Mun koti ei oo täällä...

hande

Aina kun tämän koskettavan kappaleen kuulen, mietin mistä olen, mistä tulen?

25

1343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

Tiedostan hyvin, olen tutkinutkin.

• Tunttari

...on Itä-Karjalan murretta ja tarkoittaa suomeksi terve, terve.

• hande

Sieluuni on jäänyt vain tuo pitkä koulumatka.
      Varmaan kilometri. Alle.
      Kuitenkin polkua pitkin. Vasemmalla humisi synkkä hohgikko, kaatamaton.
      Oikealla omituisten ihmisten puutarha.
      T- Ford. Vielä 70- luvun alussa, perunapenkkien vieressä.

• hande

Kun ymmärtää mieltäkin paremmin.
        Missähän se koulureppu, sininen, voikaan olla...

• Laurasi

Tule, jos haluat. Ystäväksi.

• hande

Mutta minne pitäsi tulla? Ystävä ollakseen...

• itsesäälimusaa

Kuuntelet ja odottelet,että joku uupelo yrittää lohduttaa sinua naurettavassa itsesäälissäsi.

Lopeta tuo mankuminen.

• hande

Nyt on elämä suistunut siihen summaan että mörötkin tulevat ulos luolistaan.
        Miksi sinunkin piti tulla...

Mehän vielä luotimme sinuun kun pyrit lypsyopistoon, kun sinulla oli noita taipumuksiakin...

Naapuriston faunasta huolehdit hyvinkin.
        Vieläkin niistä puhutaan.

Mutta unohda viha, kauna. Tule ja rakasta.
        Sinua, minua. Ihmiskuntaa.

Näin on parempi.

• Kojeilija

Minulla kävi niin, että ennen kuin eka kertaa kyseisen kappaleen kuulin, sattui radiojuontaja vääntäämään vitsiä kappaleen nimestä. Sanoi sen tuovan hänelle mieleen tilanteen jossa pikkutunneilla kostean illan jälkeen palaillaan kokeilemaan avaimia väärän oveen ja todetaan: "Oho, ei mun koti oleh täälläh, missäsh shithen mun koti on?"
      ... jotenkin on jäänyt sanoituksen koskettava puoli toistaiseksi tämän varjoon. :-)

• HALUAN TIETÄÄ

MIKÄ ON LAULU JA SEN JATKO .

• sanomasompailijaana
        Chisu* kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=Jq45cR5cgAA

Näiltä keskustelupalstoiltakin, monilta eri foorumeilta etsitään 'kotia'. Sitä jossakin mielessä henkistä kotia.
        Upeita pikkufoorumeita on hiljakseen nähnyt hiipuvan pois, joskus syynä perustajien/ylläpitäjien hienoinen ylimielisyys 'vieraitaan' kohtaan. Toisinaan perusteemaksi on otettu vain hyvin pienen ryhmän intressit ja sitten kun ne on kaluttu, voidaan laulaa virsi.
        Aika monilla on tuntunut tarve tehdä jotain omaa juttuaan - sitä jää miettimään, miksi?
        Nyt kun tämän 24:n toiminta tuntuu lähes normalisoituneen, monet palaavat.

Silti - onko tämäkään kenellekään koti?

• RosaLiiin
        Chisu* kirjoitti:

Kotia voi etsiä ja löytää niin monelta kantilta.
        Niin kuin tuossa edelläkin.

Tämmönen ajatus tuli tuosta laulusta mieleeni
        Koti on siellä missä sydän.
        Joskus on niin vaikeaa päästää irti - ihmisestä, asioista jne.

Toisesta ihmisestä irtipäästäminen on jopa tuskallista,
        minun sinusta tai sinun minusta.
        Kun rakkaus on loppunut, toinen on kuollut tai jättänyt tai vain unohtanut,
        irti on päästettävä.
        Jokaisen on itse tykönään käytävä se prosessi,
        ja jokaisella se vie vielä ihan oman pituisen aikansa.

Unohtaa ei voi eikä tarvitse mutta elämäänsä voi hyvillä mielin jatkaa,
        monta kokemusta, itkua ja iloa rikkaampana.

Ripustautuminen on repivää.
        Siitä kärsii niin terveys, lähipiiri,
        mutta eniten kuitenkin ripustautuja itse,luulen.

Tosiaan, kaikin puolin hieno ajatuksia herättävä laulu. Kiitos

• sarjaa on
        Chisu* kirjoitti:

Suvi Teräsniskan Hento kuiskaus, kun kerran on alettu herkistellä, niin sillä on hyvä jatkaa.

• siinäpä kysymys,
        sanomasompailijaana kirjoitti:

Näiltä keskustelupalstoiltakin, monilta eri foorumeilta etsitään 'kotia'. Sitä jossakin mielessä henkistä kotia.
        Upeita pikkufoorumeita on hiljakseen nähnyt hiipuvan pois, joskus syynä perustajien/ylläpitäjien hienoinen ylimielisyys 'vieraitaan' kohtaan. Toisinaan perusteemaksi on otettu vain hyvin pienen ryhmän intressit ja sitten kun ne on kaluttu, voidaan laulaa virsi.
        Aika monilla on tuntunut tarve tehdä jotain omaa juttuaan - sitä jää miettimään, miksi?
        Nyt kun tämän 24:n toiminta tuntuu lähes normalisoituneen, monet palaavat.

Silti - onko tämäkään kenellekään koti?

miksi tänne ontarve kirjoittaa, ventovieraille. Saattaa olla yhtä monta syytä kun kirjoittajaakin. Joillakin tuntuu olevan tarve tehdä omaa juttuaan aivan naurettavuuteen asti, täällä se onnistuu paremmin kun livessä.

• haittaa?
        siinäpä kysymys, kirjoitti:

miksi tänne ontarve kirjoittaa, ventovieraille. Saattaa olla yhtä monta syytä kun kirjoittajaakin. Joillakin tuntuu olevan tarve tehdä omaa juttuaan aivan naurettavuuteen asti, täällä se onnistuu paremmin kun livessä.

Siis toisten tarve kirjoittaa? Vaikka naurettavuuteen asti, mitä väliä. Kyllä täällä maailmassa on tarpeeksi muitakin ongelmia, ei pitäis ottaa toisten kirjoittelusta ongelmaa. Tämä minua taas kiinnostaa, miksi joitakin jurppii toisten avoimet kirjoitukset?

• itse myös olen
        haittaa? kirjoitti:

Siis toisten tarve kirjoittaa? Vaikka naurettavuuteen asti, mitä väliä. Kyllä täällä maailmassa on tarpeeksi muitakin ongelmia, ei pitäis ottaa toisten kirjoittelusta ongelmaa. Tämä minua taas kiinnostaa, miksi joitakin jurppii toisten avoimet kirjoitukset?

ihmetellyt, mikä tarve minulla on tänne kirjoittaa. Ei minua jurpi, olen ollut täällä niin vähän. Joidenkin kohdalla tuntuu, että se kuva, mikä itsestä täällä tietoisesti annetaan, on aika kaukana live-kuvasta, siinä en ole ajatuksineni yksin.

• sanomasompailijaana
        RosaLiiin kirjoitti:

Kotia voi etsiä ja löytää niin monelta kantilta.
        Niin kuin tuossa edelläkin.

Tämmönen ajatus tuli tuosta laulusta mieleeni
        Koti on siellä missä sydän.
        Joskus on niin vaikeaa päästää irti - ihmisestä, asioista jne.

Toisesta ihmisestä irtipäästäminen on jopa tuskallista,
        minun sinusta tai sinun minusta.
        Kun rakkaus on loppunut, toinen on kuollut tai jättänyt tai vain unohtanut,
        irti on päästettävä.
        Jokaisen on itse tykönään käytävä se prosessi,
        ja jokaisella se vie vielä ihan oman pituisen aikansa.

Unohtaa ei voi eikä tarvitse mutta elämäänsä voi hyvillä mielin jatkaa,
        monta kokemusta, itkua ja iloa rikkaampana.

Ripustautuminen on repivää.
        Siitä kärsii niin terveys, lähipiiri,
        mutta eniten kuitenkin ripustautuja itse,luulen.

Tosiaan, kaikin puolin hieno ajatuksia herättävä laulu. Kiitos

Kiitos sinulle!
        Tämä palstailu, milloin missäkin, on osa matkaa -jonnekin. Irti vai kohti, kuka lopultakaan tietää?

• siis että
        itse myös olen kirjoitti:

ihmetellyt, mikä tarve minulla on tänne kirjoittaa. Ei minua jurpi, olen ollut täällä niin vähän. Joidenkin kohdalla tuntuu, että se kuva, mikä itsestä täällä tietoisesti annetaan, on aika kaukana live-kuvasta, siinä en ole ajatuksineni yksin.

täällä ei aitona kulje kukaan, vaan vetävät vain roolia? Mutta miksi näin, mitä hävettävää omassa itsessä on, ettei sitä voi näyttää täällä? Vai puuttuuko persoona, rakennetaanko täälläkin kulisseja?

• RosaLiiin
        itse myös olen kirjoitti:

että kirjoittajan antama kuva itsestään on kaukana todellisuudesta?
        Omakohtaista kokemusta vai?

Mikä on nettitodellisuus?

Ehkäpä se onkin yksi syy tänne kirjoittelemiseen,
        huomaan,
        että (suora lainaus sinulta) en ole ajatuksineni yksin.

• tuli seurattua
        RosaLiiin kirjoitti:

että kirjoittajan antama kuva itsestään on kaukana todellisuudesta?
        Omakohtaista kokemusta vai?

Mikä on nettitodellisuus?

Ehkäpä se onkin yksi syy tänne kirjoittelemiseen,
        huomaan,
        että (suora lainaus sinulta) en ole ajatuksineni yksin.

enemmä, Eräs ilmoitti mitoikseen 190 /90, hetken päästä 185 /90 joskus myöhemmin 185 /100. Aika isoja nuo heitot, pituudessakin viisi senttiä. Minä olen niin hölmö, etten osaa erottaa nettiä livestä. Kai tämä jokin uutuudenviehätys on, toivottavasti häviää pian pois.

• suurinosa
        siis että kirjoitti:

täällä ei aitona kulje kukaan, vaan vetävät vain roolia? Mutta miksi näin, mitä hävettävää omassa itsessä on, ettei sitä voi näyttää täällä? Vai puuttuuko persoona, rakennetaanko täälläkin kulisseja?

Tuskin kukaan niinkään häpeää, mutta joku tuo parhaat puolensa varsin hyvin esille, tämä oli kauniisti sanottu. Ei siis pidä kynttilää vakan alla, vaan vakan päällä ja polttaa vielä vakankin, että tulee isompi roihu.

• kappaleeni

monestakin eri syystä, jokaiselle eri merkitys sanoilla.
      Mikä tarkoitus elämällä tällä hetkellä?

• Taika-Nainen

tuosta kumpuaa nuoruusmuistoja, ristiriitainen suhde, josta ei tahtonut päästä irti vaikka tiesi takovansa päätään seinään. Tunne ei halunnut luovuttaa vaikka järki tiesi ettei yhteistä tulevaisuutta ole.

• vai Sie

Miul ei oo mittää tietoo mist mie aluperi oon kotosi,mut oli mite oli ni murtehiil ja ilmakii männöö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe