Matkustaminen ilman VISAa

......

Moikka! Olemme kaverini kanssa suunnittelemassa matkaa kevääksi Tokioon mutta meikäläisellä ei ole luottokorttia (olen opiskelija eikä kasassa ole vielä vaadittavia opintopisteitä). Kaverillani tosin sellainen on mutta en viitsi matkaan lähteä asenteella "mä maksan sulle sit kotona".

Joten onko jollakin kokemusta miten Tokiossa pärjää Visa Electronilla tai saako käteistä nostettua jostain sillä rahatukun kanssa kulkeminenkaan ei vaikuta siltä järkevimmältä ajatukselta..

Kiitos näin etukäteen!

5

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maahmaa

Posteista löytyy pankkiautomaatteja, joista kuulemma pystyy nostamaan electronilla käteistä. Itseltäni tämä ei kyllä onnistunut viimereissulla, kun automaatin englanninkielinenkin versio toimi puoliksi kanjeilla. Jos kunnnon luottokorttiin ei ole mahdollisuutta, niin luottaisin perus käteiseen reissulla ja jättäisin tuon electronin viimeiseksi oljenkorreksi.

• electronia

Niin hassulta kun se kuulostaakin niin paras vaihtoehto Japanissa on juurikin tuo "rahatukun kanssa kulkeminen"... :) Visaelectronilla taas voit melkein heittää vesilintua, siitä ei ihan kauheasti ole iloa.

• harakka*

Itse olen maksanut Japanissa luottokortilla vain hotelliyöpymiset - omat ja kaverin. Kaveri maksoi nämä tililleni jälkikäteen, joten en nähnyt siinä mitään ongelmaa, mutta tietysti etukäteenkin olisi voinut maksaa kun hotellien hinnat olivat suunnilleen tiedossa.

Koko matkan käyttörahat on vaihdettu jo Suomessa jeneiksi.

• kaikille..

vastanneille helpottavista kommenteistanne. Olen niin ylineuroottinen rahan kanssa kulkemaan koska näen taskuvarkaita kaikkialla mutta tieto siitä että muutkin ovat hyvin selvinneet helpottaa meikäläistä. Pienen nettisurffailun jälkeen selviää että tokiossa on kertoman mukaan olematon taskuvarkauskulttuurikin. Joten kaipa tässä vaan täytyy rohkaista itsensä ja vaan kulkea se jeni-nippu taskussa tai kengänpohjassa.