Moikka! Olemme kaverini kanssa suunnittelemassa matkaa kevääksi Tokioon mutta meikäläisellä ei ole luottokorttia (olen opiskelija eikä kasassa ole vielä vaadittavia opintopisteitä). Kaverillani tosin sellainen on mutta en viitsi matkaan lähteä asenteella "mä maksan sulle sit kotona".
Joten onko jollakin kokemusta miten Tokiossa pärjää Visa Electronilla tai saako käteistä nostettua jostain sillä rahatukun kanssa kulkeminenkaan ei vaikuta siltä järkevimmältä ajatukselta..
Kiitos näin etukäteen!
Matkustaminen ilman VISAa
5
744
Vastaukset
- maahmaa
Posteista löytyy pankkiautomaatteja, joista kuulemma pystyy nostamaan electronilla käteistä. Itseltäni tämä ei kyllä onnistunut viimereissulla, kun automaatin englanninkielinenkin versio toimi puoliksi kanjeilla. Jos kunnnon luottokorttiin ei ole mahdollisuutta, niin luottaisin perus käteiseen reissulla ja jättäisin tuon electronin viimeiseksi oljenkorreksi.
- electronia
Niin hassulta kun se kuulostaakin niin paras vaihtoehto Japanissa on juurikin tuo "rahatukun kanssa kulkeminen"... :) Visaelectronilla taas voit melkein heittää vesilintua, siitä ei ihan kauheasti ole iloa.
- harakka*
Itse olen maksanut Japanissa luottokortilla vain hotelliyöpymiset - omat ja kaverin. Kaveri maksoi nämä tililleni jälkikäteen, joten en nähnyt siinä mitään ongelmaa, mutta tietysti etukäteenkin olisi voinut maksaa kun hotellien hinnat olivat suunnilleen tiedossa.
Koko matkan käyttörahat on vaihdettu jo Suomessa jeneiksi. - kaikille..
vastanneille helpottavista kommenteistanne. Olen niin ylineuroottinen rahan kanssa kulkemaan koska näen taskuvarkaita kaikkialla mutta tieto siitä että muutkin ovat hyvin selvinneet helpottaa meikäläistä. Pienen nettisurffailun jälkeen selviää että tokiossa on kertoman mukaan olematon taskuvarkauskulttuurikin. Joten kaipa tässä vaan täytyy rohkaista itsensä ja vaan kulkea se jeni-nippu taskussa tai kengänpohjassa.
Kiitos ja hyvää joulun odotusta!- samaan koriin
Itsellä oli kaikki käteistä muutaman viikon reissulla. Pikkuisen jätin rahaa hotellihuoneeseen ja muuten en pitänyt kaikkia rahoja samassa taskussa tai lompakossa.
Ja Suomen konsulaatin osoite ja puhelinnumero kannattaa varmuudeksi ottaa mukaan, sieltä lainaavat sen verran tarvittaessa että pääsee kotiin.
Muuten tuskin ryövätään ellei maahanmuuttajat sitä tee, yöllisillä kujilla voi törmätä ryöstäjiin etenkin jos kulkee syntisillä alueilla. Paikalliset Yakuzan heput ei minun tietääkseni länkkäreihin puutu ja muutenkin ei kuulu ystävälisiin tapoihin ryövätä ;)
Meikäläinen otti muutaman kerran reissussa olutta ja sakea, siinä on riskinsä kun voi kääntyä yllättäen humalan puolelle, meinaan silloin voi unohtaa tavaroitaan johonkin =)
Eli semmoinen jemma missä ei päivän budjetoidut rahat pysyy ja sit päivän rahnat vaikka farkkujen etutaskussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793