Mikä on kaikista omituisin nimi jonka kuulitte?

Ämiiii-a

Muun muassa:
Anniinna
Annoona
Vauva
Reipas
Pilviä
Anille
Anile
Anila
Aneta
Soija
Aleta
Nona
Alna
Aniina
Ania
Ulpukka
Ranja
Viija
Piija
µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ!

41

4581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiptop-mama

Kuura, Kalja, Utu, Prinsessa, Onniina, Runo, Jermu,
      Taja, Jino, Enne, Annemi...

Bb:ssä ollut Cheryll on myös nimi, joita ei sitten Suomesta muita löydykään.

Tuo Nona on ihana nimi:)

• Nomeless

Terina,mistä koulussa tuli tärinä.

• 980
        Nomeless kirjoitti:

Terina,mistä koulussa tuli tärinä.

KAESA on aika erikoinen....

• Nona on kaunis, kieltämättä.

• eikö?

Pierina

• ..ZZZzzz

Sissel

• -.-.-.-.

Vaikka se onkin niin muotia kuin olla voi, niin minä en kestä nimeä Peppiina. Aluksi se oli todella omituinen nimi, mutta koska siitä on tullut oikea hittinimi niin enää se on vain kuvottavan ruma nimi.
      Onneksi Peppiinoita on niin paljon, että koulukiusaamisen mahdollisesti joskus alkaessa heillä on tukea toisistaan :P

Tuo Prinsessa on myös jotain hyvin sadistista vanhempien taholta. Outo ja mauton.

Jossain oli myös Ulhea vai oliko se Ulthea. Jotain ihan ihmeellistä kirjainpuuroa kuitenkin..

• tiuhtiiiiii

Ea (Suomessa 93kpl)
      Metsämieli (Suomessa 6kpl)
      Tipsu (10kpl)
      Muna ( 50kpl..joo, ihan oikeesti annettu nimeks, kattokaa vaik Suomen väestörekisterikeskuksen sivuilta!)
      Tiuhti (7kpl)
      Viuhti (1kpl)
      Barty (1kpl)
      Simpson (6kpl, sekä naisilla että miehillä käytetty)
      iu (1kpl)

Ja listaa voisi jatkaa...

• ...

kerran junassa samaan loossiin osuin pienet sisarukset Jedi ja Leia. Repeilin koko matkan, kun äitiparka yritti pitää pieniä Star Wars- tähtiään kurissa.

• -n- 26

Harjoittelujaksolla yhdessä päiväkodissa oli poika, jolle oli annettu nimeksi Ukko. Mahtaa sitten isompana poikaa keljuttaa... Myös yhdellä mun serkuista on vähän "outo" nimi, nimittäin Hennika.

• ......

Yhdellä tuttavalla on pojat Ukko ja Pekka ja sukunimi sattuu vielä olemaan tyyliä Kukkonen. Ukko Kukkonen kuulostaa kieltämättä huvittavalta toisteltuna, koska molemmista löytyy samat kirjaimet, mutta olisi silti voinut vähän miettiä. Ukko Kukkonen, Kukko Ukkonen, Kukukukko? Ukkokoko? kukkoko? ja sitä rataa.

• lasten nimiä..

kaikkein kamalin on Anuska
      ja myös Muumi-Omena oli aika outo
      sekä kauhea Poppy-Onneli !!

• Äteritsin äiti

Aika "kamala" on myös Äteritsiputeritsipuolilautatsi-Lauri. Sillä on jotain yhteistä Muumi-Omenan ja Poppy-Onnelin kanssa. Mietipä, mitä!

• YksÄiskäVaan

Poppy-onneli
        Ramses
        Ea (kuka hullu antaa lapselleen nimeksi ensiapu?!)
        Mi ( kuullostaa lausuttuna itikan ininältä)
        Uni
        Ruska ( kas kun ei paska samantien!)
        Mainio
        Kivi (hieno sukunimi, mutta etunimenä..)
        Ennika, kaunis kyllä mutta outo!
        Luna, olkoonkin muotinimi mutten antaisi omalle :(

• SADEA

vaan kamala nimi on LUMIA

• on..

..Suomessa sukunimi. Lumi voisi ollakin etunimi, mutta että Lumia? Outo valinta, olen samaa mieltä!

• eihertsileijjaa
        on.. kirjoitti:

..Suomessa sukunimi. Lumi voisi ollakin etunimi, mutta että Lumia? Outo valinta, olen samaa mieltä!

Siis mitä ihmettä? Muna? Kuka antaa lapselleen nimeksi MUNA?
        Ei jumatsukka mitän porukkaa? Varmaan jotkut ulkomaalaiset, joiden kielellä muna tarkoittaa jotain kaunista yms. En keksi muuta selitystä :D

• ....
        eihertsileijjaa kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Muna? Kuka antaa lapselleen nimeksi MUNA?
        Ei jumatsukka mitän porukkaa? Varmaan jotkut ulkomaalaiset, joiden kielellä muna tarkoittaa jotain kaunista yms. En keksi muuta selitystä :D

Kyllä mäkin uskon että ulkomaalaisia nuo nykyiset Munat ovat. Eikös se ollut ainakin Virossa ihan suosittu naisen nimi? Tuskin kukaan Suomalainen haluaa nykyisin lastaan munaksi nimetä kun meillä se tarkoittaa jotakin vähemmän kaunista.

• mie0908
        on.. kirjoitti:

voi kuinka monta etunimeä onkaan suomessa myös sukuniminä mm. eeva,sirkka,juuso yms..

• .....
        mie0908 kirjoitti:

voi kuinka monta etunimeä onkaan suomessa myös sukuniminä mm. eeva,sirkka,juuso yms..

eiköhän toi jo kerro...

• ettänäin
        on.. kirjoitti:

on Lumia nimisiä etunimeltään kui sukunimeltään...

• Lumia09
        on.. kirjoitti:

Lumia on sukunimi,mutta kaunis etunimi.Enemmän on tosiaan etuniminä kuin sukuniminä.Myös suosittu Kiira on sukunimi kuin myös Luna..Todella moni etunimi on myös sukunimi,sille ei vaan voi mitään.

• yks.suvusta
        ettänäin kirjoitti:

on Lumia nimisiä etunimeltään kui sukunimeltään...

morjens !.sukunimellä Lumia meitä on alle 40.Johtuu siitä että sukunimi Lumia on suojattu vuonna 1919.

• 115
        .... kirjoitti:

Kyllä mäkin uskon että ulkomaalaisia nuo nykyiset Munat ovat. Eikös se ollut ainakin Virossa ihan suosittu naisen nimi? Tuskin kukaan Suomalainen haluaa nykyisin lastaan munaksi nimetä kun meillä se tarkoittaa jotakin vähemmän kaunista.

Muna on arabialainen naisennimi. Tarkoittaa toivetta ja kaipausta.

• Oudoimmat nimet, jotka ite oon kuullu: Uni ja Kirta...

• öhöh

Mökö ja Luru. Samoin Isla. On kai lyhennys Islannista. Kylmä ja kova nimi.

• eiymmärrä!!

Omituisimmat nimet ovat pojalle Pontus ja tytölle Pii. Kyllä, PII.

Huh, mitä nimiä vanhemmat lapsiparoilleen antavatkaan..

• emppppppppp
        eiymmärrä!! kirjoitti:

Omituisimmat nimet ovat pojalle Pontus ja tytölle Pii. Kyllä, PII.

Huh, mitä nimiä vanhemmat lapsiparoilleen antavatkaan..

Eikö samantein Tii-Pii?

• tiitiitiiitiiitiitii
        emppppppppp kirjoitti:

Eikö samantein Tii-Pii?

Tästä tuli mieleen Tii-Mari. Oli muistaakseni Satuhäät-ohjelmassa.
        Ja kyseinen nainen oli nuorempi kuin Tiimari kauppaketju.

• Sma-Ragni
        tiitiitiiitiiitiitii kirjoitti:

Tästä tuli mieleen Tii-Mari. Oli muistaakseni Satuhäät-ohjelmassa.
        Ja kyseinen nainen oli nuorempi kuin Tiimari kauppaketju.

Tim-Antti

• --------

Omituisimpia ja kauheimpia nimiä ovat mielestäni Petriina ja Petriikka. Minä en voi sietää edes miehen nimeä Petri, mielestäni se on yksi rumimpia nimiä, niin mielestäni on käsittämätöntä, että joku on halunnut tehdä Petristä vielä tuollaisen feminiinisemmät väännökset. Ei mahdu minun järkeeni, että joku voisi oikeasti pitää nimiä Petriina tai Petriikka edes jollain tapaa kauniina.

• Anonyymi

Petriina ja Petriikka. Miksei Petra tai Petronella?
        Tuo Petronella on mielestäni jopa ihan kiva.
        Petra on ihan ok..
        Nuo Petriina ja Petriikka on mielestäni outoja.
        Varsinkin Petriikka on ihan kamala nimi.

• jojölköä

Kyllähän täältä netistäkin on saanut lukea vaikka mitä nimiä,joko annettuja tai vasta suunnitteilla olevia,mutta siitä,onko niitä tosiian annettu jollekin ei voida olla varmoja.Myöskään väestörekisterin tiedot eivät ole niin yksiselitteisiä,sillä minun ymmärtääkseni se kirjaa myös toiset ja kolmannet nimet,eikä vain etunimiä..Vai olenko väärässä?Mutta niin kun joku jo mainitsikin,niin Suomessa on rekisteröity myös monia ulkomaalaisia,joten sekin selittää osan oudoista nimistä.

Mutta oudoimmat etunimet suomalaisille,joihin minä olen törmännyt ihan face to face tai sitten lukenut sanomalehdistä (tosin ne ovat voineet olla myös ulkomaalaisia) ovat:

Ea (tyttö)
      Villehard (poika)
      Alper (poika)
      Vesteri (poika)
      My (tyttö)
      Myy (tyttö)
      Luna (tyttö)

Onhan noita monia muitakin erikoisuuksia tullut vastaan,mutta ei nyt tule mieleen.

• aDFDSFADAF

Tytöllä : Saskia

Pojalla : Ropi

• eisiedä

Joskus kastetuista osui silmään järkyttävin tytönnimi mitä ikänään olen kuullut, nimittäin Valkyria. Onkohan goottien lapsi?

Petronella on myös hirveä..

• haloo!

Kaikki selvästi pojan nimistä väännetyt nimet tytöille on kamalia, kuten Petriina, Anttonina, Akuliina, Petronella, Benjamiina, Lauriina, Nikoliina, Santeriina yms.

• uhoh

Pipariina
      Adeliina
      Nenna

• hillevii

Reettu, pojan nimi :(

• Outo...

Irina!!

• suomineitooooo

Isla on brittinimi, se lausutaan Aila, kaunis nimi minusta.

Kamalia:
      Kira
      Rilla

Kaapo
      Jerry
      Kauno
      Piers

• outoa?

mielestäni kyllä kakkapökäle on omituinen nimi (;

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      245
      9552
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      52
      7791
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      201
      6505
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      173
      3662
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      285
      1971
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      104
      1955
    7. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      1738
    8. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      109
      1532
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      87
      1414
    10. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1397
    Aihe