Revolveri

On paljon käytännöllisempi kuin pistooli. Tietysti pistooleissa on suuremmat kutimäärät mutta revolverit on varmempia ja tehokkaampia metsästyksessä vara-aseina.

16

1701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hillbergmounting

      hupaisa aloitus! Vieppä poliisille hankintalupa-anomus ja laita "vara-ase metsästykseen" käyttötarkoitukseksi.

      • Minä sentään tyhmä ole vaikka vähän hullu (asehullu) taidan olla.


    • pidä paikkaansa

      missään mielessä.

      Revoli on aina isompi ja hitaampi ja tehottomampi kuin pistooli. Varmuudessakin on heikommalla, koska siinä ei ole varmistinta.

      Hienompi se on kuitenkin kuin pistooli.

      • Olin minäkin enemmän noita pistoolimiehiä, mutta nyt alan kallistua revolveriin parempana.


    • revolverissa on

      että se ei mene itsestään sarjatulelle.

      • pääministeriköhän

        Riippuu tulkitsijasta. Jos revolverin liipaisinta vetelee ripeästi niin mielestäni pääministeri Matti Vanhasen aseopin mukaan kysessä voisi olla ns. melkein sarjatulta ampuva ase :-)


      • Pistoolitko menee sarjatulelle.


      • Salainen_Agentti
        WhiteWikingi kirjoitti:

        Pistoolitko menee sarjatulelle.

        Kahdella eri pistoolilla on tullut ammuttua sarjaa kun on pistoolin sisuskalut antaneet periksi. Ja eihän tuo laukaisukoneiston muuttaminen sarjatulelle ole mikään mahdoton operaatio, jos hieman työkalut kädessä pysyy.


    • FORCE

      ..ampumaan, niin et tarvi mitään "vara-aseita"..

      Minun hirvien yms. elämä päättyy komeasti kiväärillä, joten ei tarvi mitään ylimääräisiä mutkia taskuissa kanniskella.

      • Tainnut ikinä harrastaa metsästystä kun tuollaisia älyttömyyksiä lauot. Et ainakaan hiirenloukkua kummempaa ole käyttänyt.


      • FORCE
        WhiteWikingi kirjoitti:

        Tainnut ikinä harrastaa metsästystä kun tuollaisia älyttömyyksiä lauot. Et ainakaan hiirenloukkua kummempaa ole käyttänyt.

        ..sinähän selvännäkijä oot. Olen kuitenkin ihan OIKEA metsästäjä, enkä mikään taruolento. Mitähän älytöntä tuossa edellisessä viestissänikin mahtoi olla?

        Minusta aivan älytöntä on tuo nykyhinku kanniskella kaikenlaisia pistooleita sun muita mukana metsässä. Varsin turhaa touhua on se. Tuntuuko sinusta jotenkin egoapönkittävältä kuljetella sitä revolveriasi tms. ympäriinsä? (Jos sinulla sellaista edes oikesti on..)Olet ehkä saanut siihen luvan kuitenkin tarkkuusammunnan harrastamiseen?

        Edelleen olen sitä mieltä, että sille hirvelle tms. riistaeläimelle voi antaa sen armonlaukauksen sillä samalla kiväärillä, jolla se on ammuttukin.


      • mäyriäinen
        FORCE kirjoitti:

        ..sinähän selvännäkijä oot. Olen kuitenkin ihan OIKEA metsästäjä, enkä mikään taruolento. Mitähän älytöntä tuossa edellisessä viestissänikin mahtoi olla?

        Minusta aivan älytöntä on tuo nykyhinku kanniskella kaikenlaisia pistooleita sun muita mukana metsässä. Varsin turhaa touhua on se. Tuntuuko sinusta jotenkin egoapönkittävältä kuljetella sitä revolveriasi tms. ympäriinsä? (Jos sinulla sellaista edes oikesti on..)Olet ehkä saanut siihen luvan kuitenkin tarkkuusammunnan harrastamiseen?

        Edelleen olen sitä mieltä, että sille hirvelle tms. riistaeläimelle voi antaa sen armonlaukauksen sillä samalla kiväärillä, jolla se on ammuttukin.

        mites sille mäyrälle jonka kaivaa esiin luolakoiran kanssa, hyvinkös hirviväljällä lopsahtaa?


      • FORCE
        mäyriäinen kirjoitti:

        mites sille mäyrälle jonka kaivaa esiin luolakoiran kanssa, hyvinkös hirviväljällä lopsahtaa?

        tässä ollukkaan kyse kuin isoista elukoista,jos osaisit lukea.

        Pienoispistooli tai mielummin se .22 reukku on kiistämättä luola- ja loukkuhommiin pätevin, mutta niistähän en olekkaan täällä puhunu mitään. Olen itekkin supeja sillä konstilla nukuttanut.

        Täällä vaan pyörii useasti ihme hemmoja, jotka haikailee .357:n tai 9mm:n perään, väittäen tarvitsevansa sellaista metsästykseen mukaan hirven lopettamiseen..


    • Mielipide kait se tuokin on mutta millä perustelet reukun tehokkaammaksi kuin pistoolin samoin kuin toimtavarmuuden?

      Jos tarkoitat tehoja kalipeerissä niin löytyyhän pistooliin esim. 357mag. 44mag. 50AE. 9mm. 40s&w....Toimintavarmuudesta sanoisin että pistooleja on monenlaisia.

      Ammutko kenties 22LR reukulla?

    • R-sankari?

      Reukku minuakin miellyttää. Yksinkertainen ja toimintavarma rakenne.

      Ainoa isompi miinus on että äänenvaimenninta ei voi käyttää - tai siis siitä ei ole revolverissa hyötyä.

      • Pyytöyrä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe