MINNE KESÄLLÄ?

EI EUROOPPAAN

Pitäisi alkaa suunnittelemaan muutaman viikon matkaa ensi kesälle, jonnekkin kauemmaksi, mutta vinkkejä kaivataan kohteen suhteen. Suosituksia? Aasian monsuunit on koettu. Edullisuus plussaa.

11

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamala kun

      paikkoja on vaikka kuinka paljon ja sä et vain osaa päättää,mee utsjoki kevoon ainiin mut sehän onkin euroopas,kopita nyt vain itse päättää mitä haluat

      • kiitos paljon

        ...niille jotka oikeasti jaksaa vastata asiallisesti


      • kiitos paljon kirjoitti:

        ...niille jotka oikeasti jaksaa vastata asiallisesti

        Miten olisi Indonesia? Sadekausi loppuu helmi-maaliskuussa, kesä on kuivinta aikaa. Itse olen tehnyt kaksi kuukauden reissua, molemmat touko-kesäkuussa. Suosittelen, jos aikaa on useampi viikko!
        Lyhyemmän loman voisi viettää vaikka Azoreilla (juu, kuuluu Eurooppaan, mutta on kuitenkin "ulkopuolella").


      • Indonesiakin
        reissaaja56 kirjoitti:

        Miten olisi Indonesia? Sadekausi loppuu helmi-maaliskuussa, kesä on kuivinta aikaa. Itse olen tehnyt kaksi kuukauden reissua, molemmat touko-kesäkuussa. Suosittelen, jos aikaa on useampi viikko!
        Lyhyemmän loman voisi viettää vaikka Azoreilla (juu, kuuluu Eurooppaan, mutta on kuitenkin "ulkopuolella").

        Tuo juuri kiinnosti että tuleeko siellä vielä heinäkuussa vettä! Hintataso on varmaankin samaa luokkaa kun vaikka Thaimaassa? Mihinkähän päin siellä kannattaa mennä? Bali? Se on kai aussien Kanaria?


      • Indonesiakin kirjoitti:

        Tuo juuri kiinnosti että tuleeko siellä vielä heinäkuussa vettä! Hintataso on varmaankin samaa luokkaa kun vaikka Thaimaassa? Mihinkähän päin siellä kannattaa mennä? Bali? Se on kai aussien Kanaria?

        Heinäkuu on tosiaan kuivin kuukausi. Hintataso on erittäin edullinen eurooppalaisille. Me saimme kuukaudessa kulutettua (2 hlöä) yht. noin 1000 euroa, sisältäen kaikki siirtymiset, verot, majoitukset, syömiset, juomiset ja tuliaiset. Lisäksi lennot noin 1000/hlö. Olen reissannut seitsemällä saarella ja jos minun mielipidettäni kysyt, Bali ei ole suosikkilistallani kovin korkealla. Toki sielläkin on paljon katseltavaa ja erilaisia paikkoja. Eniten pidimme Sumatrasta ja sinne palaamme vielä joskus.
        Jos haluat lukea reissupäiväkirjani ja katsoa kuviani, ota yhteyttä.
        [email protected]


      • outoa
        Indonesiakin kirjoitti:

        Tuo juuri kiinnosti että tuleeko siellä vielä heinäkuussa vettä! Hintataso on varmaankin samaa luokkaa kun vaikka Thaimaassa? Mihinkähän päin siellä kannattaa mennä? Bali? Se on kai aussien Kanaria?

        kerroit että aasian monsuunit on koettu ja sitten menossa pahimpaa sade aikaan Indonesiaan?


      • outoa kirjoitti:

        kerroit että aasian monsuunit on koettu ja sitten menossa pahimpaa sade aikaan Indonesiaan?

        Sadekausi on Indonesiassa marras- ja helmikuun välillä.


      • www.wordtravels.com
        reissaaja56 kirjoitti:

        Sadekausi on Indonesiassa marras- ja helmikuun välillä.

        Indonesia is hot and humid all year round, but cooler inland than along the coastal regions. The monsoon from December to March brings the heavy rains. The dry season, from April to October, is the best time to visit as some activities and road travel can be difficult during the rainy season.


    • on tapana

      viettää kesät Intiassa, pohjoisen vuoristoalueilla jonne eivät monsuunit yletä. Kesä vuorilla on parhaimmillaan kesäkuun puolesta välistä aina elokuun puoleen väliin asti. Lämpötila nousee korkeimmillaan 28-29 asteeseen, kesä-heinäkuussa saattaa esiintyä rajujakin ukkoskuuroja - mutta ei kuitenkaan mitään monsuuniin verrattavaa. Länsituristeja ei ole liikenteessä mitenkään häiritsevässä määrin, tietenkin paikan valinta ratkaisee tässäkin asiassa. Dharamsala alkaa vaikuttaa israelilaissiirtokunnalta ja paikalliset ovat aika kypsiä heidän "harrastuksiinsa". Toinen paikka vuorilla, jossa törmää länkkäreihin on Manali. Vuorilta löytää kuitenkin edelleenkin upeita mestoja, joissa ei turismin vaikutus ole vielä pilannut paikallista menoa.

    • kaikenlaista

      100 000 paikkaa minne voi mennä? Ja pitäisi alkaa sinulle niitä luettelemaan? Laita sinä mitä ruokaa voisin tehdä huomenna...kaikki mahdolliset mitä vain mieleen tulee niin minä sitten valitsen mikä kiinnostaa? Miltä tunuu?

      • on ihmeellistä asiaa

        halua nähdä, tuntea, kokea, haistaa, maistaa...mahdollisimman monta paikkaa, kaupunkia, järveä, merta, rantaa, nähtävyyttä, pikkukylää...


        Indonesiaan on sitten heinäkuussa suunta. Nyt vaan etsimään edullisia lentoja ;)
        Kuala Lumpurin tai Singaporen kautta

        terv. viestiketjun aloittaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe