millaisia neliömääriä siivoatte,mulle tullaan ilmeisesti tarjoamaan 5000m2 nyt on puolet
vähemmän,mahdankohan pärjätä vaik hallitsenkin homman.
5000m2 siivottaa,onko liikaa
20
1791
Vastaukset
- ISSin laikkari
Minulla on siivottavana n. 5500 neliötä 5xvk. Riippuu millainen tila ja sen käyttöaste on.Siivoan autoliikettä, jonka siivous on sangen riippuvainen säästä, kävijämääristä ym. Selviän hyvin alueesta. Olen työskennellyt vuosia samalla alueella. Alussa on toki opettelua, mutta pian oppii jaksottamaan työnsä ja osaa priorisoida tekemisensä.
Reilusti hommiin ja silmät avoinna opettelemaan uutta aluetta. Ei hätää.. Ja muista, että yhteistyö on voimaa.. (esimiesten ja myös asiakkaan kanssa...)- noin 800 neliötä...
Eikö tollasia tiloja jo siivota suurimmaksi osaksi koneellisesti.
- ISSin laikkari
noin 800 neliötä... kirjoitti:
Eikö tollasia tiloja jo siivota suurimmaksi osaksi koneellisesti.
Kyllä toki. Autohalliin on päältä ajettava yhdistelmäkone, mutta käsityötä on paljon. Toimistot, ruokailu- ja sosiaalitilat, yleisö wc- tilat, palaverihuoneet, aulat, viherkasvit, juoma-automaattien täytöt ja puhdistamiset, kahvin keitot ja tiskikoneiden tyhjentämiset ym. ym. Kokolattiamattoa on melkoisen runsaasti ym. Käsityömenetelmin tapahtuu suurin osa työstä.
Täytyy olla silmää tehdä se tärkein, tilanteet ja likaisuus kun vaihtelevat. Siivous tapahtuu liikkeen aukioloaikana, jolloin tilan päätoiminnon esteettömyys on myös otettava huomioon.
Toki tilan käyttötarkoitus ja mitoitus ja käytettävät välineet vaikuttavat paljon. Käytössäni on huippuhyvät käsityövälineet ja puhdistusaineet. Myös tarviketäydennys sujuu hyvin. Tilaan faxilla tarvitsemani ja palveluohjaaja tuo tarvikkeet kohteeseeni. - Mitkä?
ISSin laikkari kirjoitti:
Kyllä toki. Autohalliin on päältä ajettava yhdistelmäkone, mutta käsityötä on paljon. Toimistot, ruokailu- ja sosiaalitilat, yleisö wc- tilat, palaverihuoneet, aulat, viherkasvit, juoma-automaattien täytöt ja puhdistamiset, kahvin keitot ja tiskikoneiden tyhjentämiset ym. ym. Kokolattiamattoa on melkoisen runsaasti ym. Käsityömenetelmin tapahtuu suurin osa työstä.
Täytyy olla silmää tehdä se tärkein, tilanteet ja likaisuus kun vaihtelevat. Siivous tapahtuu liikkeen aukioloaikana, jolloin tilan päätoiminnon esteettömyys on myös otettava huomioon.
Toki tilan käyttötarkoitus ja mitoitus ja käytettävät välineet vaikuttavat paljon. Käytössäni on huippuhyvät käsityövälineet ja puhdistusaineet. Myös tarviketäydennys sujuu hyvin. Tilaan faxilla tarvitsemani ja palveluohjaaja tuo tarvikkeet kohteeseeni.Oli pakko alkaa kysymään mitkä on huippuhyvät käsityövälineet?
- ISSin laikkari
Mitkä? kirjoitti:
Oli pakko alkaa kysymään mitkä on huippuhyvät käsityövälineet?
Heleijaa, koneet on koneita ja käsityövälineet on käsityövälineitä, kuten koneellinen työ on koneellista ja käsityö on ei koneellista. Mopit, välinevarret, siivouspyyhkeet, vaunut, kuivaimet, ym. ym. tiedäthän jos puhdistusalalla työskentelet. Eroa on välineissä ja välineissä. Hyvät välineet helpottavat ja nopeuttavat työskentelyä. Työn iloa!
- ISSin laikkari
Heleijaa, koneet on koneita ja käsityövälineet on käsityövälineitä, kuten koneellinen työ on koneellista ja käsityö on ei koneellista. Mopit, välinevarret, siivouspyyhkeet, vaunut, kuivaimet, ym. ym. tiedäthän jos puhdistusalalla työskentelet. Eroa on välineissä ja välineissä. Hyvät välineet helpottavat ja nopeuttavat työskentelyä. Työn iloa!
Kuten otsikossa näkyy, olen joskus siivonnut todella huonoillakin välineillä, joten osaan arvostaa toimivia työvälineitä. Myös toimivien, pintamateriaalien ja lian mukaan valittujen puhdistusaineiden oikea käyttö helpottaa työtä.
Oikea menetelmävalinta (kuiva, kostea, nihkeä, märkä?). Kuivapyyhintään tarkoitettua mikrokuituvälinettä (pyyhe, moppi jne.) käytetään vain kuivapyyhinnässä. Tällaiset pikkujutut helpottavat tosipaljon päivittäistä työtä ja tekevät siivoamisesta mielekästä, tehokasta, toimivaa ja jopa hauskaa:).
- eikö...
se riipu myös ajasta, miten paljon on annettu aikaa.
Mulle aikoinaan tarjottiin 3003 neliötä, sokkeloinen toimisto, korkeat kynnykset, eri kerroksia ja aikaa 5 tuntia. Ei koneita, käsipelillä ja siivouskomero vain pohjakerroksessa. Oli saunaa, kuntosalia, pukutiloja ja yleisötiloja, toimistojen lisäksi.
Aikaa oli mielestäni aivan surkeasti neliöihin nähden, vaikka olisi miten suunnitellut. Tuutorilla ja minulla meni kahtena eka päivänä seitsemän tuntia tauotta. Tulin siihen tulokseen, että homma oli mahdoton. En ottanut hommaa vastaan.- ISSin laikkari
Tottahan toki. Oikea mitoitus alueelle on perusta koko työn tekemiselle. Jos mitoitus on päin p...tä ei muukaan homma toimi. Usein vasta työskentely alueella pidemmän ajanjakson kuluessa antaa tiedon, mikä on työskentelyaika alueella. Usein olosuhteet ja monet muut asiat vaikuttavat asiaan. Näitä ei useinkaan osata uuden kohteen aloitusvaiheessa vielä ottaa huomioon. Minullakin oli ensin käytettävissä vain 4,5 tuntia alueeseeni (toki useat muut palvelutehtävät kuin siivous vievät myös aikaa), mutta nyt alueeni on kokopäiväinen.
- myös ISS-laikkari
Tottahan toki. Oikea mitoitus alueelle on perusta koko työn tekemiselle. Jos mitoitus on päin p...tä ei muukaan homma toimi. Usein vasta työskentely alueella pidemmän ajanjakson kuluessa antaa tiedon, mikä on työskentelyaika alueella. Usein olosuhteet ja monet muut asiat vaikuttavat asiaan. Näitä ei useinkaan osata uuden kohteen aloitusvaiheessa vielä ottaa huomioon. Minullakin oli ensin käytettävissä vain 4,5 tuntia alueeseeni (toki useat muut palvelutehtävät kuin siivous vievät myös aikaa), mutta nyt alueeni on kokopäiväinen.
Omassa kohteessanikin tarvittaisiin lisäapua.
Meitä on kaksi kokopäiväistä, mutta se ei riitä.
Vaikka tinkisi tauoista, työtä ei mielestäni ehdi tehdä niin hyvin, kuin haluaisi. - ISSin laikkari
myös ISS-laikkari kirjoitti:
Omassa kohteessanikin tarvittaisiin lisäapua.
Meitä on kaksi kokopäiväistä, mutta se ei riitä.
Vaikka tinkisi tauoista, työtä ei mielestäni ehdi tehdä niin hyvin, kuin haluaisi.Minulla kävi niin, että asiakas jonka kohdetta siivoan halusi minut kokopäiväiseksi kohteeseen; kerroin suoraan asiakkaalle, että en ehdi kaikkea annetussa siivousajassa tehdä, ainakaan kunnolla.Ei 7,5 tuntia heti tullut, välillä oli 5 ja 6 ja 6.5 tuntia.. kunnes sain täydet tunnit kohteeseen.
Työtä on tarvinnut paljon ja pientä aivovoimistelua töiden priorisoinnissa. Ensin tuntui, että 7,5 tuntiakaan ei riitä, mutta nykyisin saan jo hyvin päivän riittämään. Täytyykö joka nurkka siivota joka päivä? Joka asiakas on erilainen ja kiinnittää eri asioihin huomiota siivouksessa. Usein helpottaa, kun tietää mikä on asiakkaalle se asia mihin eniten kiinnitetään huomiota siivouksessa. - ammattitaitoa.
Minulla kävi niin, että asiakas jonka kohdetta siivoan halusi minut kokopäiväiseksi kohteeseen; kerroin suoraan asiakkaalle, että en ehdi kaikkea annetussa siivousajassa tehdä, ainakaan kunnolla.Ei 7,5 tuntia heti tullut, välillä oli 5 ja 6 ja 6.5 tuntia.. kunnes sain täydet tunnit kohteeseen.
Työtä on tarvinnut paljon ja pientä aivovoimistelua töiden priorisoinnissa. Ensin tuntui, että 7,5 tuntiakaan ei riitä, mutta nykyisin saan jo hyvin päivän riittämään. Täytyykö joka nurkka siivota joka päivä? Joka asiakas on erilainen ja kiinnittää eri asioihin huomiota siivouksessa. Usein helpottaa, kun tietää mikä on asiakkaalle se asia mihin eniten kiinnitetään huomiota siivouksessa.Minä olen vielä kohteessani aika uusi ja laikkarinakin tuore tapaus. Joutuu paljon miettimään mitkä on päiväkodin siivouksessa niitä tärkeimpiä kohtia, kun ne pikkuiset klähmii kaiken 50cm-120cm välillä. Mitoitus on ajalta ennen muutoksia joten alue on suurentunut sen jälkeen noin 50 neliötä ja epäilen että yksi 150 neliön tilakin on laitettu listaan sen jälkeen. Mitoituksessa ei esim oltu lainkaan huomioitu wc-istuimien siivoamista??? Eihän se ole vessan siivouksessa kuin eniten aikaa viepä toiminta ja kun yhdessä vessassa on noin kolme pyttyä...
Häiriöaikaakaan ei ole taidettu laskea lainkaan mukaan.
Jokapäivälle tulee ylimääräisenä keskimäärin viisi viikottain tehtävää työtä ja yksi kerran kuussa tehtävä työ joka maanantaille.
Tein uudet työohjeet ja sivuja siihen meni seitsemän.
Välineinventaarionkin tein ja huomasin, että välineitä ja moppeja on kadonnut jonnekin enkä löytänyt ainakaan mitään listaa poistoista.
Kyllä töitä saa tehdä vaikka tiloja on se noin 800 neliötä. Ihan kaipaa sairaalaan töihin lepäämään.
- kokenut...n 40 v......
joopa joo voin sen sanoo kun vkl häämöttää et jaksa muuta kuin nukkua!!! se on liikaa jo yhdelle siivojalle!! tein tässä kesällä 4900 neliöö yksin !! muista sua tarkkailaan on laadunvalvontaa ja johtajien puolelta vittuilua!!! vain hullu suostuu moiseen ei kannata Mieti mihin ryhdyt! sanon sen nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä!!!!!!
- ISSin laikkari
Arvostan 40v kokemustasi, mutta ei pelkästään neliöihin voi tuijottaa siivouksessa. Riippuu miten, millä, kuinka usein (päivittäin, viikoittain, 2krt/kk jne. kohteen osa-alueet/pinnat puhdistetaan.
Olen siivonnut yli neljä vuotta pinta-alaltaan 5500 neliömetrin kohdetta yksin, enkä tunne olevani kuoleman kielissä viikonlopun koittaessa. Joka kohde on erilainen, ei voi yleistää. - mott
miettikääb tarkasti.itse olen yrittäjä siivousalalla ja kohteet ovat kauppasiivoukset..edellinen yrittäjä oli suuri siivousfirma joka teki kohteet puolethalvemalla kuin minä..käyhän se kun työntekijät ovat eestistä ja puolasta ja niille maksetaan mitä maksetaan..sitten lopputulos on mitä on..töitä saisin ympäri suomea tän firman alaisena..mutta ei ole kunnolisia työntekijöitä..työ on yötyötä ja lähtöpalkka sen mukainen..10euroa tunti yölisät..jos löytyy kiinostusta niin jätä ilmoitus tänne..Hanko-Helsingin välillä löytyis nämä työt
- ...
mott kirjoitti:
miettikääb tarkasti.itse olen yrittäjä siivousalalla ja kohteet ovat kauppasiivoukset..edellinen yrittäjä oli suuri siivousfirma joka teki kohteet puolethalvemalla kuin minä..käyhän se kun työntekijät ovat eestistä ja puolasta ja niille maksetaan mitä maksetaan..sitten lopputulos on mitä on..töitä saisin ympäri suomea tän firman alaisena..mutta ei ole kunnolisia työntekijöitä..työ on yötyötä ja lähtöpalkka sen mukainen..10euroa tunti yölisät..jos löytyy kiinostusta niin jätä ilmoitus tänne..Hanko-Helsingin välillä löytyis nämä työt
Kyllä työ aina kelpaa...
- .......................
... kirjoitti:
Kyllä työ aina kelpaa...
Ollaanko yksin vai ryhmässä?? Millaisia paikkoja? Johan rupes kiinnostamaan! [email protected]
- UTELIAS SIIVOOJA
mott kirjoitti:
MISTÄ FIRMASTA ON KYSE JA OLETKO HAKENUT SIIVOOJIA AVOIMELLA HAULLA.USKOSIN KYLLÄ AMMATTITAITOISIA SIIVOOJIA LÖYTYVÄN MAINITSEMALTASI ALUEELTA.ALKOI ITSEÄNIKIN VÄHÄN KIINNOSTAMAAN VAIKKA VAKITUINEN PAIKKA ONKIN JA PALKKAKIN SUHT HYVÄ.VOITKO KUITENKIN KERTOA ENEMMÄN JA TOSISSASIKO TARVIT TYÖNTEKIJÖITÄ.ON KOKEMUSTA MYÖS KAUPAN SIIVOUKSESTA.
- mott
UTELIAS SIIVOOJA kirjoitti:
MISTÄ FIRMASTA ON KYSE JA OLETKO HAKENUT SIIVOOJIA AVOIMELLA HAULLA.USKOSIN KYLLÄ AMMATTITAITOISIA SIIVOOJIA LÖYTYVÄN MAINITSEMALTASI ALUEELTA.ALKOI ITSEÄNIKIN VÄHÄN KIINNOSTAMAAN VAIKKA VAKITUINEN PAIKKA ONKIN JA PALKKAKIN SUHT HYVÄ.VOITKO KUITENKIN KERTOA ENEMMÄN JA TOSISSASIKO TARVIT TYÖNTEKIJÖITÄ.ON KOKEMUSTA MYÖS KAUPAN SIIVOUKSESTA.
viitsi firmani nimeä tässä julkiistaa..hommia on muutenkin tarpeeksi..siivojia ei löydy hanko-kirkkonummi akselilla, mitään eestiläisiä tai venäläisiä en halua, kokemusta on ja kokemukset ovat erittäin huonoja,varkauksia ynnä muuta. Tosissaan minä tarvin siivojia jos haluan laaijentaa tätä bisnestä. Tämä isokauppaketju mille töitä teen niin halusi tässä syksyllä että ottaisin lisää niitten kauppoja,pääkaupunki seudulta joku iso firma hoitaa nyt niitä siivouksia ja ne ei ole ollenkaan tyytyväisiä..kohteet oli kirkkonummi siuntio Lohjaa karkkila Vihti Tammisaari Pohja Salo ja vielä joku muu paikkakunta(ei nyt muista)pistäkää sähköpostia tulemaan niin katsotaan miten edetään asiassa. [email protected]
- mott
....................... kirjoitti:
Ollaanko yksin vai ryhmässä?? Millaisia paikkoja? Johan rupes kiinnostamaan! [email protected]
oma pulju.kimpassa ajattelin, mutta voihan sen asia järjestää miten tahansa. Riippuu paljon missä kukin asuu
- mott
... kirjoitti:
Kyllä työ aina kelpaa...
puhuisin skeidaa täällä. Eihän tämä asia vielä 100 varma ole,mutta jos minä otan lisää hommia niin tarvin myös tietenkin työntekiötä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628