MINNE KESÄLLÄ?

EI EUROOPPAAN

Pitäisi alkaa suunnittelemaan muutaman viikon matkaa ensi kesälle, jonnekkin kauemmaksi, mutta vinkkejä kaivataan kohteen suhteen. Suosituksia? Aasian monsuunit on koettu. Edullisuus plussaa.

11

1917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamala kun

      paikkoja on vaikka kuinka paljon ja sä et vain osaa päättää,mee utsjoki kevoon ainiin mut sehän onkin euroopas,kopita nyt vain itse päättää mitä haluat

      • kiitos paljon

        ...niille jotka oikeasti jaksaa vastata asiallisesti


      • kiitos paljon kirjoitti:

        ...niille jotka oikeasti jaksaa vastata asiallisesti

        Miten olisi Indonesia? Sadekausi loppuu helmi-maaliskuussa, kesä on kuivinta aikaa. Itse olen tehnyt kaksi kuukauden reissua, molemmat touko-kesäkuussa. Suosittelen, jos aikaa on useampi viikko!
        Lyhyemmän loman voisi viettää vaikka Azoreilla (juu, kuuluu Eurooppaan, mutta on kuitenkin "ulkopuolella").


      • Indonesiakin
        reissaaja56 kirjoitti:

        Miten olisi Indonesia? Sadekausi loppuu helmi-maaliskuussa, kesä on kuivinta aikaa. Itse olen tehnyt kaksi kuukauden reissua, molemmat touko-kesäkuussa. Suosittelen, jos aikaa on useampi viikko!
        Lyhyemmän loman voisi viettää vaikka Azoreilla (juu, kuuluu Eurooppaan, mutta on kuitenkin "ulkopuolella").

        Tuo juuri kiinnosti että tuleeko siellä vielä heinäkuussa vettä! Hintataso on varmaankin samaa luokkaa kun vaikka Thaimaassa? Mihinkähän päin siellä kannattaa mennä? Bali? Se on kai aussien Kanaria?


      • Indonesiakin kirjoitti:

        Tuo juuri kiinnosti että tuleeko siellä vielä heinäkuussa vettä! Hintataso on varmaankin samaa luokkaa kun vaikka Thaimaassa? Mihinkähän päin siellä kannattaa mennä? Bali? Se on kai aussien Kanaria?

        Heinäkuu on tosiaan kuivin kuukausi. Hintataso on erittäin edullinen eurooppalaisille. Me saimme kuukaudessa kulutettua (2 hlöä) yht. noin 1000 euroa, sisältäen kaikki siirtymiset, verot, majoitukset, syömiset, juomiset ja tuliaiset. Lisäksi lennot noin 1000/hlö. Olen reissannut seitsemällä saarella ja jos minun mielipidettäni kysyt, Bali ei ole suosikkilistallani kovin korkealla. Toki sielläkin on paljon katseltavaa ja erilaisia paikkoja. Eniten pidimme Sumatrasta ja sinne palaamme vielä joskus.
        Jos haluat lukea reissupäiväkirjani ja katsoa kuviani, ota yhteyttä.
        [email protected]


      • outoa
        Indonesiakin kirjoitti:

        Tuo juuri kiinnosti että tuleeko siellä vielä heinäkuussa vettä! Hintataso on varmaankin samaa luokkaa kun vaikka Thaimaassa? Mihinkähän päin siellä kannattaa mennä? Bali? Se on kai aussien Kanaria?

        kerroit että aasian monsuunit on koettu ja sitten menossa pahimpaa sade aikaan Indonesiaan?


      • outoa kirjoitti:

        kerroit että aasian monsuunit on koettu ja sitten menossa pahimpaa sade aikaan Indonesiaan?

        Sadekausi on Indonesiassa marras- ja helmikuun välillä.


      • www.wordtravels.com
        reissaaja56 kirjoitti:

        Sadekausi on Indonesiassa marras- ja helmikuun välillä.

        Indonesia is hot and humid all year round, but cooler inland than along the coastal regions. The monsoon from December to March brings the heavy rains. The dry season, from April to October, is the best time to visit as some activities and road travel can be difficult during the rainy season.


    • on tapana

      viettää kesät Intiassa, pohjoisen vuoristoalueilla jonne eivät monsuunit yletä. Kesä vuorilla on parhaimmillaan kesäkuun puolesta välistä aina elokuun puoleen väliin asti. Lämpötila nousee korkeimmillaan 28-29 asteeseen, kesä-heinäkuussa saattaa esiintyä rajujakin ukkoskuuroja - mutta ei kuitenkaan mitään monsuuniin verrattavaa. Länsituristeja ei ole liikenteessä mitenkään häiritsevässä määrin, tietenkin paikan valinta ratkaisee tässäkin asiassa. Dharamsala alkaa vaikuttaa israelilaissiirtokunnalta ja paikalliset ovat aika kypsiä heidän "harrastuksiinsa". Toinen paikka vuorilla, jossa törmää länkkäreihin on Manali. Vuorilta löytää kuitenkin edelleenkin upeita mestoja, joissa ei turismin vaikutus ole vielä pilannut paikallista menoa.

    • kaikenlaista

      100 000 paikkaa minne voi mennä? Ja pitäisi alkaa sinulle niitä luettelemaan? Laita sinä mitä ruokaa voisin tehdä huomenna...kaikki mahdolliset mitä vain mieleen tulee niin minä sitten valitsen mikä kiinnostaa? Miltä tunuu?

      • on ihmeellistä asiaa

        halua nähdä, tuntea, kokea, haistaa, maistaa...mahdollisimman monta paikkaa, kaupunkia, järveä, merta, rantaa, nähtävyyttä, pikkukylää...


        Indonesiaan on sitten heinäkuussa suunta. Nyt vaan etsimään edullisia lentoja ;)
        Kuala Lumpurin tai Singaporen kautta

        terv. viestiketjun aloittaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe