Matkustaminen ilman VISAa

......

Moikka! Olemme kaverini kanssa suunnittelemassa matkaa kevääksi Tokioon mutta meikäläisellä ei ole luottokorttia (olen opiskelija eikä kasassa ole vielä vaadittavia opintopisteitä). Kaverillani tosin sellainen on mutta en viitsi matkaan lähteä asenteella "mä maksan sulle sit kotona".

Joten onko jollakin kokemusta miten Tokiossa pärjää Visa Electronilla tai saako käteistä nostettua jostain sillä rahatukun kanssa kulkeminenkaan ei vaikuta siltä järkevimmältä ajatukselta..

Kiitos näin etukäteen!

5

832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maahmaa

Posteista löytyy pankkiautomaatteja, joista kuulemma pystyy nostamaan electronilla käteistä. Itseltäni tämä ei kyllä onnistunut viimereissulla, kun automaatin englanninkielinenkin versio toimi puoliksi kanjeilla. Jos kunnnon luottokorttiin ei ole mahdollisuutta, niin luottaisin perus käteiseen reissulla ja jättäisin tuon electronin viimeiseksi oljenkorreksi.

• electronia

Niin hassulta kun se kuulostaakin niin paras vaihtoehto Japanissa on juurikin tuo "rahatukun kanssa kulkeminen"... :) Visaelectronilla taas voit melkein heittää vesilintua, siitä ei ihan kauheasti ole iloa.

• harakka*

Itse olen maksanut Japanissa luottokortilla vain hotelliyöpymiset - omat ja kaverin. Kaveri maksoi nämä tililleni jälkikäteen, joten en nähnyt siinä mitään ongelmaa, mutta tietysti etukäteenkin olisi voinut maksaa kun hotellien hinnat olivat suunnilleen tiedossa.

Koko matkan käyttörahat on vaihdettu jo Suomessa jeneiksi.

• kaikille..

vastanneille helpottavista kommenteistanne. Olen niin ylineuroottinen rahan kanssa kulkemaan koska näen taskuvarkaita kaikkialla mutta tieto siitä että muutkin ovat hyvin selvinneet helpottaa meikäläistä. Pienen nettisurffailun jälkeen selviää että tokiossa on kertoman mukaan olematon taskuvarkauskulttuurikin. Joten kaipa tässä vaan täytyy rohkaista itsensä ja vaan kulkea se jeni-nippu taskussa tai kengänpohjassa.

Kiitos ja hyvää joulun odotusta!

• samaan koriin

Itsellä oli kaikki käteistä muutaman viikon reissulla. Pikkuisen jätin rahaa hotellihuoneeseen ja muuten en pitänyt kaikkia rahoja samassa taskussa tai lompakossa.
        Ja Suomen konsulaatin osoite ja puhelinnumero kannattaa varmuudeksi ottaa mukaan, sieltä lainaavat sen verran tarvittaessa että pääsee kotiin.
        Muuten tuskin ryövätään ellei maahanmuuttajat sitä tee, yöllisillä kujilla voi törmätä ryöstäjiin etenkin jos kulkee syntisillä alueilla. Paikalliset Yakuzan heput ei minun tietääkseni länkkäreihin puutu ja muutenkin ei kuulu ystävälisiin tapoihin ryövätä ;)
        Meikäläinen otti muutaman kerran reissussa olutta ja sakea, siinä on riskinsä kun voi kääntyä yllättäen humalan puolelle, meinaan silloin voi unohtaa tavaroitaan johonkin =)
        Eli semmoinen jemma missä ei päivän budjetoidut rahat pysyy ja sit päivän rahnat vaikka farkkujen etutaskussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      382
      4784
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      457
      2938
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      130
      2579
    4. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      185
      2502
    5. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      225
      2483
    6. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      54
      1587
    7. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      580
      1479
    8. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      455
      1312
    9. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      14
      1283
    10. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      41
      1033
    Aihe