Muovikassin tilalle kierrätyskankainen kassi!

sheikki13

Miksi suurin osa ihmisistä käyttää muovikasseja kauppatavaroiden kotiin kuljettamiseen,aivan mahdotonta tuhlausta.Kankainen kassi on mitä ekologisin vaihtoehto. Netissäkin on useita esim. Kierrätyskankaisia kasseja valmistavia yrityksiä. Aina ostamalla uusi ja uusi muovinen kassi on pian hankittu vähän hintavampi kankainen kestävä ja pestävä tuote. Muutama esimerkki kassinvalmistajista joihin oloen itse törmännyt on
Muwi ja Skiidu ja hakusanoilla löytyy valmistajia lisää

4

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutenakin ostaa,

      vaikka cittarista eurolla (?), kestää vuosia. Mulla on noita pilvinpimein, itse tehtyjä, netistä tilattuja, kaupoista ostettuja: ja useimmiten unohtuvat kotiin;-0! Toisaalta myös roskapusseja tarvitaan, eli olen huomannut, että kun muistaa käyttää kangaskasseja, ei kerry pusseja..sitten on hätä roskisten kanssa:-o.

      • Hilpeä

        Halvemmaksi tulee ostaa ihan rullaroskapusseja. Meillä tosin tulee niin vähä roskaa että meillä riittää ihan leipä-ym.pussit roskiksessa.

        Aloitukseen vielä, että minusta kaupan ei tulisi tarjota mitään ostoskasseja. No, ehkä niitä kankaisia sais ostaa niinkuin muitakin tavaroita, ihan kunnon hinnalla. Muuten taitais kirppikset ja kaatikset pursuta niitä kangaskasseja.


    • janne 2002

      Jos se kangaskassi on pitänyt vartavasten valmistaa ja ostaa tuota tarkoitusta varten? Muovikassiakin voi käyttää useammalla kauppareissulla. Onko vartavasten roskapussiksi valmistetu ja ostettu roskapussi ekologinen? Muovikassit ovat ainakin meillä riittävän tilavia, jota kangaskassit eivät ole. Samoin leipä- ja hedelmäpussit ovat roskiksiksi liian pieniä. Kauppakassina tulee muuten usein käytettyä sellaista lätkäkassimallista, joka kestää kovemmankin painon ja johon mahtuu. Luonnollisesti ei sovi tyttösille. Mutta totta tuhlausta on muovikassien jatkuva kotiin raahaaminen. Vuodessa niihinkin uppoaa rahamäärä, jolla vie perheen syömään muuallekin kuin mäkkäriin.

      • Kierrättäjä1

        Kyllä kangaskassit ovat ekologisempia, kuin muovista valmistetut kauppakassit. Sitä paitsi niitä ei tarvitse varta vasten valmistaa. Niitä on olemassa ja joissakin kaupoissa myydään ja on esillä, kuten muutkin tuotteet.

        Olen ollut kaupan kassalla töissä ja en voinut uskoakaan, kun todella moni otti aina uuden muovikassin. Voi kyllä sanoa, että harvoilla ihmisillä oli oma ostoskassi mukana.

        Kangaskassin ohella myös tyhjistä kahvipaketeista tehty kori on erittäin hyvä. Ne ovat erittäin kestäviä. Lisäksi ei tarvi laittaa pakkausta kaatopaikalle, vaan se menee kierrätykseen.

        Sitten tähän roskapussi asiaan. Kyllä myös erikseen valmistettu roskapussi on ekologisempi, kuin kaupasta ostettu ostoskassi, joka päätyy lopulta roskapussiksi. Roskapusseihin on käytetty vähemmän raaka-aineita ja on halvempikin, kuin ostoskassi.

        Ns. ekoihmisenä meillä laitetaan kierrätykseen kaikki mahdollinen, myös muovit. Me ei osteta ostoskassia, kun kaupassa käydään. Joskus ostetaan roskapusseja. Mutta suurin osa muovijätteestä laitetaan wc-paperin muovipussiin. Näin tulee sekin muovipussi parempaan käyttöön ja päätyy kuitenkin vielä kierrätykseenkin. Menee vähemmän roskapusseja.

        Niin unohdin mainita, että ostettiin viime kesänä yhdestä ruokakaupasta kaksi kangaskassia, jotka oli varmaankin "varta vasten valmistettu". No eipä ole sen jälkeen muovikasseja paljoa tarvittu, sitä ennen käytettiin muovipussia monta monta monta kertaa, kunnes menivät rikki ja se käytettiin roskapussina ja nyt myöhemmin "muovinkeräyspussina". Kyllä ne kangaskassit ovat paljon kestävempiä, kuin muovikassit. Sitten on vielä ne biohajoavat muovikassit. Sekin on ihan ok, parempi kuin tavallinen muovikassi. Meiltä löytyy komposti, mutta kyllä tulee halvemmaksi ostaa bioskan biopusseja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe