Tarkoituksenani on hankkia VW Golf Plus automaattina bensakoneella.Auto vaikuttaa tilojensa puolesta sopivalta, mutta muutapa en tiedäkään. kuten esim. ajo-ominaisuudet, kulutus,tehot jne.Kertokaa Te joilla on kokemusta, kiitän etukäteen tiedoista.
VW Golf plus kiinnostaa
32
15399
Vastaukset
- Mä vaan
parempi ajaa. On ihan omia kokemuksia asiasta kun on tuota Plussaakin joitain kertoja tullut ajettua. Tuuli riepottelee ja velloo juuri eniten Golf Plussaa: lyhyt, korkea kori ja lyhyt akseliväli. Muuten yhtä hyvä kuin muutkin Golfit. Jos tarvit kunnon kuljetuskapasiteettia ja arvostat sitä että penkit kääntyy tasaikseksi pohjaksi ilman kynnyksiä ja että puskuri on samalla tasolla tavaratilan lattian alla on ainoa vaihtoehto Golf Variant. HB Golf on nätimpi kuin Plus vaikka ei se HB Golfkaan mikään kaunis auto ole jos vertaa johonkin Audi A5 ja Bentley GTS autoihin jotka on oikeasti tyylikkäitä autoja.
- Golfari...
Kyllä Golf Plussa on paras Golfi.
Jos ette usko niin lukekaa.
- äkkiä kaupoille
Luovutin omani juuri tänään kehä III varrella olevaan merkkiliikkeeseen. -08 rekisteröity, alle 10 tkm mittarissa - juuri sisäänajettu ja huolellisesti.
Myllynä 1.4 TSI (140 hv/220Nm) kahdella ahtimella ja DSG vaihteistolla. Kulutus ajotietokoneen mukaan 7,3 l/100km.
Käy koeajamassa, siinä hyvä peli halvemmalla kuin uusi.
Myin pois kun halusin vaihtelua ja hommasin elämäni ensimmäisen 4x4 japanilaisen auton.- Anonyymi
Viisas mies oli vuonna 2008. Tuo moottori ja vaihteisto oli kaikkien aikojen pommi ja kori oli äärimäisen ruostearka.
- kodvo
Kuten aiempi kirjoitti, kova tuuli kyllä tuntuu maantienopeuksissa mutta ei mitenkään riepottele. Sen muun mitä saan peittoaa sen pienen eron. Käy kokeilemassa, aivan tukeva ja näppärä peli.
Pitkään työajoon(ja kanttailuuun) ottaisin jonkun normimallin vaan tavalliseen käyttöön plussaa pidän paljon parempana kuin tavalliset ja variantit.
Mielestäni auto on paremman näköinen kuin variant ja penkit kaadettuna lattia on myös tasainen. Tämän lisäksi tavaratilassa on välipohja jonka alle voi tavaraa piilottaa tai ottaa koko välipohja pois jolloin tavaratilasta tulee todella syvä. Ainoa miinus varianttiin on ilmeisesti tavara/monikäyttötilan pituus, tosin en tiedä mittoja, plussassa tilan korkeutta kuitenkin vastaavasti enemmän.
Takapenkkiä voi siirtää kiskoilla 9cm? eteen ja taakse joten tarvittua tilaa voi sovittaa istuin- ja tavaratilan suhteen. Jo normina jalkatila aivan eri luokkaa kuin muissa golfeissa niin edessä kuin takana, lisäksi kivempi istua korkeammalla, käynti autoon ja pois todella helppoa.
Miinuksia: Hanskalokero pienehkö, tosin en muista normimallien kokoa. Hanskalokeron tilaa paikkaavat etupenkkien alla olevat lokerot. Juomapulloille erittäin hyvät paikat etuovissa 1,5 litraa sopii, erittäin käytännöllinen, myös keskikonsolissa vastaava reikä, takana poydät.
Moottorina tsi 140 hp kulutus näytön mukaan 6,4 ajan pääosin 25km pätkää 80-115km/h. Monet sanovat tsin keskikulutukseksi 6,7. Parhaimmillaan mittarin mukaan 5,8 huonoimmillaan 6,8. Pelkkää kaupukikulutusta en tiedä, asun maalla pikkukaupungissa.
Kun tuohon korkeampaan ajoasentoon tottuu ja tämän jälkeen tavallista autoa kokeilee, tuntuu kuin ne olisivat jotenkin lapsellisia: -perse maassa, ei nää, hankala kulkea, ahdistaa, kuka tuolaisia ostaa samalla rahalla? Siitä on pirun paha lähteä matalampaan autoon, käytännöllisyyteen jää koukkuun. Urheiluautot sitten naurattaakin hölmöläisten hommana;)
Veikkaavat uutta mallia ensi vuonna joten odottaakko uutta vai tinkaako vanhaa?
Kysy jos joki vaivaa.- Mä vaan
takapenkin ollessa normiasennossa Plussassa enemmän kuin Golf HB:ssa. Molemmissa sama akseliväli ja sama alusta. Johtuuko siitä että etunpenkillä istutaan ylempänä eli varvastilaa olis enempi? Mun vanhemmilla on GolfPlus ja ne sano kyllä että penkkejä ei saa käännettyä niin että se olis ihan levysuora se tavaratila (kuten farmareissa) tai sitten ne ei osaa sitä käyttää ja automyjäkin sanoi niille että sitä pohjaa ei saakkaan ihan tasaikseksi vaikka hän niin luuli...
- kodvo
Mä vaan kirjoitti:
takapenkin ollessa normiasennossa Plussassa enemmän kuin Golf HB:ssa. Molemmissa sama akseliväli ja sama alusta. Johtuuko siitä että etunpenkillä istutaan ylempänä eli varvastilaa olis enempi? Mun vanhemmilla on GolfPlus ja ne sano kyllä että penkkejä ei saa käännettyä niin että se olis ihan levysuora se tavaratila (kuten farmareissa) tai sitten ne ei osaa sitä käyttää ja automyjäkin sanoi niille että sitä pohjaa ei saakkaan ihan tasaikseksi vaikka hän niin luuli...
Etkö ole istunut plussan takapenkillä koskaan? -kun tilaisuus on, mene, ero on selkeä. Tai laita tuoli kaappiin ja istu, ota tuoli pois ja istu kapin pohjalle, kummassa on tilaa?
En ole vatupassilla mitannut levysuoraa enkä asiankanssa paininut mutta suht suora se on. Isoa tavaraa olen kuljettanut, esim. tv tuolin. Kuljetatko lasilevyjä vai miksi sen täytyy olla levysuora? - Kertokaa kokemuksia
Kiitos tiedoistasi - jos uusi malli tulossa lähiaikoina kannattanee odottaa mikäli "kuume" ei hellitä ennen sitä.
- tiedossa löytyy
Kertokaa kokemuksia kirjoitti:
Kiitos tiedoistasi - jos uusi malli tulossa lähiaikoina kannattanee odottaa mikäli "kuume" ei hellitä ennen sitä.
Suomeen pitäisi saapuman syksyllä 2009 uudistettu facelift.
Nokka muutetaan nykymallin (Golf) mukaiseksi, muuten ihan sama kori. Sisätiloihin tietysti pientä fiksausta.
Jossain tuolla netin uumenissa on muutama huono salakuva ko. autosta - nokka peitettynä. - Mä vaan
kodvo kirjoitti:
Etkö ole istunut plussan takapenkillä koskaan? -kun tilaisuus on, mene, ero on selkeä. Tai laita tuoli kaappiin ja istu, ota tuoli pois ja istu kapin pohjalle, kummassa on tilaa?
En ole vatupassilla mitannut levysuoraa enkä asiankanssa paininut mutta suht suora se on. Isoa tavaraa olen kuljettanut, esim. tv tuolin. Kuljetatko lasilevyjä vai miksi sen täytyy olla levysuora?mutta jos kuljettaa kaappia tai jotain herkisti särkyvää tai tarpeeksi pitkää tavaraa tai paljon kerralla niin ei oo kuulemma suora kuten Variantissa on... Vaan slkänoja jää mukamas reilusti yläviistoon kuten HB Golfissakin...
- "vuoto"
tiedossa löytyy kirjoitti:
Suomeen pitäisi saapuman syksyllä 2009 uudistettu facelift.
Nokka muutetaan nykymallin (Golf) mukaiseksi, muuten ihan sama kori. Sisätiloihin tietysti pientä fiksausta.
Jossain tuolla netin uumenissa on muutama huono salakuva ko. autosta - nokka peitettynä.http://www.autoblog.com/2008/11/29/oops-vw-accidentally-distributes-new-golf-plus-brochure-in-esse/
- Golfari...
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Golf PLUS on täydellinen paketti varsinkin 1.6 TDI moottorilla ja DSG vaihteistolla.
- Golfari hiiteen
Golfari... kirjoitti:
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Golf PLUS on täydellinen paketti varsinkin 1.6 TDI moottorilla ja DSG vaihteistolla.
Oletko jo täysin seonnut? Heittelet tänne yli neljä vuotta vanhaan ketjuun typeriä kommentteja.
Aloittaja: "Tarkoituksenani on hankkia VW Golf Plus automaattina bensakoneella"
Kahjo kolfari: "PLUS on täydellinen paketti varsinkin 1.6 TDI moottorilla".
Voi järjen jättiläinen mitä keskustelua. Anna mun kaikki kestää. - Golfari...
Golfari hiiteen kirjoitti:
Oletko jo täysin seonnut? Heittelet tänne yli neljä vuotta vanhaan ketjuun typeriä kommentteja.
Aloittaja: "Tarkoituksenani on hankkia VW Golf Plus automaattina bensakoneella"
Kahjo kolfari: "PLUS on täydellinen paketti varsinkin 1.6 TDI moottorilla".
Voi järjen jättiläinen mitä keskustelua. Anna mun kaikki kestää.Niin vaan hän voi nyt hankkia Plussan 1.6 TDI moottorilla joka on taloudellinen ja hyvä,ennenkaikkea kestävä moottori.
Sanoisin VAG konsernin luotettavin kone tällä hetkellä. - ÙýÝ´‗¾
Golfari... kirjoitti:
Niin vaan hän voi nyt hankkia Plussan 1.6 TDI moottorilla joka on taloudellinen ja hyvä,ennenkaikkea kestävä moottori.
Sanoisin VAG konsernin luotettavin kone tällä hetkellä.Fiddu mikä tampio ja putkiaivo. Ei edes ymmärrä suomen kieltä ja tyrkyttää omia pinttyneitä ajatuksiaan.
- Golfari...
ÙýÝ´‗¾ kirjoitti:
Fiddu mikä tampio ja putkiaivo. Ei edes ymmärrä suomen kieltä ja tyrkyttää omia pinttyneitä ajatuksiaan.
Löytyhän sieltä vielä AASIakin tyhmempi finninaama, räkänokka, geelipää.
- ±‗¾¶§
Golfari... kirjoitti:
Löytyhän sieltä vielä AASIakin tyhmempi finninaama, räkänokka, geelipää.
Sinun kannattaisi kyllä pysytellä poissa palstoilta, ja hakea joku lääkitys ongelmiisi. Maineesi tosin on jo kiirinyt tekojasi suuremmiksi, joten mitään et enää enempää voi munata.
- ÖÖÖÖÖÖÖööÖÖÖÖ.......
±‗¾¶§ kirjoitti:
Sinun kannattaisi kyllä pysytellä poissa palstoilta, ja hakea joku lääkitys ongelmiisi. Maineesi tosin on jo kiirinyt tekojasi suuremmiksi, joten mitään et enää enempää voi munata.
Sinun ei kannattaisi koskea koko koneen näppäimistöön kun et löydä enää oikeita kirjaimia.
Mene töihin välillä niin tuut järkiisi.
Kyllä se äiti on sua peräkammarissa tarpeeksi ruokkinut. - Varvashiki
Oinoa järkevä ja totuudenmukainen kirjoitus koko Golf foorumissa.
- on järkevä!
Ota ihmeessä halvimmalla yksiahtimisella 90kW tsillä ja dsg:llä. Sama väntö ja potku käytännössä, 118kE kaksoisahdettu on laiskempi eikä reagoi samalla tavalla kaasuun.
- ghtrtu65w38
Taas tämä sama kommentti!!!!!!!!!!!!!!!
oliskohan jo sadas kerta?????
ja varmaa taas sama joka on aloittanut kaikki ketjut!
Kyllä mulla ainakin ihan riittävän hyvin kaksoisahdettu reagoi kaasuun ja on mukavasti potkua ja ohituskihtyvyyttä!
Kohta kun tulee 1.2TSI markkinoille niin varmaan seuraava ketjusarja tulee olemaan: ota ihmeessä halvimmalla 1.2TSI:llä, on järkevin!
PÄSSI: VÄÄNNÖSSÄ ONB EROA 40NM JA KILOWATEISSA 28Kw. KYLLÄ SE NYT HITTOVIE JOSSAIN TUNTUU...
JA ANTEEKSI: MITÄ TARKOITTAA KIRJAINLYHENNE kE????
- Variantisti
Katselin alkusyksystä uutta ajopeliä kahden hengen autokunnallemme – vaimoväen työmatkakäyttöön noin arkipäivisin ja yhteiseen käyttöön viikonloppuisin ja loma-aikoina. Oma vähäinen autontarpeeni arkisin hoituu vanhemmallakin kalustolla.
Golf Plus viehätti alustavasti (varsinkin vaimoani) konseptina ja vähän erilaisella ulkomuodollaan.
Hinnasto kertoi sellaisen vekottimen hinnaksi 28.320 €. Variant vastaavalla varustetasolla ja moottori/vaihteisto-paketilla (Comfortline 1.4 TSI 118 kW DSG7) maksoi 27.870 €.
En keksinyt ainoatakaan järkevää syytä valita tuota kalliimpaa Plussaa. Variant tyydytti joka suhteessa vähintään yhtä hyvin. Mutu-näkemys jälleenmyyntiarvosta puolusti myös Variantin valintaa. Sellainen sitten ostettiinkin ja tyytyväisiä ollaan molemmat.
VW-konsernin johtohan päätti jokunen aika sitten suuressa viisaudessaan poistaa Golf Variantin valikoimistaan. Plussan ja Touranin piti mukamas korvata Variant täysin. Paine ostavan yleisön taholta pakotti sitten kuitenkin peruuttamaan päätöksen ja tuomaan uudistettu Variant markkinoille. Tasapainoinen kokonaisuus siitä tulikin!
Tämänhetkisillä hintasuhteilla en todellakaan näe mitään asiasyytä valita Plussaa. Ulkonäkö- ja vastaavat mieltymystekijät voivat olla poikkeus – tai liian lyhyt autotalli: Variant kun on peräti 35 cm pidempi kuin Plus (pituudet 4.556 mm / 4.206 mm)!- A-Mese
Ai että Plussa maksaa melkein 30 k€? Sillä hinnalla saat uuden A-Mersun eikä tarvitse tyytyä ihan perusmalliinkaan. Se on suunnilleen samankokoinen, ja itse asiassa takapenkkiläisellä taitaa olla A:ssa enemmänkin tilaa. Kannattaa koeajaa sekin, jos Golf Plus kiinnostaa ja budjetti on tuota luokkaa.
- Mersu....
A-Mese kirjoitti:
Ai että Plussa maksaa melkein 30 k€? Sillä hinnalla saat uuden A-Mersun eikä tarvitse tyytyä ihan perusmalliinkaan. Se on suunnilleen samankokoinen, ja itse asiassa takapenkkiläisellä taitaa olla A:ssa enemmänkin tilaa. Kannattaa koeajaa sekin, jos Golf Plus kiinnostaa ja budjetti on tuota luokkaa.
Kuka hullu ostaa 30 tonnin hintaluokassa enää Volkkaria, kun saa Mersun eli Premiumin! A-Mese on jo AUTO.
- se hullu
Mersu.... kirjoitti:
Kuka hullu ostaa 30 tonnin hintaluokassa enää Volkkaria, kun saa Mersun eli Premiumin! A-Mese on jo AUTO.
A-Mersua on hyvin vaikea pitää Mersuna, vaikka se autosta kävisikin. Varsin väkisintehdyn oloinen luomus. Hävinnyt vertailutesteissä Golfille kirkkaasti. Premium-imagostakin on A-Mersussa jäljellä enää olematon häivähdys.
C- ja E-Mersut ovat toki ehdottoman kilpailukykyisiä pelejä omissa luokissaan, S-Mersuista puhumattakaan. Golf-luokassa Daimler-Benz ei kuitenkaan ole lainkaan kotonaan.
Itse ostin äskettäin Golfin (Variantin). Maksoin siitä varusteineen noin 31.500 €. A-Mersu ei edes käväissyt mielessä enkä työntäisi siihen työllä ja tuskalla tienattuja rahojani vieläkään.
Makuasioitahan nämä. Kaipa A-Mersullakin pitää ihailijansa olla. - Laita
Mersu.... kirjoitti:
Kuka hullu ostaa 30 tonnin hintaluokassa enää Volkkaria, kun saa Mersun eli Premiumin! A-Mese on jo AUTO.
ovet auki ettei tuuli kaada sitä A -meseä. Kyllä on kuule autosta kaukana. Näyttää olevan samaa lahovikaa kun Mersuissa muutenkin. Vertaisin A-mersua lähinnä Ford Ka-han. On se niin kopperon näköinen. Kaksi mersua on ollut ja kiitos riitti. Nyt ajelen V.A.G- autoilla.
- on vanha juttu
Laita kirjoitti:
ovet auki ettei tuuli kaada sitä A -meseä. Kyllä on kuule autosta kaukana. Näyttää olevan samaa lahovikaa kun Mersuissa muutenkin. Vertaisin A-mersua lähinnä Ford Ka-han. On se niin kopperon näköinen. Kaksi mersua on ollut ja kiitos riitti. Nyt ajelen V.A.G- autoilla.
Olet pahasti ajasta jäljessä. Kaatuminen ruottalaisten testissä tapahtui A-Mersun ensimmäisellä sukupolvella. Siihenkin tehtiin parannuksia ja nykyinen vuonna 2004 esitelty malli on täysin eri auto. Tuo kaatumistemppu olisi muuten ainakin TM:n jutun mukaan ollut mahdollinen aika monella citymaasturilla, jos vain olisi haluttu saada auto nurin...
Mutta mutta, käypä huvin vuoksi koeajamassa uusi A, jos Golf-ylpeys antaa periksi. Käy myös koeistumassa takapenkki ja mene sen jälkeen Golfin takapenkille. Kokeile myös laittaa takakonttiin kolme isoa matkalaukkua ja testaa, onnistuuko sama temppu Golfissa. Saatat sen jälkeen kohdistaa nuo Ka-vertauksesi toiseen autoon. Ei Golfikaan huono auto ole, mutta kilpailee eri sarjassa. Kansanautojen sarjassa, kuten nimikin sanoo. - on leggis?
on vanha juttu kirjoitti:
Olet pahasti ajasta jäljessä. Kaatuminen ruottalaisten testissä tapahtui A-Mersun ensimmäisellä sukupolvella. Siihenkin tehtiin parannuksia ja nykyinen vuonna 2004 esitelty malli on täysin eri auto. Tuo kaatumistemppu olisi muuten ainakin TM:n jutun mukaan ollut mahdollinen aika monella citymaasturilla, jos vain olisi haluttu saada auto nurin...
Mutta mutta, käypä huvin vuoksi koeajamassa uusi A, jos Golf-ylpeys antaa periksi. Käy myös koeistumassa takapenkki ja mene sen jälkeen Golfin takapenkille. Kokeile myös laittaa takakonttiin kolme isoa matkalaukkua ja testaa, onnistuuko sama temppu Golfissa. Saatat sen jälkeen kohdistaa nuo Ka-vertauksesi toiseen autoon. Ei Golfikaan huono auto ole, mutta kilpailee eri sarjassa. Kansanautojen sarjassa, kuten nimikin sanoo.Ei sitä tuollaiset koppurat tule koskaan syrjäyttään. Ei millään alueella, tehtiinhän se aikoinaan Golfille kilpailijaksi, eipä taida onnistua. VW konserni on kuules tänäpäivänä niin iso juttu että ihan sama millä nimellä sitä myydään ,aika naurettava veto sinulta. Jo aijemmin sanoin itselläni olleen kaksi mersua uudenkarheita molemmat ei huonompaa autoa ole koskaan ollut kuin W124 MB todella sivutuuliherkkä koppero jatkuvaa veivaamista liukkaalla ja tuulella. Olen erittäin tyytyväinen Golf 2.0 TDI autoon, on tehoa ja taloudellinen konaispaketti. Olen omistanut niin monta autoa elämässäni ,että suunnilleen tiedän mistä puhun. Autohan on aina huono sijoitus, mutta kun ostaa Golfin jos menee vaihtaan saa todella aina hyvän vaihtohinnan. Vaihtohinta johtuu just' merkin halukkuudesta käytettynä. Auton hankintakin on aina ajateltava kokonaispakettina.Kyllä ihmeissäni katselin A-mersun takalokasuojankaaria oli niin komeassa ruosteessa ja muutaman päivän päästä toinen, eli ei ollut sattuma.Käytännössä vielä kaikki A- MB pitäisi olla tervepeltisiä. MB- hinnat ovat tulleet alas rominalla just' ruosteongelmien vuoksi. Viimeinen kunnon mersu on kori joka tuli ennen W 124 olisiko ollut tyypiltään W123. -80 luvulta.
- Kärpix
se hullu kirjoitti:
A-Mersua on hyvin vaikea pitää Mersuna, vaikka se autosta kävisikin. Varsin väkisintehdyn oloinen luomus. Hävinnyt vertailutesteissä Golfille kirkkaasti. Premium-imagostakin on A-Mersussa jäljellä enää olematon häivähdys.
C- ja E-Mersut ovat toki ehdottoman kilpailukykyisiä pelejä omissa luokissaan, S-Mersuista puhumattakaan. Golf-luokassa Daimler-Benz ei kuitenkaan ole lainkaan kotonaan.
Itse ostin äskettäin Golfin (Variantin). Maksoin siitä varusteineen noin 31.500 €. A-Mersu ei edes käväissyt mielessä enkä työntäisi siihen työllä ja tuskalla tienattuja rahojani vieläkään.
Makuasioitahan nämä. Kaipa A-Mersullakin pitää ihailijansa olla.Eikös kokoluokan puolesta pitäisi pikemminkin verrata keskenään Vw Golf plussaa ja MB B-sarjaa? A-sarja vois rinnastua lähinnä Vw Poloon,
- kodvo
Auto kooltaan täysi kymppi, vaan laadun tunne ja sisämelu miinusta.
Miksi VW ei tee samanlaista? -harmittaa.- Mä vaan
on samaa kokoluokkaa ku Altea XL ja sitten on citymaasturi Tiguan, Golf Plus ja Variant Golf. Mihin tarvitaan vielä vastinetta Altea XL:lle.
XL muuten hyvä auto mutta vielä kovempi sisämelu kuin Golfeissa ja tuulen suhinat kuuluu myös vielä rajummin...
Niin ja tuo Seat on todella ankean näköinen kojalaudasta (paljon ankeampi kuin VW vaikka VW:kin upeampia toki on) ja kaikkialla kovaa muovia yms. harmaatra ja ankeeta vaikka ottais kuin hyvän varustetason niin on kyllä karumpi kuin Golfit ja muut VW tuotteet...
Itseäni häiritsee myös se että Seateissa istutaan usein kuin poterossa todella syvällä ja matalalla (ainakin Leon on tälläinen) samaan tyyliiin kuin Audeissa... ja näkyvyys sivuille ja viistoon on onneton kuin pilarit tekee katveen ja peilit on pienet myös.
Niin ja Leonin, Toledon ja Altean, AlteaXL:n tuulilasit on todella helppoja saaliita irtokiville: iso kalveta tuulilasi on altis kiveniskuille...
- Anonyymi
Olen omistanut auton nyt 6 vuotta ja veikkaanpa, että vielä on monia vuosia edessä. Kilometerjä on kertynyt jo hyvän matkaa päälle 300 000, mutta isoja määriähän näillä ajetaankin. Katsastuksista on hyvin mennyt läpi, mitä nyt kuluvaa osaa tietenkin pitänyt vaihtaa. Auto on yllättävän tilava ja todella käytännöllinen, kun saat näppärästi takapenkit alas, niin olen onnistunut kuljettamaan kaksi aikuisten polkupyörää takatilassa. Paljon on kivoja pieniä lokeroita. Kulutus on pientä 1,6 FSI koneella. Kesällä maantieajossa 100km menee 5,5 litran kulutuksella. Samoin kaupunkikulutus on pientä verrattuna vaimon farmari Toyotaan.
Suosittelen todellakin, vaikka näitä ei ilmeisesti enää tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069