Onko eckerölinella semmosia kaljakärryjä?
Kaljakärryt
21
1903
Vastaukset
- kyllä
on.
- Ei tiedä
Mikä niiden kaljakärryjen hinta on?
- Näin on
Ne hyvät ja kestävät maksavat seitsemäneuroaviisikymmentäcenttiä.
Jos olet noin tyhjätasku, että pitää kymmenen euron takia itkeä, niin kannattaako lähteä ollenkaan mihinkään matkalle. - niin on !!!
Näin on kirjoitti:
Ne hyvät ja kestävät maksavat seitsemäneuroaviisikymmentäcenttiä.
Jos olet noin tyhjätasku, että pitää kymmenen euron takia itkeä, niin kannattaako lähteä ollenkaan mihinkään matkalle.Kannattiko sinun vastata, oli vain vaivalloista. Miksi itketät vaikeuksillasi vieläkin täällä.
Täällä voi vastata asiallisesti, sinulle se on ongelma, er ymmärrä mitä asiallinen käytös on - nituktivalih
niin on !!! kirjoitti:
Kannattiko sinun vastata, oli vain vaivalloista. Miksi itketät vaikeuksillasi vieläkin täällä.
Täällä voi vastata asiallisesti, sinulle se on ongelma, er ymmärrä mitä asiallinen käytös onEdellinen oli täysin asiallista käytöstä, ei noin köyhän kannata mihinkään lähteä.
- ei tiedä
Kuka itki?
Huvittavaa, että ihmisten pitää tuiskia ja tiuskia sinne tänne. Oli kiva vastata tähän, että pääsisit taas vähän törkkimään tyhmempiä ylimielisyyksissäsi?
Kiitos tiedostasi, jonka nonchaleeraan samantien, koska löysin jo hinnan muualta.
Ehkä sulla on asiat hyvin ja ole siitä kiitollinen. Mä olen työtön kahden teini-ikäisen yksinhuoltaja. Itse en kaljaa juo, vaan toinen poikani haluaisi ostaa limulavallisia ja niiden kuljetus on kätevintä kaljakärryillä.
OIkein hyvää viikonloppua sinulle ja toivottavasti mielesi on hyvä nyt ja aina!
Suukkoja sinulle!- Jees ja just
Miksi puutut noin muiden keskusteluun?
Jos haluat jotain jupista, avaa oma ketju. - Siinä.mittakaavaa
Ei se lavallinen kyllä millään nokkakärryillä liiku. Paitsi jos tekee 20-30 matkaa. Kyllä lavallisen liikutteluun tarvitaan vähintään pumppukärryä. Trukki olisi tietenkin mukavampi.
- Tuo-on-lava
Kuormalava
Puinen kuormalava, jonka päällä keltainen keinonahkahansikas.
Kuormalava on tavaran kuljetuksessa ja varastoinnissa käytettävä määräkokoinen, tavallisesti puinen matala lava. Kuormalavojen käyttö nopeuttaa kuorman lastausta ja purkua niin maantie- kuin rautatieliikenteessä ja mahdollistaa tavaran tehokkaan käsittelyn varastoissa. Kuormalavat ovat joko standardin mukaisia vaihtolavoja tai kertalavoja.
Sisällysluettelo
1 Rakenne
2 Mitat
3 Käyttö
4 Puuta korvaavat valmistusaineet
5 Lähteet
5.1 Viitteet
6 Aiheesta muualla
Rakenne
Kuormalavan pääosat ovat kansi, välituet ja pohja. Puisessa lavassa välituet (tai yksi pitkä välituki) ja alin pohjalauta muodostavat pitkulaisen jalan. Jalkoja on lavassa useimmiten kolme, pienissä kertalavoissa kaksi. Kannen ylin osa koostuu yleensä yhdensuuntaisten lautojen rivistä, jossa on tyypillisesti 5–9 lautaa, suurissa kertalavoissa enemmänkin. Standardilavoissa kansilautojen välissä on reilut raot, mutta myös umpikantisia lavoja valmistetaan.
Pohjarakenteeltaan kuormalava voi olla jalkalava tai kehälava. Jalkalavan alle voi kahdelta suunnalta ajaa esteettä myös lavansiirtovaunulla, kuten haarukkavaunulla. Kehälavassa taas kaikilla sivuilla on pohjalauta, mikä parantaa lavan kantavuutta.
Jos lavan jokaisella sivulla on käsittelyaukot trukin sarvia varten, puhutaan nelitielavasta. Jos jalan välituet ovat koko mitaltaan umpinaiset eli aukottomat, on kyseessä kaksitielava.
EUR-lava ja sen mitat
Standardikokoisista lavoista Suomessa on käytössä FIN- ja EUR-lavoja sekä myymälälavoja. FIN-lava on kooltaan 1000 mm × 1200 mm ja EUR-lava 800 mm × 1200 mm. Nämä standardilavat tunnistaa FIN- tai EUR-leimasta lavan sivussa. Myymälälavan (puhekielessä "teholavan" tai "puolilavan") koko on 800 mm × 600 mm.
FIN-lavan koko perustuu VR:n käyttämään lavatyyppiin eli VR-lavaan. Suomalaisen standardin EUR-lavaa suurempi leveys selittyy rataverkkomme suuremmalla raideleveydellä, jonka vuoksi suomalaisen tavaravaunun pohja on leveämpi kuin Länsi-Euroopan junissa.
Puisen FIN-lavan tyypillinen massa on 25–29 kg, EUR-lava painaa vastaavasti 20–25 kg. Kuormalavan paino voi vaihdella paljonkin käytetyn puulajin ja lavan kosteuden mukaan.
Käyttö
Standardilavan hinta on toistakymmentä euroa, joten lavojen liikkeitä eli lavavelkoja yritysten välillä seurataan kuormalavakuitein. Myös rikkoontuneiden lavojen korjaus- ja kierrätystoimintaa harjoitetaan laajalti. Kuormalavojen korjauskin on standardisoitu. Standardilavan käyttöikä voi olla huomattavan pitkä, kovassakin käytössä useita vuosia. Kertalavojen heikon kestävyyden ja alhaisen vaihtoarvon vuoksi niistä käytetään myös nimitystä roskalava.
Vakiokokoisiin kuormalavoihin on saatavana lavakauluksia (nurkistaan saranoitu matala puinen "seinä") ja häkkikehyksiä (tavallisesti korkeahko metalliverkkoseinä). Kuorman tai lavojen pinoamisen mahdollistavia määrämittaisia välilevyjä, nurkkatolppia ja kansikehikoita on myös saatavilla.
Kuormalava voidaan varustaa RFID-tunnisteella, joka toimii eräänlaisena lavan rekisterinumerona. Tällaisia tunnistelavoja käytetään lähinnä suljetussa kierrossa, esimerkiksi tehtaan sisäisessä tavaraliikenteessä.
Puuta korvaavat valmistusaineet
Kuormalavoja voidaan valmistaa myös muista materiaaleista kuin puusta. Puulavaa kevyempi vaihtoehto säästää rahtikustannuksia etenkin ilmakuljetuksissa. Standardin ISPM 15 mukaan kaikkiin maihin ei saa viedä käsittelemätöntä puuta, ja usein tulee halvemmaksi käyttää esimerkiksi kuitulavaa kuin erikoiskäsiteltyä puulavaa. Myymälälavasta on standardisoitu myös muovinen versio.
Suomalainen Eltete TPM Oy on kehittänyt sekä erilaisia kartonkilavaratkaisuja että automaattisia lavanvalmistustekniikoita. Suomen Kuitulava Oy on valmistanut kuormalavoja kartongista ja aaltopahvista vuodesta 1995 lähtien. Suomen Kuitulava Oy voitti kehittämällään Kuitulavalla ja sen automatisoidulla valmistusmenetelmällä INNOSUOMI-palkinnon vuonna 2003.
- t. Haukipudas
joo jatkakaa te köyhät
- mukavaa!
Köyhät jatkavat mielihyvin keskustelujaan. Luulen, että tähän ketjuun ei tarvita materialistisesti rikkaiden kommentteja. Rikkaus on monipiippuinen juttu, samoin viisaus.
- Näin on
Just noin. Viisautta on katsoa hinnat hyllyn reunasta. Rikkautta on taas ostaa sen verran kuin on varaa. Mutta tuokin on sitä viisautta.
Aioin kysyä, selvisikö se kärryjen hinta, mutta tuollahan se oli vahingossa? yhdessä viestissä. Siis 7,50. - erkki kokkare 52
Minäpä tuon kotoa Italiasta tilatut erikoisvalmisteiset olutkärryt, jotka viimevuonna maksoivat rahtikuluineen 114,90 euroa! Kato meillä vanhan linjan Eckerö-matkaajilla ei ole rahasta pulaa! Köyhät kyykkyyn, äänestäkää Kokoomusta!
- .. .. ..
Ovatko samaa petojen sukua kuin fiiatit?
(susia jo syntyessään) - köyhät
minäpä tuon omat kärryt himasta hintaan 599e,haen ainakin yhden laatikon sivasta niillä
- nöf_kof_nöf_kof_nöf_kof
On, mutta kaljamahoja on paljon enemmän.
- Äveriköt-jees
Hyvä kun on äverikköjä liikkeellä. Ei noista rupiaisista hyötyä ole. Ei oikein varaa edes stobellisiin. Niistäkin täytyy sitten naukua mukamas korkeaa hintaa.
- Muamiäs
50mm rhs kun hitsoo ite kaljakärryt ja siihen mönkijästä renkoot niin jo vuan ruppee kuule kestämään kun siihen römmäyttöö 50 saku pakkia niin siin on poekaset hiljoo!!!!
- Nuija-olet
Et sulla ton suunnittelu kesti vaivaiset yheksän vuotta. Oot kyllä melkoinen ruudinkeksijä. Kannatat kai nuijasotaa.
- PelleMiljardi
Sinä et ole syntynytkään 9 vuotta sitten. Äitisikö viestin kirjoitti?
- Anonyymi
Niin se on. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Se tulee kalliiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521