Heip !

tap

elikkäs oisin harkitsemassa Lagunan 1,8i vm 2002 ostamista. Mitä hyviä ja eteenkin huonoja puolia ko. autosta löytyy?!
Toivoisin asiallisia kommentteja ja peukalo ei ole aivan keskellä kämmentä, joten pienemmät (ja isommatkin) rempat hoituu.

12

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lagunapelleitekin

      Osta mieluummin viimeisin I-korinen, siis 2000-mallinen jos löydät. Yhtä hyvä ajaa eikä lastentauteja. Tuossa II-korimallissa tuntuu olevan pelkkiä vikoja.

      • tap

        on vm 1998 2litrainen saksantuonti farkku, mutta se on jo myyty ja haetaan huomenna. Oisko se parempi malli?!


      • lagunapelleitekin
        tap kirjoitti:

        on vm 1998 2litrainen saksantuonti farkku, mutta se on jo myyty ja haetaan huomenna. Oisko se parempi malli?!

        Varmaan on parempi se 1998. II-korin myötä Laguna meni pilalle. Toivottavasti tänä vuonna tullut III-malli on taas parempi.


      • osuva
        lagunapelleitekin kirjoitti:

        Varmaan on parempi se 1998. II-korin myötä Laguna meni pilalle. Toivottavasti tänä vuonna tullut III-malli on taas parempi.

        nimimerkki


    • hyvä on

      mulla on -02 2litrasella koneella. Oon tykännyt. Testaa etupään nivelet ja kato taka-akselin puslien kunto(onko revennyt). Ohjaustehostin lopetti tehostamisen ja ilmastoinnin lauhduttimen putki hapettu poikki, molemmat korjasin ite

    • mmmmyyjä

      mulla ois 01 laguna II, 1.6 farkku. ajettu jotain 180000. rempat tehty kaikki mitä vikaa ollu paikallisessa rellun pajalla ja pikku viat ad autokorjaamolla. tummennettuu takalasii, ilmastointii ym herkkuu, aluvanteet kesäkieseille. uudet talvirenkaat alla. just katsastettu

      • tap

        on seuraava, eli mulla on Volvo v70 diesel ja siitä pitäis päästä eroon kun ei tarvita kahta dieseliä. Kuormajuhtana toimii VW Taro, vanha mutta toimiva peli. Toiseksi pitäis löytää joku pienempi bensa auto, mutta en tiedä minkälaisen laittais. Hintahaarukka ois 5000-7000 euroa ja emännän vaatimuksena ilmaistointi ja sähkölasit. Muitakin merkkejä saa ehdotella kun rellua (ei Opelia !), mutta kävin kokeilemassa yhtä ja se oli niin pirun hyvä ajaa, että vähän lämpesin. Paljonko tahdot rellusta ja missä päin auto on ?


    • reilu vuosi

      Vuoden päivät ajellut:
      1)Radio rätisi heikoilla kentillä etenkin 94,9 syy: äänimerkin liukupinnat ratissa lähetti emc- häiriötä ko taajuudella koska kipinöivät. Korjaus: liukuintojen puhdistus ja uutta säkö vasukkaa tilalle ( tekee enään harvoin)
      2)kuskin penkin kylki tuki pamahti kurkottaessa takapenkille. Syy: Muovituen kiinitys klipsi liian heikko. Korjaus: itseporautuvalla ruuvilla
      3) Penkin ristiselän tuki pamahti. SYY: Tuen säätö tapahtuu vaijereilla, jotka hankaituu penkin runkoa vastenn kiinnitys kohdasta. Korjaus: Väliaikaisesti tein uuden pään vaijerin päähän ja laitoin kulutusta kestävää sukkaa vaijerin ympärille (ei ongelmaa senjälkeen n3kk ajannut, vaijerin paksuus muistaakseni 1,5mm) En tosin kysynyt saako vaijereita erikseen bilialta
      4) Takajarrusatuloiden juoset hapettuneeet kiinni. Korjaus: Lämmöllä ja takomalla auki, putsaus ( ei ole varmaan koskaan jarruja avattu ennen tätä)
      Mutta Kuten eräs merkin parissa työskentelevä sanoi: Tästä seuraava auto eli face lift malli on paljon parempi kuin mikä minulla nyt on.
      Muuten auto on toiminut ainakin minulla toistaiseksi hyvin, ainiin paitsi että tänään huomasin, että toinen valon pesurin suutin pumppu ei jaksa ruikata nestettä valoille. Korjaus edessä päin

    • mpp

      mulla 1,6 -01 kakkosmalli,pakkivalon kytkimen
      olen vaihtanut,muuten hyvin pelittänyt.

    • TDO

      Totta tosiaan juuri kakkoskopan Laguna on vienyt
      turhan vikaalttiina koko auton maineen,jos löydät
      vm:1998-2000 ykköskopan vähän ajettu yksilö niin
      se on paljon parempi ja halvempi vaihtoehto.

      • laku II

        kyseisetä autosta.joka autossa on omat hyvät ja huonot puolet.Jos autolla haluaa ajella pitää olla valmis myös siitä maksamaan.olen ollut ihan tyytyväinen oman auton toimintaani ja ikäni aikana ollut useampi pirssi ja eri merkkisiä.Mielestäni ei rellu ole ollut yhtään sen huonompi kuin moni muukaan.SE ON KÄYTTÄJÄSTÄ KIINNI.


    • Aatu

      Ihan hyviä kokemuksia autosta minulla on. Sain 5 v. käytettynä isomman auton samalla rahalla kuin mitä joutuisi maksamaan luokkaa pienemmästä VW:stä tai japsista.

      Taka-akselin puslat on tyyppivika, samoin kuin raidetangon nivelet (vaihdettu alle 100 000 km, tarvikeosilla halvempi). Lisäksi 120 000 km kohdalla vaihdettiin lambda.

      Muuten on mukava ajella ja kaikkea pikku mukavuusvarustetta ihan kiitettävästi. Arvostan hiljaisuutta, kun pitää paljon ajaa moottoritieajoa. Kohtuullisen taloudellinen maantieajossa, mutta kaupungissa raskas auto helposti vie reippaammin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe