ulkoo tuotu

Tyräaho

ei sitten ollutkaan ilmeisesti halvempaa, kun suuryritykset alkaa maatalousmaata hamstrata.
Elintarviketeollisuuden suurin pelko on kotimaisen tuotannon voimakas alasajo, raaka-aineiden hinnat nousisivat silloin huomattavasti. Ainakin viisaat tutkijat näin väittävät. Lisäksi kaikki, jotka osaavat lukea näkevät sen, tutkimalla Eurooppalaisia tuottajahinta tilastoja.

Mitenkäs tämän selittää pulunnussija laitappas nyt oikein isoja lukuja kokeiles tälläkertaa käyttää biljoonia, näyttää tosi komeelta.
Muutama pulumerkki perässä herättää myös kunnioitusta samanhenkisten seurassa.

Taisi pulunnussija olla käymässä Närpiössä kokeilemassa kanoja. Siinä kanalan seinässä ei muuten lukenut Wel be back siinä luki I whas here to fuck.

20

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapakkahai

      Osaa mitään ukomaista kieltä ;) eikä teidä ulkomaailmasta muuta kuin että siellä on kylmä. Ja naapurissa on miljoona navetta. Tietää se kuitenkin sen että veroeurot jaetaan puurolautasilla.

      • työtä kaipaa

        sairaalla ei sitä tehrä....


      • tarvi
        työtä kaipaa kirjoitti:

        sairaalla ei sitä tehrä....

        edes sairas olla kun valittaa osaa. Näkyy hyvin noissa sairas poissa olojen määrässä


      • aina poissa...
        tarvi kirjoitti:

        edes sairas olla kun valittaa osaa. Näkyy hyvin noissa sairas poissa olojen määrässä

        voi hatutus,,,


    • valittaa,,,

      eikös suomen kotimaan tuki ole euroopan kolmanneksi suurin niin miten se voi olla ulkoo kallein miljoona navetotkin hintaan on lisättävä isot maajussi siel laskee vaan voittojansa ettei vaan miljardit karkaa seli seli,,,,

      • Tyräaho

        sulla kanapaskat pesty pois, kun olet jo täällä rällättämässä. Enkös mää sulle antanu ohjeeksi että kokkeile biljoonia kun sulta miljoonat loppuu.
        Tottahan se on ettei sulla äly riitä niihin biljooniin kun et osaa edes laskea paljonko on yksi yksi.


      • en voi auttaa
        Tyräaho kirjoitti:

        sulla kanapaskat pesty pois, kun olet jo täällä rällättämässä. Enkös mää sulle antanu ohjeeksi että kokkeile biljoonia kun sulta miljoonat loppuu.
        Tottahan se on ettei sulla äly riitä niihin biljooniin kun et osaa edes laskea paljonko on yksi yksi.

        sun on parempi siirtyä puluista kanoihin ne ei lennä tolla sun järjelläs ei lentävää saa millään kiinni, kanan voit saara jos palkkaat tuistas jonkun kampaan kanan niin alkaa sullakin flaksi käyr,,,


    • Maataloutta ja markkinoita tuntematon keskivertokuluttaja luulee maailmanmarkkinahinnan olevan jonkinlaisen maataloustuotteen perushinnan. Siis sellaisen hinnan , joka on kilpailtu oikealle tasolle kattaen tuottajan kulut ja katteen sekä antavan viljelijälle vielä palkankin .

      Ei se niin ole. Maailmanmarkkinahinta on spekulatiivinen hinta, joka perustuu paitsi oikeaan kulut huomioon ottavaan hintaan ,niin myös monet muut seikat huomioon ottavaan hintaan. Näitä ovat mm. valtioiden maksamat monenlaiset tuet, interventiohintataso, ylijäämäerät, satovaihtelut maailmalla ja pörssi. Vallitseva piirre maailmanmarkkinahinnassa on sen suuri epävarmuus ja suhdannevaihtelu.

      Jos ko. hintaan perustaa kotimaisen elintarviketuotannon , niin piru nokkii, kuten on tapana sanoa. On muiden maiden kupattavana.

      Usein mietin, että mahtavatko nämä ulkolaista tuontia ihannoivat , siis halpaa hakevat, ostaa aina omat ruokatarvikkeensa kauppojen ns. halpakoreista. Ts. niistä koreista, joiden tuotteissa on säilyvyyspäivämäärä lopussa tai lähellä loppua.

      Tätä ovat käytännössä maailmalla liikkuvat ylijäämäerät.

      • veroeurot,,

        tähän kuuluu pärjäilkää omillanne ja olkaa niin kuin muutkin tuet tullaan poistaan porut pois piipitys loppu,,


      • ajattelit
        veroeurot,, kirjoitti:

        tähän kuuluu pärjäilkää omillanne ja olkaa niin kuin muutkin tuet tullaan poistaan porut pois piipitys loppu,,

        tuon ikuisen itkusi lopettaa, minusta on aina niin ikävä aikuisen itkua kuulla.

        Olethan sinä aikuinen?


      • ajatellut
        ajattelit kirjoitti:

        tuon ikuisen itkusi lopettaa, minusta on aina niin ikävä aikuisen itkua kuulla.

        Olethan sinä aikuinen?

        alottaan aikusen elämäs eleleen ilman tukii ootko sä aikunen oothan puheistas ja elämäntyylistäs päätellen olet kehittymätön kakara,,,,


      • Tyräaho
        ajatellut kirjoitti:

        alottaan aikusen elämäs eleleen ilman tukii ootko sä aikunen oothan puheistas ja elämäntyylistäs päätellen olet kehittymätön kakara,,,,

        olet ajatellu ton lintujen kanssa pellaamisen lopetella, siinon pulunnssija ja kananraiskaaja kovilla kun Tyräahon setä sattuu paikalle.


      • sun ongelmaas ole
        Tyräaho kirjoitti:

        olet ajatellu ton lintujen kanssa pellaamisen lopetella, siinon pulunnssija ja kananraiskaaja kovilla kun Tyräahon setä sattuu paikalle.

        miten muuten on flaksi käyny nyt kun kanoi rutkutat taitaa päiväs sadois rytyytellä ,

        kana kun ei karkuun pääse eikä lentoon on sulla nyt hanurit vinkunu ,kato ettei tarkastaja nää ,

        tulee tarhaamiskielto ja noil pienil aivoil mitä sul on tulis hoitolaitos kierros vaik ei se sul muutonkaan kaukan ole ,,,,


      • Tyräaho
        sun ongelmaas ole kirjoitti:

        miten muuten on flaksi käyny nyt kun kanoi rutkutat taitaa päiväs sadois rytyytellä ,

        kana kun ei karkuun pääse eikä lentoon on sulla nyt hanurit vinkunu ,kato ettei tarkastaja nää ,

        tulee tarhaamiskielto ja noil pienil aivoil mitä sul on tulis hoitolaitos kierros vaik ei se sul muutonkaan kaukan ole ,,,,

        hellanduudelis tässä se taas nähtiin kun pulunnsussija joutu miästen kans tekemissin, niin ripulit luiskahti housuhun ja rupesit taas sönkkäämään tota alkoululaisen virttä.

        Mihinkään et pysty et eres löysään vittuiluun, kyl meitin käy sinnuu niin sääliks. Onhan se tietysti ymmärrettääväkin kun äitis ryyppäs sun aivos jo kohrus pilalle.


      • housus olla
        Tyräaho kirjoitti:

        hellanduudelis tässä se taas nähtiin kun pulunnsussija joutu miästen kans tekemissin, niin ripulit luiskahti housuhun ja rupesit taas sönkkäämään tota alkoululaisen virttä.

        Mihinkään et pysty et eres löysään vittuiluun, kyl meitin käy sinnuu niin sääliks. Onhan se tietysti ymmärrettääväkin kun äitis ryyppäs sun aivos jo kohrus pilalle.

        mälli vellii täyn en yhtään ihmettel kuuleman mukkaan äitees oli huumeis sen yhdeksän kuukaut mitä sua kanto, ei sul aivoi voi olla ,,,,


      • Tyräaho
        housus olla kirjoitti:

        mälli vellii täyn en yhtään ihmettel kuuleman mukkaan äitees oli huumeis sen yhdeksän kuukaut mitä sua kanto, ei sul aivoi voi olla ,,,,

        ny keksiä jottai omaperäsempää, en mää viitti sua täs koko yötä opettaa.


      • menneitä muutella
        Tyräaho kirjoitti:

        ny keksiä jottai omaperäsempää, en mää viitti sua täs koko yötä opettaa.

        se on niin kun on kirjotettu...


      • Tyräaho
        menneitä muutella kirjoitti:

        se on niin kun on kirjotettu...

        sittä jotakin jos näin on, että on niinko kirjotettu, sehän ylleensä on niin kun on ensin kirjotettu ja plagiointi on tyhmyyden ylin aste.

        Ethän sää tietty ymmärä mitä plagionti on, enkä mää sit ala sul selvittään. Mee kyssyyn siltä sun sossuavustajalta jos se tiätäs.


      • Tyräaho....
        Tyräaho kirjoitti:

        sittä jotakin jos näin on, että on niinko kirjotettu, sehän ylleensä on niin kun on ensin kirjotettu ja plagiointi on tyhmyyden ylin aste.

        Ethän sää tietty ymmärä mitä plagionti on, enkä mää sit ala sul selvittään. Mee kyssyyn siltä sun sossuavustajalta jos se tiätäs.

        taas itkee ja poraa ulvoo sontit housuis...


    • tyrä on

      tyrä ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe