Tietäiskö joku kertoa, miksi noi yllämainitut pyörät on jotenkin epäluotettavan maineessa?
Vai olenko vain kuullut vääriä huhuja tai kateellisten panetteluja?
Toisaalta olen kuullut, että ne ovat varsinaisia ikiliikkujia!!?
Mikä on totuus? Tarkoitan lähinnä 80-luvun malleja.
Mitkä ovat mahdolliset tyyppiviat, jos niitä on?
K 750 ja K1000
15
8224
Vastaukset
- bmw-ukko.,.,.
epäluotettavia,olet nähnyt pahan unen,ne on ikiliikkujia minulla on k75 vm.87 ajettu 120.0000km,kone vetää loistavasti ja ei ole ollut mitään vikaa moottorissa,perässä,vaihelaatikossa,hyvä peli.
- kysymyksessä..
Eikö sinun kysymyksessäsi ole melkoinen ristiriita, kun kyselet 25 vuotta vanhojen moottoripyörien luotettavuudesta.
Onhan niissä tyyppivikoja. Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet.- M.R.
Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
Kumpaa suosittelette ja miksi? - B-M-trouble-U
M.R. kirjoitti:
Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
Kumpaa suosittelette ja miksi?K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.
Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.
Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä. - Rasvaa............
>Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet>
Elektroniikkaa??onko sitä noin vanhoissa?
Boorien rasvaus? eikös se tehdä joka kevät!!!
Tai ainakin mää teen.... - IKIMEMARISTI
B-M-trouble-U kirjoitti:
K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.
Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.
Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.ei se k satanen tärise, ne neliventtiiliset olivat hieman ongelmallisia mutta se olematon tärinä, jos sitä havaitsee on siinä 2800 1/min alueella, ei häiritse ainakaan minua.
ikibemaristi
- löytyy...
... juuri sisäänajettu K100, vain 320 000 km.
http://www.nettimp.com/mp/bk1rs86c/bk1s86cc.jpg- Motorrad-lehti elokuu-08
Muistaakseni oli tuossa lehdessä juttua K75-peruspyörästä, vai oliko RT- malli mutta kuitenkin.....että eihän noilla hirveesti arvaa ajella....
- Nimetön
Ensimmäinen vika n. 135th laturin hiilet. Kalliskin, n. 2€ juotin itse n puolen tunnin homma. 145th takaiskari vuotamaan, tarvikeosa 250 ekua. Kesän tultua akkua vaihdettaessa oltava huolellinen syttyboksin liittimen kanssa, muuten jättää tielle. Ja tuo nopeus-/matkamittarin liitin lienee tyyppimoka, itse en ole viittinyt tehä. Koputteleminen on auttanut. Kone sihisee ja vinkuu, rojut pyörii vastakkain jolloin vääntelyt kääntelyt kierrosten muuttuessa ei tule edes esille. Vaihteisto äänekäs mutta ilman kytkintä olen isommalle vaihtanut. Mistä vm:stä alkaen on kardaani työstetty että voitelu on tarpeen ? Joku tietää ? Uhkana tulevaisuudessa näen jäähdytysjärjestelmän kumi/muoviletkut. Kokemuksia niistä ? Kaikenkaikkiaan ajettavaksi tarkoitettu, helppo valinta.
- Yx vaan
Itsellä -84 rs. Alkuperäiset letkut jäähdytysjärjestelmässä, joten ei kai tuo uhka ole. Pikemminkin uhka ovat nuo polttoaine järjestelmän kumiosat, jotka eivät tykkää etanoli sekoitebensasta. Kardaani muuttui pilipali jutuksi -86. Vanhemmat kestävät pyörän iän, itse olen kyllä silloin tällöin kurkistellut siitä huolimatta. Katso varaosa hintoja, vanhempien (-84,-85) kardaani on hivenen kalliimpi. Se kertoo jotain.
Ei noita pyöriä periaatteessa mikään vaivaa, pomminvarmoja ovat, ja jos vanhaa pyörää on hankkimassa, tiedän että K100 on hyvä kauppa. - kari3
Nopeus/matkamittarin liittimet oikean puolen kopan alla kannattaa voidella crc:llä,on joskus kosketus häiriöitä. T:Kari Salosta!!
- matkapeli
itselläni kahdella K100RS yhteensä liki 300ooo km. Kaksi iskaria, 3 akkua, 1 nokkaketju ohjureineen, 2 kardaania, kuluvia huolto-osia, kerran maalaus ja kerran satulan verhoilu. Ruiskun suuttimet ultraäänipesty. Juu ja kahvakumit kun alkuperäiset varastettiin Unkarissa. Sellainen on korjaushistoria. Huollot on tehty itse, kardaanin loppupään spoorit kannattaa huoltaa joka toinen syksy (1/2 tuntia). Mittariston liittimet olivat ensimmäisissä vika-alttiimpia mutta nekin on huollettavissa varmatoimisiksi.
Varmatoiminen ja huoleton peruspyörä (ikiliikkuja) jota ostaessa kannattaa muistaa että se on parin vuosikymmenen takaa. On liioteltua sanoa tässä olevan merkittäviä tyyppivikoja. - matkapeli
jäi laittamatta tärkeä linkki:
http://www.flyingbrick.de/D/home__d_.html
tämä on myös englanniksi - M.R.
Tää on nastaa ja mukavaa mietiskellä näitä asioita.
Ja tossa on ehkä jotain jollekin. Mut jossain tuolla google-sedän syövereissä oli erittäin mielenkiintoinen artikkeli K-sarjasta, joka mä en enää löydä, mut joku ehkä onnistuu. löhttp://fi.wikipedia.org/wiki/BMW#BMW_Motorrad_-_moottoripy.C3.B6r.C3.A4tytää??!!- M.R.
Yritin pistää suuntaa sinne K-sarjan tarinoihin, joita tossa ei ole ollenkaaa. Mut kannattaa yrittää löytää ne hyvät sivut jostain Vikipediasta, joka kertoo asiallisesti just, mitä pitääkin. Mä en niitä just nyt löydä, perkele vieköön. Sorry eli sori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139