Onko muilla ollut ongelmia ovien kanssa ? lukot toimii hienosti muttakun lämpötilat pysyttelee päivisin plussalla ja vielä kun sataa ja illat ovat pakkasella niin ovat kyllä ovien tiivisteet aivan jäässä. Ihan kuin olisi ovat liimattu kiinni. En muista muissa autoissani tiivisteiden jäätyvän näin paljon. Tänään piti mennä sisälle takakontin kautta.
Golf iv jäätyvät ovi tiivisteet
12
4551
Vastaukset
- ......
Osta silikoniaerosolia ja voitele tiivisteet. Mistä sitten kosteus tulee noihin tiiviteisiin, sisältä vai ulkoa?
- niin kumiset tiivistet
pysyvät pehmeinä eikä niihin tartu kosteus.
- Heikki
Silikonia ei saa laittaa nykyautojen tiivisteisiin. Neuvo aineen käytöstä on peräisin 1970-luvulta, jolloin tiivisteiden kumit kovettuivat ja niitä piti silikonilla pehmentää.
Silokoni pehmentää (sulattaa tiivisteet mustaksi mössöksi).
Kun saat ovet auki, niin jätä ne hieman raolleen (muutama milli) ja laita puhallus täysille. 10 minuutin kuluttua tiivisteet ovat kuivat.
Jos tiivisteisiin jotain haluat laittaa, niin ainakin Wurthilla on silikonitonta kumin- ja muovinhoitoa saatavilla. Toinen vaihtoehto on ostaa apteekista pullo glyseriiniä ja sivellä sitä ohuesti tiivisteisiin.- nykyautollakoajavako
mikä on tuo "nykyauto"
viime vuoden malli?
voiko 90-luvun autojen tiivisteisiin käyttää silikonia ? - Heikki
nykyautollakoajavako kirjoitti:
mikä on tuo "nykyauto"
viime vuoden malli?
voiko 90-luvun autojen tiivisteisiin käyttää silikonia ?Vaikea sanoa mistä vuosimallista alkaen tiivisteiden kumilaatu muuttui silikonia kestämättömäksi, mutta vielä 70-luvun puolivälin autoihin silikonia voi luultavasti laittaa?
Jos tiiviste on "kovaa" kumia se luultavasti kestää silikonin.
Perheessäni oli vuoden 1972 Saab 99, siinä olevat tiivisteet ovat viimeiset näkemäni jotka kestävät silikonin käytön tiivisteissä. - Heikki
Heikki kirjoitti:
Vaikea sanoa mistä vuosimallista alkaen tiivisteiden kumilaatu muuttui silikonia kestämättömäksi, mutta vielä 70-luvun puolivälin autoihin silikonia voi luultavasti laittaa?
Perheessäni oli vuoden 1972 Saab 99, siinä olevat tiivisteet ovat viimeiset näkemäni jotka kestävät silikonin käytön tiivisteissä.Tämä sopii tiivisteille tuhoamatta niitä:
Würth Kumi Muovihoito art. nr. 0890110-C - Heikki
Heikki kirjoitti:
Vaikea sanoa mistä vuosimallista alkaen tiivisteiden kumilaatu muuttui silikonia kestämättömäksi, mutta vielä 70-luvun puolivälin autoihin silikonia voi luultavasti laittaa?
Perheessäni oli vuoden 1972 Saab 99, siinä olevat tiivisteet ovat viimeiset näkemäni jotka kestävät silikonin käytön tiivisteissä.Kaikissa näkemissäni tapauksissa, joissa silikonispraytä/silikonitikkua on käytetty useita kertoja tiivisteille, ovat tiivisteet alkaneet ensin pehmetä. Tämän jälkeen ne tarttuvat kiinni ja niistä alkaa irrota pieniä palasia.
Jos käyttöä tämänkin jälkeen jatketaan, tiivisteet muuttuvat liimamaiseksi tahnaksi. - silikoniöljy
Heikki kirjoitti:
Kaikissa näkemissäni tapauksissa, joissa silikonispraytä/silikonitikkua on käytetty useita kertoja tiivisteille, ovat tiivisteet alkaneet ensin pehmetä. Tämän jälkeen ne tarttuvat kiinni ja niistä alkaa irrota pieniä palasia.
Jos käyttöä tämänkin jälkeen jatketaan, tiivisteet muuttuvat liimamaiseksi tahnaksi.itse olen käyttänyt silikoniöljyä ovitiivisteissä -99 nissanissa ja -00 tojotassa, en ole huomannut mitään erityistä. kerran pari vuodessa tuli keskimäärin laitettua.
tikkuakin kerran kokeilin, mutta ei levittynyt ja tahmasi. oliskohan ollut korrekin.
on kai noissa silikoneissakin eroja ja tiivisteissä kanssa ?
kuinka äkkiä tuo pehmeneminen/tahnaantuminen tapahtui ( kuukausia, vuosia vai vaatiiko sen vuosikymmenen? ) - Heikki
silikoniöljy kirjoitti:
itse olen käyttänyt silikoniöljyä ovitiivisteissä -99 nissanissa ja -00 tojotassa, en ole huomannut mitään erityistä. kerran pari vuodessa tuli keskimäärin laitettua.
tikkuakin kerran kokeilin, mutta ei levittynyt ja tahmasi. oliskohan ollut korrekin.
on kai noissa silikoneissakin eroja ja tiivisteissä kanssa ?
kuinka äkkiä tuo pehmeneminen/tahnaantuminen tapahtui ( kuukausia, vuosia vai vaatiiko sen vuosikymmenen? )En ole koskaan laittanut yhteenkään omaan autooni silikonia tiivisteisiin, vaan aina talvella kuivannut ovenvälit ja tiivisteet huolellisesti pesun jälkeen. Sen jälkeen olen tarvittaessa laittanut puhalluksen päälle ja ovet hieman raolleen. Ovien tiivisteiden kanssa minulla ei ole ollut ongelmia.
Pahin näkemäni tapaus tiivisteiden rikkoutumisesta oli noin 4 vuotta vanha Audi A3 vm 98, jossa takaluukun tiivisteet olivat sulaneet täysin silikonin käytön seurauksena. Pinempiä tiivistevaurioita näkee uudemmissakin autoissa.
- The Rat
Tuulilasinpesuneste on perinteisesti auttanut (jotkut vannovat silikonin nimeen, mutta on aikamoista hifistelyä).
Itselläni on ajossa ollut neljä autoa, ja niistä jokaisessa on ollut jonkinasteisena tuo ovien jäätyminen. Haittaa sitä enemmän, mitä enemmän tulee ajettua pätkä-ajoa. Eivät kai ehdi kuivua ajon aikana...
Eli tuulilasin pesunestettä talouspaperiin ja pyyhit sillä. Sekä oven, että karmin puolen luulisin (en ole omaan golffiini vielä vaivautunut tekemään, kun on pääsääntöisesti lämppärissä kiinni aina). - olen.
Itse olen käyttänyt tuohon ongelmaan vahaa mitä sai Shelliltä, älkää nyt vaan kysykö että mitä vahaa se on, sellainen ison huulirasvapuikon näköinen. Sitä kun pistää tiivisteisiin sen jälkeen kun auto on pesty ja tiivisteet ja ovet kuivattu, niin ei jäädy. Erityisen huolellinen pitää olla sen ylimmän karvapintaisen tiivisteen kanssa, se taitaa olla se varsinainen ongelmakohta.
- Feudorin
hakea tietoa vähän tästä SILIKOONISTA ja lukea tuoteselosteet esim:CRC SILICONE SPRAY.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741