Kuorsaa mutta muuten

viehättävä 28vnainen..

Jep.

Olen jo vuosia kuorsannut ja kuorsaan näemmä edelleen. Ylipainoa ei ole koskaan ollut, normipainoinen/ hoikka ja hoikempinakin vuosina tukkimies-ilmiö. viimevuoden aikana kuorsaus on kuitenkin kasvanut, tai voimistunut, miten tuon nyt sanookaan.. Ette usko, mutta viimeyönä kahden aikaan heräsin ovikellon soittoon, tilanne seuraava: olen juuri muuttanut työtilanteen takia uuteen asuntoon, ja ilmeisesti makuuhuoneeni seinän takana on naapurin makkari. Kuorsaukseni takia naapuri todellakin tuli soittamaan ovikelloa että heräisin!! tämän päättelin siitä, että huoneesta kuului sitten hetken päästä ärtynyttä keskustelua.. En toki mennyt avaamaan ovea, en ihan helpolla tuohon kellon aikaan avaakaan ellei sitten kuulu että talo palaa... Kyseinen naapurin mies toki vaikuttaa hieman k.päiseltä muutenkin, ainakin vaimolleen huutaa päivittäin, mutta tuskin pelkästään sen piikkiin voi tuota ovikellon soittamista laittaa.
Kertokaa ystävälliset minulle enemmän näistä kuorsauksen hoitomahdollisuuksista, olen kokeillut apteekissa myynnissä olevia nenäklipsejä muttei auta ne ainakaan. Voiko kita-nielurisaleikkaus auttaa? miten kuorsausta tutkitaan, ja onko tutkimuspaikkoja vain tietyissä kaupungeissa vai mahdollisuus tutkia ja hoitaa kaikissa isommissa? asun onneksi yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista joten hoitopaikka toivottavasti löytyy Tampereelta nääs.

JOka tapauksessa ensi yöksi laitan itselleni pedin sohvalle olohuoneeseen, en nimittäin halua joutua naapurini kanssa puimaan yöllistä korinaani.. Eihän tämä sinkkunaiselle ole ollenkaan hyvä juttu muutenkaan, jää yövierailut vallan pois..

Laittakaa vastauksia ja ajatuksia!!

12

5052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lusiina1

      omalle lääkärille (siis työterveyslääkärille tai tk-lääkärille), sieltä aloittavat perusselvitykset ja laittavat tarvittaessa lähetettä eteenpäin esim korva-, nenä, ja kurkkulääkärille.

    • auttaa

      Minun naisystävä oli myös mahdottoman kovaääninen kuorsaaja (myös kyljellään), mutta siihen auttoi kun alkoi ottaa kalanmaksaöljyä iltaisin juuri ennen nukkumaanmenoa. Aiemmin otti sitä aina aamuisin, vaikka se kannattaa ottaa illalla.

      Kaikenlaiset kuorsaussuihkeet ovat ihan liian kalliita (toiminta perustuu siihen että kitalakeen tulee yön ajaksi pieni liukastava öljykerros), ja oliiviöljykin toimii mutta on epäterveellistä. Eli suosittelen lusikallista kalanmaksaöljyä juuri ennen nukkumaanmenoa (hampaanharjauksen ja viimeisten vesilasien ym. jälkeen).

      • Lusiina1

        jaksa uskoa näihin kuorsaussuihkeisiin ja kalanmaksaöljyihin siinä tapauksessa, jos nenänielu on ahdas ja kuorsaaminen johtuu siitä. Mutta mikä ettei, ainahan voi kokeilla, ei liene haittaakaan.


      • toimii---
        Lusiina1 kirjoitti:

        jaksa uskoa näihin kuorsaussuihkeisiin ja kalanmaksaöljyihin siinä tapauksessa, jos nenänielu on ahdas ja kuorsaaminen johtuu siitä. Mutta mikä ettei, ainahan voi kokeilla, ei liene haittaakaan.

        Tuo kuorsaava naisystävä on myös hoikka ja varmaankin nenänielukin ahdas. Kuitenkin öljy toimii kun kieli niin helposti ei juutu tukkimaan ilmakanavia. Paljon parempi keino kuin mitkään leikkaukset (joista tulee kovia kipuja toipumisen ajaksi) tai suuhun asennettavat härvelit jotka estävät pussailua.

        Ja kyse oli tosiaankin kovaäänisestä kuorsauksesta josta ihan korvatkin kipeytyivät, pieni kuorsaus sen sijaan vain rauhoittaa ja unettaa.


      • Lusiina1
        toimii--- kirjoitti:

        Tuo kuorsaava naisystävä on myös hoikka ja varmaankin nenänielukin ahdas. Kuitenkin öljy toimii kun kieli niin helposti ei juutu tukkimaan ilmakanavia. Paljon parempi keino kuin mitkään leikkaukset (joista tulee kovia kipuja toipumisen ajaksi) tai suuhun asennettavat härvelit jotka estävät pussailua.

        Ja kyse oli tosiaankin kovaäänisestä kuorsauksesta josta ihan korvatkin kipeytyivät, pieni kuorsaus sen sijaan vain rauhoittaa ja unettaa.

        "härvelit" voi laittaa suuhun pussailujen jälkeen :-).


      • missään tapauksessa
        Lusiina1 kirjoitti:

        "härvelit" voi laittaa suuhun pussailujen jälkeen :-).

        Härvelit estävät pussailua illalla, yöllä ja aamulla eikä niitä sen takia voi käyttää kuin ehkä viimeisenä vaihtoehtona jos mikään muu ei auta.

        Jos esim. herään aamulla ja keitän kahvit ja teen sämpylät, sen jälkeen vien kahvin sänkyyn ja yritän herättää naisystävän pussaamalla. Ensin pitäisi repiä härvelit pois tieltä ja toinen heräisi härveleiden repimiseen eikä pussaamiseen, eli ihan vääränlainen aamuherätys.


    • varmuuden vuoksi

      myös uniapnean mahdollisuus.
      Terveyskeskuslääkärikin voi järjestää jatkotutkimuksen tai vaikka kotiin laitteen, jonka avulla asiaa voi ensihätään tutkia.

      Googlaamalla "uniapneatutkimukset" selviää niistä aika paljon.

      Itselläni todettiin 15 vuoden turhien tutkimusten jälkeen uniapnea. En ollut liian lihava, kuten yleisesti oletetaan uniapneapotilaan olevan.
      Myös nielurisani on leikattu, joten ainakaan minun tapauksessani nielurisoilla ei ollut merkitystä.

      • mies aikuinen

        Minä sain avun uniapneakiskosta kuorsaukseen, joka väheni ainakin 80 prosenttia. Ensin tehtiin RFA hoito mut siitä ei ollut apua. Muita kuluja ei tullut kuin poliklinikka maksut. Alunperin sain lähetteen työpaikkalääkäriltä erikois- sairaanhoitoon. Nyt on koko perheellä paremmat yöunet.


    • krooh ja pyyh :)

      No joo, viesti jota olin kirjoittamassa katosi kuin pieru saharaan.

      Aloita itsestäsi, jos oma kuorsauksesi ei aiheuta sinulle väsymystä tai mitään muita oireita, niin sinulle ei siitä silloin ole haittaa.

      Pienennä makuuhuoneestasi kaikua sen mulkun naapurin takia. Itse pidän vieraspatjat kaikua ottavilla seinillä. Mikäli makuuhuoneessasi on vaatekaappeja, pidä öisin niiden ovet auki.., hassua mutta toimivaa. Voit itse todeta tuota asiaa yskäisemällä. Äänessä pitää aina olla kaiku, että se kuuluu naapuriin. Itse en usko, että naapuria voi häiritä kenenkään kuorsaus, se on korvien välissä vika jos sitä tarkkailee. Sama on kumminkin minulla. Olen kumminkin siitä ihan varma, että kun eristät kaikuäänet, voit ihan varmasti nukkua makuuhuoneessasi.

      Itselleni kuuluu myös kuorsausta ilmanvaihtokanavien kautta, mutta ei tuo minua häiritse.

      Niin ja jännä juttu tuo, että miksi lihavuus ja kuorsaus liitetään aina yhteen.., aika erikoinen irrationaalisuus.

    • Juuri nyt tapahtunut

      Minulla ainakin uniapneakiskot tekevät yöllä hirveästi limaa suuhun ja herään nieleskelemään sitä ja pakko ottaa pois ne. Ei tule mitään.

      • Teknikko.

        Oletko saanut kiskot hammaslääkärin, keskussairaala tason hoidon perusteella, vai onko sinulla mahdollisesti "halvat" yleiskiskot tai laite.
        Itse sain helmikuussa 2014 hammaslääkärin kautta välittämät, hamaslääkärin ottaman muotin perusteella tehnyt kiskot. Ne on tehty Suonenjoella.
        Niiden pitäminen on aivan mahdotonta. Kun laittaa suuhun niin tekee pahaa.
        Eikä ihme, jos omien luonnonhampaiden päälle laitetaan "tekarit" mitkä vielä suljetaan hakasilla yhteen?!!
        En voi hyvällä tahdollakaan niitä pitää. Luulenpa jos niitä yön pidän, niin kuorsaus loppuu varmasti "ainiaaksi",
        Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja - kuinka moni pystyy kiskoja pitämään? Onko niistä hyötyä? Kuka kiskot on maksanut? Jos yhteiskunta on maksanut kiskot, onko niiden jättäminen pöytälaatikkoon ollut helppoa?
        Miten toimii netissä myytävät "harakirikiskot". Minulle tulleista kiskoista tuli lasku suoraan itselleni, 406 Euroa. Erikoissairaanhoidossa samat kiskot menevät yhteiskunnan piikkiin.


      • Anonyymi
        Teknikko. kirjoitti:

        Oletko saanut kiskot hammaslääkärin, keskussairaala tason hoidon perusteella, vai onko sinulla mahdollisesti "halvat" yleiskiskot tai laite.
        Itse sain helmikuussa 2014 hammaslääkärin kautta välittämät, hamaslääkärin ottaman muotin perusteella tehnyt kiskot. Ne on tehty Suonenjoella.
        Niiden pitäminen on aivan mahdotonta. Kun laittaa suuhun niin tekee pahaa.
        Eikä ihme, jos omien luonnonhampaiden päälle laitetaan "tekarit" mitkä vielä suljetaan hakasilla yhteen?!!
        En voi hyvällä tahdollakaan niitä pitää. Luulenpa jos niitä yön pidän, niin kuorsaus loppuu varmasti "ainiaaksi",
        Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja - kuinka moni pystyy kiskoja pitämään? Onko niistä hyötyä? Kuka kiskot on maksanut? Jos yhteiskunta on maksanut kiskot, onko niiden jättäminen pöytälaatikkoon ollut helppoa?
        Miten toimii netissä myytävät "harakirikiskot". Minulle tulleista kiskoista tuli lasku suoraan itselleni, 406 Euroa. Erikoissairaanhoidossa samat kiskot menevät yhteiskunnan piikkiin.

        En tarvitse kuorsaukseen, mutta öisin kuiva suu ja kieli.
        Olen joskus käyttänyt jotain geeliä ja imeskellyt kosteuttavaa apteekin HAP.
        Tuttavalta kuulin nyt nenään asetettavaa " nenäjuttua". Löytyisikö uutta keskustelupalstaa, jossa enemmän kokemuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe