K 750 ja K1000

M.R.

Tietäiskö joku kertoa, miksi noi yllämainitut pyörät on jotenkin epäluotettavan maineessa?
Vai olenko vain kuullut vääriä huhuja tai kateellisten panetteluja?
Toisaalta olen kuullut, että ne ovat varsinaisia ikiliikkujia!!?
Mikä on totuus? Tarkoitan lähinnä 80-luvun malleja.
Mitkä ovat mahdolliset tyyppiviat, jos niitä on?

15

8424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bmw-ukko.,.,.

      epäluotettavia,olet nähnyt pahan unen,ne on ikiliikkujia minulla on k75 vm.87 ajettu 120.0000km,kone vetää loistavasti ja ei ole ollut mitään vikaa moottorissa,perässä,vaihelaatikossa,hyvä peli.

    • kysymyksessä..

      Eikö sinun kysymyksessäsi ole melkoinen ristiriita, kun kyselet 25 vuotta vanhojen moottoripyörien luotettavuudesta.

      Onhan niissä tyyppivikoja. Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet.

      • M.R.

        Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
        Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
        Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
        Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
        Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
        Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
        Kumpaa suosittelette ja miksi?


      • B-M-trouble-U
        M.R. kirjoitti:

        Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
        Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
        Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
        Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
        Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
        Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
        Kumpaa suosittelette ja miksi?

        K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.

        Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.

        Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.


      • Rasvaa............

        >Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet>

        Elektroniikkaa??onko sitä noin vanhoissa?
        Boorien rasvaus? eikös se tehdä joka kevät!!!

        Tai ainakin mää teen....


      • IKIMEMARISTI
        B-M-trouble-U kirjoitti:

        K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.

        Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.

        Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.

        ei se k satanen tärise, ne neliventtiiliset olivat hieman ongelmallisia mutta se olematon tärinä, jos sitä havaitsee on siinä 2800 1/min alueella, ei häiritse ainakaan minua.

        ikibemaristi


    • löytyy...
      • Motorrad-lehti elokuu-08

        Muistaakseni oli tuossa lehdessä juttua K75-peruspyörästä, vai oliko RT- malli mutta kuitenkin.....että eihän noilla hirveesti arvaa ajella....


    • Nimetön

      Ensimmäinen vika n. 135th laturin hiilet. Kalliskin, n. 2€ juotin itse n puolen tunnin homma. 145th takaiskari vuotamaan, tarvikeosa 250 ekua. Kesän tultua akkua vaihdettaessa oltava huolellinen syttyboksin liittimen kanssa, muuten jättää tielle. Ja tuo nopeus-/matkamittarin liitin lienee tyyppimoka, itse en ole viittinyt tehä. Koputteleminen on auttanut. Kone sihisee ja vinkuu, rojut pyörii vastakkain jolloin vääntelyt kääntelyt kierrosten muuttuessa ei tule edes esille. Vaihteisto äänekäs mutta ilman kytkintä olen isommalle vaihtanut. Mistä vm:stä alkaen on kardaani työstetty että voitelu on tarpeen ? Joku tietää ? Uhkana tulevaisuudessa näen jäähdytysjärjestelmän kumi/muoviletkut. Kokemuksia niistä ? Kaikenkaikkiaan ajettavaksi tarkoitettu, helppo valinta.

      • Yx vaan

        Itsellä -84 rs. Alkuperäiset letkut jäähdytysjärjestelmässä, joten ei kai tuo uhka ole. Pikemminkin uhka ovat nuo polttoaine järjestelmän kumiosat, jotka eivät tykkää etanoli sekoitebensasta. Kardaani muuttui pilipali jutuksi -86. Vanhemmat kestävät pyörän iän, itse olen kyllä silloin tällöin kurkistellut siitä huolimatta. Katso varaosa hintoja, vanhempien (-84,-85) kardaani on hivenen kalliimpi. Se kertoo jotain.
        Ei noita pyöriä periaatteessa mikään vaivaa, pomminvarmoja ovat, ja jos vanhaa pyörää on hankkimassa, tiedän että K100 on hyvä kauppa.


      • kari3

        Nopeus/matkamittarin liittimet oikean puolen kopan alla kannattaa voidella crc:llä,on joskus kosketus häiriöitä. T:Kari Salosta!!


    • matkapeli

      itselläni kahdella K100RS yhteensä liki 300ooo km. Kaksi iskaria, 3 akkua, 1 nokkaketju ohjureineen, 2 kardaania, kuluvia huolto-osia, kerran maalaus ja kerran satulan verhoilu. Ruiskun suuttimet ultraäänipesty. Juu ja kahvakumit kun alkuperäiset varastettiin Unkarissa. Sellainen on korjaushistoria. Huollot on tehty itse, kardaanin loppupään spoorit kannattaa huoltaa joka toinen syksy (1/2 tuntia). Mittariston liittimet olivat ensimmäisissä vika-alttiimpia mutta nekin on huollettavissa varmatoimisiksi.
      Varmatoiminen ja huoleton peruspyörä (ikiliikkuja) jota ostaessa kannattaa muistaa että se on parin vuosikymmenen takaa. On liioteltua sanoa tässä olevan merkittäviä tyyppivikoja.

    • matkapeli
    • M.R.
      • M.R.

        Yritin pistää suuntaa sinne K-sarjan tarinoihin, joita tossa ei ole ollenkaaa. Mut kannattaa yrittää löytää ne hyvät sivut jostain Vikipediasta, joka kertoo asiallisesti just, mitä pitääkin. Mä en niitä just nyt löydä, perkele vieköön. Sorry eli sori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe