energiapuu

kysymystä

Paljonko energiapuun korjuutaksa on keskimäärin (teko ja ajo)? Kertokaa ihmeessä jos tiedätte mitään suuntaa antavaa hintaa?

7

12267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia

16 € kiinto, Pohjanmaalla 12 €

• kysymystä

Onko tuossa pelkkä teko? Ja paljonko se kemera tuki on? Eihän sitä ole laskettu mukaan vielä tuohon hintaan?

• ehottomasti

sivu 20€ tienvarressa, tehon motolle saa laskee n.4 K-m3/h keskimäärin, niitä löytyy parempia ja huonompia kohteita mutta keskimäärin näin. oli tässä vasta tutkineet moision kouraa tts toimesta, jopa yli 15 m3 tuntitehoja...joo-o, myöhemmin selevis että olivat keskeyttäneet kokeen sellasella kuviolla jossa teho oli menny alle 7 K-m3, tulee mieleen että ketä tämmönen palvelee? ei ainakaan urakoitsiaa, kuka lie ollu senkin testi rahoittajina. ite on laskutettu 21-25€ K-m3 riippuen kohteesta, meinasikko minkalaisella koneella kokeilla?

• ehottomasti

ihmettelen nuita 12/16 € hintoja, jos tienvarsihinta ei mitään mahollisuutta, teko hinta korkeintaan...

• kehnonlainen

Tienvarressa n. 18-20 e, riippuen siitä, onko kemeraa. Tämä siis pohjanmaalla. Ajo pelkästään 5,5 - 6,5. Teko 13- 15 e/ k-m3. Täälläpäin tahtoo olla vastuksena tämä isäntälinjan tukirahataksanpolkija porukka kaikenlaisine traktorivirityksineen. Ei lähe taksat nousuun niin kauan ku yhteiskunta tukee jyväjemmareitten sivuelinkeinona tapahtuvaa "urakointia"

• korjuumäärä keskimäärin

Paljonko energia puuta pystyy hakkaamaan keskimäärin
        tunnissa?? siis vaikuttaahan siihen toki kaikki että
        minkälaista metsää on ja maasto ja kaikki mutta paljonko se voisi olla??

• paha arvioida
        korjuumäärä keskimäärin kirjoitti:

Paljonko energia puuta pystyy hakkaamaan keskimäärin
        tunnissa?? siis vaikuttaahan siihen toki kaikki että
        minkälaista metsää on ja maasto ja kaikki mutta paljonko se voisi olla??

mutta kyllä se normaalissa pusikossa pyörii keskimäärin 2-4 motin tietämillä. Joissakin voi tulla enemmän ja joissakin vähemmän. Kannattaakseen se kyllä vaatii kohtuullisen hyvän leimikon ja kemera- tuen. Harvennuksilla luonnollisesti vauhti on pienempi johtuen pikkutarkasta näpräämisestä, mutta jossakin pellon raivuulla saattaa jopa päästä voitolle. Pitkää päivää se vaatii silti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe