se jota jaksaa kuunnella yhä uudelleen,
mikä on sinun lempijoululaulusi?
Kaunein joululaulu
85
3069
Vastaukset
- d;)
Melkein kuin minä itsekkin Tonttu. Minä ainakin tykkään siitä kuin eräs puurosta. On paljon versioita, ja eri pituisia esityksiä laulusta. d;)
- paapuuri.re
sitä laulua kokonaan laulettuna.
Vesa-Matti Loirin levyllä on tämä Tonttu, josta hän laulaa kaikki "säkeistöt", senkin jossa tonttu ihmettelee, mihin lapset isoina katoavat vuosien vierittyä. - d;)
paapuuri.re kirjoitti:
sitä laulua kokonaan laulettuna.
Vesa-Matti Loirin levyllä on tämä Tonttu, josta hän laulaa kaikki "säkeistöt", senkin jossa tonttu ihmettelee, mihin lapset isoina katoavat vuosien vierittyä.Voi kuunnella pikaesityksen, tai kuunnella oikein antaumuksella niitä sanoja. On siinä hyvä sävelmäkin kyllä, että ihan nappi Joululevy sinänsä. Täytyy se taas kuunnella kohtapuoliin kokonaan. d;)
- paapuuri.re
d;) kirjoitti:
Voi kuunnella pikaesityksen, tai kuunnella oikein antaumuksella niitä sanoja. On siinä hyvä sävelmäkin kyllä, että ihan nappi Joululevy sinänsä. Täytyy se taas kuunnella kohtapuoliin kokonaan. d;)
että ehdit kuunnella, joulu on kuule ihan pian:)
Meillä joululaulut ovat soineet jo viikon verran, pienionni kuuntelee antaumuksella. - Elvis Presley
Elvis Presleyn esittämänä "Blue Christmas". Sitä jaksaa kuunnella aina vaan.
- yks kottarainen
on ehdottomasti kaunein!!!
- paapuuri.re
äänestyksissäkin kärjessä, kun on näitä kyselty.
Se onkin tosi kaunis, näitä hiukan uudempia, Kassu Halosen säveltämä muistaakseni. - Heikunkeikku
sama suosikki kirjoitti:
...pidän tästä kappaleesta.
Ja Ehdottomasti Loirin tulkitsemana.
Varpunen jouluaamuna on myös kaunis kappale.
- Jekku Konttori.
En etsi valtaa loistoa.
- viivatiina
se se on ei sen parempaa.
- paapuuri.re
vanhemmasta päästä, enkä nyt tarkoita sinua, vaan laulua:)
- viivatiina
toi mun vastaus sun kysymykseen.
- paapuuri.re
ensimmäinen kerta:))
Sinä nyt olet saanut laulaa joululauluja niin paljon, että osaat kaikki ulkoa.
Aika paljon niitä kuulee meilläkin, juuri joku lapsikuoro vetelee Kulkusia:)) - viivatiina
paapuuri.re kirjoitti:
ensimmäinen kerta:))
Sinä nyt olet saanut laulaa joululauluja niin paljon, että osaat kaikki ulkoa.
Aika paljon niitä kuulee meilläkin, juuri joku lapsikuoro vetelee Kulkusia:))ettei vaan kulkuset kuluis loppuun kuitenkin toivot sitä se on muuten jännä juttu tosta ulkoo osaamisesta laulan vaikka kuinka paljon lauluja ulkoo kuorossa mutta jos näin itekseni rupeen miettiin sanoja niin ei tuu mitään.
- paapuuri.re
viivatiina kirjoitti:
ettei vaan kulkuset kuluis loppuun kuitenkin toivot sitä se on muuten jännä juttu tosta ulkoo osaamisesta laulan vaikka kuinka paljon lauluja ulkoo kuorossa mutta jos näin itekseni rupeen miettiin sanoja niin ei tuu mitään.
muistissa, tarpeen tullen ilmestyvät esiin ja eikun laulamaan.
Milloinkas teillä kauneimmat joululaulut kirkossa lauletaan? Täällä on parin viikon kuluttua. - viivatiina
paapuuri.re kirjoitti:
muistissa, tarpeen tullen ilmestyvät esiin ja eikun laulamaan.
Milloinkas teillä kauneimmat joululaulut kirkossa lauletaan? Täällä on parin viikon kuluttua.ei ens sunnuntaina vaan seuraavana mun piti sooloilla siellä mutta taidan sanoo kiitos ei jotenkin tän selän kanssa on menny kaikki energia etten oo jaksanu keskittyä laulamiseen kuoron tai sanotaanko kuorojen mukana kyllä.
- ihan hyvää
joululaulua mutta sylvian joululaulu on jotenkin sellainen josta erityisesti pidän.
- paapuuri.re
itse pidän juuri näistä vähän rauhallisemmista, en niinkään tip tap-lauluista.
- Meriläinen
mun yks suosikkini on ollut "Oi jouluyö", sitten joku jota en saa päähäni just nyt.
Vanhat "Varpunen jouluaamuna" "Sylvian joululaulu" ja "En etsi valtaa loistoa" on aina suosikkeja, ja tietty se kun tonttu ei vaan saa unta. Se on just kun minä aina työputken jälkeen.;)- paapuuri.re
mitään siitä, mitä nyt et muista, et sanojakaan?
Tykkäätkö "Konstan joululaulusta", siitä mikä alkaa:joulun aatto nyt saa, jo ilta tummuu ja hiljenee maa", muistatko?
Oletko kuullut Hanna Ekolan joululaulun "Taas syttyvät haudoilla kynttilät", minulla on kyyneleet silmissä aina, kun sen kuulen? - Viivi-amald.
Pakkasyö on ja leiskuen, virta loimuja viskoo.
Kansa kartanon hiljaisen, yö sydän unta kiskoo...
Joulunaatto nyt saa, kun ilta tummuu ja hiljenee maa. Kuka yksin nyt kulkevi kalmistoon, kuka yksin nyt kylmässä on. Pieni lapsonen vain, joka näin kiiruhtain, äidin haudalle valon hän tuo.
Paikka niin hiljainen, koti yksinäisen, on kuin puuttuisi siunaus sen.
Maa on niin kaunis, kirkas luojan-taivas.
Ihana on sielujen toivio-tie.
Maailman kautta kuljemme laulain, taivasta kohti matka vie.
Ja paljon muuta ihanaa. - Meriläinen
paapuuri.re kirjoitti:
mitään siitä, mitä nyt et muista, et sanojakaan?
Tykkäätkö "Konstan joululaulusta", siitä mikä alkaa:joulun aatto nyt saa, jo ilta tummuu ja hiljenee maa", muistatko?
Oletko kuullut Hanna Ekolan joululaulun "Taas syttyvät haudoilla kynttilät", minulla on kyyneleet silmissä aina, kun sen kuulen?you tubelta sitä mutta se ei ole suomalainen alunperin ja senkin nuo ooppera ihmiset laulaa parhaiten.
Mutta kun selasi lauluja tuli tämä joka ei ole joululaulu mutta kulkee pitkin selkärankaa ja olen koulun kuorossa joskus laulanut mahtava kappale. Olkaa hyvä:
http://www.youtube.com/watch?v=EBGYP3-7RwQ&feature=related - viivatiina
Viivi-amald. kirjoitti:
Joulunaatto nyt saa, kun ilta tummuu ja hiljenee maa. Kuka yksin nyt kulkevi kalmistoon, kuka yksin nyt kylmässä on. Pieni lapsonen vain, joka näin kiiruhtain, äidin haudalle valon hän tuo.
Ja paljon muuta ihanaa.kun ilta tummuu ja hiljenee maa toi mun mieleen yhden joulun alusen muutamia vuosia sitten olin tosi väsyny töistä ja kuoron harjoituksissa laulettiin sitä rupesin parkuun ihan täysillä no muut anto mun itkee mut sillon mää huomasin että ehkä olis tarpeen vähän hidastaa oli muuten eka kerta mieluummin nielen kun parun mutten voinu mitään sen jälkeen oon oppinu ettei kukaan oo kone eikä kenenkään tarvi kestää aina voi olla heikko ja voi sen myös näyttää ja kertoo muille.
- paapuuri.re
Viivi-amald. kirjoitti:
Ja paljon muuta ihanaa.sanojakin:)
Juuri tuota Konstan joululaulua Meriläisen muistista kyselin, todella kaunis laulu.
Minua on vaivannut vuosia eräs joululaulu. Kuulin sen televisiosta jouluaattona, Esa Ruuttunen lauloi. Mutta kun en muista edes laulun nimeä, en tiedä onko sitä missään levylläkään. Iltaa taas täältä sateesen harmaalta pohojanmaalta.
Tulkoon Joulu todellinen. Tulkoon Jeesus herraksi sen. Tulkoon rakkaus ihmisrintaan....
Tahtoisin päästä paimenten mukaan, unohtaa kiireen ja melun rasittavan... Kaikkia näitä me pienen rakkahan Tiitu kullan kakns orootetahan ja toivotahan jouluhun kuuluvan..
Mä lähäreen tuas reilun tunnin päästä tuonne yönselekähän maantielle ajoon. Pitääs täs yön tunteina ajaa sätkästä Helsinkiin. Pitää aamulla olla siellä purkamas. Sitten otan sieltä peltirullia kyytihin kuormaksi ja lähäreen nousemahan Kokkolaan pohojanmaalle.
Ku kelloon viisarit sattuu puolikymmenen kohoraalle niin tärähtää Scanian kaikki viissataa hevoosta tulille ja matka alakaa.
Hyvää ja rauhaasaa yötä, polttakaa kynttilöötä ja laulakaa, soon ensimmäänen adventti ny...
terv.
Me yön ja tien kulukijaamet, seppä ja Tiitu.- paapuuri.re
viivatiina kirjoitti:
kun ilta tummuu ja hiljenee maa toi mun mieleen yhden joulun alusen muutamia vuosia sitten olin tosi väsyny töistä ja kuoron harjoituksissa laulettiin sitä rupesin parkuun ihan täysillä no muut anto mun itkee mut sillon mää huomasin että ehkä olis tarpeen vähän hidastaa oli muuten eka kerta mieluummin nielen kun parun mutten voinu mitään sen jälkeen oon oppinu ettei kukaan oo kone eikä kenenkään tarvi kestää aina voi olla heikko ja voi sen myös näyttää ja kertoo muille.
vielä elää, jotenkin muiden menetyksieni kautta otan tuon laulun todella voisiko sanoa "raskaasti", joten en ihmettele yhtään, että itku tuli sinultakin.
Oletko sinä kuullut tuon Hanna Ekolan laulun, jota Meriläiseltä kyselin? - paapuuri.re
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa taas täältä sateesen harmaalta pohojanmaalta.
Tulkoon Joulu todellinen. Tulkoon Jeesus herraksi sen. Tulkoon rakkaus ihmisrintaan....
Tahtoisin päästä paimenten mukaan, unohtaa kiireen ja melun rasittavan... Kaikkia näitä me pienen rakkahan Tiitu kullan kakns orootetahan ja toivotahan jouluhun kuuluvan..
Mä lähäreen tuas reilun tunnin päästä tuonne yönselekähän maantielle ajoon. Pitääs täs yön tunteina ajaa sätkästä Helsinkiin. Pitää aamulla olla siellä purkamas. Sitten otan sieltä peltirullia kyytihin kuormaksi ja lähäreen nousemahan Kokkolaan pohojanmaalle.
Ku kelloon viisarit sattuu puolikymmenen kohoraalle niin tärähtää Scanian kaikki viissataa hevoosta tulille ja matka alakaa.
Hyvää ja rauhaasaa yötä, polttakaa kynttilöötä ja laulakaa, soon ensimmäänen adventti ny...
terv.
Me yön ja tien kulukijaamet, seppä ja Tiitu.sinulle, aja varovasti:)
Voithan laulella ajaessasi meidän mukana, ei haittaa vaikka ei olisi sama laulukaan:)) - paapuuri.re
Meriläinen kirjoitti:
you tubelta sitä mutta se ei ole suomalainen alunperin ja senkin nuo ooppera ihmiset laulaa parhaiten.
Mutta kun selasi lauluja tuli tämä joka ei ole joululaulu mutta kulkee pitkin selkärankaa ja olen koulun kuorossa joskus laulanut mahtava kappale. Olkaa hyvä:
http://www.youtube.com/watch?v=EBGYP3-7RwQ&feature=relatedOlen kouluaikoina tykännyt tuosta laulusta ja aivan täysin sen unohtanut, ennenkuin nyt laitoit sen tuohon:)
- ent.tehtaantyttö
Meriläinen kirjoitti:
you tubelta sitä mutta se ei ole suomalainen alunperin ja senkin nuo ooppera ihmiset laulaa parhaiten.
http://www.youtube.com/watch?v=EBGYP3-7RwQ&feature=relatedsanat eivät riitä kertomaan. Upea tulkinta jälleen Veskulta. Kylmät väreet täälläkin..sai aikaiseksi. Tämä laulu.
- viivatiina
terv.
Me yön ja tien kulukijaamet, seppä ja Tiitu.paras ...unohtaa kiireen ja melun rasittavan ...tuo ensi joulu sai muuttaa historian siinä on niin kaunis melodia mutta sitä vaan kuulee niin harvoin mukavaa joulun odotusta teille.
- Meriläinen
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
sanat eivät riitä kertomaan. Upea tulkinta jälleen Veskulta. Kylmät väreet täälläkin..sai aikaiseksi. Tämä laulu.
on kiva jakaa muillekin. Ole hyvä vaan Veskunkin puolesta.
- Meriläinen
paapuuri.re kirjoitti:
Olen kouluaikoina tykännyt tuosta laulusta ja aivan täysin sen unohtanut, ennenkuin nyt laitoit sen tuohon:)
kaihomielin joskus laulelen sitä.
Toinen mistä tykkään ja mitä lauleskelen toisinaan on "Kalliolle kukkulalle". Varsinkin sitä KOM;teatterin versiota. - Viivi-amald.
terv.
Me yön ja tien kulukijaamet, seppä ja Tiitu.Aisakello helkkää, loistaa tähdet kuu.
Riemua on pelkkää, hymyyn käypi suu.
Ruuna virsta vielä, tepsuttele pois.
Tällä kirkkotiellä, aina olla vois.
Mäen-rinteen alla, talo törröttää.
Joka ikkunalla, kaksi kynttilää.
Vasta ruunan reessä, silmät aukeaa.
Siinä silmäin eessä, synkkä metsämaa.
Säe järjestys ei ole oikein, mutta työniloa sinulle.
- Jademuru
Sinatralla, vai kuka se taas oli?
- paapuuri.re
varmaan on sen laulanut, mukava laulu.
- se ykkösversio
paapuuri.re kirjoitti:
varmaan on sen laulanut, mukava laulu.
Se klassikko "I'm dreaming of a white christmas, just like the ones I used to know, with the sleighbells ringin..." . Niin se on Bing Crosbyn ja siitä on sitte moni tehny versioita.
- kutriina : )
Minusta on hyvä tämä
Tulkoon juha todellinen, tulkoon Jeesus Herraksi sen.....
"Niityllä lunta, hiljaiset kadut.
Taakse jo jäänyt on syksyn lohduttomuus.
Muistojen virta, lapsuuden sadut.
Sanoma joulun on uusi mahdollisuus.
Joulu on taas, riemuitkaa nyt!
Lapsi on meille tänä yönä syntynyt.
Tulkoon toivo kansoille maan,
pääsköön vangit vankiloistaan.
Uskon siemen nouskoon pintaan,
olkoon rauha loppumaton.
Joulu on taas, kulkuset soi.
Jossakin äiti lasta seimeen kapaloi.
Tulkoon juhla todellinen,
tulkoon Jeesus Herraksi sen.
Tulkoon rakkaus ihmisrintaan,
silloin joulu luonamme on.
Tahtoisin päästä paimenten mukaan,
unohtaa kiireen ja melun rasittavan.
Aamu kun koitti, tiesikö kukaan,
tuo yksi joulu sai muuttaa historian.
Joulu on taas...
Ikuisen joulun jos tahdot löytää,
sydämes avaa ja kohtaat Vapahtajan.
Et löydä juhlaa, et joulupöytää,
löydät vain seimen ja tallin koruttoman.
Joulu on taas..."- Viivi-amald.
olen laulanut, helppo laulaa.
- paapuuri.re
minulla on jollakin levyllä, olisiko Jaakko Ryhäsen laulamana, en muista, mutta kaunis, todellakin.
- viivatiina
se jonka nimi on tulkoon joulu kiitti kun kirjoitit sanat sain laulaa sen.
- enm
- Petra lauloi tämän telkkarissa viime jouluna, on levyttänytkin sen... Uppoo kyllä tämmöseen vanhaankin äijään... Ja hieno myös kirkossa yhdessä laulettuna... Upea!!
- kultainen*
jne
Ps. outoa kun kaikki sanat on jo rekisteröity jollekin?- paapuuri.re
mieleen S-ryhmän televisiomainos, kun siinä tuota lauletaan, ihan nätti laulu kuitenkin.
Tälleen rekattuna ei ole sitä ongelmaa:)) - suosikkini
paapuuri.re kirjoitti:
mieleen S-ryhmän televisiomainos, kun siinä tuota lauletaan, ihan nätti laulu kuitenkin.
Tälleen rekattuna ei ole sitä ongelmaa:))on kuitenkin "white Xmas"
- RosaLiiin
...joskus ihan mielen ja tunnelman mukaan.
Nyt haluaisin kuulla Marian poika- nimisen kappaleen.
"nyt tähti syttyy loistamaan,
taas mieliin tuhansiin"
"kaikuu taivas, kaikuu maa..."- paapuuri.re
sen laulaa, etsin kaikki omat joululevyni, mutta missään ei ollut tuota laulua?
Ave Maria kyllä löytyi. - RosaLiiin
paapuuri.re kirjoitti:
sen laulaa, etsin kaikki omat joululevyni, mutta missään ei ollut tuota laulua?
Ave Maria kyllä löytyi.Tarja Turunen, juutuubistakin löytyy hänen laulamanaan.
Useat oopperalaulajatkin ovat sitä laulaneet. - paapuuri.re
RosaLiiin kirjoitti:
Tarja Turunen, juutuubistakin löytyy hänen laulamanaan.
Useat oopperalaulajatkin ovat sitä laulaneet.täytyypä käydä kuuntelemassa:)
- mimmimus
Melankoliaan taipuu mun joululaulusuosikit.
Kun maas on hanki ja järvet jäässä
Enkeli taivaan
En etsi valtaa loistoa
Jouluyö, juhlayö
Varpunen jouluaamuna
Sydämeeni joulun teen
Sylvian joululaulu
On hanget korkeat nietokset
Kyllä mä niistä reippaammistakin tykkään esimerkiksi Joulupolkka.
Mikä hyppy, mikä huiske, mikä reipas tanssin tuiske, tonttuparvi tanssii polkkaa, jotta tallin parvi kolkkaa...jos sanat nyt oikein meni.- paapuuri.re
on joku melankoliaan taipuvainen laulu, vaikka joulu on iloinen juhla, suomalaisuuttako lienee?
Kukaan ei ole maininnut Jope Ruonansuuta ja "Pakollista joulua", en löytänyt juutuubistakaan:))
"Onko pakko jos ei taho, mie en taho":D - susa51
paapuuri.re kirjoitti:
on joku melankoliaan taipuvainen laulu, vaikka joulu on iloinen juhla, suomalaisuuttako lienee?
Kukaan ei ole maininnut Jope Ruonansuuta ja "Pakollista joulua", en löytänyt juutuubistakaan:))
"Onko pakko jos ei taho, mie en taho":DJoululauluja on Sylvian joululaulu.
Sydämeeni joulun teen voisi olla toisena.
Niitä ikivihreitä klassikoita on kyllä muitakin.
Se Jope Ruonansuun; onko pakko, jos ei taho.. kuuluu ehdottomiin suosikkeihini. - mimmimus
paapuuri.re kirjoitti:
"Onko pakko jos ei taho, mie en taho":Dennen kuin eläväiseksi pääsee. Siinä mitään pahaa.:)
Jopella on maittava huumori ja epäilen, ettei löydykään, ettei imurilla pääsisi käpälöimään ajankohtaista myytävääkin tuotosta..tiedä sitten. - paapuuri.re
susa51 kirjoitti:
Joululauluja on Sylvian joululaulu.
Sydämeeni joulun teen voisi olla toisena.
Niitä ikivihreitä klassikoita on kyllä muitakin.
Se Jope Ruonansuun; onko pakko, jos ei taho.. kuuluu ehdottomiin suosikkeihini.ja ehkä tuosta Jopen laulusta ei ihan sitä määritelmää voi käyttää, hauska paremminkin.
Hyvä, että joku tunnusti siitä pitävänsä:) - paapuuri.re
mimmimus kirjoitti:
ennen kuin eläväiseksi pääsee. Siinä mitään pahaa.:)
Jopella on maittava huumori ja epäilen, ettei löydykään, ettei imurilla pääsisi käpälöimään ajankohtaista myytävääkin tuotosta..tiedä sitten.liittyy haikeuttakin, kun käy läheisten haudoille kynttilän viemässä, ei siltä voi välttyä.
Mainitsin tuolla Hanna Ekolan laulun, siinä sanotaan:
Taas syttyvät haudoille kynttilät, joka joulu myös ensi kertaa ja hiljaa omaiset, ystävät näin jouluja mielessään vertaa.
Tuo tuoli nyt pöydässä tyhjäksi jää jne. - mimmimus
paapuuri.re kirjoitti:
liittyy haikeuttakin, kun käy läheisten haudoille kynttilän viemässä, ei siltä voi välttyä.
Mainitsin tuolla Hanna Ekolan laulun, siinä sanotaan:
Taas syttyvät haudoille kynttilät, joka joulu myös ensi kertaa ja hiljaa omaiset, ystävät näin jouluja mielessään vertaa.
Tuo tuoli nyt pöydässä tyhjäksi jää jne.Kaunista ja herkkää ja jokaisen kohdalle osuvaa tavalla tai toisella. En ole varma olenko kuullut, mutta kiinnostus kyllä heräsi.
Nyt lähden etsimään tietä nukkumatin luo sohvan kautta.
Niisk - paapuuri.re
mimmimus kirjoitti:
Kaunista ja herkkää ja jokaisen kohdalle osuvaa tavalla tai toisella. En ole varma olenko kuullut, mutta kiinnostus kyllä heräsi.
Nyt lähden etsimään tietä nukkumatin luo sohvan kautta.
Niisktiedot sinulle gallerian kautta, jos haluat.
Niisk, mennään sohvalle, sinä omaasi ja minä omaan:)
Hyvää yötä!
- Mandi55
Kyllä se on Sylvian joululaulu. Se on jäänyt luihin ja ytimiin muistona nuoruusvuosiltani kun palasin aina maailmalta jouluksi kotiin. Vieläkin se tekee kylmät väreet selkäpiihin.
- paapuuri.re
tietysti sen ottaa vähän toisella tavalla, kun maailmalta jouluksi kotiin tulee, on henkilökohtaisempi kokemus.
Kaunis laulu, sitä jaksaa kuunnella joulusta toiseen.
- Viivi-amald.
Minä muistan ne lapsuuden joulut, muistan tuoksut ja.........
En muista enempää, Joel Hallikaisen......
-kaunista tässäkin.- paapuuri.re
meillä on tuo levy, laulun nimi on Joulurauhaa, oikein tunnelmallinen ja kaunis laulu.
- Viivi-amald.
paapuuri.re kirjoitti:
meillä on tuo levy, laulun nimi on Joulurauhaa, oikein tunnelmallinen ja kaunis laulu.
nyt tuli sanatkin mieleen.........
Minä muistan lapsuuden joulut.
Muistan kaikki tuoksutkin sen. Kylän laidalle, luo vanhan naisen,
Aattoaamuina vein kukkasen.
Hänen kanssaan koristin kuusen, pikkuleipiä maistelin.
Joka kerta hän sanat nuo lausui, niitä vaieten kuuntelin.
Rauha, joulurauhaa, muista joulusi pyhittää.
Se vain mikä meissä on hyvää. Meidän jälkeemme tänne jää. Kun rauhaa, joulurauhaa.
Hänen kuulin toivottavan. Niin silloin, vasta silloin, tunsin jouluni alkavan. - paapuuri.re
Viivi-amald. kirjoitti:
nyt tuli sanatkin mieleen.........
Minä muistan lapsuuden joulut.
Muistan kaikki tuoksutkin sen. Kylän laidalle, luo vanhan naisen,
Aattoaamuina vein kukkasen.
Hänen kanssaan koristin kuusen, pikkuleipiä maistelin.
Joka kerta hän sanat nuo lausui, niitä vaieten kuuntelin.
Rauha, joulurauhaa, muista joulusi pyhittää.
Se vain mikä meissä on hyvää. Meidän jälkeemme tänne jää. Kun rauhaa, joulurauhaa.
Hänen kuulin toivottavan. Niin silloin, vasta silloin, tunsin jouluni alkavan.mutta, arvaapas mitä mietin, kun siinä lauletaan, että hän haudalle jouluaattona vie joulutähden, niin, mietin, että sehän paleltuu heti, jos on vähänkin pakkasta:)
- Viivi-amald.
paapuuri.re kirjoitti:
mutta, arvaapas mitä mietin, kun siinä lauletaan, että hän haudalle jouluaattona vie joulutähden, niin, mietin, että sehän paleltuu heti, jos on vähänkin pakkasta:)
mutta jos äkäpakkanen niin jäätyy tuoreus-muotoon kuin kukkaset yleensä, olisiko niin.
- paapuuri.re
Viivi-amald. kirjoitti:
mutta jos äkäpakkanen niin jäätyy tuoreus-muotoon kuin kukkaset yleensä, olisiko niin.
enkä raaski kokeilla, se on sen kukan menoa sitten:(
Ruusut kyllä jäätyvät kauniisti.
- Otto-:
Tarkennettuna Sylvian joululaulu.Minun yksi monesta suosikista.
Kuten myös...Joulupukki suukon sai.:)- paapuuri.re
löytyihän sieltä hyvät suosikit:)
Asiasta kolmanteen,
et ole vielä vastannut kysymykseeni, onko Painiliitolla joulukalenteria, kun sellaisen ostaisin ilman muuta, poikia painitrikoissa:)) - Otto-:
paapuuri.re kirjoitti:
löytyihän sieltä hyvät suosikit:)
Asiasta kolmanteen,
et ole vielä vastannut kysymykseeni, onko Painiliitolla joulukalenteria, kun sellaisen ostaisin ilman muuta, poikia painitrikoissa:))Mites minulta tuo on jäänyt huomaamatta.Miltähän
"liitolta" minä keksisin alkaa sinulle kalenteria
kyselemään.Pitäskin kilauttaa kaverille kun on
enämpi alan immeisiä.Esiintyy trikoissa enempi kuin
minä.Tää päivä on mulla poikkeus, puolittain
trikoissa kekkuloinut koko päivän.Tietenkin jos
siitä olis kuvat näpänny.Otto vasemmalta takaa ja
oikeelta takaa.Sillä otoksella olis jo päässy kaksi kuukautta.:) - paapuuri.re
Otto-: kirjoitti:
Mites minulta tuo on jäänyt huomaamatta.Miltähän
"liitolta" minä keksisin alkaa sinulle kalenteria
kyselemään.Pitäskin kilauttaa kaverille kun on
enämpi alan immeisiä.Esiintyy trikoissa enempi kuin
minä.Tää päivä on mulla poikkeus, puolittain
trikoissa kekkuloinut koko päivän.Tietenkin jos
siitä olis kuvat näpänny.Otto vasemmalta takaa ja
oikeelta takaa.Sillä otoksella olis jo päässy kaksi kuukautta.:)adventtikalenterialoituksessa:)
Tietysti parempi olisikin koko vuoden kattava kalenteri, niitähän on kaiken maailman Hunkseillakin, miksei painijoilla:))
Kyllä sinusta varmaan saisi vaikka koko vuoden kalenterikuvat, Otto eestä, Otto takaa, Otto istuu, Otto .... jne.
Jatka tiedusteluja, palataan asiaan, jos kalenteri löytyy:=))
- Sinimarjanen
päättää, mikä niistä olisi se kaunein.
Sylvian joululaulu.
Maa on niin kaunis.
Sydämeeni joulun teen..
Varpunen jouluaamuna.
Tuli mieleeni, kun reilut kymmenen vuotta sitten
tuli joulukonsertti joulupäivän aamuna.
Konserttia juonsi perinteisesti Jaakko Salonoja
ja Raimo Lintuniemi.
Musiikintoivoja soitti ja pyysi joululaulua
Koriseva Tonttu.
Lintuniemi siihen leikkisästi, mutta hyvin hartaasti sanoi:
"enpä ole ennen kuullutkaan
korisevaa joulutonttua". Soittaja äkkiä korjasi,
että Arja Korisevan laulamana Tonttu.:)- paapuuri.re
ja kauniita kaikki suosikkisi.
Minusta hyvin kaunis on "Taas kaikki kauniit muistot", Sulo Saaritsin laulamana mielellään, sillä olen tuntenut hänet, asui tällä paikkakunnalla ja toimi myös kanttorina.
Koriseva tonttu, kiitos tuosta:)))
- Laitapuolen kulkija
Kilisee kilisee kassissa, kassissa on koskista.
- paapuuri.re
mikään yleisesti tunnettu joululaulu, vai onko, en ole kuullut koskaan.
- T-muna
Oi jos jostain saada saisin suuren puurokauhan, sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan.
- paapuuri.re
Katri-Helenan laulama ja säveltämä.
- Poti
...taitaa olla Varpunen jouluaamuna.
- paapuuri.re
minäkin pidän siitä.
Voi olla myös minun kissani lempilaulu, tuo Varpunen jouluaamuna:)
- tomppa2006
...siis nimenomaan tämä virsi...
En lukenut koko keskustelua lävitse, joko on mainittu. Itse pidän juuri tästä joululaulusta, kuin myös Kari Rydmanin saman nimisestä kappaleesta.- paapuuri.re
On varmaan mainittu, mutta jokainen voi kertoa oman lempparinsa.
Rydmanin laulu "Niin kaunis on maa", on todella kaunis laulu, siinä on ihmisen elinkaari kerrottu alusta loppuun. - suvenkorento
paapuuri.re kirjoitti:
On varmaan mainittu, mutta jokainen voi kertoa oman lempparinsa.
Rydmanin laulu "Niin kaunis on maa", on todella kaunis laulu, siinä on ihmisen elinkaari kerrottu alusta loppuun...joululauluni, joka ehdottomasti kuuluu jouluuni on Adamin joululaulu: "Oi jouluyö, oi autuas sä hetki, kun ihmiseksi sai Herra Taivahan.." esim. Jaakko Ryhänen, Carita Mattila, tai "O helga natt" Jussi Björling, tai "O Holy Night" Luciano Pavarotti, Sarah Brightman...
Se laulu vaatii laulajaltaan paljon, monet iskelmätähdetkin sitä rääkkäävät..., sen esittäminen vaan vaatii koulutetun lauluäänen kuullostaakseen oikealta. - paapuuri.re
suvenkorento kirjoitti:
..joululauluni, joka ehdottomasti kuuluu jouluuni on Adamin joululaulu: "Oi jouluyö, oi autuas sä hetki, kun ihmiseksi sai Herra Taivahan.." esim. Jaakko Ryhänen, Carita Mattila, tai "O helga natt" Jussi Björling, tai "O Holy Night" Luciano Pavarotti, Sarah Brightman...
Se laulu vaatii laulajaltaan paljon, monet iskelmätähdetkin sitä rääkkäävät..., sen esittäminen vaan vaatii koulutetun lauluäänen kuullostaakseen oikealta.laulamia joululauluja minulla on yksi levy, mutta siinä ei taida tuota laulua olla.
Se on totta, eivät iskelmälaulajat pysty kaikkia lauluja esittämään, oikealla tavalla. - samaa mieltä
suvenkorento kirjoitti:
..joululauluni, joka ehdottomasti kuuluu jouluuni on Adamin joululaulu: "Oi jouluyö, oi autuas sä hetki, kun ihmiseksi sai Herra Taivahan.." esim. Jaakko Ryhänen, Carita Mattila, tai "O helga natt" Jussi Björling, tai "O Holy Night" Luciano Pavarotti, Sarah Brightman...
Se laulu vaatii laulajaltaan paljon, monet iskelmätähdetkin sitä rääkkäävät..., sen esittäminen vaan vaatii koulutetun lauluäänen kuullostaakseen oikealta.Tuo on myös minun lempparini, mutta epäilen vahvasti, että Ryhänen olisi sitä esittänyt.
Tenorit sitä yleensä esittää ja Ryhänen on basso. - suvenkorento
samaa mieltä kirjoitti:
Tuo on myös minun lempparini, mutta epäilen vahvasti, että Ryhänen olisi sitä esittänyt.
Tenorit sitä yleensä esittää ja Ryhänen on basso...minä muistelen kuulleeni sen kerran TV:ssä erään kirkkokonsertin taltioinnissa hänen laulavan sen. Ryhäsellä on komea basso ja mitä tahansa hän laulaa, komialta kuullostaa.
Saattaapa muisti tehdä tepposen.
Terveyksiä paapu ;)
En osaa mainita yhtä ainoaa laulua, kun niitä on niin valtavan paljon.
Tilasin vuonna -95 erään lehden kautta neljä levyä käsittävän "Suuri Joulukonsertti" paketin.
Näistä levyistä on tullut tosi rakkaita ja lauluja on laidasta laitaa, niin kevyempää, kuorolauluja, kirkkokonserttia, ulkolaisia lauluja, kuin oopperatähtien esittämiäkin.
Näitä kuunnellessa mieli lepää ;)- paapuuri.re
Sinuakin "näkee", kiva:)
Tuollainen levypaketti on siitä hyvä, että löytyy aina sopivaa kuunneltavaa, mielialan mukaan.
Vielä jos samalla levyllä on samantyylistä musiikki, voi rauhassa kuunnella.
Joskus ärsyttää, kun samalla levyllä on reipasta tiptap-tyylistä joulumusiikkia ja seuraava laulu onkin jo harras.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841