Kärsivällisyyttä, pyydän! Viestini saattaa olla väärällä osastolla, mutten löytänyt lankapuhelinaihetta, saati sellaista liittyen TeliaSoneraan. Siksi siis tässä Soneratopicissa.
Käämini paloi totaalisesti uunituoreen asiakastiedotteen ansiosta!
Sain Soneralta ostoliittymäasiakkaan tiedotteen, jonka sisältö leijaili täysin yli hilseen. Olen ostanut lankapuhelinliittymäni n.10 vuotta sitten silloiselta Turun Puhelimelta, jonka Sonera sittemmin ilmeisesti osti. Tiedotteen mukaan ostoliittymäasiakkaiden kuukausimaksu nostetaan 1.1.2009 muiden Soneran puhelinliittymien tasolle. Kuukausimaksu on sen jälkeen 8,24€, mikä on jo melkoinen, koska jokainen minuuttikin tietenkin maksaa.
Sonera ilmoittaa myös palauttavansa asiakkaalle liittymää hankittaessa perityn lunastusmaksun 134,55€ (800 mk), kunhan tilitiedot toimitetaan oheenliitetyllä lomakkeella. Lunastusmaksun palautuksen saa, vaikka irtisanoisi sopimuksen hinnankorotuksen vuoksi.
WTF, kysyn??!! Maksoin liittymästäni 2400mk, kun sen aikoinani ostin enkä missään vaiheessa joutunut maksamaan puhelinyhtiölle "lunastusmaksua".
Tarkoittaako tuo kierrellen kaarrellen heidän puoleltaan sitä, että ovat valmiit "pakkolunastamaan" ostamani ostoliittymän 2400mk:n sijasta 800mk:lla, koska sattuvat muuttamaan tuotteensa ja sen edut p****n arvoiseksi?? Tuohon 800 markkaan olisi myös naurettavaa vedota silloisena käypänä hintana, koska puhelinyhtiön korkeiden hintojen vuoksi numerot ostettiin huomattavasti mieluummin yksityisiltä henkilöiltä halvemmalla. 800 markalla kun olisin yrittänyt lunastaa itselleni puhelinyhtiöstä ostoliittymän, olisin ollut vielä seuraavankin päivän kahvipöytävitsi.
Kertokaa, että olen ymmärtänyt tiedotteen väärin tai edes se, mitä siinä mulle yritetään sanoa!! Voisin sulkea autuaat silmäni ja haudata tiedotteen johonkin asuntoni mustista aukoista, mutta siihenkin pirulaiset keksivät ratkaisun liittämällä läpyskäänsä erinäisiä deadlineja.
Onpa vielä hauska yhteensattuma, että tämä kaikki tapahtuu juuri sopivasti joulukiireiden alla, päällä ja yllä, mikä ei luonnollisesti laisinkaan haiskahda stereotyyppisen lankapuhelinomistajan vuoden lähes ainoalta adhd-hetkeltä.
Toivottavasti joku tietää asiasta jotakin, tai jonkun joka tietää. Tai edes jonkun, jota myös korpeaa. Ei sillä aiheellakaan niin väliä...
Soneran lankapuhelin
14
4092
Vastaukset
- myöskin
Sukulaismummo oli saanut myös tuon "tarjouksen". Mutta tietoa kaivataan lisää, tuskin kovin suoraa vastausta saan kun soitan tuonen asiakaspalveluun.
Mutta kyllä kirjeestä selvästi se kuva jää, että maksavan tuon 132 euroa joka tapauksessa, saa vaan itse päättää että jatkaako asiakkaana vai ei.
Jatka topicia jos olet saanut lisätietoja asiaan.- joululahja
Itse otan yhteyttä
Turun kunnallinen kuluttajaneuvontaan http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeId=3026
Aukioloaika Ma - pe klo 9 - 13, ti myös klo 15 - 17
Puhelin, suora (02) 262 7811
Puhelinvaihde (02) 262 7800
Kuluttajavirastoon http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/
Yleiset kuluttajansuojaan liittyvät tiedustelut
Puhelin (09) 7726 7821 ( pvm) arkisin klo 9.00-14.00.
Vaihde (09) 77261
Kirjaamo (09) 7726 7822
Viestintävirastoon http://www.ficora.fi/
Vaihde 09 69 661
Asiakaspalvelu 09 6966 500
Olemme päättäneet siirtää isoisän isän 1920-luvulla hankkiman numeron DNA:n kotiluuriin http://www.dnaoy.fi/Yksityisille/Kotipuhelin/kotiluuri/Sivut/Default.aspx .
Kannatan TeliaSoneran myyntiä ranskalaisille tai muulle ulkolaiselle teleoperaattorille, Suomessa on enää vain maatoiminnot joiden ulkomaille siirto voidaan estää kieltämällä niiden käsittelemien tietojen maasta vienti kansallisen turvallisuuden ja perustuslaillisen tietosuojan perusteella. Pääkonttoritoiminnot ovat jo Ruotsissa, miksei samantien vaikka Ranskassa. Sonera lupasi satoja uusia työpaikkoja Turkuun jotta sai ostaa Turun Puhelimen, tulos oli totaalinen alasajo. TeleSoneran ei nykyään kannata tehdä asiakastyytyväisyys kyselyjä Turussa.
- Entinen asiakas
Käämeja on palanut enemmänkin!
Ihmettelin Soneran asiakastiedotetta, jossa ilmoitettiin ostoliittymäni kuukausimaksun korotuksesta, peräti 75%! Ihmetykseni vain kasvoi kun luin, että joillekin asiakkaille on tarjotta lunastumaksua oheenliitetyllä lomakkeella. Minun kirjeessäni ei moista hyvitysmaksua edes ollut!
Soneran asiakaspalvelusta asiasta tiedustelin ja väännön jälkeen sain vastaukseksi, että joillekin se oli vaan lähetty ja joillekin ei. Perustena oli mm. käytetty sitä, että liittymän omistussuhteissa on tapahtunut muutoksia. Liittymämme olen ostanut 9,5 vuotta sitten...
Pitäisiköhän asiasta tehdä rikosilmoitus? Toisen omaisuutta pakkolunastetaan kiristyksellä, tai no, lunastamalla ja lunastamalla, jos korvauksia ei makseta.- Turkulainen tamperelainen
Ainakin siinä on eroa, onko ostanut ostoliittymän vai ykkösliittymän. Minä ostin 94 ensin säästöliittymän tjms. 1600 markalla ja sitten 95 korotin sen 2500 markalla ykkösliittymäksi, joka maksoi silloin tuon 4100 markkaa. Ihmettelin jo silloin, että mikä sen suhde on osakkeisiin yms.
No nyt asiakaspalvelusta ja lehdistä on käynyt selväksi, että ostoliittymän sopimustekstissä on luvattu tuo 800 markan palautus, joten se palautetaan. Ykkösliittymän sopimuksessa ei ilmeisesti lue mitään tuosta, joten siitä ei tarvi kuulema mitään palauttaakaan.
Kuluttajaneuvoja sanoi, että tuosta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan, mutta tuulimyllyjä vastaan taistelemista se on. Ensin pitää pyytää Soneralta kirjallinen päätös, että he eivät aio maksaa palautusta. Täytyy varmaan tilata tuommoinen.
Perusteluna on, että 10 vuoden aikana minä olen jo saanut kuukausimaksuissa alennusta tuon summan verran. Niinpä niin. - Pettynyt
Turkulainen tamperelainen kirjoitti:
Ainakin siinä on eroa, onko ostanut ostoliittymän vai ykkösliittymän. Minä ostin 94 ensin säästöliittymän tjms. 1600 markalla ja sitten 95 korotin sen 2500 markalla ykkösliittymäksi, joka maksoi silloin tuon 4100 markkaa. Ihmettelin jo silloin, että mikä sen suhde on osakkeisiin yms.
No nyt asiakaspalvelusta ja lehdistä on käynyt selväksi, että ostoliittymän sopimustekstissä on luvattu tuo 800 markan palautus, joten se palautetaan. Ykkösliittymän sopimuksessa ei ilmeisesti lue mitään tuosta, joten siitä ei tarvi kuulema mitään palauttaakaan.
Kuluttajaneuvoja sanoi, että tuosta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan, mutta tuulimyllyjä vastaan taistelemista se on. Ensin pitää pyytää Soneralta kirjallinen päätös, että he eivät aio maksaa palautusta. Täytyy varmaan tilata tuommoinen.
Perusteluna on, että 10 vuoden aikana minä olen jo saanut kuukausimaksuissa alennusta tuon summan verran. Niinpä niin.Lukemassani lehtijutussa luki Soneran edustajan perusteluna sille, ettei ostosummia palauteta, tuo samainen etu, joka on saatu kuukausimaksuissa. Mielestäni tuon perustelun käyttäminen on aivan naurettavaa, koska sillä perusteella en ole tuotetta ostanut, että saan näennäisen edun, jota kuitenkaan käytännössä ei ole olemassa. Mielestäni olisi aika lailla sama asia, kuin jos asumisoikeus- osaomistus- jne -asunnoista ei palautettaisi pohjamaksuja sillä perusteella, että kuukausittaisissa vastikkeissa on saatu jo etu. Sen kuukausittaisen edun perusteellahan tuote on saatettu valitakin ja siksi kursittu kasaan alkusumma pantiksi!! Mikäli kuukausimaksu olisi vuosien varrella ollut kalliimpi, olisin irtisanonut ja myynyt liittymäni aikoja sitten! En olisi valinnut hankkia kalliimpaa tuotetta aiemmin, joten miksi ihmeessä hankkisin sen pakotettuna nyt?!
Haluan takaisin ostosummani tai vaihtoehtoisesti palvelun jatkuvan sellaisena kuin sen hankinkin!
Olen kirjoittanut asiasta kuluttajaneuvojalle ja toivon, että mahdollisimman moni tekee samoin. Sonera voi olla suuryritys kapulakielineen ja pakkosyötettyine perusteluineen, mutta on meillä huijatuillakin oikeus pitää puoliamme! - Turkulainen tamperelainen
Pettynyt kirjoitti:
Lukemassani lehtijutussa luki Soneran edustajan perusteluna sille, ettei ostosummia palauteta, tuo samainen etu, joka on saatu kuukausimaksuissa. Mielestäni tuon perustelun käyttäminen on aivan naurettavaa, koska sillä perusteella en ole tuotetta ostanut, että saan näennäisen edun, jota kuitenkaan käytännössä ei ole olemassa. Mielestäni olisi aika lailla sama asia, kuin jos asumisoikeus- osaomistus- jne -asunnoista ei palautettaisi pohjamaksuja sillä perusteella, että kuukausittaisissa vastikkeissa on saatu jo etu. Sen kuukausittaisen edun perusteellahan tuote on saatettu valitakin ja siksi kursittu kasaan alkusumma pantiksi!! Mikäli kuukausimaksu olisi vuosien varrella ollut kalliimpi, olisin irtisanonut ja myynyt liittymäni aikoja sitten! En olisi valinnut hankkia kalliimpaa tuotetta aiemmin, joten miksi ihmeessä hankkisin sen pakotettuna nyt?!
Haluan takaisin ostosummani tai vaihtoehtoisesti palvelun jatkuvan sellaisena kuin sen hankinkin!
Olen kirjoittanut asiasta kuluttajaneuvojalle ja toivon, että mahdollisimman moni tekee samoin. Sonera voi olla suuryritys kapulakielineen ja pakkosyötettyine perusteluineen, mutta on meillä huijatuillakin oikeus pitää puoliamme!Minä sain kuluttajaneuvonnasta ohjeen, että asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan - sen weppisivuilla mainitaan, että kuluttaja-asiamies voi viedä sinne ryhmäkanteita - kuinkahan monta valitusta pitää lähettää ennenkuin alkaa tapahtua?
- Kiva homma
Turkulainen tamperelainen kirjoitti:
Minä sain kuluttajaneuvonnasta ohjeen, että asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan - sen weppisivuilla mainitaan, että kuluttaja-asiamies voi viedä sinne ryhmäkanteita - kuinkahan monta valitusta pitää lähettää ennenkuin alkaa tapahtua?
Tässä olisi minusta paikka tehdä ryhmäkanne.
Itse olen maksanut liittymästä muistaakseni yli 4000 markkaa (tuntui opiskelijan kukkarossa) ja nyt saan viidenneksen takaisin, voidakseni maksaa tuplahintaa. - ...
Turkulainen tamperelainen kirjoitti:
Minä sain kuluttajaneuvonnasta ohjeen, että asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan - sen weppisivuilla mainitaan, että kuluttaja-asiamies voi viedä sinne ryhmäkanteita - kuinkahan monta valitusta pitää lähettää ennenkuin alkaa tapahtua?
Katso ketjusta
ryhmakanne_sonera
ja osallistu.
- dronoret
En loiki enkä naura!
Millähän oikeustajulla pakkolunastusta voidaan tehdä?
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, lisään vain sen, millä lain porsaanrei'ällä tämäkin toiminta sallitaan?
Kysyn vaan! - vaihtoehto...
Vaihtoehto
ja paljon halvempi.
Entinen numero säilyy.
http://saunalahti.fi/gsm/gsmkotipuhelin.php - Organisoija
Jos kiinnostaa ottaa osaa, (en tiedä auttaako) nimilistaan (~ryhmakanne), niin pistäkää yhteystietoja
[email protected]
Tarkoituksena on kerätä ainakin muutama ihminen ja pistää lista kuluttaja-asiamiehelle. Jos ei muuta niin saadaan sentään joku viranomainen ihmettelemään soneran (siis soneratelia / auria jne) touhuja.
ps. Kyllä tuota nimilistaa saa mainostaa- osallistumaan
Osallistuttu on, mutta ainakin tässä tapauksessa: Mitä enemmän, sen tehokkaampaa ja vakuuttavampaa, joten lämpimästi tervetuloa kaikki muutkin!
- marianne wARRAS
Olen saanut toistamiseen laskun lankapuhelin käytöstä nr: 54794215 joka on päivitetty 10.o6 2010 ja ihmettelin sitä koska se on suoraveloituksessa Nordea tililtä:137835-75946 , joten olen luottanut että se on hoidettu, js kun olin yhteydessä
- Keltiäinen
Soneralta tulee luvattoman herkästi aiheettomia laskuja
Eräskin maanviljelijä 375€ 2kuunlasku lankapuhelimesta
Maksoi tämä ja toisen 120€ laskun
Ihmettelen jotain on vialla laskutuksessa
Sonera ei taida toimia rehellinen laskutus
Nyt saunalahdella puhuu samalla rahalla yli vuoden ajan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841