta kuin autolla, tämä EI voi pitää paikkaansa??? - kannattaisi messutasiitä, ettei kuulemma "kukaan" täällä kerro mitään. Minäkin olen vastaillut rahanvaihdosta yms. ainakin neljään viestiin marraskuun aikana. Ne ovat kaikki täällä, joten lukekaa niin tiedätte. Mutta vielä kerran tässä tiedoksi. 
 Eihän se epävirallinen rahanvaihto nyt ihan Chavezin lakien mukaista taida olla, mutta kyllä sitä tosi paljon harrastetaan. Epävirallisesti mutta aika luotettavasti euroja tai taaloja bolivareiksi vaihtavat vaikkapa hotellisi edestä otetut turvalliset taksit, turistipaikkojen ravintolat, internetkahvilat ja lukuisat erilaisten retkien yms elämyspuuhien järjestäjäfirmat, joita on tosi tiheässä turistipaikoilla kuten rantakaduilla jne. Samoin useat kaupat vaihtavat ohimennen, kun ostat sieltä jotain pientä ja kysyt, että voitko maksaa euroilla. Jos voit, niin ota 20 tai 50 euron seteli esiin ja valittele, että harmillista kun ei ole pienempää rahaa. Silloin sinulle tarjotaan lähes aina vaihtorahat bolivareina. Ja jos saat 20 eurolla suunnilleen 100 bolivaria tai 50 eurolla noin 250 bolivaria, niin homma on kunnossa vaihda pois. Tuon tarkempia kursseja ei kannata tuijotella, suomalaisturistille riittää hyvin, kun tietää, että eurolla pitäisi saada noin 5 bolivaria. Ja älä turhaan vaihtele Suomessa lähtiessäsi euroja USD:ksi. Häviät siinä jo Suomessa ja V:ssa eurot kelpaavat ja noteerataan vähintään yhtä hyvin kuin taalatkin.
 Ja sitten siitä illalla liikkumisesta. Turistialueilla eli esimerkiksi vartioiduilla all inclusive hotellialueilla on ihan turvallista liikkua yksin vaikkapa yöllä. Pimeä tulee V:ssa aikaisin eli noin klo 18.00-18.30. Ja se pimeä on sitten tosi pimeää, ellei satu olemaan täyden kuun aika. Ja jos silloin olet kaupungilla ja lähdet yksin, kaksin tai kolminkin turistipaikkojen ulkopuolella pimeille rähjäisille kujille "paikalliselämää" katsastamaan, niin riskit vaikkapa ryöstöstä kasvavat. Varsinkin, jos olet rommia kitattuasi vielä sopivasti laitamyötäisessä ja voimaisi tunnossa. Eli ei siellä sen kummenpia vaaroja kuin köyhiä ja elämästään taistelevia banditoseja ole, mutta turvallisuudestasi ei kukaan anna takeita.
 Enempää en kyllä kerro. Jos kerron, niin eihän sinulle itsellesi jää mitään koettavaa. Ja matkanhan pitää olla kokemus, elämys. Matkan suunnittelu on matka itse. Matkan saavutus on matkan surma ;))))) Hyvää matkaa kuitenkin!!!
- Jesh1kannattaisi messuta kirjoitti:siitä, ettei kuulemma "kukaan" täällä kerro mitään. Minäkin olen vastaillut rahanvaihdosta yms. ainakin neljään viestiin marraskuun aikana. Ne ovat kaikki täällä, joten lukekaa niin tiedätte. Mutta vielä kerran tässä tiedoksi. 
 Eihän se epävirallinen rahanvaihto nyt ihan Chavezin lakien mukaista taida olla, mutta kyllä sitä tosi paljon harrastetaan. Epävirallisesti mutta aika luotettavasti euroja tai taaloja bolivareiksi vaihtavat vaikkapa hotellisi edestä otetut turvalliset taksit, turistipaikkojen ravintolat, internetkahvilat ja lukuisat erilaisten retkien yms elämyspuuhien järjestäjäfirmat, joita on tosi tiheässä turistipaikoilla kuten rantakaduilla jne. Samoin useat kaupat vaihtavat ohimennen, kun ostat sieltä jotain pientä ja kysyt, että voitko maksaa euroilla. Jos voit, niin ota 20 tai 50 euron seteli esiin ja valittele, että harmillista kun ei ole pienempää rahaa. Silloin sinulle tarjotaan lähes aina vaihtorahat bolivareina. Ja jos saat 20 eurolla suunnilleen 100 bolivaria tai 50 eurolla noin 250 bolivaria, niin homma on kunnossa vaihda pois. Tuon tarkempia kursseja ei kannata tuijotella, suomalaisturistille riittää hyvin, kun tietää, että eurolla pitäisi saada noin 5 bolivaria. Ja älä turhaan vaihtele Suomessa lähtiessäsi euroja USD:ksi. Häviät siinä jo Suomessa ja V:ssa eurot kelpaavat ja noteerataan vähintään yhtä hyvin kuin taalatkin.
 Ja sitten siitä illalla liikkumisesta. Turistialueilla eli esimerkiksi vartioiduilla all inclusive hotellialueilla on ihan turvallista liikkua yksin vaikkapa yöllä. Pimeä tulee V:ssa aikaisin eli noin klo 18.00-18.30. Ja se pimeä on sitten tosi pimeää, ellei satu olemaan täyden kuun aika. Ja jos silloin olet kaupungilla ja lähdet yksin, kaksin tai kolminkin turistipaikkojen ulkopuolella pimeille rähjäisille kujille "paikalliselämää" katsastamaan, niin riskit vaikkapa ryöstöstä kasvavat. Varsinkin, jos olet rommia kitattuasi vielä sopivasti laitamyötäisessä ja voimaisi tunnossa. Eli ei siellä sen kummenpia vaaroja kuin köyhiä ja elämästään taistelevia banditoseja ole, mutta turvallisuudestasi ei kukaan anna takeita.
 Enempää en kyllä kerro. Jos kerron, niin eihän sinulle itsellesi jää mitään koettavaa. Ja matkanhan pitää olla kokemus, elämys. Matkan suunnittelu on matka itse. Matkan saavutus on matkan surma ;))))) Hyvää matkaa kuitenkin!!!Tuossa vastauksessa oli tyyliä! Kiitosh! 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424945
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183656
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693453
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012808
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862690
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302630
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161723
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161566
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011448
- 1521321