Matkustaminen ilman VISAa

......

Moikka! Olemme kaverini kanssa suunnittelemassa matkaa kevääksi Tokioon mutta meikäläisellä ei ole luottokorttia (olen opiskelija eikä kasassa ole vielä vaadittavia opintopisteitä). Kaverillani tosin sellainen on mutta en viitsi matkaan lähteä asenteella "mä maksan sulle sit kotona".

Joten onko jollakin kokemusta miten Tokiossa pärjää Visa Electronilla tai saako käteistä nostettua jostain sillä rahatukun kanssa kulkeminenkaan ei vaikuta siltä järkevimmältä ajatukselta..

Kiitos näin etukäteen!

5

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maahmaa

Posteista löytyy pankkiautomaatteja, joista kuulemma pystyy nostamaan electronilla käteistä. Itseltäni tämä ei kyllä onnistunut viimereissulla, kun automaatin englanninkielinenkin versio toimi puoliksi kanjeilla. Jos kunnnon luottokorttiin ei ole mahdollisuutta, niin luottaisin perus käteiseen reissulla ja jättäisin tuon electronin viimeiseksi oljenkorreksi.

• electronia

Niin hassulta kun se kuulostaakin niin paras vaihtoehto Japanissa on juurikin tuo "rahatukun kanssa kulkeminen"... :) Visaelectronilla taas voit melkein heittää vesilintua, siitä ei ihan kauheasti ole iloa.

• harakka*

Itse olen maksanut Japanissa luottokortilla vain hotelliyöpymiset - omat ja kaverin. Kaveri maksoi nämä tililleni jälkikäteen, joten en nähnyt siinä mitään ongelmaa, mutta tietysti etukäteenkin olisi voinut maksaa kun hotellien hinnat olivat suunnilleen tiedossa.

Koko matkan käyttörahat on vaihdettu jo Suomessa jeneiksi.

• kaikille..

vastanneille helpottavista kommenteistanne. Olen niin ylineuroottinen rahan kanssa kulkemaan koska näen taskuvarkaita kaikkialla mutta tieto siitä että muutkin ovat hyvin selvinneet helpottaa meikäläistä. Pienen nettisurffailun jälkeen selviää että tokiossa on kertoman mukaan olematon taskuvarkauskulttuurikin. Joten kaipa tässä vaan täytyy rohkaista itsensä ja vaan kulkea se jeni-nippu taskussa tai kengänpohjassa.

Kiitos ja hyvää joulun odotusta!

• samaan koriin

Itsellä oli kaikki käteistä muutaman viikon reissulla. Pikkuisen jätin rahaa hotellihuoneeseen ja muuten en pitänyt kaikkia rahoja samassa taskussa tai lompakossa.
        Ja Suomen konsulaatin osoite ja puhelinnumero kannattaa varmuudeksi ottaa mukaan, sieltä lainaavat sen verran tarvittaessa että pääsee kotiin.
        Muuten tuskin ryövätään ellei maahanmuuttajat sitä tee, yöllisillä kujilla voi törmätä ryöstäjiin etenkin jos kulkee syntisillä alueilla. Paikalliset Yakuzan heput ei minun tietääkseni länkkäreihin puutu ja muutenkin ei kuulu ystävälisiin tapoihin ryövätä ;)
        Meikäläinen otti muutaman kerran reissussa olutta ja sakea, siinä on riskinsä kun voi kääntyä yllättäen humalan puolelle, meinaan silloin voi unohtaa tavaroitaan johonkin =)
        Eli semmoinen jemma missä ei päivän budjetoidut rahat pysyy ja sit päivän rahnat vaikka farkkujen etutaskussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7465
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4108
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43