Päivän kurssi?

jamokaa

Mikäs on Margaretalla päivän vaihtokurssi? Onko peräti 1:5? Entäpä vanhat Bolivarit, käyvätkö enää edes pankkiin?

Mitenkäs bussit kaupunkien välillä? Onko niitä? Lautat mantereelle? Onko hintoja tai kokemuksia?

Lähden 8.12 käväisemään pariksi viikoksi siellä.

Muuta infoa nykyhetkestä voi laittaa tietty. Onko rantahierojia ja mitä kustantaa, bissen hinta kiinnostaa aina kaikkia ja mitä tavaraa on kaupan ja missä? Ja mitä olette saaneet käyttörahoja poltettua all incin lisäksi?

5

1757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janiinedelleen

      Moi!
      Eihän täällä kukaan vastaa mitään! Olen itse myös lähdössä ja udellut tietoa mutta sitä ei saa.
      Laita tietoa jakoon kun tulet tuolta...
      Mä vastaan vaik en tiedä: Bissee pitä juoda maksoi mitä maksoi, ei niin paljon etteikö pystyis ostaa.
      Toi rahakurssi on typerä juttu kun se vaihtelee eri päivien mukaan, eli ei ole virallinen.
      Mukavaa lomaa Sinulle!

      • Ei pahemmin

        kannata virallisissa vaihtopisteissä vaihdella. Kadulla saa 3 kertaa enemmän.


    • kohta

      Me ollaan myös lähdössä 8.12 pariksi viikoksi tuonne reissuun. Kiinnostaisi tietää just esim rahanvaihdosta? Monessa paikassa lukenut ettei iltakuuden jälkeen uskalla liikkua muuta kuin autolla, tämä EI voi pitää paikkaansa???

      • kannattaisi messuta

        siitä, ettei kuulemma "kukaan" täällä kerro mitään. Minäkin olen vastaillut rahanvaihdosta yms. ainakin neljään viestiin marraskuun aikana. Ne ovat kaikki täällä, joten lukekaa niin tiedätte. Mutta vielä kerran tässä tiedoksi.

        Eihän se epävirallinen rahanvaihto nyt ihan Chavezin lakien mukaista taida olla, mutta kyllä sitä tosi paljon harrastetaan. Epävirallisesti mutta aika luotettavasti euroja tai taaloja bolivareiksi vaihtavat vaikkapa hotellisi edestä otetut turvalliset taksit, turistipaikkojen ravintolat, internetkahvilat ja lukuisat erilaisten retkien yms elämyspuuhien järjestäjäfirmat, joita on tosi tiheässä turistipaikoilla kuten rantakaduilla jne. Samoin useat kaupat vaihtavat ohimennen, kun ostat sieltä jotain pientä ja kysyt, että voitko maksaa euroilla. Jos voit, niin ota 20 tai 50 euron seteli esiin ja valittele, että harmillista kun ei ole pienempää rahaa. Silloin sinulle tarjotaan lähes aina vaihtorahat bolivareina. Ja jos saat 20 eurolla suunnilleen 100 bolivaria tai 50 eurolla noin 250 bolivaria, niin homma on kunnossa vaihda pois. Tuon tarkempia kursseja ei kannata tuijotella, suomalaisturistille riittää hyvin, kun tietää, että eurolla pitäisi saada noin 5 bolivaria. Ja älä turhaan vaihtele Suomessa lähtiessäsi euroja USD:ksi. Häviät siinä jo Suomessa ja V:ssa eurot kelpaavat ja noteerataan vähintään yhtä hyvin kuin taalatkin.

        Ja sitten siitä illalla liikkumisesta. Turistialueilla eli esimerkiksi vartioiduilla all inclusive hotellialueilla on ihan turvallista liikkua yksin vaikkapa yöllä. Pimeä tulee V:ssa aikaisin eli noin klo 18.00-18.30. Ja se pimeä on sitten tosi pimeää, ellei satu olemaan täyden kuun aika. Ja jos silloin olet kaupungilla ja lähdet yksin, kaksin tai kolminkin turistipaikkojen ulkopuolella pimeille rähjäisille kujille "paikalliselämää" katsastamaan, niin riskit vaikkapa ryöstöstä kasvavat. Varsinkin, jos olet rommia kitattuasi vielä sopivasti laitamyötäisessä ja voimaisi tunnossa. Eli ei siellä sen kummenpia vaaroja kuin köyhiä ja elämästään taistelevia banditoseja ole, mutta turvallisuudestasi ei kukaan anna takeita.

        Enempää en kyllä kerro. Jos kerron, niin eihän sinulle itsellesi jää mitään koettavaa. Ja matkanhan pitää olla kokemus, elämys. Matkan suunnittelu on matka itse. Matkan saavutus on matkan surma ;))))) Hyvää matkaa kuitenkin!!!


      • Jesh1
        kannattaisi messuta kirjoitti:

        siitä, ettei kuulemma "kukaan" täällä kerro mitään. Minäkin olen vastaillut rahanvaihdosta yms. ainakin neljään viestiin marraskuun aikana. Ne ovat kaikki täällä, joten lukekaa niin tiedätte. Mutta vielä kerran tässä tiedoksi.

        Eihän se epävirallinen rahanvaihto nyt ihan Chavezin lakien mukaista taida olla, mutta kyllä sitä tosi paljon harrastetaan. Epävirallisesti mutta aika luotettavasti euroja tai taaloja bolivareiksi vaihtavat vaikkapa hotellisi edestä otetut turvalliset taksit, turistipaikkojen ravintolat, internetkahvilat ja lukuisat erilaisten retkien yms elämyspuuhien järjestäjäfirmat, joita on tosi tiheässä turistipaikoilla kuten rantakaduilla jne. Samoin useat kaupat vaihtavat ohimennen, kun ostat sieltä jotain pientä ja kysyt, että voitko maksaa euroilla. Jos voit, niin ota 20 tai 50 euron seteli esiin ja valittele, että harmillista kun ei ole pienempää rahaa. Silloin sinulle tarjotaan lähes aina vaihtorahat bolivareina. Ja jos saat 20 eurolla suunnilleen 100 bolivaria tai 50 eurolla noin 250 bolivaria, niin homma on kunnossa vaihda pois. Tuon tarkempia kursseja ei kannata tuijotella, suomalaisturistille riittää hyvin, kun tietää, että eurolla pitäisi saada noin 5 bolivaria. Ja älä turhaan vaihtele Suomessa lähtiessäsi euroja USD:ksi. Häviät siinä jo Suomessa ja V:ssa eurot kelpaavat ja noteerataan vähintään yhtä hyvin kuin taalatkin.

        Ja sitten siitä illalla liikkumisesta. Turistialueilla eli esimerkiksi vartioiduilla all inclusive hotellialueilla on ihan turvallista liikkua yksin vaikkapa yöllä. Pimeä tulee V:ssa aikaisin eli noin klo 18.00-18.30. Ja se pimeä on sitten tosi pimeää, ellei satu olemaan täyden kuun aika. Ja jos silloin olet kaupungilla ja lähdet yksin, kaksin tai kolminkin turistipaikkojen ulkopuolella pimeille rähjäisille kujille "paikalliselämää" katsastamaan, niin riskit vaikkapa ryöstöstä kasvavat. Varsinkin, jos olet rommia kitattuasi vielä sopivasti laitamyötäisessä ja voimaisi tunnossa. Eli ei siellä sen kummenpia vaaroja kuin köyhiä ja elämästään taistelevia banditoseja ole, mutta turvallisuudestasi ei kukaan anna takeita.

        Enempää en kyllä kerro. Jos kerron, niin eihän sinulle itsellesi jää mitään koettavaa. Ja matkanhan pitää olla kokemus, elämys. Matkan suunnittelu on matka itse. Matkan saavutus on matkan surma ;))))) Hyvää matkaa kuitenkin!!!

        Tuossa vastauksessa oli tyyliä! Kiitosh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe