voisko joku osaava

laittaa tänne

suoraan vaikka copy pastella jonkin sivuston lähdekoodista meta-tagit ja hieman valottaa mitä mikäkin kohta siinä saa aikaseksi. On hieman pimeän peitossa mitkä kaikki tagit pitää olla kun niitäkin on aika monta kun kattelee jo olemassa olevien sivujen koodeja. Jos sais sellasen perus meta-tagi pätkän minkä vois täyttää omilla sanoilla ja lauseilla ja sitten laittaa sivuille niin olisin erittäin kiitollinen!

9

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Meta-tagit" eivät tee yleensä juuri mitään, ne vain antavat nimensä mukaan "metatietoa" sivusta tai dokumentista. Eli kuka sivu on tehnyt ja milloin ja millä kielellä, mitä se käsittelee ja mahdollisesti millä editorilla se on tehty, jne.

      Tarkoitat varmaan "meta-tageilla" desription- ja keywords- kenttiä. Niihin voi laittaa kunkin sivun tiivistelmän ja sitä kuvaavia avainsanoja. Tiivistelmä (description) näytetään esim. Googlesta haettaessa hakutulosten vieressä. Urbaanin legendan mukaan Googlen tuloksiin vaikuttaa, jos "keywords"-kenttään mättää paljon hakusanoja, mutta se ei pidä paikkaansa. Ainoa, millä voi vaikuttaa, on "robots"-kenttä, jolla voi esim. jättää sivunsa Googlesta pois.

      Ainoa pakollinen meta-tieto on sivuston merkistö. Helpointa on käyttää Suomessa ISO-8859-1:tä, eli seuraavasti:

      • Höpö.

        Edellamainittu on totta.

        Muita tärkeitä seikkoja hakujen osumiselle on kunnollinen otsikointi ( h1 h2 h3 h4 jne) ja itse sivujen tekstisisältö. Oleellisimmat asiat kannattaa kirjoittaa alkuun. Näitä google indeksoi mieluummin kuin metatageja.
        Kuviin kannattaa myös laittaa alt-attribuutit ja linkit tehdä mieluummin tekstilinkkeinä (itse laitan tarvittaessa css:llä linkin kuvalliseksi, näin hakukoneet näkevät linkin tekstimuotoisena), hakukoneet kun ovat sokeita käyttäjiä.


    • Ole hyvä vaan

      Esimerkki:

      http://www.powerkaraoke.fi/

      Seuraavat oleelliset löydökset tuolta sivulta:

      - tekstin tyyppi


      - Lyhyt kuvaus sivuston sisällöstä


      - kielimääritys, fi=suomi (jossain tapauksessa hyödyksi, esim mainoskohdistus)

      Lisäksi:

      - vain Googlen käyttöön tehty tunnistus (merkitys selviää, jos käytät Googlen Verkkovastaavan työkaluja)

      Huomaa, siinä kaikki, ei täysin turhaa keywords-listaa.

      • säheltäjä jä

        Itse olen huomannut keywordsien vaikuttavan muutamissa tapauksissa adsense mainosten kohdistumisessa. (ja siihen se hyöty jäikin)


      • ollakin noin
        säheltäjä jä kirjoitti:

        Itse olen huomannut keywordsien vaikuttavan muutamissa tapauksissa adsense mainosten kohdistumisessa. (ja siihen se hyöty jäikin)

        Keywords-lista ei näytä ainakaan vaikuttavan siihen mihin se on suunniteltu. Eli hakukonesijoituksiin on monet todenneet, että ei vaikuta. Liian helppo väärinkäyttää.

        Adsense-mainoksiin vaikuttamisesta ei ole tietoa, eikä taida edes kiinnostaa sen vertaa, että tarkemmin tutkisin asiaa. Kuitenkin Adsense-mainokset liittyvät ihan hyvin sisältöön yleensä.


    • Web-palvelua

      Katsoppa vaikka
      http://www.web-palvelu.com/

      Sivulla ollessasi valitse "Näytä lähdekoodi"

      Huomaa, että sivulla ei ole oikeastaan mitään koodia, johon tarvitsee täyttää omia sanoja!

      Kunhan laitat varsinaiseen tekstiin loogisesti otsikot kohdalleen, niin kyllä se siitä.

    • rankasti

      jos meinaat et google löytäs, ni ainoo konsti on se et sulla on sivuillas sisältöö, eli tekstiä!
      muita keinoja ei ole!! ilman sisältöö mitkään seo proot ja hakukone optomointi proot ei auta :)

      ja mitä mielenkiintosempaa tekstiä sitä enempi google tykkää :)

      • tepula

      • tepulalla
        tepula kirjoitti:

        http://www.sweetpepper.fi
        sitä yritän nostaa googlessa nyt...

        Hyvät sivut sweetpepperillä.
        Onnistuneita nostoja!
        www.ravintolatarvike.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe