Haaveena olisi matka Egyptiin jossain hamassa tulevaisuudessa...
Haluaisin viipyä Luxorissa jonkin aikaa ja risteillä sieltä pitkin Niiliä Kairoon (tai toisinpäin), jotta tulisi nähtyä myös pyramidit ja museo. Mutta ei näytä löytyvän yhtään suomalaista matkanjärjestäjää, joka tällaisen yhdistelmän saisi aikaiseksi.
Onko kenelläkään kokemusta moisesta reissusta ja mitähän kautta sellaisen saisi turvallisesti hankittua?
Kairo-Luxor
17
1830
Vastaukset
- "Matkailija"
Niilillä olevat laivat ajavat Luxorin ja Assuanin väliä.
Näille matkoille myyvät risteilyitä mm. aiemmin ilmoitettu Dominatravel, joka oli erittäin hyvä... ainakin meidän matkalla joka suhteessa.
Luxorista pohjoiseen ei tietääkseni ole mitään laivayhteyttä,.
Niilillä seilaa kyllä monenlaisia vekottimia paikallisten toimesta, niistä ei ole mielikuvaa, mihin ja mistä niillä pääsisi. - voin ottaa selväää
lähden pian egyptiin ja voin kysyä tämmösisitä matkoista!
kuinka kauan!
ja millon?- HerneNenässä
En yhtään tiedä milloin...tuskin kuitekaan vuoden sisällä. Viikon pari tuolla ainakin saisi kulumaan, mutta en haluaisi itse risteilyyn viikkoa käyttää.. Minäkin löysin vain Assuaniin päin meneviä risteilyjä.
Jotain paikallista alusta mäkin mietin, mutta kun pitäisi tosiaan olla paikan päällä ottamassa niistä selvää, netistä en löydä mitään. Lennot ja hotellithan voisi erikseen varata eri paikoissa.
Hyvää matkaa sulle!
- ihan mielellään autan jos v...
terve herne!luxo on tosi mahtava paikka. suosittelen lento kairoon ja 1 yö hotellissa. kaikki nähtävyydet siellä eka. sitt lento luxoriin ja risteily aswaniin. ja viimex taas lento kairoon ja suomeen.
- isis85
ei ole tietääkseni koskaan voinut risteillä, koska Niilin syvyys vaihtelee, esteitä paljon matkalla. Assuanin ja Luxorin välillä on ne risteilyt, toiset edestakaisin, viikon kestävät ja toiset vain jompaan kumpaan suuntaan, n. 4 päivää. Nämä tietääkseni vain omatoimimatkailijoille, ainakin Suomesta käsin. Tästä omaa kokemusta viime keväältä.
Muutenkin, suosittelisin hankkimaan tietoa myös matkaoppaista vaikkapa Lonely Planet, siellä faktaa, netissä kun yleensä on pintapuolisempaa ja/tai omakohtaista. Ja lieköhän kaikki oikein Egyptin tuntijat harrastavat ollenkaan netissä tietonsa jakamista.
Jos voin olla avuksi, kysy lisää.- HerneNenässä
Kiitti tiedoista ja vinkeistä. Reissu on ollut haaveena jo vuosikausia, nyt vasta ihan tosissani ajattelin sen toteuttaa...siksi näin tyhmänä kyselen.
Haluun kuitenkin saada mahdollisimman paljon siitä irti, onneksi on tässä aikaa suunnitella. 4 pv risteily kuulostaa ok ajalta, en edes tiennyt ettei Kairosta voi risteillä.
Omatoimimatka vähän hirvittää, yksin oon lähdössä ja taitaa Egypti olla aikasta erilainen paikka kuin edelliset matkakohteet mutta: "se joka ei ole koskaan tehnyt virheitä, ei ole koskaan kokeillut mitään uutta" sanoi Einsteinin Allu aikoinaan. - suositte...
HerneNenässä kirjoitti:
Kiitti tiedoista ja vinkeistä. Reissu on ollut haaveena jo vuosikausia, nyt vasta ihan tosissani ajattelin sen toteuttaa...siksi näin tyhmänä kyselen.
Haluun kuitenkin saada mahdollisimman paljon siitä irti, onneksi on tässä aikaa suunnitella. 4 pv risteily kuulostaa ok ajalta, en edes tiennyt ettei Kairosta voi risteillä.
Omatoimimatka vähän hirvittää, yksin oon lähdössä ja taitaa Egypti olla aikasta erilainen paikka kuin edelliset matkakohteet mutta: "se joka ei ole koskaan tehnyt virheitä, ei ole koskaan kokeillut mitään uutta" sanoi Einsteinin Allu aikoinaan.Omatoimimatka kannattaa ehdottomasti. Ei mitään ongelmaa. Ihmiset siellä ovat ystävällisiä ja auttavaisia. Matkustaminen halpaa maan sisällä. Juna, lentämänen, bussit ovat mahdollisuuksien rajoissa, ei ongelmaa.
Itse olen kiertänyt keitaita ja Kairo - Assuan väliä reissannut useamman kerran.
Majoittautuminen siellä on myös halpaa.
Hieman seikkailumieltä mukaan.. ja kaikki menee hienosti.
Ikimuistoista matkaa.!! - - suosittelen -
suositte... kirjoitti:
Omatoimimatka kannattaa ehdottomasti. Ei mitään ongelmaa. Ihmiset siellä ovat ystävällisiä ja auttavaisia. Matkustaminen halpaa maan sisällä. Juna, lentämänen, bussit ovat mahdollisuuksien rajoissa, ei ongelmaa.
Itse olen kiertänyt keitaita ja Kairo - Assuan väliä reissannut useamman kerran.
Majoittautuminen siellä on myös halpaa.
Hieman seikkailumieltä mukaan.. ja kaikki menee hienosti.
Ikimuistoista matkaa.!!Junalla Luxorista Kairoon tai toisinpäin. Esim. yöjunalla http://www.seat61.com/Egypt
Exp ja Exp* merkityt junat ovat parempia. Halpaa!
Lentäen vähän kalliimpaa, reilu tunti!
http://www.egyptair.com/English/Pages/splashpage.aspx
Olen lähdössä "omatoimimatkalle", halpis lento Hurghadaan. Hurghadasta bussilla Luxoriin, josta otan hotellin muutamaksi vuorokaudeksi.
Yö junalla Kairoon, hotelli 4 -5 vrk:si, sieltä lentäen takasisin Hurghadaan.
Reipasta mieltä matkaevään ja Hyvää matkaa sinullekin! - ::::
HerneNenässä kirjoitti:
Omatoimimatka vähän hirvittää, yksin oon lähdössä ja taitaa Egypti olla aikasta erilainen paikka kuin edelliset matkakohteet mutta: "se joka ei ole koskaan tehnyt virheitä, ei ole koskaan kokeillut mitään uutta" sanoi Einsteinin Allu aikoinaan.Kannattaa kuitenkin tehdä hintavertailua omatoimimatkan ja valmismatkan välillä, etenkin jos aikaa lomailuun ei ole viikkoa-kahta enempää. Itse joskus katsellut Kairon lentohintoja, niin minusta eivät olleet ihan halpoja. ( ja käsittääkseni suoralla lennolla ei pääse Hki-Kairo )
Tietysti jos aikoo olla paikan päällä pitempään, niin voi kannattaakin.
Hotellien hinnat sen sijaan on olleet edullisen oloisia. - Näinkin
:::: kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin tehdä hintavertailua omatoimimatkan ja valmismatkan välillä, etenkin jos aikaa lomailuun ei ole viikkoa-kahta enempää. Itse joskus katsellut Kairon lentohintoja, niin minusta eivät olleet ihan halpoja. ( ja käsittääkseni suoralla lennolla ei pääse Hki-Kairo )
Tietysti jos aikoo olla paikan päällä pitempään, niin voi kannattaakin.
Hotellien hinnat sen sijaan on olleet edullisen oloisia.Matkatoimiston halvimmalla matkalla johonkin kohteeseen Egyptissä ja sieltä seikkailuun, joko käyttäen junaa, (yöjuna hyvä ajansäästämiseksi Luxorista Kairoon tai Kairosta Luxoriin. Valuutat ja passi pussiin, vaatteiden alle, tulpat korviin, pää tyynyyn, aamulla oletkin perillä uudessa seikkailussa :=).
Junat, hotellit ovat tosi edullisia, lentäminen vähän arvokkaampaa, säästää kuitenkin aikaa.
Näin minä ainakin näen ja koen paljon enemmän, kuin perinteisellä pakettimatkalla, osallistumalla matkatoimiston järjestämiin retkiin sekä AI palvelulla, joista maksaisin huomattavasti enemmän. - omatoimi
- suosittelen - kirjoitti:
Junalla Luxorista Kairoon tai toisinpäin. Esim. yöjunalla http://www.seat61.com/Egypt
Exp ja Exp* merkityt junat ovat parempia. Halpaa!
Lentäen vähän kalliimpaa, reilu tunti!
http://www.egyptair.com/English/Pages/splashpage.aspx
Olen lähdössä "omatoimimatkalle", halpis lento Hurghadaan. Hurghadasta bussilla Luxoriin, josta otan hotellin muutamaksi vuorokaudeksi.
Yö junalla Kairoon, hotelli 4 -5 vrk:si, sieltä lentäen takasisin Hurghadaan.
Reipasta mieltä matkaevään ja Hyvää matkaa sinullekin!Onko Luxorista saatavilla helposti ja halvalla hotelleja paikan päältä?
- isis85
Näinkin kirjoitti:
Matkatoimiston halvimmalla matkalla johonkin kohteeseen Egyptissä ja sieltä seikkailuun, joko käyttäen junaa, (yöjuna hyvä ajansäästämiseksi Luxorista Kairoon tai Kairosta Luxoriin. Valuutat ja passi pussiin, vaatteiden alle, tulpat korviin, pää tyynyyn, aamulla oletkin perillä uudessa seikkailussa :=).
Junat, hotellit ovat tosi edullisia, lentäminen vähän arvokkaampaa, säästää kuitenkin aikaa.
Näin minä ainakin näen ja koen paljon enemmän, kuin perinteisellä pakettimatkalla, osallistumalla matkatoimiston järjestämiin retkiin sekä AI palvelulla, joista maksaisin huomattavasti enemmän.kuvaus junamatkasta Kairosta Luxoriin tai toisinpäin, tuli niin lokakuun oma matka mieleen, kun kävimme Kairosta käsin Assuanissa, jossa yövyimme kaksi yötä. Tuosta tulee taas hinku seuraavalle Egyptin matkalle, luultavasti omatoimimatkana taas ensi syksynä.
Suosittelen muillekin! - pitkin
HerneNenässä kirjoitti:
Omatoimimatka vähän hirvittää, yksin oon lähdössä ja taitaa Egypti olla aikasta erilainen paikka kuin edelliset matkakohteet mutta: "se joka ei ole koskaan tehnyt virheitä, ei ole koskaan kokeillut mitään uutta" sanoi Einsteinin Allu aikoinaan.Kristina Cruises järjestää suomalaisena laivana Punaisen meren risteilyjä. Luxor - Jordania - Kairo tulee nähtyä viikon aikana.
Olin itse kyseisellä matkalla joku viikko sitten. Ei halvin vaihtoehto, mutta erittäin hyvin järjestetty ja helppo tapa nähdä paljon yhdellä reissulla. - hotellit
omatoimi kirjoitti:
Onko Luxorista saatavilla helposti ja halvalla hotelleja paikan päältä?
ovat kaikki 5 tähden hotelleja.
- matkamatka
Tietääkseni Kairoon ei pääse risteilyllä. Itse ollaan oltu Dominan kautta Kairon yhdistelmä matkalla.Pari päivää Luxorissa ja 3 Kairossa sitten taas takaisin Luxoriin. Matkaaminen tapahtui yöjunalla makuuvaunussa. Dominan sivuilta löytynee lisätietoa=)
- PirkkoHannele
Palasin juuri Kristina Reginan Punaisen meren risteilyltä. Suositan sitä ensi tutustumiseksi Egyptiin ja Jordaniaan. Viikossa näkee Jordanian Petran, aavikon ja Aqaban sekä Egyptin Kairon ja Luxorin päiväretkillä sekä Sharmin. Lisäksi voi viettää leppoisaa aikaa laivalla ja käydä uimassa esim. Sharmissa. Seuraavaksi voi mennä Egyptiin ominpäin seikkailen.
Kairon retkellä käydään egyptilaisessä museossa ja Kheopsin pyramidialueella. Luxorissa käytiin Kuninkaiden laaksossa (3 hautaa), Hatsepsutin ja Karnakin temppeleissä sekä ajettiin hitaasti Luxorin tempppelin ohi. Opastukset hyviä ja kansantajuisia.
Matkan hinta-laatusuhde on erittäin hyvä. Ruoka oli tosi maittavaa ja yksin tai kielitaidottomanakin on mukava osallistua.
Joulukuun ET-lehdessä oli artikkeli matkasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4883361Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1532375- 1352202
Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel371685Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71675Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2131436Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1811434Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien171297- 91202
- 571136