Heippa,
olisin ensi kesäkuussa lähdössä New Yorkiin yksin viikoksi, olen nyt katsellut esim.Töölön matkatoimiston sivuilta "paketoi itse" kohdasta hotellia. Tiedän että matkatoimiston kautta tulee kalliimaksi, mutta koska olen lähdössä reissuun yksin haluan ottaa varmasti hyvän hotellin.
Tähän mennessä silmää on miellyttänyt eniten Doubletree Metropolitan Hotel, kokemuksia ?
Hotelli sijaitsee Lexington Avenuella, hyvä/huono paikka ?
Itselleni reissussa on tärkeää nähtävyydet, shoppailu, yleinen ns.kiertely, turvallinen alue, ja hotelli jossa myös tuntee itsensä turvalliseksi.
Nämä ylläolevat asiat ottaen huomioon, mitä te, kokeneet Nykin matkalaiset suosittelisitte ? Hotellia/aluetta ?
Lisäksi kaikki vinkit mitä yksin, ensikertaa Nykiinmatkustavan tulisi tietää, ovat tarpeellsiia !
Kiitos :)
NEW YORKISTA HYVÄ HOTELLI
4
2842
Vastaukset
- matkailija-x
Doubletree on Hilton-ketjuun kuuluva hyvä turistiluokan hotelliketju. Aiempien käyttäjien (ihan positiivisia) arvioita hotellista löytyy Tripadvisorista, näitä sivustoja voi muutenkin voi käyttää avukseen matkan suunnittelussa, etenkin New York City forum-osiota.
http://www.tripadvisor.com/Search?returnTo=__2F__&q=Doubletree Metropolitan Hotel&sub-search=Go&geo=1
Osoitteena Lexington avenue ei sano vielä mitään, sehän on kilometrejä pitkä katu, joka halkoo Manhattania pohjois-eteläsuunnassa 14. kadulta 131. kadulle. Manhattanilla kannattaa aina suunnistaessaan tiettyyn kohteeseen tai ilmoittaessaan taksille osoitteen huomioida myös risteävän kadun numero/nimi. Hotelli on 51. kadun ja Lexingtonin kulmassa, ok alue keskikaupungilla. Metroaseman ihan vieressä, helpottaa kulkemista. Kävelyetäisyydellä Grand Central Stationilta, Times Squarelta, Central Parkista, Modernin taiteen museosta jne.
Itse vertaisin hintoja muualtakin, jos päädyt tuohon hotelliin, voit saada sen esim hotellin sivuilta suoraan halvemmalla. http://www.metropolitanhotelnyc.com/index.htm.
Katso myös nämä "nettimatkatoimistot"; quickbook.com, kayak.com, expedia.com jne. Listattuihin hintoihin tulee lisää n 15% hotelliveroja, Yhdysvalloissa kun hinnat ilmoitetaan ilman veroja.
Kun aikaa matkaan on vielä puolisen vuotta, ottaisin vaihtoehdon, jossa hotellin voi halutessaan perua kuluitta.
JFK:lta hotellille pääset helpoiten taksilla, kiinteä hinta 45 USD tippi silta/tunnelitullit= 60 USD. Toinen hyvä vaihtoehto on ottaa airtrain Jamaican asemalle (5 USD, maksetaan automaattiin saavuttaessa Jamaicaan), siitä E-juna 51. kadun/Lexingtonin asemalle, joka hotellisi vieressä. Metroa varten osta Jamaican asemalla 25 USD viikon metrocard, jolla voi ajaa myös bussilla ja Roosevelt Islandin köysiradalla.
Lentojen hinnat katson yleensä www.poptravel.fi, jossa listataan eri palveluntarjoajien hintoja.
Vinkkinä sanoisin ettei kannata pyöriä pelkästään keskikaupungilla, Upper West side ja 14. kadun eteläpuoliset kaupunginosat ovat kiinnostavia. Harlemissakin olen käynyt useamman kerran. Brooklynin puolella kannattaaa myös käydä vaikka Dumbossa tai Park Slopessa, jos aikaa riittää. Ainakin silta kannttaa ylittää; aja metrolla Brooklynin puolelle ja kävele yli City Hallille.
Rockefeller Centerin Top of the Rock-näköalatasanteelle on harvoin jonoja, kun Empire State Buildingiin joutuu usein jonottamaan kauankin. Jos kuitenkin haluat mennä ESB:hen, mene aikaisin aamulla tai myöhään illalla (auki aamuyöhön asti).
Eri hintaisia ravintoloita eri makuun löytyy tuhansia, vältä ketjuravintoloita ja syö pienissä yksityisten omistamissa ravintoloissa, paremaa ruokaa yleensä edullisemmin. Yksin syövää ei katsota mitenkään karsaasti.
Legendaarisia pizzerioita ovat mm. John's http://www.johnspizzerianyc.com/index2.htm , Lombardi's http://www.firstpizza.com/ja Grimaldi's http://www.grimaldis.com/. Ravintoloista lisää www.menupages.com.
Lisää vinkkejä löytyy aiemmista keskusteluista tältä palstalta. - vcb
Suosittelen hotelli Wolcottia. Se on siisti ja hyvällä paikalla kahden korttelin päässä empire state buildingista.
- 3 kertaa
Makuasia, mutta itse hyvin nirsona ihmisenä olen ollut 3 kertaa NYCissä hotlassa nimeltä
BW President. W 48 st/Broadway eli ihan helvetin hyvä paikka.
Ei ole hieno paikka mutta ihan ok. Ei luteita tai muita.- hekki
Olin New Yorkissa 2007 elokuussa. Yövyimme Wellington Hotelilla, joka oli 7th avenuella , eli siis aivan kävelymatkan päässä mm. 5th avenuelta josta löytyy tuhottomasti kauppoja, central parkilta, rockefeller centeriltä, empire state buildingilta, times squarelta jne... Hotellin ulko-oven luona on myös metro, joten sijaintinsa puolesta hotelli on ehdottomasti erinomainen.
Hotelli on kolmen tähden hotelli, mutta ei kannata sen antaa hämätä. Kylpyhuone oli ihan ok, sängyt olivat hyvät ja ilmastointi aivan loistava! Vaikka lämmintä oli ulkona 30-40 astetta, sai huoneen ilmastointia säädettyä niin, että kun lähtiessämme laitoimme huolimattomasti ilmastoinnin maksimille, niin huoneeseen palatessamme siellä oli suorastaan kylmä! Huoneet ovat siis hotellissa mielestäni aivan tarpeeksi hyviä. Hotellin alakerrasta löytyy myös loistava ja halpa ravintola, josta saa myös aamulla aamupalaa halutessaan.
Eli jos siis haet "tarpeeksi hyvää" hotellia erinomaiselta paikalta, jossa voit käydä suihkussa, säilyttää tavarat ja nukkua, niin suosittelen ehdottomasti Wellington Hotellia.
Hinnat ovat n. 200$ yöltä.
http://www.wellingtonhotel.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576