Koiven nosto

kyykistelijä

Tämä on sarjassa tyhmiä kysymyksiä.

Minulla on nyt ensimmäistä kertaa uroskoira, ja mietin tässä, että milloin urokset alkavat nostaa jalkaa pissaillessaan, tai nostavatko kaikki urokset ylipäätään koipeaan?

17

1964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen, kaikki urokset tai ainakis suurin osa, nostaa jalkaa pissatessaan. Tosi yksilöllistä milloin alkaa nousemaan, meillä meni noin 11kk ikäiseksi. Voisin sanoa, että 1-1,5 vuotiaana nousee jos on noustakseen.

    • arra-

      minun oma koirani rupesi nostamaan jalkaa joskus parin viikkoa sen jälkeen kun se tuli meille ja jotkut eivät nosta ollenkaan... ja jopa jotkut nartut nostavat jalkaa

      • molempia löytyy

        urokset aloittavat merkkailun nostamalla koipeaan yleensä tuossa 6kk-12kk iässä, jotkut myöhemmin, ja on niitä aivan 7-10-viikkoisiakin boitsuja, joilla koipi nousee.

        Nartut toki nostavat koipea merkkaillessaan kun on "se aika". Se koiven nostaminen harvemmin on kuitenkaan niin "miehekästä".

        Ja uroksilla on luonnollisesti monta muutakin tapaa pissata, ei ne aina koipeaan nosta tietenkään!


      • asentojakin...
        molempia löytyy kirjoitti:

        urokset aloittavat merkkailun nostamalla koipeaan yleensä tuossa 6kk-12kk iässä, jotkut myöhemmin, ja on niitä aivan 7-10-viikkoisiakin boitsuja, joilla koipi nousee.

        Nartut toki nostavat koipea merkkaillessaan kun on "se aika". Se koiven nostaminen harvemmin on kuitenkaan niin "miehekästä".

        Ja uroksilla on luonnollisesti monta muutakin tapaa pissata, ei ne aina koipeaan nosta tietenkään!

        "Ja uroksilla on luonnollisesti monta muutakin tapaa pissata, ei ne aina koipeaan nosta tietenkään!"

        Totta, oma sekopää-adhd:ni(3-vee) saattaa kyykistyä kuin toiselle tarpeelleen ja kuitenkin heittää vedet, ja vastaavasti saattaa nostaa koipeaan kun alkaa isommmalle tarpeelleen.

        Toistaiseksi huippunäky oli se kun herrasmies yritti ensin kiivetä puuhun kunnes muisti että koirat ei osaa kiivetä, sitten heitti ittensä asentoon jossa takakoivet oli runkoa vasten ja etutassut maassa ja sitten ensin kyykistyi, mutta sitten lopuksi nosti siinä toista koipeaan ja heitti vedet. En ollut uskoa silimiäni...

        Ja näitä akrobaattitemppuja on nähty muitakin...


      • ...
        asentojakin... kirjoitti:

        "Ja uroksilla on luonnollisesti monta muutakin tapaa pissata, ei ne aina koipeaan nosta tietenkään!"

        Totta, oma sekopää-adhd:ni(3-vee) saattaa kyykistyä kuin toiselle tarpeelleen ja kuitenkin heittää vedet, ja vastaavasti saattaa nostaa koipeaan kun alkaa isommmalle tarpeelleen.

        Toistaiseksi huippunäky oli se kun herrasmies yritti ensin kiivetä puuhun kunnes muisti että koirat ei osaa kiivetä, sitten heitti ittensä asentoon jossa takakoivet oli runkoa vasten ja etutassut maassa ja sitten ensin kyykistyi, mutta sitten lopuksi nosti siinä toista koipeaan ja heitti vedet. En ollut uskoa silimiäni...

        Ja näitä akrobaattitemppuja on nähty muitakin...

        Eräs perhoskoira nousee etutassuillen ja heittää vedet. Seisoo siis "käsillään" takajalat ilmassa. Hupaisa näky.


    • KoppavaHoro

      alkoi harjoitella jalan nostoa 5,5-kuisena. Kellahti pariin otteeseen ja nostelu jäi vähäksi aikaa. Puoli vuotiaana nosteli silloin tällöin, mutta ei ymmärtänyt pissata samalla :)
      Eli teki tyttöpissit ja sitten nosteli sen jälkeen.
      N. 6,5-kuisena alkoi nostaa ihan kunnolla, muttei toisten urosten läsnäollessa ja vähän yli seitsenkuisena sitten nosteli jo kunnolla, koko ajan ja missä seurassa vaan.

      Kaikki eivät nosta, kuulemma.

      • alkoi nostaa

        mun koira alkoi nostaa 3,5 kk ikäisenä jalkaa ja nostaa yhä. Joskus pitää merkata, vaikkei sieltä mitään tuu. Mutta se on rituaali, nautinto useimmille uroksille se jalannosto.


    • ole olemassakaan, varsinkaan

      näissä koirajutuissa =)

      Aina on parempi kysyä, kuin pähkäillä yksin puuta heinää ;)

      Meillä on talossa 8,5kk uroskoira, joka vieläkin pissii kykkimistyyliin... Välillä haparoiden se kinttu VÄHÄN maan pinnasta kohoaa, mutta vieläkin kyykkypissit ovat kunniassa meidän pojalla...

      Yleensähän siinä murkkuiän/sukukypsyyden tietämissä alkaa nostaa kinttua, vai mite se oli?

    • 6,,6

      koira täytti juuri vuoden eikä nosta vieläkään :)

    • myös eka uros

      Meillä alkoi poika koiven noston jo alle puolivuotiaana. Nosti aina niin korkealle että tuli omille kintuille ;) ja oli muutenkin niin kiire että ei oikein sujunut. Nyt alkaa jo hieman paremmin sujua, ei aina ole kintut pissassa ja on jo 1 v. vanha.

    • Maddja

      Soon niiin yksilökohtaista!
      Itelläni 7kk1vko uros ja ei hajuakaan mikä on koivennosto :))

    • koipeli

      Meillä uros lagotto alle 4 kk ja nostaa jo jalkaa silloin tällöin :D

    • Kaikki urokset

      ei välttämättä rupea koskaan nostamaan jalkaa pissatessaan.

    • yej7k8l99l6

      kaikki eivät nosta koskaan. meillä toinen heti 8 vk iässä, toinen n 6 kk.

    • ...

      Näin oman koirani nostavan ensimmäisen kerran jalkaa noin 3 kk vanhana, mutta tämä kerta jäi yksittäiseksi. Joskus 8-9 kk ikäisenä muistaakseni alkoi nostaa jalkaa joka kerta.

    • .............

      Kyllä se on paljon koirasta (ja ympäristöstä) kiinni. Meillä viimeisin uros alkoi nostamaan koipeaan todella varhain, joskus nelikuisena varmaankin. Sitä ennen se katseli tarkalla silmällä muiden (uros)koirien merkkaustouhuja, ja epäilen, että matkimista se oli alkuun. Ei ikinä käytä muuta kuin jalannostotekniikkaa.

      Narttumme (säkä noin 25) taas on kova merkkailija (nostaa myös jalkaa, ja kyykistyy hiukan, ja päättää merkkaamisen tomeraan maan kuoputteluun). Joskus nousee etujalkojensa varaan, jos haluaa kusaista korkeammalle. En tiedä miksi, mutta koira on muutenkin aika täpäkkä tapaus. Joskus se vain haluaa merkkinsä korkeammalle kuin joskus, liekkö niissä kohdissa joku iso sitten merkannut, ja haluaa kohdistaa päälle.

      viimeisintä urosta edeltänyt uros alkoi hiukan harjoittelemaan varmaan vuoden iässä, mutta ei se ikinä ollut mikään intohimoinen merkkailija, sen luonnekkin oli sellainen laiskanpulskea. Joskus innostui nostamaan koipeaan, mutta usein vain hiukan kyykistyi ja antoi tulla losottaa.

    • koiranminttu

      Minulla nosti Saarloos urospentu juurikin nyt aamulla ensimmäistä kertaa jalkaansa. Ikää siis 3,5kk ja minulla ollut 1,5 vk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe