Kaupoille ihmisvilinään?

Marraskuu08

Ollaan aloitettu ulkoilu ohjeen mukaan vauva ollessa 2 viikkoa ja käyty ruokakaupassa ym. pakollisissa. Nyt pitäisi lähteä kaupungille ostoksille, mutta mietin missä vaiheessa uskaltaa lähetä kauppakeskukseen ihmisvilinän kekskelle vauvan kanssa kun alkaa olla räkätautikausikin?

Eli missä vaiheessa te muut olette lähteneet?

18

1368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä!

      Odota ainakin pari viikkoa, ja jos ei ihan pakko niin älä vie vielä silloinkaan. Koska nyt on todellakin paljon flunssaa liikkeellä.

      Itse lähdin 2 viikon ikäisen kanssa ja melkein heti sai lievän flunssan, harmitti että en pysynyt kotona.

      Tuon ikäisellä on parempi paikka kodin rauhassa, minun mielipide.

    • -----

      Yleensäkään en pientä vauvaa paljoa kuljettelisi marketeissa ja ihmisvilinässä, jollei ole aivan pakko. Niin paljon on talvisin flunssaa sun muuta liikkeellä... Ja mitä enemmän vauvan kanssa liikuskelee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä jonkun pöpön onnistuu saamaan. Eihän mikään tietysti estä lähtemästä, se on aivan jokaisen omassa harkinnassa. Mutta pienen sairastelu on niin kurjaa, että itse ainakin yrittäisin välttää pöpöjä viimeiseen asti...

      • suosittelee

        Lastenklinikan lääkärin haastattelussa lehdessä lääkäri sanoi, että toivoo, ettei pieniä vauvoja viedä ostoskeskuksiin, jossa on tuhansia ihmisiä pöpöineen. Pienen vauvan (alle 6 kk) flunssa voi olla todella vaikea ja hankala. Ja että sairaalaankin ihan pikkuisia tuodaan.

        Flunssahan tarttuu myös pisaratartuntana (kun joku aivastaa, virukset leijuvat ilmassa pitkään) eikä tartu vain kosketeltaessa ovenkahvoja tai kassan kyniä.

        Lääkäri kehotti artikkelissa, että minimiin tuollaiset reissut. Jos on pakko mennä, niin laittakaa vaunujen kuomuun harsoliina pahimpia ilmassa leijailevia pöpöjä vastaan.


      • rakkaat äidit!
        suosittelee kirjoitti:

        Lastenklinikan lääkärin haastattelussa lehdessä lääkäri sanoi, että toivoo, ettei pieniä vauvoja viedä ostoskeskuksiin, jossa on tuhansia ihmisiä pöpöineen. Pienen vauvan (alle 6 kk) flunssa voi olla todella vaikea ja hankala. Ja että sairaalaankin ihan pikkuisia tuodaan.

        Flunssahan tarttuu myös pisaratartuntana (kun joku aivastaa, virukset leijuvat ilmassa pitkään) eikä tartu vain kosketeltaessa ovenkahvoja tai kassan kyniä.

        Lääkäri kehotti artikkelissa, että minimiin tuollaiset reissut. Jos on pakko mennä, niin laittakaa vaunujen kuomuun harsoliina pahimpia ilmassa leijailevia pöpöjä vastaan.

        Milläs pidät vinha iässä olevan 2vuotiaan kotona kun perheeseen tulee uusi vauva? Pakkohan vauvan kanssa on liikkua jos elää meinaa. Liiaksi pelätään nykyään nuhia ja pöpöjä. Kyllä ne väkisinkin jossain vaiheessa kumminkin on edessä ja kuinka paljon lapsia sairastaa flunssaa/nuhaa ilman että mennään pillit vinkuen lasarettiin.

        Jos hyvin suunnitellusti käy ostoskeskuksessa esim jouluostoksilla ihmisten töissä olo aikana kun keskus ei ole niin hälyinen kun yleensä ja huolehtii hygieniasta niin eiköhän se vauva siitä selviä. Mitään ostarilla hengailua nyt vauvan kanssa ei muutenkaan jaksa eikä kannata harrastaa, mutta kyllähän sitä normaaleja asioita pitää pystyä tekemään vaikka uusi ihminen olisikin maailmassa. Järkikäteen ja ulos lenkille varsinkin kun kelitkin taas meni plussan puolelle.


      • mieltä..
        rakkaat äidit! kirjoitti:

        Milläs pidät vinha iässä olevan 2vuotiaan kotona kun perheeseen tulee uusi vauva? Pakkohan vauvan kanssa on liikkua jos elää meinaa. Liiaksi pelätään nykyään nuhia ja pöpöjä. Kyllä ne väkisinkin jossain vaiheessa kumminkin on edessä ja kuinka paljon lapsia sairastaa flunssaa/nuhaa ilman että mennään pillit vinkuen lasarettiin.

        Jos hyvin suunnitellusti käy ostoskeskuksessa esim jouluostoksilla ihmisten töissä olo aikana kun keskus ei ole niin hälyinen kun yleensä ja huolehtii hygieniasta niin eiköhän se vauva siitä selviä. Mitään ostarilla hengailua nyt vauvan kanssa ei muutenkaan jaksa eikä kannata harrastaa, mutta kyllähän sitä normaaleja asioita pitää pystyä tekemään vaikka uusi ihminen olisikin maailmassa. Järkikäteen ja ulos lenkille varsinkin kun kelitkin taas meni plussan puolelle.

        vai laittavatko koko perheen karanteeniin kunnes vauva on "tarpeeksi" iso? Siis jos ihan kuka vaan perheestä menee yleiselle paikalle ja saa päällensä näitä "leijailevia" aivastuksenpalasia, niin kantaahan tämäkin henkilö pöpöä vaikkei itse sitä välttämättä saisi.

        Sanotaan että varsinkin vauvoille joita imetetään, on aika hyvä vastustuskyky. Meidän vauvalle (5kk) on tällä hetkellä elämänsä toinen flunssa ja itse olen joka kertanut sairastanut flunssan, ja kyllä meistä kahdesta minä olen ollut se joka on ollut paaaaaljon huonommassa kunnossa.. Meidän vauvasta kun ei huomaisi flunssaa muusta kuin vuotavasta nenästä..


      • mielipide tässä
        mieltä.. kirjoitti:

        vai laittavatko koko perheen karanteeniin kunnes vauva on "tarpeeksi" iso? Siis jos ihan kuka vaan perheestä menee yleiselle paikalle ja saa päällensä näitä "leijailevia" aivastuksenpalasia, niin kantaahan tämäkin henkilö pöpöä vaikkei itse sitä välttämättä saisi.

        Sanotaan että varsinkin vauvoille joita imetetään, on aika hyvä vastustuskyky. Meidän vauvalle (5kk) on tällä hetkellä elämänsä toinen flunssa ja itse olen joka kertanut sairastanut flunssan, ja kyllä meistä kahdesta minä olen ollut se joka on ollut paaaaaljon huonommassa kunnossa.. Meidän vauvasta kun ei huomaisi flunssaa muusta kuin vuotavasta nenästä..

        asiassa painaa enemmän, ja muiden terveydenhuolto ammattilaisten, eli ei ihmisvilinään vauvaa. Karanteeni ja varovaisuus eri asia.

        On suuri riski viedä ihmisvilinään vastasyntynyttä, siellä pärskiviä ja köhiviä on joka puolella.

        Kotona jos joku on sairaana, voi olla varovainen vauvan lähellä, kun kerran tietää olevansa sairas. Paitsi tietenkin äiti...

        Surkeaa kun pieni on kipeänä...


      • wopwo
        mielipide tässä kirjoitti:

        asiassa painaa enemmän, ja muiden terveydenhuolto ammattilaisten, eli ei ihmisvilinään vauvaa. Karanteeni ja varovaisuus eri asia.

        On suuri riski viedä ihmisvilinään vastasyntynyttä, siellä pärskiviä ja köhiviä on joka puolella.

        Kotona jos joku on sairaana, voi olla varovainen vauvan lähellä, kun kerran tietää olevansa sairas. Paitsi tietenkin äiti...

        Surkeaa kun pieni on kipeänä...

        vein pojan ekan kerran kaupungille kun oli n. 3vk, ei mitään ongelmia. Meillä on myös koira, joten pöpöjä vastaan taistelu on melkeinpä mahdotonta. Perussiivousta ja normaalia käsihygieniaa, niillä me on pärjätty suht terveinä, poika nyt 5kk. Yksi flunssa on ollu ja se tuli ensin minulle ja sitten vauvalle, joka ei kyllä ollu moksiskaan.


      • mutta...
        mielipide tässä kirjoitti:

        asiassa painaa enemmän, ja muiden terveydenhuolto ammattilaisten, eli ei ihmisvilinään vauvaa. Karanteeni ja varovaisuus eri asia.

        On suuri riski viedä ihmisvilinään vastasyntynyttä, siellä pärskiviä ja köhiviä on joka puolella.

        Kotona jos joku on sairaana, voi olla varovainen vauvan lähellä, kun kerran tietää olevansa sairas. Paitsi tietenkin äiti...

        Surkeaa kun pieni on kipeänä...

        Ikävää toki, kun pieni vauva on kipeänä, mutta asia ei ole niin yksioikoinen. Nykyään tutkimustiedon valossa alkaa jatkuvasti näyttää enemmän siltä, että lapsen tulee altistua infektioille aivan alusta saakka, jotta immuniteetti kehittyy normaaliksi, eikä seurauksena ole autoimmuunisairauksia tai allergioita. Liian myöhään tulevat infektiot voivat jopa lisätä riskiä noihin molempiin. Nyt siis puhutaan ihan muutamista kuukausista. Tuskin kukaan haluaa nyt vastasyntynyttä tahallaan altistaa sairaille ihmisille niin, että oikein tartuttamalla tartuttaisi taudin, mutta erikseen ei pitäisi vältellä varmuuden vuoksi kauppoja yms. Lääkärin näkökulma on lyhytnäköinen ja infektiosairauksiin keskittyvä, immunologi voisi olla eri mieltä.


      • äiti ja isä
        mutta... kirjoitti:

        Ikävää toki, kun pieni vauva on kipeänä, mutta asia ei ole niin yksioikoinen. Nykyään tutkimustiedon valossa alkaa jatkuvasti näyttää enemmän siltä, että lapsen tulee altistua infektioille aivan alusta saakka, jotta immuniteetti kehittyy normaaliksi, eikä seurauksena ole autoimmuunisairauksia tai allergioita. Liian myöhään tulevat infektiot voivat jopa lisätä riskiä noihin molempiin. Nyt siis puhutaan ihan muutamista kuukausista. Tuskin kukaan haluaa nyt vastasyntynyttä tahallaan altistaa sairaille ihmisille niin, että oikein tartuttamalla tartuttaisi taudin, mutta erikseen ei pitäisi vältellä varmuuden vuoksi kauppoja yms. Lääkärin näkökulma on lyhytnäköinen ja infektiosairauksiin keskittyvä, immunologi voisi olla eri mieltä.

        joka lastaan rakastaa, toivoo että lapsi pysyisi terveenä. Ihan pienestä jutusta sitä luopuu jos ei väkisin änkeä jouluruuhkiin vastasyntyneen kanssa! Säästyy vielä rahatkin :) Vastasyntynyt sairastuu jo kylmettymisestä, ilman että kukaan räkätautinen on lähelläkään.

        Ottaisin itselleni kaikki taudit 100 kertaisena jos vain vauvani saisi olla teve!

        Vauvan korvatulehduskierre ei varmaankaan ole yhdenkään vanhemman toiveissa! Ja nykyisin on antibiooteille vastustuskykyisiä pöpöjä, semmoisen kun onnistuu hankkimaan...

        Alle kolmen kuukauden ikäinen flunssapotilas on AINA vietävä lääkäriin, oli kuumetta tai ei, keuhkoputkentulehduksen ja korvatulehduksen varalta.

        Saati kaikki vatsatautiepidemiat mitä varsinkin joulun aikaan liikkuu, onneksi rotavirusrokote tulee kaikille vauvoille...


      • jestas...
        rakkaat äidit! kirjoitti:

        Milläs pidät vinha iässä olevan 2vuotiaan kotona kun perheeseen tulee uusi vauva? Pakkohan vauvan kanssa on liikkua jos elää meinaa. Liiaksi pelätään nykyään nuhia ja pöpöjä. Kyllä ne väkisinkin jossain vaiheessa kumminkin on edessä ja kuinka paljon lapsia sairastaa flunssaa/nuhaa ilman että mennään pillit vinkuen lasarettiin.

        Jos hyvin suunnitellusti käy ostoskeskuksessa esim jouluostoksilla ihmisten töissä olo aikana kun keskus ei ole niin hälyinen kun yleensä ja huolehtii hygieniasta niin eiköhän se vauva siitä selviä. Mitään ostarilla hengailua nyt vauvan kanssa ei muutenkaan jaksa eikä kannata harrastaa, mutta kyllähän sitä normaaleja asioita pitää pystyä tekemään vaikka uusi ihminen olisikin maailmassa. Järkikäteen ja ulos lenkille varsinkin kun kelitkin taas meni plussan puolelle.

        nyt on kysymys 2 viikkoisen viemisestä ihmisvilinään! Kai sitä voi liikkua ilman kauppakeskuksiakin...
        Vai eikö ilman kauppakeskuksia ole elämää? Voi lappalaisraukat kun niillä ei ole kauppakeskuksia pienissä kylissään, mitenkähän ne pärjää...

        Mieti miten epäluonnollinen ympäristö vastasyntyneelle, pölyinen likainen ilma, koneellinen ilmastointi, tuhansia ihmisiä joista moni enemmän tai vähemmän kipeä... Valoja, melua, hälinää...

        On sitä lempeämpiäkin keinoja totuttaa vauva ulkomaailmaan.


      • normaalisti....
        mielipide tässä kirjoitti:

        asiassa painaa enemmän, ja muiden terveydenhuolto ammattilaisten, eli ei ihmisvilinään vauvaa. Karanteeni ja varovaisuus eri asia.

        On suuri riski viedä ihmisvilinään vastasyntynyttä, siellä pärskiviä ja köhiviä on joka puolella.

        Kotona jos joku on sairaana, voi olla varovainen vauvan lähellä, kun kerran tietää olevansa sairas. Paitsi tietenkin äiti...

        Surkeaa kun pieni on kipeänä...

        Olkaa vain kotona ken haluaa. Mulla on 4 lasta ja kaikkien kanssa olen lähtenyt melkein viikon sisällä ulos. Niin elämää on muuallakin kuin kauppakeskuksissa. Eka vauva oli kesävauva eikä sairastunut nuhaan ekan kerran kun vasta 7 kk iässä. Olikin ainut lapsi kotihoidossa. Toinen lapsi sai nuhan sitten jo 1 kk:n iässä, tosi lievä verrattuna meillä muilla. Ja hyvin on mennyt sitten muiden kanssa. Huom, se nuha ei sitten tullut kauppakeskuksesta. Vaikka käydään me joskus niissäkin (tosin harvoin) ! Harso on aina vaunuissa tai kantokopassa jo ihan ärsykkeiden mutta myös pisaroiden ym. köhivien takia. Mutta että jäisin jumettuun kotiin ei kiitos. Joka päivä käydään vaunulenkillä ja nyt nuorin on 3kk. Isommat lapset ovat pph:ssa ja voivat kantaa pöpäjä sieltä kuten mies voi kantaa niitä töistä. Ei voi elää kuplassa. Käsihygienia on käytössä, kädet pestään kotiin tultaessa ja ennen syöntiä jne. Huuhde on käytössä kaupungilla-retkillä. Silti ei olla vältytty sairauksilta. Onhan se kurjaa jos vauva on kipeä tai ei siitä hyvin nopeasti toivu ilman sairaalaa. Ei näitä voi tietää. Mahatautikin kun tarttuu niin herkästi. Toivotaan kuiténkin parasta. Toisaalta jos elää vain kotona eikä altistu millekään niin voi kauheaa. Onhan se tutkittu että liian puhdas stetiili kotikin altistaa. Eikö ihmiset enää osaa erottaa mikä on normaalia ja mikä ei? Liikunta ja ulkoilma ainakin auttaa vastustuskykyä parantavasti.


      • ja ulkoilma
        normaalisti.... kirjoitti:

        Olkaa vain kotona ken haluaa. Mulla on 4 lasta ja kaikkien kanssa olen lähtenyt melkein viikon sisällä ulos. Niin elämää on muuallakin kuin kauppakeskuksissa. Eka vauva oli kesävauva eikä sairastunut nuhaan ekan kerran kun vasta 7 kk iässä. Olikin ainut lapsi kotihoidossa. Toinen lapsi sai nuhan sitten jo 1 kk:n iässä, tosi lievä verrattuna meillä muilla. Ja hyvin on mennyt sitten muiden kanssa. Huom, se nuha ei sitten tullut kauppakeskuksesta. Vaikka käydään me joskus niissäkin (tosin harvoin) ! Harso on aina vaunuissa tai kantokopassa jo ihan ärsykkeiden mutta myös pisaroiden ym. köhivien takia. Mutta että jäisin jumettuun kotiin ei kiitos. Joka päivä käydään vaunulenkillä ja nyt nuorin on 3kk. Isommat lapset ovat pph:ssa ja voivat kantaa pöpäjä sieltä kuten mies voi kantaa niitä töistä. Ei voi elää kuplassa. Käsihygienia on käytössä, kädet pestään kotiin tultaessa ja ennen syöntiä jne. Huuhde on käytössä kaupungilla-retkillä. Silti ei olla vältytty sairauksilta. Onhan se kurjaa jos vauva on kipeä tai ei siitä hyvin nopeasti toivu ilman sairaalaa. Ei näitä voi tietää. Mahatautikin kun tarttuu niin herkästi. Toivotaan kuiténkin parasta. Toisaalta jos elää vain kotona eikä altistu millekään niin voi kauheaa. Onhan se tutkittu että liian puhdas stetiili kotikin altistaa. Eikö ihmiset enää osaa erottaa mikä on normaalia ja mikä ei? Liikunta ja ulkoilma ainakin auttaa vastustuskykyä parantavasti.

        on tärkeää, nyt ei ole kysymys niistä. Kyllä vauvan täytyy saada raitista ilmaa joka päivä!

        Kysymys on kahden viikon ikäisestä vastasyntyneestä, joka viedään jouluruuhkiin flunssa-aikana. Maalaisjärkikin jo sanoo, että kannattaa jättää vauva kotiin, kysymys on niin pienestä lyhyestä hetkestä elämässä.

        Kuinka hiivatin paljon tärkeämpää voi shoppailu olla kuin sen pienen ihmisen hyvinvointi? Ei tietenkään ole varmaa että vauva sairastuu, mutta riski on juuri nyt suuri. Miksi te haluatte että aloittaja ottaa sen riskin?

        Kyllä sinne kauppoihin kerkeää myöhemminkin, ei ne kaupat/tavarat mihinkään karkaa! Kaiken lisäksi uuden vuoden jälkeen kaikki on alennuksessa, ja ennenkaikkea aloittajan vauva ei ole silloin enää vastasyntynyt! Voi teidän kanssa mokomat ostomaanikot, antakaa vauvan kasvaa! Todella itsekästä, joku pistää kihlasormuksenkin vauvan edelle, no, kesäaikaan täysin eri tilanne kuin nyt!

        FLUNSSA-AIKA JA JOULURUUHKAT! Itse elätte melkoisessa kuplassa kun teillä ei ole muuta elämää kuin shoppailu...


      • sama hohooh
        ja ulkoilma kirjoitti:

        on tärkeää, nyt ei ole kysymys niistä. Kyllä vauvan täytyy saada raitista ilmaa joka päivä!

        Kysymys on kahden viikon ikäisestä vastasyntyneestä, joka viedään jouluruuhkiin flunssa-aikana. Maalaisjärkikin jo sanoo, että kannattaa jättää vauva kotiin, kysymys on niin pienestä lyhyestä hetkestä elämässä.

        Kuinka hiivatin paljon tärkeämpää voi shoppailu olla kuin sen pienen ihmisen hyvinvointi? Ei tietenkään ole varmaa että vauva sairastuu, mutta riski on juuri nyt suuri. Miksi te haluatte että aloittaja ottaa sen riskin?

        Kyllä sinne kauppoihin kerkeää myöhemminkin, ei ne kaupat/tavarat mihinkään karkaa! Kaiken lisäksi uuden vuoden jälkeen kaikki on alennuksessa, ja ennenkaikkea aloittajan vauva ei ole silloin enää vastasyntynyt! Voi teidän kanssa mokomat ostomaanikot, antakaa vauvan kasvaa! Todella itsekästä, joku pistää kihlasormuksenkin vauvan edelle, no, kesäaikaan täysin eri tilanne kuin nyt!

        FLUNSSA-AIKA JA JOULURUUHKAT! Itse elätte melkoisessa kuplassa kun teillä ei ole muuta elämää kuin shoppailu...

        "joku pistää kihlasormuksen vauvan edelle". En kyllä ajatellut asiaa noin kun lähdimme sormusta vaihtamaan. Ja tarkoitinkin tuolla että en lähteny moneksi tunniksi vaavin kanssa juoksemaan pitkin kaupunkia tuolloin 5 vuorokauden ikäisenä. Mutta juu, olemme kyllä tehneet tätäkin vauvan kanssa myöhemmin sitten :) Tottakai kauppoihin kerkeää myöhemmin, mutta miksi ei voisi mennä myös vauvan kanssa? Eikai sinne kotiin tarvitse hautautua? Ei niiltä pöpöiltä pysty välttymään. Ja tietenkin se että jos joskus käy shoppailemassa tarkoittaa sitä että elämässä ei ole muuta kun shoppailua.. Ihme kiihkoilia olet ;) Kohtuus kaikessa ja maalaisjärki päässä. Tietenkin kesä aika on eri kuin kuumin flunssa aalto aika. Mutta kuitenkin, en minä hautaudu kotiin edes silloin.. Kukin tyylillään, toiset elää pöpökammokuplassaan ja yrittää varjella kaikelta ja toiset ottaa rennommin, tietäen että kaikkea ei voi estää.


    • kukin tyylillään,

      ...meillä näin. Ensimmäisen kerran lähdettiin pojan kanssa kaupungille (kesäaika) kun hän oli 5 vuorokauden ikäinen. Syy oli kihlasormuksessa, joka oli liian iso --> pakko käydä vaihtamassa hieman pienempään. Mutta silti, en mä mitään pöpöjä pelännyt reissulla, enkä ihmisiä, enkä hälyä, enkä puluja, enkä kaupan kassaa enkä mitään muutakaan. Missä kuplassa ihmiset yrittää lapsia kasvattaa nykyään? Ymmärrän sen että ehdoin tahdoin ei viedä flunssaisen ihmisen syliin pussattavaksi vauvaa mutta kyllä niitä pöpöjä kulkee myös vanhempien mukana jne. Eli, pienestä pitäen ollaan menty vaavin kans, niin kaupassa, kaupungilla, ostoskeskuksissa, reissussa ym. Ja ei vielä ole ollut kipeä. (ikää nyt siis vasta 5kk) Mutta ihan varmasti tulee jossain vaiheessa olemaan. Vai oletteko kuulleet vauvasta/lapsesta kuka ei ole koskaan sairastanut? En minä ole. Enkä oleta että oma lapseni on sellainen. Sen takia en myös yritä elättää sitä siellä kuplassa. Mutta, näin siis meillä :)

      • <zzCsaCsC

        Mulla 2 alle 2v lasta, eikä tullu mieleenkään jumittua sisälle pöpöjen pelossa. En todellakaan olisi selvinnyt arjesta ilman kauppareissuja muksujen kanssa, kun mies paljon töissä ja auto rajatusti käytössä.


      • olen

        Vai oletteko kuulleet vauvasta kuka ei ole koskaan sairastanut?

        Onhan niitä... meidän muksu ei sairastanut vauva-aikana kertaakaan. Vatsatauti oli vasta reilusti yli 1v, ja senkin iskä mokoma toi töistä.

        Kotihoidossa. Korvikeruokittu. Kaupassa käyty silloin kun kauppaan on asiaa, oli sitten flunssakausi tai ei. "Shoppailemassa" kävi pariviikkoisena kun oli "pakko" mennä ostamaan riittävän pieni myssy. Käsiä on pesty ison hädän jälkeen ja ennen ruuan laittoa, ei mitään ihme "desinfioidaan kädet kun tullaan kotiin"-systeemjä. Vieraita on nähty alusta asti normaalisti, kerran pari viikossa joku poikkeaa tai mennään itse.

        Kyllä se vauvan kanssa kulkeminen/eläminen on muutenkin työläämpää, pitää miettiä ruokailut ja vaipanvaihdot reissussa, ei siinä jaksa kalenterista vahdata joka flunssakauden alkua.

        Vastapainoksi voi käydä lukemassa niitä ketjuja joissa pohditaan minkäikäisen vavan uskaltaa jättää isille hoitoon ja piipahtaa kiskalta ostamaan maitoa.... Ei se isi mikään hoitaja ole, vaan täysivaltainen lapsen vanhempi samoine oikeuksine ja velvollisuuksineen kuin äitikin. Sorry, off topic.


    • mam07

      Me käytiin ulkona ekan kerran pojan ollessa viikon ikäinen. Ihan ostoskeskuksessa asti ruokakaupassa.
      Tilanne oli se, että mies oli pohjoisessa työkeikalla ja pakko oli ruokaa saada. Ei muutakuin pojalle vaatetta päälle ja vaunuihin ja kävelemään kauppaan. Niin, auto oli myös miehen mukana.
      Oli vielä lokakuun lopulla tämä tilanne.

      Ja nyt pojan ollessa 1 v ja 1 kuukauden sairasti hän ensimmäisen kerran. Ei ennen tätä ole ollut edes nuhaa, nyt iski kuume ja räkätauti. Mutta paranemaan päin ollaan jo, räkäkään ei enää leualle asti valu ;D

      Ja yh-äitien on pakko päästä myös kauppaan muille asioille, eikä välttämättä ole tilaisuutta jättää vauvaa siksi aikaa hoitoon -> Pakko ottaa vauva mukaan.

    • Alle viikon ikäisenä mentiin jo neidin kanssa kauppaa, ja eikä mitään ole tullut koskaan. Ostoksilla ollaan pidemmälläkin käyty kuin kotikunnan lähikaupassa :D Vaikka neuvolassa neuvottiin eka viikko olemaan kotona, niin ei kaikkea tarvitse noudattaa iha pilkulleen. Turha sitä on kotio jäädä vauvan takia, vastustuskykykin paranee kun lähtee rohkeasti kotoa välillä liikkeelle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe