Kaljakärryt

.....

Onko eckerölinella semmosia kaljakärryjä?

21

1975

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      on.

    • Ei tiedä

      Mikä niiden kaljakärryjen hinta on?

      • Näin on

        Ne hyvät ja kestävät maksavat seitsemäneuroaviisikymmentäcenttiä.

        Jos olet noin tyhjätasku, että pitää kymmenen euron takia itkeä, niin kannattaako lähteä ollenkaan mihinkään matkalle.


      • niin on !!!
        Näin on kirjoitti:

        Ne hyvät ja kestävät maksavat seitsemäneuroaviisikymmentäcenttiä.

        Jos olet noin tyhjätasku, että pitää kymmenen euron takia itkeä, niin kannattaako lähteä ollenkaan mihinkään matkalle.

        Kannattiko sinun vastata, oli vain vaivalloista. Miksi itketät vaikeuksillasi vieläkin täällä.
        Täällä voi vastata asiallisesti, sinulle se on ongelma, er ymmärrä mitä asiallinen käytös on


      • nituktivalih
        niin on !!! kirjoitti:

        Kannattiko sinun vastata, oli vain vaivalloista. Miksi itketät vaikeuksillasi vieläkin täällä.
        Täällä voi vastata asiallisesti, sinulle se on ongelma, er ymmärrä mitä asiallinen käytös on

        Edellinen oli täysin asiallista käytöstä, ei noin köyhän kannata mihinkään lähteä.


    • ei tiedä

      Kuka itki?
      Huvittavaa, että ihmisten pitää tuiskia ja tiuskia sinne tänne. Oli kiva vastata tähän, että pääsisit taas vähän törkkimään tyhmempiä ylimielisyyksissäsi?

      Kiitos tiedostasi, jonka nonchaleeraan samantien, koska löysin jo hinnan muualta.

      Ehkä sulla on asiat hyvin ja ole siitä kiitollinen. Mä olen työtön kahden teini-ikäisen yksinhuoltaja. Itse en kaljaa juo, vaan toinen poikani haluaisi ostaa limulavallisia ja niiden kuljetus on kätevintä kaljakärryillä.

      OIkein hyvää viikonloppua sinulle ja toivottavasti mielesi on hyvä nyt ja aina!
      Suukkoja sinulle!

      • Jees ja just

        Miksi puutut noin muiden keskusteluun?

        Jos haluat jotain jupista, avaa oma ketju.


      • Siinä.mittakaavaa

        Ei se lavallinen kyllä millään nokkakärryillä liiku. Paitsi jos tekee 20-30 matkaa. Kyllä lavallisen liikutteluun tarvitaan vähintään pumppukärryä. Trukki olisi tietenkin mukavampi.


      • Tuo-on-lava

        Kuormalava

        Puinen kuormalava, jonka päällä keltainen keinonahkahansikas.
        Kuormalava on tavaran kuljetuksessa ja varastoinnissa käytettävä määräkokoinen, tavallisesti puinen matala lava. Kuormalavojen käyttö nopeuttaa kuorman lastausta ja purkua niin maantie- kuin rautatieliikenteessä ja mahdollistaa tavaran tehokkaan käsittelyn varastoissa. Kuormalavat ovat joko standardin mukaisia vaihtolavoja tai kertalavoja.

        Sisällysluettelo
        1 Rakenne
        2 Mitat
        3 Käyttö
        4 Puuta korvaavat valmistusaineet
        5 Lähteet
        5.1 Viitteet
        6 Aiheesta muualla

        Rakenne
        Kuormalavan pääosat ovat kansi, välituet ja pohja. Puisessa lavassa välituet (tai yksi pitkä välituki) ja alin pohjalauta muodostavat pitkulaisen jalan. Jalkoja on lavassa useimmiten kolme, pienissä kertalavoissa kaksi. Kannen ylin osa koostuu yleensä yhdensuuntaisten lautojen rivistä, jossa on tyypillisesti 5–9 lautaa, suurissa kertalavoissa enemmänkin. Standardilavoissa kansilautojen välissä on reilut raot, mutta myös umpikantisia lavoja valmistetaan.
        Pohjarakenteeltaan kuormalava voi olla jalkalava tai kehälava. Jalkalavan alle voi kahdelta suunnalta ajaa esteettä myös lavansiirtovaunulla, kuten haarukkavaunulla. Kehälavassa taas kaikilla sivuilla on pohjalauta, mikä parantaa lavan kantavuutta.
        Jos lavan jokaisella sivulla on käsittelyaukot trukin sarvia varten, puhutaan nelitielavasta. Jos jalan välituet ovat koko mitaltaan umpinaiset eli aukottomat, on kyseessä kaksitielava.

        EUR-lava ja sen mitat
        Standardikokoisista lavoista Suomessa on käytössä FIN- ja EUR-lavoja sekä myymälälavoja. FIN-lava on kooltaan 1000 mm × 1200 mm ja EUR-lava 800 mm × 1200 mm. Nämä standardilavat tunnistaa FIN- tai EUR-leimasta lavan sivussa. Myymälälavan (puhekielessä "teholavan" tai "puolilavan") koko on 800 mm × 600 mm.
        FIN-lavan koko perustuu VR:n käyttämään lavatyyppiin eli VR-lavaan. Suomalaisen standardin EUR-lavaa suurempi leveys selittyy rataverkkomme suuremmalla raideleveydellä, jonka vuoksi suomalaisen tavaravaunun pohja on leveämpi kuin Länsi-Euroopan junissa.
        Puisen FIN-lavan tyypillinen massa on 25–29 kg, EUR-lava painaa vastaavasti 20–25 kg. Kuormalavan paino voi vaihdella paljonkin käytetyn puulajin ja lavan kosteuden mukaan.

        Käyttö
        Standardilavan hinta on toistakymmentä euroa, joten lavojen liikkeitä eli lavavelkoja yritysten välillä seurataan kuormalavakuitein. Myös rikkoontuneiden lavojen korjaus- ja kierrätystoimintaa harjoitetaan laajalti. Kuormalavojen korjauskin on standardisoitu. Standardilavan käyttöikä voi olla huomattavan pitkä, kovassakin käytössä useita vuosia. Kertalavojen heikon kestävyyden ja alhaisen vaihtoarvon vuoksi niistä käytetään myös nimitystä roskalava.
        Vakiokokoisiin kuormalavoihin on saatavana lavakauluksia (nurkistaan saranoitu matala puinen "seinä") ja häkkikehyksiä (tavallisesti korkeahko metalliverkkoseinä). Kuorman tai lavojen pinoamisen mahdollistavia määrämittaisia välilevyjä, nurkkatolppia ja kansikehikoita on myös saatavilla.
        Kuormalava voidaan varustaa RFID-tunnisteella, joka toimii eräänlaisena lavan rekisterinumerona. Tällaisia tunnistelavoja käytetään lähinnä suljetussa kierrossa, esimerkiksi tehtaan sisäisessä tavaraliikenteessä.

        Puuta korvaavat valmistusaineet
        Kuormalavoja voidaan valmistaa myös muista materiaaleista kuin puusta. Puulavaa kevyempi vaihtoehto säästää rahtikustannuksia etenkin ilmakuljetuksissa. Standardin ISPM 15 mukaan kaikkiin maihin ei saa viedä käsittelemätöntä puuta, ja usein tulee halvemmaksi käyttää esimerkiksi kuitulavaa kuin erikoiskäsiteltyä puulavaa. Myymälälavasta on standardisoitu myös muovinen versio.

        Suomalainen Eltete TPM Oy on kehittänyt sekä erilaisia kartonkilavaratkaisuja että automaattisia lavanvalmistustekniikoita. Suomen Kuitulava Oy on valmistanut kuormalavoja kartongista ja aaltopahvista vuodesta 1995 lähtien. Suomen Kuitulava Oy voitti kehittämällään Kuitulavalla ja sen automatisoidulla valmistusmenetelmällä INNOSUOMI-palkinnon vuonna 2003.


    • t. Haukipudas

      joo jatkakaa te köyhät

    • mukavaa!

      Köyhät jatkavat mielihyvin keskustelujaan. Luulen, että tähän ketjuun ei tarvita materialistisesti rikkaiden kommentteja. Rikkaus on monipiippuinen juttu, samoin viisaus.

    • Näin on

      Just noin. Viisautta on katsoa hinnat hyllyn reunasta. Rikkautta on taas ostaa sen verran kuin on varaa. Mutta tuokin on sitä viisautta.

      Aioin kysyä, selvisikö se kärryjen hinta, mutta tuollahan se oli vahingossa? yhdessä viestissä. Siis 7,50.

    • erkki kokkare 52

      Minäpä tuon kotoa Italiasta tilatut erikoisvalmisteiset olutkärryt, jotka viimevuonna maksoivat rahtikuluineen 114,90 euroa! Kato meillä vanhan linjan Eckerö-matkaajilla ei ole rahasta pulaa! Köyhät kyykkyyn, äänestäkää Kokoomusta!

      • .. .. ..

        Ovatko samaa petojen sukua kuin fiiatit?
        (susia jo syntyessään)


      • köyhät

        minäpä tuon omat kärryt himasta hintaan 599e,haen ainakin yhden laatikon sivasta niillä


    • nöf_kof_nöf_kof_nöf_kof

      On, mutta kaljamahoja on paljon enemmän.

      • Äveriköt-jees

        Hyvä kun on äverikköjä liikkeellä. Ei noista rupiaisista hyötyä ole. Ei oikein varaa edes stobellisiin. Niistäkin täytyy sitten naukua mukamas korkeaa hintaa.


    • Muamiäs

      50mm rhs kun hitsoo ite kaljakärryt ja siihen mönkijästä renkoot niin jo vuan ruppee kuule kestämään kun siihen römmäyttöö 50 saku pakkia niin siin on poekaset hiljoo!!!!

      • Nuija-olet

        Et sulla ton suunnittelu kesti vaivaiset yheksän vuotta. Oot kyllä melkoinen ruudinkeksijä. Kannatat kai nuijasotaa.


    • PelleMiljardi

      Sinä et ole syntynytkään 9 vuotta sitten. Äitisikö viestin kirjoitti?

    • Anonyymi

      Niin se on. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Se tulee kalliiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe