K 750 ja K1000

M.R.

Tietäiskö joku kertoa, miksi noi yllämainitut pyörät on jotenkin epäluotettavan maineessa?
Vai olenko vain kuullut vääriä huhuja tai kateellisten panetteluja?
Toisaalta olen kuullut, että ne ovat varsinaisia ikiliikkujia!!?
Mikä on totuus? Tarkoitan lähinnä 80-luvun malleja.
Mitkä ovat mahdolliset tyyppiviat, jos niitä on?

15

8167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bmw-ukko.,.,.

      epäluotettavia,olet nähnyt pahan unen,ne on ikiliikkujia minulla on k75 vm.87 ajettu 120.0000km,kone vetää loistavasti ja ei ole ollut mitään vikaa moottorissa,perässä,vaihelaatikossa,hyvä peli.

    • kysymyksessä..

      Eikö sinun kysymyksessäsi ole melkoinen ristiriita, kun kyselet 25 vuotta vanhojen moottoripyörien luotettavuudesta.

      Onhan niissä tyyppivikoja. Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet.

      • M.R.

        Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
        Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
        Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
        Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
        Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
        Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
        Kumpaa suosittelette ja miksi?


      • B-M-trouble-U
        M.R. kirjoitti:

        Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
        Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
        Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
        Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
        Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
        Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
        Kumpaa suosittelette ja miksi?

        K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.

        Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.

        Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.


      • Rasvaa............

        >Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet>

        Elektroniikkaa??onko sitä noin vanhoissa?
        Boorien rasvaus? eikös se tehdä joka kevät!!!

        Tai ainakin mää teen....


      • IKIMEMARISTI
        B-M-trouble-U kirjoitti:

        K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.

        Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.

        Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.

        ei se k satanen tärise, ne neliventtiiliset olivat hieman ongelmallisia mutta se olematon tärinä, jos sitä havaitsee on siinä 2800 1/min alueella, ei häiritse ainakaan minua.

        ikibemaristi


    • löytyy...
      • Motorrad-lehti elokuu-08

        Muistaakseni oli tuossa lehdessä juttua K75-peruspyörästä, vai oliko RT- malli mutta kuitenkin.....että eihän noilla hirveesti arvaa ajella....


    • Nimetön

      Ensimmäinen vika n. 135th laturin hiilet. Kalliskin, n. 2€ juotin itse n puolen tunnin homma. 145th takaiskari vuotamaan, tarvikeosa 250 ekua. Kesän tultua akkua vaihdettaessa oltava huolellinen syttyboksin liittimen kanssa, muuten jättää tielle. Ja tuo nopeus-/matkamittarin liitin lienee tyyppimoka, itse en ole viittinyt tehä. Koputteleminen on auttanut. Kone sihisee ja vinkuu, rojut pyörii vastakkain jolloin vääntelyt kääntelyt kierrosten muuttuessa ei tule edes esille. Vaihteisto äänekäs mutta ilman kytkintä olen isommalle vaihtanut. Mistä vm:stä alkaen on kardaani työstetty että voitelu on tarpeen ? Joku tietää ? Uhkana tulevaisuudessa näen jäähdytysjärjestelmän kumi/muoviletkut. Kokemuksia niistä ? Kaikenkaikkiaan ajettavaksi tarkoitettu, helppo valinta.

      • Yx vaan

        Itsellä -84 rs. Alkuperäiset letkut jäähdytysjärjestelmässä, joten ei kai tuo uhka ole. Pikemminkin uhka ovat nuo polttoaine järjestelmän kumiosat, jotka eivät tykkää etanoli sekoitebensasta. Kardaani muuttui pilipali jutuksi -86. Vanhemmat kestävät pyörän iän, itse olen kyllä silloin tällöin kurkistellut siitä huolimatta. Katso varaosa hintoja, vanhempien (-84,-85) kardaani on hivenen kalliimpi. Se kertoo jotain.
        Ei noita pyöriä periaatteessa mikään vaivaa, pomminvarmoja ovat, ja jos vanhaa pyörää on hankkimassa, tiedän että K100 on hyvä kauppa.


      • kari3

        Nopeus/matkamittarin liittimet oikean puolen kopan alla kannattaa voidella crc:llä,on joskus kosketus häiriöitä. T:Kari Salosta!!


    • matkapeli

      itselläni kahdella K100RS yhteensä liki 300ooo km. Kaksi iskaria, 3 akkua, 1 nokkaketju ohjureineen, 2 kardaania, kuluvia huolto-osia, kerran maalaus ja kerran satulan verhoilu. Ruiskun suuttimet ultraäänipesty. Juu ja kahvakumit kun alkuperäiset varastettiin Unkarissa. Sellainen on korjaushistoria. Huollot on tehty itse, kardaanin loppupään spoorit kannattaa huoltaa joka toinen syksy (1/2 tuntia). Mittariston liittimet olivat ensimmäisissä vika-alttiimpia mutta nekin on huollettavissa varmatoimisiksi.
      Varmatoiminen ja huoleton peruspyörä (ikiliikkuja) jota ostaessa kannattaa muistaa että se on parin vuosikymmenen takaa. On liioteltua sanoa tässä olevan merkittäviä tyyppivikoja.

    • matkapeli
    • M.R.

      Tää on nastaa ja mukavaa mietiskellä näitä asioita.
      Ja tossa on ehkä jotain jollekin. Mut jossain tuolla google-sedän syövereissä oli erittäin mielenkiintoinen artikkeli K-sarjasta, joka mä en enää löydä, mut joku ehkä onnistuu. löhttp://fi.wikipedia.org/wiki/BMW#BMW_Motorrad_-_moottoripy.C3.B6r.C3.A4tytää??!!

      • M.R.

        Yritin pistää suuntaa sinne K-sarjan tarinoihin, joita tossa ei ole ollenkaaa. Mut kannattaa yrittää löytää ne hyvät sivut jostain Vikipediasta, joka kertoo asiallisesti just, mitä pitääkin. Mä en niitä just nyt löydä, perkele vieköön. Sorry eli sori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4197
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3154
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3102
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2927
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2854
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2593
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      318
      2577
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      233
      2253
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2106
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2047
    Aihe