On paljon käytännöllisempi kuin pistooli. Tietysti pistooleissa on suuremmat kutimäärät mutta revolverit on varmempia ja tehokkaampia metsästyksessä vara-aseina.
Revolveri
16
1731
Vastaukset
- hillbergmounting
hupaisa aloitus! Vieppä poliisille hankintalupa-anomus ja laita "vara-ase metsästykseen" käyttötarkoitukseksi.
- pidä paikkaansa
missään mielessä.
Revoli on aina isompi ja hitaampi ja tehottomampi kuin pistooli. Varmuudessakin on heikommalla, koska siinä ei ole varmistinta.
Hienompi se on kuitenkin kuin pistooli.Olin minäkin enemmän noita pistoolimiehiä, mutta nyt alan kallistua revolveriin parempana.
- revolverissa on
että se ei mene itsestään sarjatulelle.
- pääministeriköhän
Riippuu tulkitsijasta. Jos revolverin liipaisinta vetelee ripeästi niin mielestäni pääministeri Matti Vanhasen aseopin mukaan kysessä voisi olla ns. melkein sarjatulta ampuva ase :-)
- Salainen_Agentti
WhiteWikingi kirjoitti:
Pistoolitko menee sarjatulelle.
Kahdella eri pistoolilla on tullut ammuttua sarjaa kun on pistoolin sisuskalut antaneet periksi. Ja eihän tuo laukaisukoneiston muuttaminen sarjatulelle ole mikään mahdoton operaatio, jos hieman työkalut kädessä pysyy.
- FORCE
..ampumaan, niin et tarvi mitään "vara-aseita"..
Minun hirvien yms. elämä päättyy komeasti kiväärillä, joten ei tarvi mitään ylimääräisiä mutkia taskuissa kanniskella.Tainnut ikinä harrastaa metsästystä kun tuollaisia älyttömyyksiä lauot. Et ainakaan hiirenloukkua kummempaa ole käyttänyt.
- FORCE
WhiteWikingi kirjoitti:
Tainnut ikinä harrastaa metsästystä kun tuollaisia älyttömyyksiä lauot. Et ainakaan hiirenloukkua kummempaa ole käyttänyt.
..sinähän selvännäkijä oot. Olen kuitenkin ihan OIKEA metsästäjä, enkä mikään taruolento. Mitähän älytöntä tuossa edellisessä viestissänikin mahtoi olla?
Minusta aivan älytöntä on tuo nykyhinku kanniskella kaikenlaisia pistooleita sun muita mukana metsässä. Varsin turhaa touhua on se. Tuntuuko sinusta jotenkin egoapönkittävältä kuljetella sitä revolveriasi tms. ympäriinsä? (Jos sinulla sellaista edes oikesti on..)Olet ehkä saanut siihen luvan kuitenkin tarkkuusammunnan harrastamiseen?
Edelleen olen sitä mieltä, että sille hirvelle tms. riistaeläimelle voi antaa sen armonlaukauksen sillä samalla kiväärillä, jolla se on ammuttukin. - mäyriäinen
FORCE kirjoitti:
..sinähän selvännäkijä oot. Olen kuitenkin ihan OIKEA metsästäjä, enkä mikään taruolento. Mitähän älytöntä tuossa edellisessä viestissänikin mahtoi olla?
Minusta aivan älytöntä on tuo nykyhinku kanniskella kaikenlaisia pistooleita sun muita mukana metsässä. Varsin turhaa touhua on se. Tuntuuko sinusta jotenkin egoapönkittävältä kuljetella sitä revolveriasi tms. ympäriinsä? (Jos sinulla sellaista edes oikesti on..)Olet ehkä saanut siihen luvan kuitenkin tarkkuusammunnan harrastamiseen?
Edelleen olen sitä mieltä, että sille hirvelle tms. riistaeläimelle voi antaa sen armonlaukauksen sillä samalla kiväärillä, jolla se on ammuttukin.mites sille mäyrälle jonka kaivaa esiin luolakoiran kanssa, hyvinkös hirviväljällä lopsahtaa?
- FORCE
mäyriäinen kirjoitti:
mites sille mäyrälle jonka kaivaa esiin luolakoiran kanssa, hyvinkös hirviväljällä lopsahtaa?
tässä ollukkaan kyse kuin isoista elukoista,jos osaisit lukea.
Pienoispistooli tai mielummin se .22 reukku on kiistämättä luola- ja loukkuhommiin pätevin, mutta niistähän en olekkaan täällä puhunu mitään. Olen itekkin supeja sillä konstilla nukuttanut.
Täällä vaan pyörii useasti ihme hemmoja, jotka haikailee .357:n tai 9mm:n perään, väittäen tarvitsevansa sellaista metsästykseen mukaan hirven lopettamiseen..
Mielipide kait se tuokin on mutta millä perustelet reukun tehokkaammaksi kuin pistoolin samoin kuin toimtavarmuuden?
Jos tarkoitat tehoja kalipeerissä niin löytyyhän pistooliin esim. 357mag. 44mag. 50AE. 9mm. 40s&w....Toimintavarmuudesta sanoisin että pistooleja on monenlaisia.
Ammutko kenties 22LR reukulla?- R-sankari?
Reukku minuakin miellyttää. Yksinkertainen ja toimintavarma rakenne.
Ainoa isompi miinus on että äänenvaimenninta ei voi käyttää - tai siis siitä ei ole revolverissa hyötyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758