akt*tes*akt*tes

liiton mies

Moniko teistä pelleistä tietää, että kalenteriviikossa oltava 2 vapaa päivää? ja vapaapäivänä tehdyltä työltä 100% korvaus! ja moniko tätä vaatii?!

31

5295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rautakuski

Ei ole ollut kauhean vaikeaa neuvotella itselleen parempia ehtoja, kuin AKT:n kommareiden sopivat työelämän heik.. eikun parannukset. Minä lopettaisin samantien nämä hommat, jois pakotettaisiin tes:in pohjalla työskentelemään. Eikös ne lähinnä ahtaajien etuja keskity ajamaan? Satamat kyllä laitetaan kiinni, jos heiltä on sattunut paskapaperi hetkeksi vessasta loppumaan. Mitään ei tapahdu, vaikka kuskeja ammuttaisiin hengiltä työpaikoilla. Kai ne siellä vieläkin haaveilee vallankumouksesta ja siirtymisestä Pohjois-Korean hyvinvointimalliin. Aikanaan firmassa kävi liiton värväri/agitaattori mainostamassa liittoa. Toimitsijatakin alta näkyi punainen Che Gueveran punainen paita.
      Naurettiin äijä pihalle sieltä... :o)

• sun paremmat

ehtos....just joo, läpitunti 14€... :) dokumenttia tiskiin vaan!

• satuja sepittelet

Et kai kuvittele että joku uskoo??!!

• hgfdhfghg

Just sunkaltaisten aivottomien rahtikuninkaiden takia palkat ovat jääneet jälkeen, tottakai jos aina löytyy se joka ajaa ilmaiseksi se syö meidän kaikkien kakusta aika raakasti. Minkäköhän takia ahtaajilla niin rautaiset palkat? Siellä nimenomaan rattaat pysähtyy heti kun on epäilyskin jostain, on vähän eri meininki, meillä löytyy aina se joka ajaa ilmaiseksi, ja sitä en ymmärrä, eikä moni muukaan. Vähän vaikeaa niitä etuja on ajaa kun alalta löytyy niin paljon runkkareita joille ei edut kelpaa.

• se on
        hgfdhfghg kirjoitti:

Just sunkaltaisten aivottomien rahtikuninkaiden takia palkat ovat jääneet jälkeen, tottakai jos aina löytyy se joka ajaa ilmaiseksi se syö meidän kaikkien kakusta aika raakasti. Minkäköhän takia ahtaajilla niin rautaiset palkat? Siellä nimenomaan rattaat pysähtyy heti kun on epäilyskin jostain, on vähän eri meininki, meillä löytyy aina se joka ajaa ilmaiseksi, ja sitä en ymmärrä, eikä moni muukaan. Vähän vaikeaa niitä etuja on ajaa kun alalta löytyy niin paljon runkkareita joille ei edut kelpaa.

teollisuudessakin. Yhteisvoimin rikkurit ja rikkureita orjinaan hyväksikäyttävät työnantajat!! Vain näin saadaan palkat kohdilleen.

• Eläke-ukko
        se on kirjoitti:

teollisuudessakin. Yhteisvoimin rikkurit ja rikkureita orjinaan hyväksikäyttävät työnantajat!! Vain näin saadaan palkat kohdilleen.

Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle kesäkuussa -96, eläke oli melko tasan 50% silloisesta bruttopalkastani. Olin 9 vuotta viimeisen työnantajani palveluksessa, (joista viimeiset 1,5 vuotta pidennetyillä sairaslomilla ja määräaikaiseläkkeillä, eli joulukuussa tulee kuluneeksi 14 vuotta viimeisestä työpäivästäni)ylitöitä ei tehty kovinkan paljon, tuntipalkka
        oli tessin mukainen, sen lisäksi saatiin "piiskarahaa" 80p/lava, se lisäsi brutopalkkaa n. 400-450 mk/tili. Nyt kun laskin
        tämänhetkisen "tuntipalkkani" se on n. 7,75 euroa. Siis jos AKT:n palkat olis pysyneet edes
        eläkkeiden kehityksen tahdissa (jotka tunnetusti jää jälkeen yleisestä palkkojen kehityksestä) niin mun nähdäkseni Tessin pitäis olla yli 15 euroa tuon 12,45 asemesta. Niin että koettakaa saada ojennukseen nämä lyhytnäköiset, itsensä alennusmyyntiin laittaneet veijarit.

Jakselkaa, minäkin yritän.

• Tuuppaaja

Oot aika pelle kun tollasta kirjootat aja talkoilla vaan niin näät mitä händyyn jää.
        Miksi kuskeille ei kelpaa tes:n takaamat lisät kuten ylityökorvaukset jne.

• ...

nimenomaa!!! se on itsestään selvää.

• työnantaja maksaa!

Ja sitten vuoden päästä ollan työttömiä, mutta ainakin me saimme mitä pyysimme!
      Nyt on sitten hyvä aikaa miettiä onko todella pakko saada kaikki vai riittääkö pikkasen vähemmän?

• ...

tollasia kaistapäitä ala täynnä...koita siinä sitten vaatia etuuksia..sulle riittää varmaan kun isäntä ostaa pari lisäpitkää katolle,ja saa vaan ajaa!...

• enpä tiiä.

Tes palkalla voi ajaa 80km/h,näin säästää naftaa/renkaita! Vai miksi esimerkiksi ddr haanp. on kieltänyt ehdottomasti ajamasta yli 80km/h vaikka ollaan tuntitöissä Tes palkalla(Myös Ahola jne.)
        Oiskohan siellä huonommat laskijat kuin sinä? Tiedetään myös se että 9 h taukoja tulee enemmän kun autot ei kerkeä niin pitkälle.
        Pojat ne sitten päästelee läpituntipalkalla renkaat ruvella ja "säästää"

• että olin oikeassa!
        ... kirjoitti:

tollasia kaistapäitä ala täynnä...koita siinä sitten vaatia etuuksia..sulle riittää varmaan kun isäntä ostaa pari lisäpitkää katolle,ja saa vaan ajaa!...

Nähdään ensi vuonna baarissa, voin tarjota sinulle 1/2 kalja koska minä ajan huonolla palkalla ja sinä eläät kela korvauksilla!

• ---
        ... kirjoitti:

paperimiehet vaati ja sai etuuksia. Nyt vaan loppu hommat aika monelta! Ahneella on paskanen loppu! Et järki päässä vaatimaan lisää...

• saada

kaikki. Toinen vaihtoehto on olla jouten, koska kestääkseen köyhänä ei tarvi ajaa rekkaa tai tehä mittään muutakaan. Köyhyys ei tosin mihinkään katoa vaikka saiskin kaikki.

• huomioon,
        --- kirjoitti:

paperimiehet vaati ja sai etuuksia. Nyt vaan loppu hommat aika monelta! Ahneella on paskanen loppu! Et järki päässä vaatimaan lisää...

että paperimiehet vaati sellaisia, mikä ei ollu sopimuksessa. Tässä keskustelussa puhutaan voimassa olevan sopimuksen noudattamisesta.

• saa,,,
        että olin oikeassa! kirjoitti:

Nähdään ensi vuonna baarissa, voin tarjota sinulle 1/2 kalja koska minä ajan huonolla palkalla ja sinä eläät kela korvauksilla!

päivärahan lisäksi monia muitakin korvauksia. Täytyy ottaa huomioon myös maalimalla marhaamisen loppumisesta koituva selvä rahanmenon väheneminen. Kun koko paletti lasketaan yhteen, on Kela -vaihtoehto hyvin äkkiä taloudellisesti parempi vaikka saiskin kaikki TESsin mukaan. Puhumattakaan jos häärii talkoilla.

• sitten..,,..
        saa,,, kirjoitti:

päivärahan lisäksi monia muitakin korvauksia. Täytyy ottaa huomioon myös maalimalla marhaamisen loppumisesta koituva selvä rahanmenon väheneminen. Kun koko paletti lasketaan yhteen, on Kela -vaihtoehto hyvin äkkiä taloudellisesti parempi vaikka saiskin kaikki TESsin mukaan. Puhumattakaan jos häärii talkoilla.

vaan kaikki kommarit nauttimaan kelan korvauksista, jotenkin luulen ettei se kuitenkaan ole se ykkösvaihtoehto monellekkaan.

• ykkösvaihtoehto
        sitten..,,.. kirjoitti:

vaan kaikki kommarit nauttimaan kelan korvauksista, jotenkin luulen ettei se kuitenkaan ole se ykkösvaihtoehto monellekkaan.

kovinkaan monelle, koska on tavattoman paljon sellasta porukkaa, joiden on oltava töissä vaikka ilmaseks paetakseen juopottelua tai sisällötöntä elämää. En tosin pysty kuvittelemaan kuinka sisällötöntä elämän täytyy olla, että siihen autokuskin hommilla sais jotain sisältöä.

Taloudellisesti se on kyllä ykkösvaihtoehto mihin tahansa palkanmaksujärjestelmiin nähden ja siihen ovat oikeutettuja kaikki, puoluekantaan tai aatteeseen katsomatta.

P.S.
        Ykköskommareita ovat ne työnantajat jotka eivät maksa TES-palkkoja. "Mikä on sinun, on myös minun. Mikä on minun, ei missään tapauksessa ole sinun."

• Auto-ukko

Eikös se ole niin että, jaksossa pitää olla neljä vapaata, ja kuudes peräkkäinen päivä 100% liksalla.

• jss

tes on oikea palkka tällä alalla on kaikenlaisia torvia joita on helppo kusettaa palkassa tosiaan uusi auto riittää monelle sitten joku kilsa palkka ja purku lastaus ilman se on hyväntekeväisyyttä josta ei kukaan edes kiitä

• pöllimies
        jss kirjoitti:

tes on oikea palkka tällä alalla on kaikenlaisia torvia joita on helppo kusettaa palkassa tosiaan uusi auto riittää monelle sitten joku kilsa palkka ja purku lastaus ilman se on hyväntekeväisyyttä josta ei kukaan edes kiitä

meillä ainakin maksetaan nosturi-ilta-yö yms. tes:sin lisät mutta tuntihinta on isompi kuin kommarikäsikirjasta, kuka vittu nyt niillä hinnoilla alkaa ajamaan

• gjdjhj
        pöllimies kirjoitti:

meillä ainakin maksetaan nosturi-ilta-yö yms. tes:sin lisät mutta tuntihinta on isompi kuin kommarikäsikirjasta, kuka vittu nyt niillä hinnoilla alkaa ajamaan

Kyse onkin siitä yleisesti, että uskomaton määrä porukkaa ajaa vieläkin reippaasti alle TES:sin, kuka vittu nyt niillä hinnoilla alkaa ajamaan, niin, en minäkään ymmärrä

• hyvin sullekin
        pöllimies kirjoitti:

varmaan kelpaa vuosilomat ja esim.pekkaset sun muut edut joita Akt on järjestänyt. Tai kuulutko siihen ryhmään joka antaa lomapäivien mennä työnantajan kassan kartuttamiseen eli et saa pitää pekkasia?!

• teet sinäkin
        pöllimies kirjoitti:

...mutta vapaamatkustajana menet. Edut kelpaavat, mutta jäsenmaksuja et ole valmis maksamaan. TES ei todellakaan kiellä maksamasta korkeampaa palkkaa. Ne nosturi-, ilta- ja yölisät ovat nimenomaan liiton sopimia etuuksia. Samoin kuin esimerkiksi pekkaset, VAK- ja vapaapäivälisät sekä lomaltapaluurahat. Mikään laki ei mitään edellämainituista velvoita maksamaan vaan ne on sovittu työehtosopimuksessa.

Ilman liittoja meno olisi vieläkin villimpää kuin nyt. Oman ikäluokkani (-79 syntynyt) kuskeistakaan, saati nuoremmista, iso osa ei ymmärrä, kuinka paljon parannuksia ammattiyhdistysliike on vuosien saatossa työehtoihin saanut aikaan. Laki ei tunne juuri muuta kuin ylityö- ja sunnuntailisät ja lomapalkan. Monille ei tunnu kelpaavan edes nämä lakisääteiset palkanlisät.

Laissa ei ole määritelty edes mitään minimipalkkaa, vaan se minimipalkka on määritelty juurikin TESsissä. Yli sen saa toki maksaa, mutta ne lisät tulee saada siltikin! Läpituntipalkkaa ei salli edes lainsäädäntö eikä nykyään myöskään kilometriurakkaa. Koita siinä sitten sopia hyvänmiehenlisiä, kun näitä pellejä riittää, jotka tekevät reilusti alle sen miniminkin. Itse olen sentään onnistunut sopimaan itselleni pykälää korkeammat työkokemuslisät.

Itse olen ainakin saanut tehdä TESsillä koko ajan maltillisesti ylitöitä, vaikka olen isossa talossa ja kiekot/digipiirturin kortti pysyy poliisille ja työsuojelupiirille näytettävässä kunnossa. En ymmärrä, miten joku viitsii tehdä 120 tuntia töitä saadakseen saman rahan käteen kuin TESsillä 90 tunnista. Tuostakin palkasta kusettajaisännät siirtävät usein ison osan verottomiin korvauksiin kuten päivärahoihin ja kilometrikorvauksiin. Sitten ihmetellään, jos niille KELA:n rahoille sattuu joutumaan, että mitenkäs täältä näin vähän tulee. Ne kun lasketaan verollisesta ansiosta! Saati sitten jos järjettömän työtahdin jälkeen vielä sattuu elämään eläkkeellekin asti (todennäköisesti sairaseläkkeelle). Taas katsotaan, että hupsista, mitenkäs tämä eläkekertymä näin pieneksi on jäänyt.

Itselläni luki eläkevakuutusyhtiöltä tulleessa kirjeessa arviona eläkkeen suuruudesta 1700 euroa/kk, jos nyt joutuisin työkyvyttömyyseläkkeelle. Kertokaapa rehellisesti omat lukemanne te omat sopimuksenne solmivat!

• Quju
        teet sinäkin kirjoitti:

...mutta vapaamatkustajana menet. Edut kelpaavat, mutta jäsenmaksuja et ole valmis maksamaan. TES ei todellakaan kiellä maksamasta korkeampaa palkkaa. Ne nosturi-, ilta- ja yölisät ovat nimenomaan liiton sopimia etuuksia. Samoin kuin esimerkiksi pekkaset, VAK- ja vapaapäivälisät sekä lomaltapaluurahat. Mikään laki ei mitään edellämainituista velvoita maksamaan vaan ne on sovittu työehtosopimuksessa.

Ilman liittoja meno olisi vieläkin villimpää kuin nyt. Oman ikäluokkani (-79 syntynyt) kuskeistakaan, saati nuoremmista, iso osa ei ymmärrä, kuinka paljon parannuksia ammattiyhdistysliike on vuosien saatossa työehtoihin saanut aikaan. Laki ei tunne juuri muuta kuin ylityö- ja sunnuntailisät ja lomapalkan. Monille ei tunnu kelpaavan edes nämä lakisääteiset palkanlisät.

Laissa ei ole määritelty edes mitään minimipalkkaa, vaan se minimipalkka on määritelty juurikin TESsissä. Yli sen saa toki maksaa, mutta ne lisät tulee saada siltikin! Läpituntipalkkaa ei salli edes lainsäädäntö eikä nykyään myöskään kilometriurakkaa. Koita siinä sitten sopia hyvänmiehenlisiä, kun näitä pellejä riittää, jotka tekevät reilusti alle sen miniminkin. Itse olen sentään onnistunut sopimaan itselleni pykälää korkeammat työkokemuslisät.

Itse olen ainakin saanut tehdä TESsillä koko ajan maltillisesti ylitöitä, vaikka olen isossa talossa ja kiekot/digipiirturin kortti pysyy poliisille ja työsuojelupiirille näytettävässä kunnossa. En ymmärrä, miten joku viitsii tehdä 120 tuntia töitä saadakseen saman rahan käteen kuin TESsillä 90 tunnista. Tuostakin palkasta kusettajaisännät siirtävät usein ison osan verottomiin korvauksiin kuten päivärahoihin ja kilometrikorvauksiin. Sitten ihmetellään, jos niille KELA:n rahoille sattuu joutumaan, että mitenkäs täältä näin vähän tulee. Ne kun lasketaan verollisesta ansiosta! Saati sitten jos järjettömän työtahdin jälkeen vielä sattuu elämään eläkkeellekin asti (todennäköisesti sairaseläkkeelle). Taas katsotaan, että hupsista, mitenkäs tämä eläkekertymä näin pieneksi on jäänyt.

Itselläni luki eläkevakuutusyhtiöltä tulleessa kirjeessa arviona eläkkeen suuruudesta 1700 euroa/kk, jos nyt joutuisin työkyvyttömyyseläkkeelle. Kertokaapa rehellisesti omat lukemanne te omat sopimuksenne solmivat!

Pikkasen ehkä ohi asian mutta sitten löytyy vielä sitäkin porukkaa joka ajaa toisen autoa toiminimellä. Nämä kun työntarjoaja saa kusetettua oikein pienelle "palkalle" niin on helppo kuvitella kuinka kaverille käy eläke,-ja muiden lakissäteisten maksujen kanssa. Töitä saat tehdä yrittäjänä lähes vapaasti mutta maksut ja lomat aivan varmasti jää vähiin!! Kun ei pysty niitä pitämään/maksamaan.

• kuitenkin,,,,
        teet sinäkin kirjoitti:

niin, että sitten kun olet eläkeissä niin saat tuon, itse olen maksanut pikkusen kauemmin yrittäjäelkettä noin 45000e mukaan ja olin 80-90luvun taitteessa töissä eräässä firmassa, jossa maksettiin silloin enempi palkkaa kun suurin osa saa nyt, niin eläkkeeni olisi tällä hetkellä jotain vähän yli tonnin kuussa.

• jjgjhgfj
        gjdjhj kirjoitti:

Kyse onkin siitä yleisesti, että uskomaton määrä porukkaa ajaa vieläkin reippaasti alle TES:sin, kuka vittu nyt niillä hinnoilla alkaa ajamaan, niin, en minäkään ymmärrä

TES on vain nimenomaan se minimi mikä ainakin pitää maksaa, ja ilman pyytämättähän ei saa mitään, itsekin olin jo vaihtamassa taloa, ja kas saatiin yllättäen pieni korotus palkkaan, eikä tarvi kuulemma ruokarahoistakaan enää tapella... :)

• eläkekertymähän
        kuitenkin,,,, kirjoitti:

niin, että sitten kun olet eläkeissä niin saat tuon, itse olen maksanut pikkusen kauemmin yrittäjäelkettä noin 45000e mukaan ja olin 80-90luvun taitteessa töissä eräässä firmassa, jossa maksettiin silloin enempi palkkaa kun suurin osa saa nyt, niin eläkkeeni olisi tällä hetkellä jotain vähän yli tonnin kuussa.

...riippuu ihan työhistorian pituudesta. Tuo arvio työkyvyttömyyseläkkeen suuruudesta on paljon parempi vertailuluku, koska se lasketaan niin kuin ansiot jatkuisivat eläkeikään asti. Lukema kertoo aikalailla vertailukelpoisen luvun riippumatta siitä, onko töissä oltu 2 vuotta vai 30 vuotta.

80-90 luvun tienesteillä ei myöskään ole juurikaan merkitystä, koska 2000 luvulla tullut eläkeuudistus muutti laskentatapaa aika radikaalisti. Olikohan se vuosi 2005? Tuota aikaisemmat ansiot lasketaan päättymisvuoden tasossa. Nythän eläke lasketaan koko työuran ajalta eikä viimeisistä vuosista, kuten aiemmin. Nykyään eläkettä myös alkaa karttua jo 18-vuotiaana, kun ennen raja oli 23 vuotta.

• tarkoititko...
        eläkekertymähän kirjoitti:

...riippuu ihan työhistorian pituudesta. Tuo arvio työkyvyttömyyseläkkeen suuruudesta on paljon parempi vertailuluku, koska se lasketaan niin kuin ansiot jatkuisivat eläkeikään asti. Lukema kertoo aikalailla vertailukelpoisen luvun riippumatta siitä, onko töissä oltu 2 vuotta vai 30 vuotta.

80-90 luvun tienesteillä ei myöskään ole juurikaan merkitystä, koska 2000 luvulla tullut eläkeuudistus muutti laskentatapaa aika radikaalisti. Olikohan se vuosi 2005? Tuota aikaisemmat ansiot lasketaan päättymisvuoden tasossa. Nythän eläke lasketaan koko työuran ajalta eikä viimeisistä vuosista, kuten aiemmin. Nykyään eläkettä myös alkaa karttua jo 18-vuotiaana, kun ennen raja oli 23 vuotta.

että viimevuosisadan tienestit ei vaikuta eläkkeeseen nykylainsäädännöllä, mutta kuitenkin katsotaan koko työhistoria eikä viimeiset neljävuotta¨, niin kuin ennen ja jos 2vuotta ja 35vuotta töitä tehneet saa saman sairaseläkkeen, niin luulempa että vanhat patut nostaa aika metelin.

• eläke
        tarkoititko... kirjoitti:

että viimevuosisadan tienestit ei vaikuta eläkkeeseen nykylainsäädännöllä, mutta kuitenkin katsotaan koko työhistoria eikä viimeiset neljävuotta¨, niin kuin ennen ja jos 2vuotta ja 35vuotta töitä tehneet saa saman sairaseläkkeen, niin luulempa että vanhat patut nostaa aika metelin.

...kertyy koko työhistorian todellisten ansioiden mukaan. Ennen laskettiin niin kuin koko työssäoloajalla olisi tienannut saman verran kuin sen viimeisen olikosenyt neljän vuoden aikana. Me jotka olemme olleet työelämässä jo vanhan eläkelain aikaan, laskettiin lain muuttuessa ennen uuden lain voimaantuloa tehdyiltä vuosilta eläke kuin kaikki vuodet olisi tienattu sen viimeisimmän vuoden mukaan ja siitä eteenpäin on laskettu vuosittain todellisten ansioiden mukaan.

Tällä järjestelyllähän poistettiin yritysjohtajien kikkailu, jolla ensin nostettiin suurin osa rahasta osinkoina pienellä verolla ja vasta viimeiset viisi vuotta ennen eläkkeelle jääntiä nostettiin aivan järjetöntä palkkaa.

Ja kyllä, on ihan sama, oletko työkyvyttömyyseläkkeelle jäädessäsi ollut töissä 35 vuotta tai 2 vuotta. Työkyvyttömyyseläke on ihan saman suuruinen jos vuosiansiot ovat olleet samansuuruiset. Näin se on aina ennenkin mennyt. Siksihän sitä kutsutaan eläkeVAKUUTUSmaksuksi. Kela ei kovin herkästi kyllä päästä ketään sairaseläkkeelle - varsinkaan nuorta ihmistä. Kyllä tarkkaan syynätään kaikki uudelleenkoulutusmahdollisuudet sun muut.

• raiveri:,.

Ootte te kyllä vittu ihan oikeesti kaikki täysiä pellejä ei jumalauta käsitättekö ees mistä puhutte?? Kyllä huomaa että suoja työpaikoissa on melkoset lomautukset kun pellet joutaa kirjotteleen entistä enemmän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe