Hoitajillako huonot palkat ??

Levolaksatiivitus

16

9303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitaja.

Noin paljon etuja ja hyvä palkka? Miten se on mahdollista?? Tuohan kuulostaa erinomaiselta.

• tai oikeestaan

orjatyön jalostuneempi muoto.
        Sairastat omaan piikkiin.
        Itte keräät lomarahat, muista
        aina ei ole töitä
        voit joutua hevonhumpan taakse

(itelle kävi niin, ja koko työrupeamasta jäi rakot käteen ja asiakkaan vit*uilu, ei muuta)

• Tuttua !!!

Vaimoni kaverin äiti on vt.osastonhoitaja jonka perus kuukausipalkka on yli 2700€ ikälisät muut lisät päälle.

Sairaanhoitajilla on tietyissä kunnissa yli 2400€/kk palkka siis peruspalkka kaikki lisät päälle.

Ja mites omani kunnan verolehdessä monella hoitajalla vuosiansio on luokkaa 35000€ jopa yli ja näissä verolehdissä on aina muutama tonni oikeaa tuloa vähemmän ! hmm...Ollaanpa niin huonopalkkaista että.
      Missähän suorittavassa työssä nykyisin tienaa enemmän ?

Putkimiehistä kun on totuus tiedossa ja hitsareista sattuu olemaan kavereita aikas paljon aloilla 12-17€/h ja ylitöistä ei makseta muutakuin perustunnit on sen verran puolalaisia ja venäläisiä jotka varmasti tekee noin hyvillä palkoilla.
      17€/h sekin on huhu kukaan kavereistani ei saa kuin max 15€/h ja nyt pukkaa lomautus kun lukeutuu firman huippupalkka miehiin ja se pitää sisällään kaikki lisät niitä ei saa.

Ala missä pääsi joskus hyvinä vuosina 50000€ oli paperi ,mut nyt on ylityöt yms. palkkiot tingitty eli porukka joutuu tosi pienellä määrällä tekemään eikä ylitöitä saa tehdä vuosiansiot ovat tippuneet n.40000€/vuodessa keskeytymättömässä vuorossa.

Missähän on oikeasti ne hoitajien mainostamat isopalkkaiset ?

Taitaa vaan käydä niin kun näitten kunnan ihmisten palkkoja korotetaan vastuuttomasti niin kuntien talous romahtaa ja verot hilataan ylös eli kenenkään bruttopalkka ei enää kerro mitään !

• Sairaanhoitaja, Ttm

Annape esimerkki kunnasta, jossa sh:n peruspalkka on 2400 e. Ei varmana ole.

Suorittava työ? Toki sitäkin, mutta niin paljon muutakin.

• ihan vaan
        Sairaanhoitaja, Ttm kirjoitti:

Annape esimerkki kunnasta, jossa sh:n peruspalkka on 2400 e. Ei varmana ole.

Suorittava työ? Toki sitäkin, mutta niin paljon muutakin.

Unsiksi monet alat vaativat nykyään monen alan koulutuksen että otetaan töihin eli pystyy tekemään melkein mitä vaan.Tässä esim. kunta on todella jäljessä.

Monen mollaamat kaupan myyjät ovat hyvä esimerkki.Kuntaa työpaikkana voisi verrata isoon kauppaan jossa on erikseen kassat ja joka osastolla oma myyjä ,mut lidl taas kuin yksityiset. Kassa painaa heti muihin hommiin jos jää aikaa ja kaikki tekee kaikkia töitä ja kokoajan ei ole aikaa muuhun/eivätkä tee muuta.

Muuten kaverin vaimo on sittarin leipäosastolla ollut yli 10-vuotta ja näytti vuosiansiota kun en uskonut niin alle 20000€ viime vuodelta et se niistä isoista tuloista myyjistä ja tekee illat ja vkl.Kenenhän sh:n vuosiansio kokopäivätöissä jää edes alle 25000€ tällä vuodelta ?

Niistä kaupungeita voisin sanoo et ainaskin muutama kaksikielinen kaupunki ja yllättäen yksi kaupunki karjalasta!
        Toki mitä itse lasken palkkaan on henk.kohtaset ja ikälisät niin niitähän on suurimmalla osalla yli 2400€ helsingin seudulla.

• Sairaanhoitaja, Ttm
        ihan vaan kirjoitti:

Unsiksi monet alat vaativat nykyään monen alan koulutuksen että otetaan töihin eli pystyy tekemään melkein mitä vaan.Tässä esim. kunta on todella jäljessä.

Monen mollaamat kaupan myyjät ovat hyvä esimerkki.Kuntaa työpaikkana voisi verrata isoon kauppaan jossa on erikseen kassat ja joka osastolla oma myyjä ,mut lidl taas kuin yksityiset. Kassa painaa heti muihin hommiin jos jää aikaa ja kaikki tekee kaikkia töitä ja kokoajan ei ole aikaa muuhun/eivätkä tee muuta.

Muuten kaverin vaimo on sittarin leipäosastolla ollut yli 10-vuotta ja näytti vuosiansiota kun en uskonut niin alle 20000€ viime vuodelta et se niistä isoista tuloista myyjistä ja tekee illat ja vkl.Kenenhän sh:n vuosiansio kokopäivätöissä jää edes alle 25000€ tällä vuodelta ?

Niistä kaupungeita voisin sanoo et ainaskin muutama kaksikielinen kaupunki ja yllättäen yksi kaupunki karjalasta!
        Toki mitä itse lasken palkkaan on henk.kohtaset ja ikälisät niin niitähän on suurimmalla osalla yli 2400€ helsingin seudulla.

Olen ollut kaupassa töissä, tieden, ettei se ole helppoa ja kivaa. Silti en ikinä vertaisi sitä niihin aikoihin, kun olin sh:na neurokirurgisella osastolla. Ei ole pelkkää suoritusta, vaan vastuuta vastuun perään.

Itse olin Hki:ssä yo- sairaalassa. Moni työkaveri, vanhan polven sh on siellä vieläkin, eikä tod. tienaa mitään 2500/ kk. Moni hoitaja saa peruspalkan alle 2000 e/ kk. Uskomatonta on, että nykyisessä työssäni sairaanhoidon opettajana tienaan 4500 e/kk. Kahvi/ruokatauot satavarmoja, ei ylitöitä ja arvostusta tulee.

Onko reilua? Ei.

• kouluttautumaan...

Niin ei tarvi kadehtia ja voi tuo näkökulmavinkkelikin vähän vaihtua. Ei hoitajat vielä tienaa sitä, mitä kuuluisi. Kunnan taloutta ei niinkään vie hoitajien suuret palkat vaan se, että hoitajia tarvitaan tulevaisuudessa niin niin kovin paljon ikääntyvien määrän noustessa. Yksittäinen hoitaja ei vielä ajele mersulla nokka pystyssä pitkään aikaan, ellei puoliso ole putkimies tai pankinjohtaja.
        Nimimerkillä: yrittäjä ja kokemusta omaava

• Sakkeus Suuri

Minä revin leipäni kaksivuorotyöstä prosessinhoitajana... työkokemusta pari vuotta ja amitsupohjalta. Vaimo on sairaanhoitajana Terveystalossa, eli yksityisellä... tekee myös kaksivuorotyötä.

Nettoansiot on vaimolla noin 1650 euroa kuussa ja minulla 1800 euroa kuussa. Että hitusen tienaan paremmin, mutta ehkä kyseessä on se kuuluisa miehen euro. Minä olen vastuussa tuotteen hyvästä laadusta ja määrästä, vaimo on vastuussa ihmisten hyvästä hoidosta ja terveydestä.

• Aika hyvä
        Sakkeus Suuri kirjoitti:

Minä revin leipäni kaksivuorotyöstä prosessinhoitajana... työkokemusta pari vuotta ja amitsupohjalta. Vaimo on sairaanhoitajana Terveystalossa, eli yksityisellä... tekee myös kaksivuorotyötä.

Nettoansiot on vaimolla noin 1650 euroa kuussa ja minulla 1800 euroa kuussa. Että hitusen tienaan paremmin, mutta ehkä kyseessä on se kuuluisa miehen euro. Minä olen vastuussa tuotteen hyvästä laadusta ja määrästä, vaimo on vastuussa ihmisten hyvästä hoidosta ja terveydestä.

Palkka prosessinhoitajaksi kaksivuorotöistä !?

Itse teen vaativaa tutkimus/kehitys prosessi hommia keskeytymätön 3-vuoro ja ollaan olevinamme palkka eliittiä !!? Jää käteen n.2000€/kk.

Työkaverin muija taas saa sairaanhoitajana melkein saman käteen...

• hoitaja

Itse olen hoitaja ja kyllä se vaan ainankin minun kohdalla on niin, ettei tuo palkka päätä huimaa, hyvä kun lainat,laskut ym. saan maksettua.
        Vaikka verolehdessä minunkin kohdalla lukee 48 000 euroa ja veroa maksan 36%. Palkkani muodostuu vakityöstä keikkatyöstä. Enhän muuten tuollaista summaa tienaa ellen keikkaa tee omantyön ohella. Jos tekisin vain päätoimisen työni vuosiansioni olisi 25-27000 kaikkinenn lisineen päivineen. Ja tämä varmasti pätee moneen hoitajaan, itse en tunne yhtään hoitajaa joka ei tee keikkaa omantyön ohella.
        Eli voihan muunkin alan ihmiset tehdä kakkos duunia. Ja toisin kun ajattelee esim. rakennus, putki,sähkötyöläisiä Moni heistä tekee "PIMEETÄ" keikkaa mistä ei makseta veroja ja myöskään silloin ei näy verolehdessä.
        Joten tervetuloa terveydenhuollon puolelle töihin täällä tarvitaan paljon tekijöitä kun pienellä porukalla saa päivittäin työskennellä.

• sanottu useasti aiemminki

HOITAJAT NE VAAN JAKSAVAT VALITTAA LIKSOISTAAN - siihenhän tämä aloituskin pyrkii. TOISAALTA, HOITAJAA PIENIPALKKAISEMPIAKIN ON - ai niin mutta niillä ei ole sitä niin piiiiiiiiitkää koulutusta ja niin vaaaaaaaaastuullista työtä. HUOM! HOITAJATKAAN EIVÄT OLE MITÄÄN STANDARDIKAMAA; JOKAINEN ERINOMAINEN, vaan siitä joukosta löytyy laidasta laitaan eli se siitä erinomaisuudesta ja hyvyydestä ja ammatillisuudesta ja ties vaikka mistä! KOROTETTAISKOS SITTEN MUITTEN PALKKOJA MYÖS! Kohtahan nuo sosiaalirahatkin kaavaillaan siihen malliin että kun hyvin osaa hoitaa niin saa yli 700 kuussa - no tätä nykyä joittenki palkka on vähän yli tonnin nettona, noooooooooooooo! HÄPEÄ HOITAJA! Minkkiturkit niskaan vaan........

• osastonhoitajasta ja sen hu...

liksoista, no oh ajelee upouudella mersulla ja se on se oma ;O1 Onpas huonot liksat!

• Niin se vain on

Hoitajilla kuuluukin olla hyvät palkat! Mikä on tärkeä,pää kuin ihmisten hoitaminen. Sh on kuitenkin vastuussa ihmishengestä, joka on suuri vastuu niin kyllä palkankin pitää olla sen mukainen.

• Lusiina1
        Niin se vain on kirjoitti:

Hoitajilla kuuluukin olla hyvät palkat! Mikä on tärkeä,pää kuin ihmisten hoitaminen. Sh on kuitenkin vastuussa ihmishengestä, joka on suuri vastuu niin kyllä palkankin pitää olla sen mukainen.

Ainaskin 2158 euroa kuussa perusapalkka 23 vuoden työkokemuksen jälkeen :-).

• Liikaa !!
        Lusiina1 kirjoitti:

Ainaskin 2158 euroa kuussa perusapalkka 23 vuoden työkokemuksen jälkeen :-).

Ei tule suomen verojärjestelmä kestämään !

No kohta saatte maksaa suurista tuloistanne 35-40% veroja ja eläkemaksut nousee samalla ei muuta kuin lisää palkkaa kuntataloudet nostaa kuntaveroja kilpaa että saavat tehottomat ja hyväpalkkaiset kuntatyöläisten palkat maksettua!!

• Lusiina1
        Liikaa !! kirjoitti:

Ei tule suomen verojärjestelmä kestämään !

No kohta saatte maksaa suurista tuloistanne 35-40% veroja ja eläkemaksut nousee samalla ei muuta kuin lisää palkkaa kuntataloudet nostaa kuntaveroja kilpaa että saavat tehottomat ja hyväpalkkaiset kuntatyöläisten palkat maksettua!!

No, sopiva mulle, muttei tuota kyllä suureksi voi kutsua hyvällä tahdollakaan :-).
        Ja juu, hoitajien syyytä koko yhteiskunnallinen lama ja ahdinko. Kaikki olisi hyvin kun ei olisi ahneita ja jopa työstään palkkaa haluavia Florence Nightingaleja.Ettäs kehtaavatkin jopa olla olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4927
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      426
      1566
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      191
      1138
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1123
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      17
      1036
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1020
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe