Olen hyvä matikassa ja fysiikassa. Fysiikasta tuli L ja matikasta haen keväällä vähiintään E:tä. Muutkin aineet sujuvat hyvin paitsi enkku. Enkussa olen 6 tason oppilas. Eli joku B lienee tulossa (munkilla C). Mietin, että voiko tkk:lla pärjätä jos ei ole kovin hyvä enkussa, mutta loogista päättelykykyä löytyy?
TKK:lla opiskelu ja englanti
4
1094
Vastaukset
- Older Model
...kääntäjätasoisesti. Opit kyllä tarvittavan kielitaidon opintojen myötä. Vertaistukena voin kertoa että useimpien valmiiden di:en kirjallinen ilmaisutaito niin suomeksi kuin englanniksi on melko heikko. Tästä huolimatta he pärjäävät töissään ihan hyvin.
- ..........
Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon että useimmat kurssikirjat ovat englanniksi, tosin siinähän sitä oppii lukiessa. Toisaalta riippuu paljolti opintolinjasta kuinka paljon kieliä pitää osata, esim. tutalla luetaan paljon kun taas tefy:llä lasketaan.
- teemu teekkari
.......... kirjoitti:
Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon että useimmat kurssikirjat ovat englanniksi, tosin siinähän sitä oppii lukiessa. Toisaalta riippuu paljolti opintolinjasta kuinka paljon kieliä pitää osata, esim. tutalla luetaan paljon kun taas tefy:llä lasketaan.
Minä en ainakaan ole jaksanut lukea kirjoja juuri yhtään. Johtunee juurikin paskasta enkun taidosta. Muutaman kerran olen jonku kaavan yrittänyt tarkistaa. Jos ei käy luennoilla tai on jostain muusta syystä pakko opetella kirjasta niin sillon sitä enkkua tarvitsee.
- opetelkaa vain
teemu teekkari kirjoitti:
Minä en ainakaan ole jaksanut lukea kirjoja juuri yhtään. Johtunee juurikin paskasta enkun taidosta. Muutaman kerran olen jonku kaavan yrittänyt tarkistaa. Jos ei käy luennoilla tai on jostain muusta syystä pakko opetella kirjasta niin sillon sitä enkkua tarvitsee.
Kielitaitoa ei saa muuten kuin opettelemalla. Insinöörin ammattitaitoon kuuluu oman alueensa ammattisanaston tuntemus sekä äidinkielellään että myös ainakin yhdellä muulla kielellä. Mitä sellaisella insinöörillä tekee, joka ei pysty seuraamaan alansa kehitystä kirjallisuudesta ja ulkomaisilla messuilla tai joka ei pysty tekemään englanninkielistä kyselyä tai tarjouspyyntöä esimerkiksi ohjelmisto- tai laitteistotoimittajalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1832724- 1952227
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1772046- 1721914
Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1261884Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise321725Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,741370Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821354Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1751275Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801212