Renault jatkaa turvallisten autojen rakentamista, uusi Megane III on turvallisin koskaan testattu ajoneuvo kokoluokasta riippumatta.
Taitaa toimittajankin ennakkoluulo ranskalaisia autoja kohtaan paistaa läpi. Jos kyseessä olisi joku "hyväksyttävä" saksalaismerkki niin lukisikohan silloin: "Jos arvostettuun ja puolueettomaan Euro NCAP -törmäystestiin on uskominen."
http://www.ksml.fi/teemat/autot/autotalli/maailman-turvallisin-auto-löytyi-ranskasta/294920
Hyvä Renault!
7
1534
Vastaukset
- Jmmkk
Uusi megane on varmasti turvallinen auto mutta fysiikanvoimille sekään ei voi mitään. Eli jos ajat nokkakolarin esim. ison maasturin kanssa, huonosti käy.
- Maasturit
Pitäisi kieltää lailla.
- Automiekkonen (alkup.)
Maasturit kirjoitti:
Pitäisi kieltää lailla.
Kyllähän rellun panostus turvallisuuteen on huomattu jo vuosia sitten, mutta se ei yksin auta, jos ei kauppa käy....
- Relluman
En toki luulekaan että uusikaan Megane pelastaisi kaikista kolareista. Älä sinäkään luule että pelkkä koko ratkaisee.
Autojen turvallisuus on parantunut huimasti viime vuosien aikaan ja siinä Renault on ollut etulinjassa. Myös muiden valmistajien on ollut vastattava haasteeseen ja viiden tähden autoja on onneksi tullut koko ajan lisää. Juuri tila-autot ja maasturit ovat menestyneet huonosti kolaritesteissä ja aivan uusimmissa malleissa tähänkin on saatu parannusta.
Löytyy paljon autoja joilla selviäisi vielä heikommin mainitsemastasi nokkakolarista.
http://www.euroncap.com/small_family_car.aspx
Seuraavassa Renault Escape vs Landrover Freelander, kipeää taitaa tehdä maasturissakin.
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
Sitten Renault Modus vs Volvo 940, suuri ei aina tarkoita turvallisuutta.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I&feature=related - isommalla koneella
Relluman kirjoitti:
En toki luulekaan että uusikaan Megane pelastaisi kaikista kolareista. Älä sinäkään luule että pelkkä koko ratkaisee.
Autojen turvallisuus on parantunut huimasti viime vuosien aikaan ja siinä Renault on ollut etulinjassa. Myös muiden valmistajien on ollut vastattava haasteeseen ja viiden tähden autoja on onneksi tullut koko ajan lisää. Juuri tila-autot ja maasturit ovat menestyneet huonosti kolaritesteissä ja aivan uusimmissa malleissa tähänkin on saatu parannusta.
Löytyy paljon autoja joilla selviäisi vielä heikommin mainitsemastasi nokkakolarista.
http://www.euroncap.com/small_family_car.aspx
Seuraavassa Renault Escape vs Landrover Freelander, kipeää taitaa tehdä maasturissakin.
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
Sitten Renault Modus vs Volvo 940, suuri ei aina tarkoita turvallisuutta.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I&feature=relatedhttp://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
Tuo luokitus alkaa olla monin paikoin jo surkuhupaisaa koska autot on luokiteltu kaupallisin perustein "isoihin" ja "pieniin" täysin riippumatta siitä mikä niiden koko ja paino on. Kolaristestin tulokset pätevät nimenomaan saman painoisten autojen välillä.
Esimerkiksi Megane on "pieni perheauto" vaika uutuuden farkku painaa suurimmalla koneella ja kaikilla varusteilla lähes 1,5 tonnia ja tavaratila ja takatilat ovat reilusti tilavammat kuin "suureksi perheautoksi" luokitellussa Lagunassa tai 407 pösössä. Sama juttu tosin myös 308 farkun kanssa.
Kaikkien aikojen absurdein veto oli kyllä listata 300-sarjan bemarit sekä V40 ja V50 volvot "suurten perheautojen" kategoriaan Passatin, Superbin, V70 volvon ja Mondeon seuraksi. Kooltaan ja painoltaan edellämainitut kuuluisivat nissanmicrojen ja tojotajaristen seuraksi kanikoppiluokkaan. - kyllä
Relluman kirjoitti:
En toki luulekaan että uusikaan Megane pelastaisi kaikista kolareista. Älä sinäkään luule että pelkkä koko ratkaisee.
Autojen turvallisuus on parantunut huimasti viime vuosien aikaan ja siinä Renault on ollut etulinjassa. Myös muiden valmistajien on ollut vastattava haasteeseen ja viiden tähden autoja on onneksi tullut koko ajan lisää. Juuri tila-autot ja maasturit ovat menestyneet huonosti kolaritesteissä ja aivan uusimmissa malleissa tähänkin on saatu parannusta.
Löytyy paljon autoja joilla selviäisi vielä heikommin mainitsemastasi nokkakolarista.
http://www.euroncap.com/small_family_car.aspx
Seuraavassa Renault Escape vs Landrover Freelander, kipeää taitaa tehdä maasturissakin.
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
Sitten Renault Modus vs Volvo 940, suuri ei aina tarkoita turvallisuutta.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I&feature=relatedmut unohdettu liian usein sitten muissa osissa parempi laatu. Tosin tämän vuotisen auton kanssa en joudu tappelemaan, eli voi olla että laatu on parantunut, mutta on se kumma että kolarissa auto kyllä kestää, mutta jos pitää saada auton sähköt toimimaan vuoden ikäisiksi asti ja varsinkin vedenpitäviksi, niin siinä ei onnistuta vaan sähkölaitteet sekoilee miten sattuu... Ei luulisi olevan ongelmallista tehdä liittimiä mitkä kestävät veden/suolan ja panostaa myös vähän enemmän muihinkin sähkölaitteisiin...
Rasittavaa että auto toimii muuten loistavasti, mutta vähän kaikki mikä liittyy sähköön mitenkään, tuhoutuu nähtävästi vuodessa...
Ja myös pakko mainita lisää vedestä, toivottavasti Megane tästä eteenpäin kestää ja pitää vedet ulkona eikä päästä niitä enään sisälle ovista tai ilmastointiaukoista... - aateltua
Relluman kirjoitti:
En toki luulekaan että uusikaan Megane pelastaisi kaikista kolareista. Älä sinäkään luule että pelkkä koko ratkaisee.
Autojen turvallisuus on parantunut huimasti viime vuosien aikaan ja siinä Renault on ollut etulinjassa. Myös muiden valmistajien on ollut vastattava haasteeseen ja viiden tähden autoja on onneksi tullut koko ajan lisää. Juuri tila-autot ja maasturit ovat menestyneet huonosti kolaritesteissä ja aivan uusimmissa malleissa tähänkin on saatu parannusta.
Löytyy paljon autoja joilla selviäisi vielä heikommin mainitsemastasi nokkakolarista.
http://www.euroncap.com/small_family_car.aspx
Seuraavassa Renault Escape vs Landrover Freelander, kipeää taitaa tehdä maasturissakin.
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
Sitten Renault Modus vs Volvo 940, suuri ei aina tarkoita turvallisuutta.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I&feature=relatedTuota tuota, vaikka miten tehtäisiin turvallinen auto, niin miten luulette ihimsruumiin kestävän tuollaista äkkipysäystä? Elimistö ei kestä hajoamatta, eli seuraavaksi pitää alkaa tekemään kestävämpiä keinoelimiä, siinäpä haastetta kerrakseen kun autot on kohta sitä luokkaa, että voi ajaa satasta päin kallionseinämää ja ohjaamo säilyy ehjänä, mutta vielä kerran kysyn miten käy ihmisen kun tulee äkkipysäys kovasta vauhdista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859