Soneran lankapuhelin

Loikin ja nauran

Kärsivällisyyttä, pyydän! Viestini saattaa olla väärällä osastolla, mutten löytänyt lankapuhelinaihetta, saati sellaista liittyen TeliaSoneraan. Siksi siis tässä Soneratopicissa.

Käämini paloi totaalisesti uunituoreen asiakastiedotteen ansiosta!

Sain Soneralta ostoliittymäasiakkaan tiedotteen, jonka sisältö leijaili täysin yli hilseen. Olen ostanut lankapuhelinliittymäni n.10 vuotta sitten silloiselta Turun Puhelimelta, jonka Sonera sittemmin ilmeisesti osti. Tiedotteen mukaan ostoliittymäasiakkaiden kuukausimaksu nostetaan 1.1.2009 muiden Soneran puhelinliittymien tasolle. Kuukausimaksu on sen jälkeen 8,24€, mikä on jo melkoinen, koska jokainen minuuttikin tietenkin maksaa.

Sonera ilmoittaa myös palauttavansa asiakkaalle liittymää hankittaessa perityn lunastusmaksun 134,55€ (800 mk), kunhan tilitiedot toimitetaan oheenliitetyllä lomakkeella. Lunastusmaksun palautuksen saa, vaikka irtisanoisi sopimuksen hinnankorotuksen vuoksi.

WTF, kysyn??!! Maksoin liittymästäni 2400mk, kun sen aikoinani ostin enkä missään vaiheessa joutunut maksamaan puhelinyhtiölle "lunastusmaksua".

Tarkoittaako tuo kierrellen kaarrellen heidän puoleltaan sitä, että ovat valmiit "pakkolunastamaan" ostamani ostoliittymän 2400mk:n sijasta 800mk:lla, koska sattuvat muuttamaan tuotteensa ja sen edut p****n arvoiseksi?? Tuohon 800 markkaan olisi myös naurettavaa vedota silloisena käypänä hintana, koska puhelinyhtiön korkeiden hintojen vuoksi numerot ostettiin huomattavasti mieluummin yksityisiltä henkilöiltä halvemmalla. 800 markalla kun olisin yrittänyt lunastaa itselleni puhelinyhtiöstä ostoliittymän, olisin ollut vielä seuraavankin päivän kahvipöytävitsi.

Kertokaa, että olen ymmärtänyt tiedotteen väärin tai edes se, mitä siinä mulle yritetään sanoa!! Voisin sulkea autuaat silmäni ja haudata tiedotteen johonkin asuntoni mustista aukoista, mutta siihenkin pirulaiset keksivät ratkaisun liittämällä läpyskäänsä erinäisiä deadlineja.

Onpa vielä hauska yhteensattuma, että tämä kaikki tapahtuu juuri sopivasti joulukiireiden alla, päällä ja yllä, mikä ei luonnollisesti laisinkaan haiskahda stereotyyppisen lankapuhelinomistajan vuoden lähes ainoalta adhd-hetkeltä.


Toivottavasti joku tietää asiasta jotakin, tai jonkun joka tietää. Tai edes jonkun, jota myös korpeaa. Ei sillä aiheellakaan niin väliä...

14

4071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöskin

      Sukulaismummo oli saanut myös tuon "tarjouksen". Mutta tietoa kaivataan lisää, tuskin kovin suoraa vastausta saan kun soitan tuonen asiakaspalveluun.

      Mutta kyllä kirjeestä selvästi se kuva jää, että maksavan tuon 132 euroa joka tapauksessa, saa vaan itse päättää että jatkaako asiakkaana vai ei.

      Jatka topicia jos olet saanut lisätietoja asiaan.

      • joululahja

        Itse otan yhteyttä

        Turun kunnallinen kuluttajaneuvontaan http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeId=3026
        Aukioloaika Ma - pe klo 9 - 13, ti myös klo 15 - 17
        Puhelin, suora (02) 262 7811
        Puhelinvaihde (02) 262 7800

        Kuluttajavirastoon http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/
        Yleiset kuluttajansuojaan liittyvät tiedustelut
        Puhelin (09) 7726 7821 ( pvm) arkisin klo 9.00-14.00.
        Vaihde (09) 77261
        Kirjaamo (09) 7726 7822

        Viestintävirastoon http://www.ficora.fi/
        Vaihde 09 69 661
        Asiakaspalvelu 09 6966 500



        Olemme päättäneet siirtää isoisän isän 1920-luvulla hankkiman numeron DNA:n kotiluuriin http://www.dnaoy.fi/Yksityisille/Kotipuhelin/kotiluuri/Sivut/Default.aspx .

        Kannatan TeliaSoneran myyntiä ranskalaisille tai muulle ulkolaiselle teleoperaattorille, Suomessa on enää vain maatoiminnot joiden ulkomaille siirto voidaan estää kieltämällä niiden käsittelemien tietojen maasta vienti kansallisen turvallisuuden ja perustuslaillisen tietosuojan perusteella. Pääkonttoritoiminnot ovat jo Ruotsissa, miksei samantien vaikka Ranskassa. Sonera lupasi satoja uusia työpaikkoja Turkuun jotta sai ostaa Turun Puhelimen, tulos oli totaalinen alasajo. TeleSoneran ei nykyään kannata tehdä asiakastyytyväisyys kyselyjä Turussa.


    • Entinen asiakas

      Käämeja on palanut enemmänkin!

      Ihmettelin Soneran asiakastiedotetta, jossa ilmoitettiin ostoliittymäni kuukausimaksun korotuksesta, peräti 75%! Ihmetykseni vain kasvoi kun luin, että joillekin asiakkaille on tarjotta lunastumaksua oheenliitetyllä lomakkeella. Minun kirjeessäni ei moista hyvitysmaksua edes ollut!

      Soneran asiakaspalvelusta asiasta tiedustelin ja väännön jälkeen sain vastaukseksi, että joillekin se oli vaan lähetty ja joillekin ei. Perustena oli mm. käytetty sitä, että liittymän omistussuhteissa on tapahtunut muutoksia. Liittymämme olen ostanut 9,5 vuotta sitten...

      Pitäisiköhän asiasta tehdä rikosilmoitus? Toisen omaisuutta pakkolunastetaan kiristyksellä, tai no, lunastamalla ja lunastamalla, jos korvauksia ei makseta.

      • Turkulainen tamperelainen

        Ainakin siinä on eroa, onko ostanut ostoliittymän vai ykkösliittymän. Minä ostin 94 ensin säästöliittymän tjms. 1600 markalla ja sitten 95 korotin sen 2500 markalla ykkösliittymäksi, joka maksoi silloin tuon 4100 markkaa. Ihmettelin jo silloin, että mikä sen suhde on osakkeisiin yms.

        No nyt asiakaspalvelusta ja lehdistä on käynyt selväksi, että ostoliittymän sopimustekstissä on luvattu tuo 800 markan palautus, joten se palautetaan. Ykkösliittymän sopimuksessa ei ilmeisesti lue mitään tuosta, joten siitä ei tarvi kuulema mitään palauttaakaan.

        Kuluttajaneuvoja sanoi, että tuosta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan, mutta tuulimyllyjä vastaan taistelemista se on. Ensin pitää pyytää Soneralta kirjallinen päätös, että he eivät aio maksaa palautusta. Täytyy varmaan tilata tuommoinen.

        Perusteluna on, että 10 vuoden aikana minä olen jo saanut kuukausimaksuissa alennusta tuon summan verran. Niinpä niin.


      • Pettynyt
        Turkulainen tamperelainen kirjoitti:

        Ainakin siinä on eroa, onko ostanut ostoliittymän vai ykkösliittymän. Minä ostin 94 ensin säästöliittymän tjms. 1600 markalla ja sitten 95 korotin sen 2500 markalla ykkösliittymäksi, joka maksoi silloin tuon 4100 markkaa. Ihmettelin jo silloin, että mikä sen suhde on osakkeisiin yms.

        No nyt asiakaspalvelusta ja lehdistä on käynyt selväksi, että ostoliittymän sopimustekstissä on luvattu tuo 800 markan palautus, joten se palautetaan. Ykkösliittymän sopimuksessa ei ilmeisesti lue mitään tuosta, joten siitä ei tarvi kuulema mitään palauttaakaan.

        Kuluttajaneuvoja sanoi, että tuosta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan, mutta tuulimyllyjä vastaan taistelemista se on. Ensin pitää pyytää Soneralta kirjallinen päätös, että he eivät aio maksaa palautusta. Täytyy varmaan tilata tuommoinen.

        Perusteluna on, että 10 vuoden aikana minä olen jo saanut kuukausimaksuissa alennusta tuon summan verran. Niinpä niin.

        Lukemassani lehtijutussa luki Soneran edustajan perusteluna sille, ettei ostosummia palauteta, tuo samainen etu, joka on saatu kuukausimaksuissa. Mielestäni tuon perustelun käyttäminen on aivan naurettavaa, koska sillä perusteella en ole tuotetta ostanut, että saan näennäisen edun, jota kuitenkaan käytännössä ei ole olemassa. Mielestäni olisi aika lailla sama asia, kuin jos asumisoikeus- osaomistus- jne -asunnoista ei palautettaisi pohjamaksuja sillä perusteella, että kuukausittaisissa vastikkeissa on saatu jo etu. Sen kuukausittaisen edun perusteellahan tuote on saatettu valitakin ja siksi kursittu kasaan alkusumma pantiksi!! Mikäli kuukausimaksu olisi vuosien varrella ollut kalliimpi, olisin irtisanonut ja myynyt liittymäni aikoja sitten! En olisi valinnut hankkia kalliimpaa tuotetta aiemmin, joten miksi ihmeessä hankkisin sen pakotettuna nyt?!

        Haluan takaisin ostosummani tai vaihtoehtoisesti palvelun jatkuvan sellaisena kuin sen hankinkin!

        Olen kirjoittanut asiasta kuluttajaneuvojalle ja toivon, että mahdollisimman moni tekee samoin. Sonera voi olla suuryritys kapulakielineen ja pakkosyötettyine perusteluineen, mutta on meillä huijatuillakin oikeus pitää puoliamme!


      • Turkulainen tamperelainen
        Pettynyt kirjoitti:

        Lukemassani lehtijutussa luki Soneran edustajan perusteluna sille, ettei ostosummia palauteta, tuo samainen etu, joka on saatu kuukausimaksuissa. Mielestäni tuon perustelun käyttäminen on aivan naurettavaa, koska sillä perusteella en ole tuotetta ostanut, että saan näennäisen edun, jota kuitenkaan käytännössä ei ole olemassa. Mielestäni olisi aika lailla sama asia, kuin jos asumisoikeus- osaomistus- jne -asunnoista ei palautettaisi pohjamaksuja sillä perusteella, että kuukausittaisissa vastikkeissa on saatu jo etu. Sen kuukausittaisen edun perusteellahan tuote on saatettu valitakin ja siksi kursittu kasaan alkusumma pantiksi!! Mikäli kuukausimaksu olisi vuosien varrella ollut kalliimpi, olisin irtisanonut ja myynyt liittymäni aikoja sitten! En olisi valinnut hankkia kalliimpaa tuotetta aiemmin, joten miksi ihmeessä hankkisin sen pakotettuna nyt?!

        Haluan takaisin ostosummani tai vaihtoehtoisesti palvelun jatkuvan sellaisena kuin sen hankinkin!

        Olen kirjoittanut asiasta kuluttajaneuvojalle ja toivon, että mahdollisimman moni tekee samoin. Sonera voi olla suuryritys kapulakielineen ja pakkosyötettyine perusteluineen, mutta on meillä huijatuillakin oikeus pitää puoliamme!

        Minä sain kuluttajaneuvonnasta ohjeen, että asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan - sen weppisivuilla mainitaan, että kuluttaja-asiamies voi viedä sinne ryhmäkanteita - kuinkahan monta valitusta pitää lähettää ennenkuin alkaa tapahtua?


      • Kiva homma
        Turkulainen tamperelainen kirjoitti:

        Minä sain kuluttajaneuvonnasta ohjeen, että asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan - sen weppisivuilla mainitaan, että kuluttaja-asiamies voi viedä sinne ryhmäkanteita - kuinkahan monta valitusta pitää lähettää ennenkuin alkaa tapahtua?

        Tässä olisi minusta paikka tehdä ryhmäkanne.
        Itse olen maksanut liittymästä muistaakseni yli 4000 markkaa (tuntui opiskelijan kukkarossa) ja nyt saan viidenneksen takaisin, voidakseni maksaa tuplahintaa.


      • ...
        Turkulainen tamperelainen kirjoitti:

        Minä sain kuluttajaneuvonnasta ohjeen, että asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan - sen weppisivuilla mainitaan, että kuluttaja-asiamies voi viedä sinne ryhmäkanteita - kuinkahan monta valitusta pitää lähettää ennenkuin alkaa tapahtua?

        Katso ketjusta

        ryhmakanne_sonera

        ja osallistu.


    • dronoret

      En loiki enkä naura!
      Millähän oikeustajulla pakkolunastusta voidaan tehdä?
      Olen kanssasi täysin samaa mieltä, lisään vain sen, millä lain porsaanrei'ällä tämäkin toiminta sallitaan?

      Kysyn vaan!

    • vaihtoehto...
    • Organisoija

      Jos kiinnostaa ottaa osaa, (en tiedä auttaako) nimilistaan (~ryhmakanne), niin pistäkää yhteystietoja

      [email protected]

      Tarkoituksena on kerätä ainakin muutama ihminen ja pistää lista kuluttaja-asiamiehelle. Jos ei muuta niin saadaan sentään joku viranomainen ihmettelemään soneran (siis soneratelia / auria jne) touhuja.

      ps. Kyllä tuota nimilistaa saa mainostaa

      • osallistumaan

        Osallistuttu on, mutta ainakin tässä tapauksessa: Mitä enemmän, sen tehokkaampaa ja vakuuttavampaa, joten lämpimästi tervetuloa kaikki muutkin!


    • marianne wARRAS

      Olen saanut toistamiseen laskun lankapuhelin käytöstä nr: 54794215 joka on päivitetty 10.o6 2010 ja ihmettelin sitä koska se on suoraveloituksessa Nordea tililtä:137835-75946 , joten olen luottanut että se on hoidettu, js kun olin yhteydessä

      • Keltiäinen

        Soneralta tulee luvattoman herkästi aiheettomia laskuja
        Eräskin maanviljelijä 375€ 2kuunlasku lankapuhelimesta
        Maksoi tämä ja toisen 120€ laskun
        Ihmettelen jotain on vialla laskutuksessa
        Sonera ei taida toimia rehellinen laskutus

        Nyt saunalahdella puhuu samalla rahalla yli vuoden ajan


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3290
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2506
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe